Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

läste lite bios på cardrunners-proffs och snubblade på en snubbe som kallar sig "fruitypro" och han ska tydligen ha levt på slots i 7 år!

Är det någon som har någon aning om hur fan man kan göra det?

Det här är direkt coppat från hans bio:

"Dan applies his gambling savvy generally, also playing fruit machines (slots) semi-professionally in combination with poker. He learned to play the machines while at University, and he made his living at them for seven years before he took up poker. "

Postad
På jackpottmaskiner så blir det ibland överodds när jackpotten hinner växa sig stor.

Visst. Precis som lotto jackpotten på SvS men standardavvikelsen är såpass stor att det inte är värt att "go pro".

Eller är jag för inskränkt när jag tänker på $X.XXX.XXX maskinernas jackpott? Finns det någon jackpottmaskin med rimlig sannolikhet att träffa?

Postad
Eller är jag för inskränkt när jag tänker på $X.XXX.XXX maskinernas jackpott? Finns det någon jackpottmaskin med rimlig sannolikhet att träffa?
Ja, det har alltså funnits, och kanske finns, utrymme för folk att vara proffs på videopoker och slots. Finns ett par som gått över till poker med bra framgång. Googla lite på "advantage gambling" så får du upp mer info om det.
Postad
Ja, det har alltså funnits, och kanske finns, utrymme för folk att vara proffs på videopoker och slots. Finns ett par som gått över till poker med bra framgång. Googla lite på "advantage gambling" så får du upp mer info om det.

Det var så enkelt alltså?

Jag var lite mer inne på att man ska starta spelet å sätta in myntet under rätt tidsintervall bla bla.... typ som i oceans 13 :)

Postad
Det var så enkelt alltså?

Jag var lite mer inne på att man ska starta spelet å sätta in myntet under rätt tidsintervall bla bla.... typ som i oceans 13 :)

När det gäller videopoker så ska man ju ha rätt dragstrategi också, men principiellt så är det inget särskilt konstigt.