Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

***** Hand 706554113 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 27 maj 2008 22:37:24

500 Kr Texas (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Clarros (925.00)

Plats 2: pault (1002.00)

Plats 3: Gozzy (1735.00)

Plats 4: fiskfredde (1590.00)

Plats 5: EMPATI (1730.00)

Plats 6: Benza (3768.00)

Plats 7: kilono (1750.00)

Plats 8: HV BLÅ (1830.00)

Plats 9: sisisis (5470.00)

Plats 10: stolleper (1860.00)

fiskfredde lägg LM 50.00

EMPATI lägg SM 100.00

** Giv **

Clarros [N/A, N/A]

pault [N/A, N/A]

Gozzy [N/A, N/A]

fiskfredde [8s, 8h]

EMPATI [N/A, N/A]

Benza [N/A, N/A]

kilono [N/A, N/A]

HV BLÅ [N/A, N/A]

sisisis [N/A, N/A]

stolleper [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Benza Höj till 200.00

kilono Lägg

HV BLÅ Lägg

sisisis Syna 200.00

stolleper Lägg

Clarros Lägg

pault Lägg

Gozzy Lägg

Postad

Oki det räcker med svar =)

Jag kände direkt push, men sedan obehag över utg miniraisen och synade bara... BB synade också... slutade med att jag inte hade något i den handen att hämta...

Jag gjorde uppenbarligen fel =)

Postad

Jag kände direkt push, men sedan obehag över utg miniraisen och synade bara... BB synade också... slutade med att jag inte hade något i den handen att hämta...

Jag gjorde uppenbarligen fel =)

UTG är ju chip 2, han miniraisar och får syn chip 1, trycker du så kommer han inte våga syna med annat än QQ+ typ.

Men även utan den informationen så är det push, och på andra plats kommer fold, syn ligger sist =)

Postad
UTG är ju chip 2, han miniraisar och får syn chip 1, trycker du så kommer han inte våga syna med annat än QQ+ typ.

vågar han inte syna annat än qq+ så är det ev+ att pusha atc... han har nog en betydligt bredare synrange (AJ, 99+)^^

Postad
vågar han inte syna annat än qq+ så är det ev+ att pusha atc... han har nog en betydligt bredare synrange (AJ, 99+)^^

Allså syftar på UTG, sisisis på plats 9 som är chip synar nog ganska brett.

Postad
Jag pushar.

.

+2

Me too.

Ja me.

Hahahaha. Och folk klagar över att kvalitén på forumet sjunker pga att de inte får häckla varann hur som helst.

Sorry över det skrattanfallet. Tycker dock det vore intressant med en analys varför man ska pusha 88 med 15BB.

Postad
Hahahaha. Och folk klagar över att kvalitén på forumet sjunker pga att de inte får häckla varann hur som helst.

Sorry över det skrattanfallet. Tycker dock det vore intressant med en analys varför man ska pusha 88 med 15BB.

Jag tycker att det vore mer intressant med en analys för varför man INTE ska pusha!

Postad

Ja, det ena ger ju det andra så visst. Utan att vara vare sig MTT eller NLT-expert så tycker jag det ser ut som ett gränsfall. Så gärna någon som kan redogöra för det ena eller andra beslutet.

btw: jag tycker fortfarande det är stor humor att läsa den här tråden uppifrån och ned, vilket också var anledningen till mitt onödiga inlägg...som nu blivit två för många eftersom jag inte kan bidra med någon analys.

Postad

Degar 100% av gångerna här med dessa stacksizes oavsett motståndare. Det bra med att reraisa all-in med par är att man har så pass mycket bättre equity mot motståndarnas synranges än man har med t ex A6.

Kan tänka mig att fi1 gör det här spelet med 25% av alla händer och samma sak med fi2. Jag tror fi1 ett degar overthetop med 77-88+ och AQ+ kanske AJs. Fi2 kanske kan slänga in 66+ och AJ+ om fi1 slänger. Vet inte exakt hur ofta det är men jag tror varje spelare synar 1/3 av gångerna ungefär dvs 5/9, ungefär 56-57%. Resten av gångerna plockar vi adderar vi 1/3 till vår egen stack och även när vi får syn har vi rätt grym equity, tippar på 40% mot deras callingranges, kanske lite mer till och med.

Slutsatsen blir att det är en ganska enkel all-in. Jag vet att mina siffror inte är exakta men det är bara uppskattningar som är ganska bra tror jag. Ni kan räkna närmare på detta med min mall om ni känner för det :)

Postad
Jag tror absolut det finns spelare (UTG) vi passar mot. Men i regel degar vi in här. Syn finns aldrig.

Håller med. Hade fi1 exemplvis standarhöjt 4bb ett flertal gånger vid detta bord, för att sedan plötsligt minihöja utg hade jag kunnat tänka mig att folda. Utan read, och med tanke på stacksize, blir standarspelet att dega. Syn finns naturligtvis inte.