Pokermannen_ Postad 26 Maj , 2008 Rapport Postad 26 Maj , 2008 Okej, bakgrunden till denna hand är att jag har en aggressiv image på detta bord, jag har 3betat mycket preflopp men har inte en helt galen image dock. FI blixt betar floppen. det jag undrar är hur ofta han kommer ha en hand att syna mot en shove.. och om ni tror det är +ev för hero att ställa in degen... 6max nl100 Hero in Mp Fullstack cards 65clubs Fi in Sb Fullstack Preflopp: Utg fold, Hero raises 3.5, Co fold, Bu fold, Sb RR to 12, Bb fold, Hero call. Flopp (pott 25): Ks6d3d. Sb bets 24, Hero??? Edit: fi har statsen 19/17/4 Citera
Pokermannen_ Postad 26 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2008 Rätt EV-neutralt skulle jag tro. Hm ja det är möjligt.. någon som har en lite längre utläggning? Citera
OsantVassSpelare Postad 26 Maj , 2008 Rapport Postad 26 Maj , 2008 Går inte att besvara på frågan bra om du inte har 3-bets statistik att visa, du höjde ju dock från tidig pos så i detta läget hade jag antagit att han sitter på en bra hand och att det är större chans att han synar min AI än att han foldar. Rent matematiskt dock: Totalt ligger det 49$ i potten, synar han så ligger det ca 200$, har han AKo eller AA så har du 21% chans att vinna, alltså måste han folda ca 3/4 för att det ska bli bra värde, det hela går ut på att du tar reda på/gissar hans 3-bets range mot dig när du sitter på MP, har han inte ett K eller AA i 3/4 av de händer som han 3-bettar dig med så kan du ju få värde i en push, men det blir dock en helt annan sak om han t ex skulle syna din push med QQ eller JJ vilket inte är helt omöjligt, speciellt inte om du pushar många 3-bets där du synat pre. Tror det lutar mot klart EV- i längden med sånt här spel. Citera
Stekel Postad 26 Maj , 2008 Rapport Postad 26 Maj , 2008 Okej, bakgrunden till denna hand är att jag har en aggressiv image på detta bord, jag har 3betat mycket preflopp men har inte en helt galen image dock. EV eller inte hänger nog väldigt mkt på hur han spelar. Men bortsett från det, om du har en aggro image (om än inte galen) finns det nog inte värde i push. Mot nån som 3-betar hårt pre och aggar bra post kan han nog syna ner med så lågt som KT här. Citera
FiSherman63 Postad 26 Maj , 2008 Rapport Postad 26 Maj , 2008 Rätt EV-neutralt skulle jag tro. Hm ja det är möjligt.. någon som har en lite längre utläggning? Rääääääääääätt EV-neuuuutraaaaalt skuuuuulle jag troooooooooooooo. Citera
Pokermannen_ Postad 26 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2008 Rääääääääääätt EV-neuuuutraaaaalt skuuuuulle jag troooooooooooooo. Haha Citera
Pokermannen_ Postad 26 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2008 Går inte att besvara på frågan bra om du inte har 3-bets statistik att visa, du höjde ju dock från tidig pos så i detta läget hade jag antagit att han sitter på en bra hand och att det är större chans att han synar min AI än att han foldar. Rent matematiskt dock: Totalt ligger det 49$ i potten, synar han så ligger det ca 200$, har han AKo eller AA så har du 21% chans att vinna, alltså måste han folda ca 3/4 för att det ska bli bra värde, det hela går ut på att du tar reda på/gissar hans 3-bets range mot dig när du sitter på MP, har han inte ett K eller AA i 3/4 av de händer som han 3-bettar dig med så kan du ju få värde i en push, men det blir dock en helt annan sak om han t ex skulle syna din push med QQ eller JJ vilket inte är helt omöjligt, speciellt inte om du pushar många 3-bets där du synat pre. Tror det lutar mot klart EV- i längden med sånt här spel. Hm jag ska försöka mej på en förklaring här utan att krångla för mkt. jag har försökt komma på om det är lönsamt att ställa in degen här, eftersom att hans range inte kommer ha en AK eller AA så ofta, och jag tror inte att han kommmer blixtbeta dom händerna sådär heller... Jag förutsätter att han inte kommer syna med TT osv händer Såhär går mina tankar, hans range här kommer vara FD, AK, TT+, sen en hel hög med skräp som AJo, ATo. Om jag ställer in mina 88dollar och han foldar 50% av ggrna så vinner jag 49dollar ggr 0.5 =24.50 De 50% han synar så har jag ca 23% att dra ut vilket ger: Jag förlorar 88dollar 0.5*77% av ggrna = 33.88 Jag vinner 113dollar(49(pott)+ hans 64 kvarvarande) 0.5*23% av ggrna = 12.995 Resultatet av detta är alltså +24dollar när han foldar -20.885 när han synar Problemet är ju då att han måste folda 50% av ggrna. Jag tror dock han gör det i just detta fall pga hans storlek på bet i kombination med blixt-c-beten... Dessutom, en liten note är ju att om jag får syn här så kommer folk ( det är ju trots allt nl100 ) att tycka jag är prets fisk och sen kan jag bara dega in mina AA KK och få betalt;) Kritik på detta tack:) Citera
Recommended Posts