Gå till innehåll

John_teh_Donk NL$100 Tar gärna synpunkter på HH


John_teh_Donk

Recommended Posts

Andra handen känns lite konstigt spelad men han satt formodligen på högre pockets och hade nog check/syn eller check/foldat istället för att beta ur pos som du gjorde. Många fis ogillar det även om dem sitter på AK och väljer att spela aggresivt. KQ handen var bara otur och du mötte en sopa till fi.

 

Sista handen kunde du slagit om på turn då det ligger färgdrag ute och hoppas han väljer syna på det, kommer det en till spader check-raisar du honom allin. Eller som spelad kanske checka river och hoppas han bluffar/har träffat bättre än färgdraget. Ditt riverbet skriker styrka/eventuell 2:a, tror dock han hade synat ner dig med ett ess, men för att få maxvärde så tror jag checkraise på river vore bäst.

 

GL annars, NL100 redan? du klättrar på ser jag :). Rulle?

Fina tips!

 

Handen där jag bettade ur pos på flop med 77 ska jag försöka komma ihåg att göra som du sa nästa gång.

Är ju riktigt illa att bli bortbluffad mot AK mot en aggressiv grinder i ett sånt läge. Och kan tänka mig att det är lika vanligt som JJ-AA där. Bättre att syna flop, låta han checka turn och då betta där.

Nu ville jag iofs verka så LAG som möjligt den sessionen, men mot en sån fi är det kanske inte rätt läge på flop.

 

Slå om på turn i A3-handen verkar också vettigt när man får höra det. Fler drag som han kanske hoppas sätta, och mindre skrämselkort är ju några fördelar på turn.

 

Ja jag är väl lite mellan NL50 och 100 känns det som. Skulle säkert kunna klara 100 ganska lätt. Men är rädd att få en downswing även om man skulle spela bra... och har fortfarande svårt att slänga iväg ett inköp på NL100 i situationer där man kanske borde pusha.

Men jag ska ge det en chans med typ 500$ eller så. Tappar jag inköp efter inköp får det bli NL50 ett tag till.

 

Har väl totalt runt 2 500$ som rulle. Så har ju råd att testa lite NL100. Men ingen idé att gula hela rullen om man inte slår nivån, så vi får se hur det går. Dags att lira lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 546
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Största backdagen på väldigt länge. Känns skit nu när man börjat nosa på NL100 :-x

Känns nog värre nu än det egentligen är, för nog kan man backa 2 inköp. Men var inte det här min beniga rulle behövde...

 

Sessionen började riktigt bra, men slutade med att jag backade 2 inköp (200$).

Handen här nedanför summerar väl min "tur" denna sessionen. Lägg sen till lite tilt på kanske 50$ så har ni resultatet.

 

Funderar för övrigt på att spela in en film imorgon, och köra 2 NL100$ bord. Skulle vara kul om nån hade lust att titta och ge lite kommentarer.

---------------------------------

 

Det här är nog den värsta jävla suckout nån lyckats med mot mig i ett sånt här läge.

Jag limpar i stort sett aldrig 97s på knappen, med visste att fi skulle reagera så här i ett sånt här läge, och var exakt det jag hoppades på skulle komma. Tyvärr fanns det 2 queens kvar i leken.

 

Seat 1: MarimbaPony ($99)

Seat 2: xxtingelingxx ($175.35)

Seat 3: qork ($112.75)

Seat 4: joe305 ($101.50)

Seat 5: xquark ($100)

Seat 6: HERO ($153.65)

MarimbaPony posts the small blind of $0.50

xxtingelingxx posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 7 of Hearts9 of Hearts

qork folds

joe305 folds

xquark folds

HERO calls $1

MarimbaPony has 15 seconds left to act

MarimbaPony raises to $4.50

xxtingelingxx folds

HERO calls $3.50

*** FLOP *** 7 of Clubs8 of Clubs7 of Spades

MarimbaPony has 15 seconds left to act

MarimbaPony bets $10

HERO calls $10

*** TURN *** 7 of Clubs8 of Clubs7 of SpadesJack of Spades

MarimbaPony bets $30

HERO has 15 seconds left to act

HERO has requested TIME

HERO raises to $139.15, and is all in

MarimbaPony calls $54.50, and is all in (snapcall!)

HERO shows 7 of Hearts9 of Hearts

MarimbaPony shows Queen of HeartsQueen of Clubs(bedrövad)

*** RIVER *** 7 of Clubs8 of Clubs7 of SpadesJack of SpadesQueen of Spades(jippie!)

HERO shows three of a kind, Sevens

MarimbaPony shows a full house, Queens full of Sevens

MarimbaPony wins the pot ($196) with a full house, Queens full of Sevens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för mig att blotta mitt fiskspel för allmänheten! Inte lätt att spela och prata samtidigt, men hoppas det fungerar.

 

http://www.megaupload.com/?d=F08Z3Z03

 

Spelade 2 NL50-bord i 40 min. Filmen är 117 mb. Blev bra kvalité.

VARNING för högt ljud nån minut in i filmen, så spräng inte era högtalare...

Spelade inte på mitt vanliga konto, så namnet kan ni bortse ifrån.

 

Det är väl ungefär så här jag spelar för det mesta, så skulle vara kul att få lite kommentarer vad ni tycker man kan förbättra, för jag är säker på att det är en hel del.

 

Kanske gör fler filmer sen med lite tema, typ testa väldigt LAG-spel osv.

Bra att spela in samtidigt, då får man lite press på sig att inte donka alltför mycket :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med film! Tycker att du lyckades bra mycket bättre med pratandet än vad jag gjorde när jag provade att spela in. Satt och funderade på hur jag skulle ha spelat händerna under tiden som filmen rullade. Här är lite kommentarer (inte sagt att det är ett bättre sätt att spela dock):

 

Frukosten är 100% standard, det krävs energi för att dra ut :mrgreen:

 

Du varierar dina bet sizes först in mellan pot, dvs 1,75$, och 2$, varför? Finns det något mönster?

 

5:30 Du postar SB+BB out of turn istället för att bara vänta 2 händer, många bäckar små.

6:43 Du höjer till 2$ i SB med en limper. Jag tycker att du ska straffa de som vill syna mer, det är inget fel med att ta ner potten preflop då du är ur position. Jag höjer till 3$.

7:37 Du floppar gut shot och han minhöjer in i dig. Jag höjer flopp då det ger chans att vinna potten direkt och annars så får vi ofta se både turn och river för då vi kan checka bakom turn om han synar.

10:11 Du sätter honom på KK? Jag synar flop och ibland även turn om det inte kommer A eller K

11:22 Jag slänger iväg en CB. Floppen är torr och det är sällan någon av de träffar.

13:15 Foldar 88 preflop om han inte har AA/KK 100% av gångerna och alltid stoppar in hela stacken med dessa. Du synar 4.25$ och han har 45$ bakom dvs du måste stacka honom nästan varje gång du floppar en 8a.

15:56 Jag checkar med A7 vs 3 motspelare. Som spelat så foldar jag mot hans höjning på floppen. På turn är jag helt lost men en bet verkar helt okej och river tycker jag också att du spelar bra.

17:27 Donkbetar 33 och ger upp om han synar eller höjer.

21:02 Kliar som fan i synfingret :D

22:15 Höjer mera med AA mot en limper, till 2,5$-3$

23:30 Bra read!

29:21 Höjer med A5, speciellt om han synar med any two som du säger.

32:38 Lägger Q9s i SB mot en höjning från knappen.

38:00 Höjer mer på floppen och ger sen upp.

 

Vore intressant att höra hur du tänker kring dessa spots

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*massa bra text*

Tjena, tackar för synpunkterna, riktigt bra!

Jag hinner inte svara på allt just nu, och blir borta hela dagen imonn. Men titta in på fredag/lördag så ska jag gå igenom hand för hand. Vill göra det ordentligt :) Tänkte kolla in din video då också!

Men ser redan nu att det är tips jag kommer ha nytta av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, tackar för synpunkterna, riktigt bra!

Jag hinner inte svara på allt just nu, och blir borta hela dagen imonn. Men titta in på fredag/lördag så ska jag gå igenom hand för hand. Vill göra det ordentligt :) Tänkte kolla in din video då också!

Men ser redan nu att det är tips jag kommer ha nytta av.

 

Det ska jag göra. Försöker tvinga mig själv att analysera spelet mera då jag är extremt slö och videoformat gjorde det roligare på något sätt. Min video är inte så mycket att se :-D, ska försöka spela in en ny där jag får med lite mer intressanta resonemang då dessa skiner med sin frånvaro helt i denna. Men det är klart orkar du ta dig igenom så får du gärna göra det :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du instamuckar JTs UTG men väljer sedan att höja T8s UTG på samma bord.

Ja det låter ju lite skumt när man läser det i efterhand. Största anledningen till det är väl att man inte har ett 100% säkert spel.

 

Ingen av händerna är väl nåt jag alltid raisar med UTG, men slänger in en raise för att variera när det passar. Tycker dom händerna är ganska liknande, och kanske var situationerna innan som spelade in.

 

Gillar lägre SC, men har svårt för J10 (vet ej varför...). Sen om man raisar med J10 UTG känns det som nån med A/Q/K-J lätt kan syna, och då kan man tvingas lägga in en hel del i potten innan/om man lägger sig.

Med T8 känns det som risken är lägre, även om det såklart kan hända samma sak där. Men färre som spelar en K/Q med en 9'a jämfört med en J.

Men gillar inte 10'an i den handen, skulle hellre varit en 9'a, annars hade man lika gärna kunnat vänta på J10 nu när jag tänker på det :-)

Men det kanske är helt fel tankesätt, jag vet inte. Bra att få kommentarer om det iaf, ska fundera på det nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ChofritzFrukosten är 100% standard, det krävs energi för att dra ut :mrgreen:

Absolut, viktigaste målet på hela dagen :-D

 

 

Du varierar dina bet sizes först in mellan pot, dvs 1,75$, och 2$, varför? Finns det något mönster?

Jag brukar vanligtvis raisa till 3.5bb från UTG till cutoff, sen 4bb på knappen/SB/BB.

Tycker det är lättare att få syn med 3.5bb i tidig pos, men vill göra det lite dyrare för blindsen när det är få spelare kvar.

 

 

5:30 Du postar SB+BB out of turn istället för att bara vänta 2 händer, många bäckar små.

Ja det gör jag aldrig i vanliga fall, var bara pga filmen.

 

 

6:43 Du höjer till 2$ i SB med en limper. Jag tycker att du ska straffa de som vill syna mer, det är inget fel med att ta ner potten preflop då du är ur position. Jag höjer till 3$.

Jag är lite kluven där. Om det bara är 1 limper brukar jag höja 4bb. Men om man kollar hans stats har han säkert ett lågt par eller låga SC, och just dom korten vill man ju göra det dyrt för.

 

 

7:37 Du floppar gut shot och han minhöjer in i dig. Jag höjer flopp då det ger chans att vinna potten direkt och annars så får vi ofta se både turn och river för då vi kan checka bakom turn om han synar.

Ja det är en bra linje som jag sällan tänker på i såna lägen. Ska testa det nästa gång.

Men i just den här handen (antagligen mot en dum fisk) ville jag inte göra några moves som han ändå inte förstår, och hur som helst synar.

I dessa lägen tycker jag dom 90% av gångerna sitter på ett monster eller färgdrag, och viker inget av dom. Så tog helt enkelt hans min-bet som en check, och skulle lagt mig mot nåt annat.

 

10:11 Du sätter honom på KK? Jag synar flop och ibland även turn om det inte kommer A eller K

Ja det var en skum hand. Kanske borde ha bettat turn för att se var man stod, men tror verkligen jag var slagen här. Han spelar 4 bord, och gör nog inte så här med skräp.

Känns som han sitter på KK/AA/66 nio gånger av tio här. Min-raise på flop med set eller överpar, sen check, och en provocerande all-in på river. Med kåk eller högsta 2 par.

 

11:22 Jag slänger iväg en CB. Floppen är torr och det är sällan någon av de träffar.

Mot 1 spelare skulle jag nog gjort det. Men ville inte bli bluff-raisad av ett A och tvingad att lägga handen. Ville hellre se om turn var en QJ/spade.

Om nån hade bettat floppen hade jag nog synat, och bettat turn om det inte kom något A utan spade.

 

 

13:15 Foldar 88 preflop om han inte har AA/KK 100% av gångerna och alltid stoppar in hela stacken med dessa. Du synar 4.25$ och han har 45$ bakom dvs du måste stacka honom nästan varje gång du floppar en 8a.

Det är sant. Ingen vidare syn där när man 99% av gångerna som bäst har en coinflip framför sig, och antagligen måste folda på flop. Den åker in i svarta boken :oops:

 

15:56 Jag checkar med A7 vs 3 motspelare. Som spelat så foldar jag mot hans höjning på floppen. På turn är jag helt lost men en bet verkar helt okej och river tycker jag också att du spelar bra.

Det intressanta i den handen är att samma spelare min-raisade igen mot mitt flopbet, men den här gången lade han sig på river. Förra gången gjorde han samma sak, men gjorde ett snabbt pot-bet på rivern när färgen satt på turn, så kanske han spelar så med färgdrag?

 

17:27 Donkbetar 33 och ger upp om han synar eller höjer.

 

21:02 Kliar som fan i synfingret :D

Ja shit, skulle jag fått välja igen hade jag synat :-D

 

22:15 Höjer mera med AA mot en limper, till 2,5$-3$

Jag har inte tänkt igenom det så mycket, men undrar varför. Han får ju ändå betala samma pris som om jag hade höjt 4bb och han synat efter mig?

 

 

23:30 Bra read!

Tackar :-)

 

 

29:21 Höjer med A5, speciellt om han synar med any two som du säger.

Ja det borde man gjort. Ganska motsägelsefullt när jag först säger att han nog synar med any2, och sen foldar...

 

32:38 Lägger Q9s i SB mot en höjning från knappen.

Jag gillar den handen, och tycker han borde kunna sitta med många olika händer på knappen. Känns annorlunda om han hade höjt från en tidigare pos. Vet inte vad du tycker om det?

 

38:00 Höjer mer på floppen och ger sen upp.

-----------------------------------------

Tackar verkligen för feedback! Ska försöka tänka på en hel del av dessa saker.

Hoppas det inte ser ut som att jag argumenterar mot dig på många punkter (jag brukar ofta missuppfattas i dessa lägen av lärare mm :mrgreen: ), vill bara få fram hur jag tänker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok eftersom du snodde fetstilen så får det bli röd färg.

 

ChofritzFrukosten är 100% standard, det krävs energi för att dra ut :mrgreen:

Absolut, viktigaste målet på hela dagen :-D

 

Du varierar dina bet sizes först in mellan pot, dvs 1,75$, och 2$, varför? Finns det något mönster?

Jag brukar vanligtvis raisa till 3.5bb från UTG till cutoff, sen 4bb på knappen/SB/BB.

Tycker det är lättare att få syn med 3.5bb i tidig pos, men vill göra det lite dyrare för blindsen när det är få spelare kvar.

 

 

5:30 Du postar SB+BB out of turn istället för att bara vänta 2 händer, många bäckar små.

Ja det gör jag aldrig i vanliga fall, var bara pga filmen.

Misstänkte det :-)

 

 

6:43 Du höjer till 2$ i SB med en limper. Jag tycker att du ska straffa de som vill syna mer, det är inget fel med att ta ner potten preflop då du är ur position. Jag höjer till 3$.

Jag är lite kluven där. Om det bara är 1 limper brukar jag höja 4bb. Men om man kollar hans stats har han säkert ett lågt par eller låga SC, och just dom korten vill man ju göra det dyrt för.

Precis som du säger så har de ju ofta spekulativa händer som bara kommer spela vidare om de träffar floppen och därför vill jag ta så mycket betalt som möjligt då min range slår deras range. När floppen väl har fallit kommer det vara svårare att extrahera värde från de sämre händerna eftersom han förmodligen lägger dessa om chanserna till förbättring är små. Lite luddigt, men kort sagt tror jag att det är lättare att extrahera värde från en sämre hand i hans range preflop än efter flopp.

 

 

7:37 Du floppar gut shot och han minhöjer in i dig. Jag höjer flopp då det ger chans att vinna potten direkt och annars så får vi ofta se både turn och river för då vi kan checka bakom turn om han synar.

Ja det är en bra linje som jag sällan tänker på i såna lägen. Ska testa det nästa gång.

Men i just den här handen (antagligen mot en dum fisk) ville jag inte göra några moves som han ändå inte förstår, och hur som helst synar.

I dessa lägen tycker jag dom 90% av gångerna sitter på ett monster eller färgdrag, och viker inget av dom. Så tog helt enkelt hans min-bet som en check, och skulle lagt mig mot nåt annat.

Här skiljer sig nog spelet mellan siterna men på svenska spel tycker jag att de där minbetarna är luft ofta och jag därför behandlar jag de som luft :mrgreen:

 

 

10:11 Du sätter honom på KK? Jag synar flop och ibland även turn om det inte kommer A eller K

Ja det var en skum hand. Kanske borde ha bettat turn för att se var man stod, men tror verkligen jag var slagen här. Han spelar 4 bord, och gör nog inte så här med skräp.

Känns som han sitter på KK/AA/66 nio gånger av tio här. Min-raise på flop med set eller överpar, sen check, och en provocerande all-in på river. Med kåk eller högsta 2 par.

 

 

11:22 Jag slänger iväg en CB. Floppen är torr och det är sällan någon av de träffar.

Mot 1 spelare skulle jag nog gjort det. Men ville inte bli bluff-raisad av ett A och tvingad att lägga handen. Ville hellre se om turn var en QJ/spade.

Om nån hade bettat floppen hade jag nog synat, och bettat turn om det inte kom något A utan spade.

Jag tror att risken för att bli bluffhöjd minskar avsevärt i en flervägspott. Det är dock säkert inte fel att ge upp heller. Misstänker att jag själv CBar lite för ofta.

 

 

13:15 Foldar 88 preflop om han inte har AA/KK 100% av gångerna och alltid stoppar in hela stacken med dessa. Du synar 4.25$ och han har 45$ bakom dvs du måste stacka honom nästan varje gång du floppar en 8a.

Det är sant. Ingen vidare syn där när man 99% av gångerna som bäst har en coinflip framför sig, och antagligen måste folda på flop. Den åker in i svarta boken :oops:

Lätt fold i teorin, men det blir nog lätt att man råkar hitta synen i alla fall :oops:

 

 

15:56 Jag checkar med A7 vs 3 motspelare. Som spelat så foldar jag mot hans höjning på floppen. På turn är jag helt lost men en bet verkar helt okej och river tycker jag också att du spelar bra.

Det intressanta i den handen är att samma spelare min-raisade igen mot mitt flopbet, men den här gången lade han sig på river. Förra gången gjorde han samma sak, men gjorde ett snabbt pot-bet på rivern när färgen satt på turn, så kanske han spelar så med färgdrag?

Mmm, han köper ju ofta ett frikort på turn om han raisar floppen i pos med färgdrag.

 

 

17:27 Donkbetar 33 och ger upp om han synar eller höjer.

 

21:02 Kliar som fan i synfingret :D

Ja shit, skulle jag fått välja igen hade jag synat :-D

Jo min första impuls när jag såg videon var att det var ett feltryck vilket han ju också berättade i chatten. Det är dock inte säkert att du hade honom slagen så en syn är nog väldigt marginell.

 

 

22:15 Höjer mera med AA mot en limper, till 2,5$-3$

Jag har inte tänkt igenom det så mycket, men undrar varför. Han får ju ändå betala samma pris som om jag hade höjt 4bb och han synat efter mig?Enligt samma resonemang som ovan så vill jag ofta bara vinna potten rakt av här då du är ur position och annars få in så mycket pengar som möjligt preflop mot en spekulativ hand som bara spelar vidare vid hård träff. Nu är ju AA i den absoluta toppen av vår range men jag höjer den i alla fall till 2,5$ eller 3$ eftersom jag vill spela alla händer i min range likadant preflop.

 

 

23:30 Bra read!

Tackar :-)

 

 

29:21 Höjer med A5, speciellt om han synar med any two som du säger.

Ja det borde man gjort. Ganska motsägelsefullt när jag först säger att han nog synar med any2, och sen foldar...

 

32:38 Lägger Q9s i SB mot en höjning från knappen.

Jag gillar den handen, och tycker han borde kunna sitta med många olika händer på knappen. Känns annorlunda om han hade höjt från en tidigare pos. Vet inte vad du tycker om det? Jag tycker bara att det är jobbigt att spela handen ur position. Eftersom han som du säger har en så vid range på knappen minskar din förväntade vinst på dina stora träffar (färg, stegar, tvåpar osv.) och träffar du ett toppar kan det vara svårt att spela profitabelt ur position. Större delen av tiden kommer du inte att floppa någonting. Jag spelar väldigt konservativt på SB.

 

38:00 Höjer mer på floppen och ger sen upp.

-----------------------------------------

Tackar verkligen för feedback! Ska försöka tänka på en hel del av dessa saker.

Hoppas det inte ser ut som att jag argumenterar mot dig på många punkter (jag brukar ofta missuppfattas i dessa lägen av lärare mm :mrgreen: ), vill bara få fram hur jag tänker.Du får gärna argumentera emot om du tycker att jag har fel (det händer inte ofta ;-) (notera ironi)). Kul att du tog dig tid att svara. Det är utvecklande för mig när jag måste förklara mina tankegångar för andra och ofta upptäcker jag stora hål i logiken.

 

Nu ska jag försöka hitta en plussession, hur var det nu det kändes? :mrgreen:

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok eftersom du snodde fetstilen så får det bli röd färg.

 

*text*

 

Nu ska jag försöka hitta en plussession, hur var det nu det kändes? :mrgreen:

 

GL!

Bra med svar till mina svar :mrgreen: känner faktiskt att man fått ut mycket från denna korta diskussion!

Bland annat som du sa, är det inte alls dumt att spela tight i blindsen. Jag har tänkt på att man får ett bra pris att syna, men inte tänkt så mycket på att man får spela svaga händer ur position.

Såg i PT att jag läcker pengar som f-n på BB/SB, så ska verkligen spela mer tight där.

Om hur en plussession kändes får du nog fråga nån annan, för jag är nere i min värsta downswing hittills :shock: GLHF vid borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad ska man säga (FAAAAAAAAAAAAN kanske?). Har den senaste 1.5 veckan haft den värsta downswingen hittills. Och ännu värre har det gått dom senaste 3 dagarna.

Det verkar både vara variansen och tilt-djävulen som slår mig varannat slag i huvudet med en fet hammare.

 

Jag har spelat NL100 och NL50, och har bara vunnit 5 potter på över 10$ den senaste veckan!! Medan inköpet flyger iväg.

 

Badbeat efter badbeat haglar. Och har jag 2 par har nån set. Har jag set har nån stege/färg. Har jag stege/färg har nån kåk. Och har förlorat fler händer än i hela mitt liv där jag varit 95% favorit på river, och så kommer 2 out'aren.

 

Har tappat runt 13 NL50 inköp på en vecka :-( Man vågar ju knappt spela längre, och känns som man inte vågar höja preflop, för man vet att man kommer förlora handen.

 

Men ska ta tag i detta nu. Tighta till spelet och verkligen tänka på att spela i position. Inte bluffa eller och syna ner stora bet där jag antagligen är slagen.

 

Har ni några tips vad man borde göra i dessa lägen tar jag gärna emot dom.

Borde jag ta en paus? Spela tightare (spelar TAG/LAG)? Se till att spelet är så bra som det kan bli och fortsätta?

 

Återkommer väl snart och berättar om jag är gul eller ej :roll:

 

Tänkte bjuda på en hand som summerar min 1.5 vecka ganska bra:

Seat 1: PaintItBlack104 ($50.75)

Seat 2: fubaroz ($59.60)

Seat 3: lippynub ($20.20)

Seat 4: HERO ($94)

Seat 5: Greeney81 ($58.65)

Seat 6: Yumekage ($46.50)

HERO posts the small blind of $0.25

Greeney81 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of ClubsAce of Diamonds

Yumekage has 15 seconds left to act

Yumekage folds

PaintItBlack104 folds

fubaroz folds

lippynub raises to $1.50

HERO calls $1.25

Greeney81 has 15 seconds left to act

Greeney81 raises to $7

lippynub has 15 seconds left to act

lippynub raises to $20.20, and is all in

HERO has 15 seconds left to act

HERO calls $18.70

Greeney81 raises to $58.65, and is all in

HERO calls $38.45

Greeney81 shows Jack of HeartsJack of Diamonds

lippynub shows King of DiamondsKing of Clubs

HERO shows Ace of ClubsAce of Diamonds

*** FLOP *** King of Spades8 of Clubs10 of Spades

*** TURN *** King of Spades8 of Clubs10 of Spades4 of Clubs

*** RIVER *** King of Spades8 of Clubs10 of Spades4 of ClubsJack of Spades

Greeney81 shows three of a kind, Jacks

HERO shows a pair of Aces

Greeney81 wins the side pot ($76.90) with three of a kind, Jacks

lippynub shows three of a kind, Kings

lippynub wins the main pot ($57.60) with three of a kind, Kings

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni några tips vad man borde göra i dessa lägen tar jag gärna emot dom.

 

Jag har tidigare haft problem med enorm otur(vilket alla pokerspelare upplever då och då) och tilt. Jag blev så tiltad att det kunde hänga i flera dagar. Nuförtiden känns det som jag blivit immun mot tilt(men det är en annan historia). Mitt råd är att ta en paus ett par dagar. Det borde jag sjläv gjort oftare förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare haft problem med enorm otur(vilket alla pokerspelare upplever då och då) och tilt. Jag blev så tiltad att det kunde hänga i flera dagar. Nuförtiden känns det som jag blivit immun mot tilt(men det är en annan historia). Mitt råd är att ta en paus ett par dagar. Det borde jag sjläv gjort oftare förut.

 

Vi har nog alla varit i teh_donk´s situation när man inte kan vinna en hand :). De är helt sjukt. Ta en paus ett par dagar och om du märker tendens till att börja tilta stäng ned DIREKT!

De var de enda som hjälpte mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja john, det är riktigt tråkigt att höra detta. Var själv i en swing för bara några dagar sen. Ingen större, men hade ändå tappat 10 inköp. Nu har jag tagit igen allt och ligger +.

 

Orsaken till att jag började förlora var väldigt mycket oflyt och varians, men också att jag var TRÖTT när jag spelade. Inte jätte trött, men bara lite seg, började spela nån timme efter att man vaknat, var halvseg hade inte duschat satt och bara nötte lite allmänt. Har kollat mina händer i PT och det var lite av mitt spel som dessutom SÖG.

 

Hade svårt att folda i rätt lägen, synade ett steg för mycket, när jag väl fick bra händer så vägrade motståndarna syna och allt kändes hopplöst. När jag väl träffade blev jag dessutom utdragen, och det stämmer till viss del.

 

Men håll dig undan NL100, mitt tips, stanna BARA på NL50 tills du har rett ut problemen. 10 inköp är ingenting på NL50, det tar du igen. NL100 kan du lira när du börjar bli rungood NL50, för det är ungefär samma spel bara lite annorlunda 3-betsrange och lite mer aggresivt, dock påverkar ett NL100 inköp din rulle mer än NL50.

 

Du har ju koll på pokergrunderna osv, spela TAG, vänta in bra händer, FÖRSÖK spela minst 3-4 bord så att du inte tappar tålamodet och gör halvdana moves. När du väl har något, ge dem inte chansen att få se gratis kort, kör över dem. Ta AA handen som ex, du callar 1.25$?!? förstår din tanke, men du ska aldrig calla en standardraise med AA om det är folk bakom. Eventuellt om ni är 1v1 och du vill trapa honom genom att få in allt mot hans TPTK.

 

Du borde ha 3-betat där, och nu när andra killen 3-beta, ställ in det direkt.

 

Ditt AA är inte lika starkt mot 2 personer AI som det är mot en, dock förstår jag hur du tänker och nu hade du sjukt oflyt. Men antag att du hade lockat bort JJ handen, och inte kungen kommit, då hade du vunnit en större pott. Men om J hade kommit men varken A eller K hade du ändå tappat. Så du minskar ju dina odds om du låter 2 personer se floppen. Men visst, det funkar ju ibland och då vinner du 2 inköp :D.

 

Annars när jag såg din film och tyckte du va vek osv, var bara en känsla jag fick när jag kollade. Såg inte så jättenoga men tyckte inte det hände så mycket, dock hade du visserligen oflyt med träffar osv.

 

En sak jag undrat över, hur tableselectar du? tar du första bästa? går du på avg pott? Det verkar iallafall som dem är väldigt lösa när man ser på filmen.

 

Du borde nästan bli supernit så skulle du nog köra över dem rätt enkelt. Sen när du betar betar du ofta halvpott, försök beta 3/4 som standard, det ger ut mer i längden.

 

Jaja, hoppas du vänder iaf :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare haft problem med enorm otur(vilket alla pokerspelare upplever då och då) och tilt. Jag blev så tiltad att det kunde hänga i flera dagar. Nuförtiden känns det som jag blivit immun mot tilt(men det är en annan historia). Mitt råd är att ta en paus ett par dagar. Det borde jag sjläv gjort oftare förut.

 

Vi har nog alla varit i teh_donk´s situation när man inte kan vinna en hand :). De är helt sjukt. Ta en paus ett par dagar och om du märker tendens till att börja tilta stäng ned DIREKT!

De var de enda som hjälpte mig.

Ja det har ni rätt i. Jag tog en paus ett par dagar där jag inte spelade nåt alls.

Sen tittade jag igenom Poker tracker och mitt spel dom senaste sessionerna. Plus att jag kollade en del filmer på deuces cracked, för att få tillbaka rätt känsla. Det hjälpte faktiskt, och jag hittade en del läckor i mitt spel samtidigt.

 

Bland annat har jag tightat till ordentligt på SB/BB och UTG (som även Chofritz tipsade om när han såg min video.) Jag låg faktiskt äckligt mycket minus i SB/BB. Hur mycket ligger ni +/- på SB/BB jämfört med t ex knappen?

 

Det är nog först nu jag börjar förstå vikten av position när man spelar svaga händer, även om jag trott att jag förstod det tidigare. Så ska spela riktigt tight ur position ett tag och se om det gör någon skillnad på resultaten i blindsen.

 

Har försökt att spela riktigt bra och säkert sedan pausen, och hunnit med ungefär 1000 händer på NL50.

Det har i alla fall vänt, och jag har lyckats vinna runt 500$. Så hoppas att man kan fortsätta spela bra och bygga tillbaka rullen.

Tackar för tips och feedback, alltid bra när det går dåligt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja john, det är riktigt tråkigt att höra detta. Var själv i en swing för bara några dagar sen. Ingen större, men hade ändå tappat 10 inköp. Nu har jag tagit igen allt och ligger +.....

Tjena, riktigt bra post :-)

Min downswing lät ganska liknande din. Men anledningen var nog inte trötthet, utan en kombination av otrolig otur i början, och att jag testat lite nya grejer i mitt spel som fungerade bra, men gick till överdrift och smög över till tilt efter utdragningarna. Sen var allt igång, med dåligt spel osv :shock:

 

Har, som du kanske läst i posten ovan, verkligen gått igenom mitt spel efter några dagars paus. Hittade en hel del läckor, och vad jag måste ändra på om det ska fortsätta gå bra.

 

Känner att det verkligen stämmer som du säger, att jag ska spela NL50 till man fått tillbaka spelet och självförtroendet ordentligt.

Som sagt är spelet typ detsamma på NL100, men potterna blir större, och då vågar man inte trycka på ordentligt när man åkt på några smällar. Bättre att vinna lite på NL50 än att förlora lite på NL100!

 

AA-handen förstår jag ser sjukt fiskig ut, men som Greeney81 hade spelat var jag nästan säker på att han skulle folda eller 3betta, och att då lippy skulle gå all-in för han var verkligen på fisk-bristningsgränsen.

Efter att lippy gick all-in "tänkte" jag lääänge innan jag synade för att verka svag, för trodde då att Greeney då även skulle pusha själv för att skrämma bort mig/trodde att han hade bästa handen.

Så det låter kanske som en ursäkt, men dom gjorde precis som jag trodde. Och är beredd att gambla i ett sånt läge där jag 100% har bästa handen.

 

Du har rätt i att jag borde betta hårdare på flop osv när jag t ex träffar TPTK, och det är nåt jag försöker göra. På denna nivå fiskar ju fisken med drag om dom har bestämt sig, så varför inte låta dom betala :-D

 

Jag försöker välja bord som har en VPIP på drygt 30%, och en avg pott på lite över 10bb. Gillar heller inte att sitta på bord med fler än 2 6-7 bord grinders *zzz*. Hur väljer du bord?

 

Men jag har spelat bra, och snittat 50bb/100 senaste 1000 händerna, så har nog iaf kommit ur tilten och downswingen nu, och har faktiskt stabiliserat o förbättrat mitt spel väldigt mycket tack vare den (tyvärr kostade det 12 inköp innan det vände :mrgreen: ).

Tackar igen för feedback, måste säga att dina inlägg gett mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej dagbok!

Har inte spelat så mycket sista tiden, mycket annat som måste gå före.

 

Men nu tänkte jag komma igång igen. Har precis sålt bilen, så tänkte ta (en liten del) av det till pokern.

Tänkte ge NL100 en chans med några inköp igen. Vet att jag kan spela vinnande poker där, om jag låter bli att vissa sessioner strunta i pengarna och gambla/slarva bort dom.

Annars får det väl bli NL50 igen, om jag ska vara så j*vla envis med att kasta bort dom små vinsterna. Jag verkar inte ha fattat det där med många bäckar blir till en stor å :-?

Ska få in en poker-session senare ikväll, får väl se om det blir grönt eller rött i protokollet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länge sen jag kolla in här faktiskt, va har du i rullen? det är mycket swings i NL100 ändå, även om jag hade tur och började vinna tidigt.

 

Spelet på NL50 och NL100 skiljer sig inte alls, det är i princip samma spelare, finns några som är lite duktigare men dem anpassar du dig lätt efter. Fisk finns det gott om, så att du klarar av det spelmässigt tror jag på. Sen om du har rullen att göra det är en annan sak :D, men hoppas du är förberedd iallafall, 1-2K$ bör du åtminstonde ha för att kunna känna dig säker, det är ju helt psykologiskt från person till person dock :P.

 

Hur har det gått annars? vände du downswingen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länge sen jag kolla in här faktiskt, va har du i rullen? det är mycket swings i NL100 ändå, även om jag hade tur och började vinna tidigt.

 

Spelet på NL50 och NL100 skiljer sig inte alls, det är i princip samma spelare, finns några som är lite duktigare men dem anpassar du dig lätt efter. Fisk finns det gott om, så att du klarar av det spelmässigt tror jag på. Sen om du har rullen att göra det är en annan sak :D, men hoppas du är förberedd iallafall, 1-2K$ bör du åtminstonde ha för att kunna känna dig säker, det är ju helt psykologiskt från person till person dock :P.

 

Hur har det gått annars? vände du downswingen?

Ja alltid kul när man får lite respons i dagboken :)

 

Har runt 1K$ i rullen på FTP, men har väl 1-1.5K$ till avsatt till pokern just nu. Men sätter inte in allt på en gång utan tänkte försöka spela upp rullen istället.

Så jag har 25 inköp till NL100$, men ser ingen anledning att avverka allt på NL100 om jag tappar inköp efter inköp.

Men det är min disciplin som är problemet vissa dagar, och kommer det en naturlig backdag efter det kommer tilten smygande. Det känns dock som att jag än en gång kommit ett steg längre, och kommer klarar NL100 nu. Det har iaf börjat bra dom första sessionerna.

 

Sedan downswingen har jag knappt vågat spela seriöst, nästan varit rädd när man satt sig på NL50, både för sig själv, tilten, och motrigg.

Men nu har jag kommit igång igen, känner mig lite stabilare i psyket, och börjar få förtroende för pokergudarna igen :mrgreen:

Tackar för lite allmänna tips om NL100 och mitt spel, det ger en hel del!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltid kul när man får lite respons i dagboken :)

 

Har runt 1K$ i rullen på FTP, men har väl 1-1.5K$ till avsatt till pokern just nu. Men sätter inte in allt på en gång utan tänkte försöka spela upp rullen istället.

Så jag har 25 inköp till NL100$, men ser ingen anledning att avverka allt på NL100 om jag tappar inköp efter inköp.

Men det är min disciplin som är problemet vissa dagar, och kommer det en naturlig backdag efter det kommer tilten smygande. Det känns dock som att jag än en gång kommit ett steg längre, och kommer klarar NL100 nu. Det har iaf börjat bra dom första sessionerna.

 

Sedan downswingen har jag knappt vågat spela seriöst, nästan varit rädd när man satt sig på NL50, både för sig själv, tilten, och motrigg.

Men nu har jag kommit igång igen, känner mig lite stabilare i psyket, och börjar få förtroende för pokergudarna igen :mrgreen:

Tackar för lite allmänna tips om NL100 och mitt spel, det ger en hel del!

 

Skönt att du kommit ur downswingen...Får väl önska dig lycka till i Upswingen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...