Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
du är tråkig.

Jaha... det är väl bara sluta läsa i min dagbok i så fall? Sån fruktansvärt onödig kommentar.

trist levlingsförsök (om du har aspbergers ber jag om ursäkt)

Jag skriver det jag gör och att döma av besöksantalet hittills finns det de som uppskattar det jag gör. Passar inte dagboken er smak eller att ni ska hånas eller vara elaka så kan ni gå någon annan stans bara. Tycker det är riktigt dålig stil och jag kan lova att ni aldrig varit så fräcka i verkligheten.

Postad
Jag skriver det jag gör och att döma av besöksantalet hittills finns det de som uppskattar det jag gör.

Den ända anledningen till det höga besöksantalet är att alla tycker du är så patetisk och sitter och skrattar åt dig.

Stackars jäkel!

Postad

Expertern, jag har några frågor.

Jag satte in 50kr på svenska spel igår och vann 2 st Sit&Go tuneringar.. Sedan förlorade jag allt på sånt där..ehh kontantspel, heter det va? Jag fick ett par på de där 3 korten, men det var någon annan som hade fått in ett högre par.. så jag förlorade alla pengarna, rackarns..

Nåväl, jag undrar om jag kan bli som dig, poker proffs? Ungefär hur stor del av mitt studiebidrag skall jag sattsa och hur lång tid tror du det tar för mig att bli proffs?

Mvh Albert

Postad
Den ända anledningen till det höga besöksantalet är att alla tycker du är så patetisk och sitter och skrattar åt dig.

Stackars jäkel!

Är du talesman för alla 500 som läst eller? Tänkte väl det... dessutom stavas det "enda".

Det är garanterat någon som driver typ CDS

Tycker det är så respektlöst att skriva sånt här när ni inte vet något... påstå att någon driver utan att alls veta om det är så... inte jättekul att höra såna anklagelser för den som är allvarlig och den som verkligen driver besvarar det med en axelryckning så totalt är såna anklagelser -EV om du nu vet vad det betyder.

Expertern, jag har några frågor.

Jag satte in 50kr på svenska spel igår och vann 2 st Sit&Go tuneringar.. Sedan förlorade jag allt på sånt där..ehh kontantspel, heter det va? Jag fick ett par på de där 3 korten, men det var någon annan som hade fått in ett högre par.. så jag förlorade alla pengarna, rackarns..

Nåväl, jag undrar om jag kan bli som dig, poker proffs? Ungefär hur stor del av mitt studiebidrag skall jag sattsa och hur lång tid tror du det tar för mig att bli proffs?

Mvh Albert

Känns som att du skämtar men ska svara ändå så får väl skämtet vara på min bekostnad då om det är så...

Du är inte redo för att spela på heltid och ska börja med att spela om låtsaspengar. Börja med att läsa Pokerhandboken och sen kan du gå vidare med diverse titlar av David Sklansky. Skapa en dagbok vettja och lägg upp händer du spelat. Håll fast vid utbildningen än så länge!

Postad
Hej Pokerforum

Jag är 22 år gammal och pokerproffs. Kan spela i princip allla utav de största spelen vinnande och lirar främst NL100 och limitspel upp till 2-4$. Mina största styrkor är utan tvekan pokerteori där jag är mycket duktig. Alla som känner mig kallar mig Poker-Experten så därför har jag valt det namnet.

Tänker använda min dagbok för att ge er tips och tricks för att utveckla ert spel och kanske kan jag även lära mig en del.

Hej svejs

Anledningen till att många inte tar dig på allvar är för att du anser dig själv vara mycket duktig i pokerteori samt att du kallar dig själv för pokerproffs samtidigt som du spelar nl100 och limit 2-4.

Att vissa kallar dig poker-experten är ganska lol också.

Ifall du inte skämtar så kommer du förhoppningsvis snart att inse varför vi finner detta underhållande.

Postad
Anledningen till att många inte tar dig på allvar är för att du anser dig själv vara mycket duktig i pokerteori samt att du kallar dig själv för pokerproffs samtidigt som du spelar nl100 och limit 2-4.

Att vissa kallar dig poker-experten är ganska lol också.

Ifall du inte skämtar så kommer du förhoppningsvis snart att inse varför vi finner detta underhållande.

Du gör misstaget att tolka proffs lite vanskligt (var lugn, du är inte ensam). Så länge man försörjer sig på fotboll, poker eller whatever kan du kalla dig proffs inom sporten. Man behöver inte vara Ronaldinho för att kalla sig fotbollsproffs eller Doyle Brunson för att kalla sig pokerproffs.

Jag spelar inte jättehögt men ändå ganska högt. Jag har dagliga swings på flera tusen kronor så det är inte vem som helst som kan spela NL100... i skrivande stund är man upp 22000 i maj och då räknar jag inte ens med rakeback... det klarar man sig ganska bra på om man säger så ;)

Postad

Jag spelar inte jättehögt men ändå ganska högt. Jag har dagliga swings på flera tusen kronor så det är inte vem som helst som kan spela NL100... i skrivande stund är man upp 22000 i maj och då räknar jag inte ens med rakeback... det klarar man sig ganska bra på om man säger så ;)

Ja, om du väljer att bortse från miljoner saker...

Postad

Denan dagbok tänker jag lät följa. Är en av de mest intressanta på PF på länge. Bra med lite tips på vägen. Go Poker Experen. Vilka sidor rekomenderar du mig att starta på(jag är en så kallad fisk)

Postad

Du spelar på svs efter som du spelar med kr antar jag. Vad rekomenderar du för dom nivåerna du spelar TAG eller LAG? hur ändras det beroende på nivåer om man ska byta ju högre upp man kommer.

Då jag börjat förstå att NL100 är no limit med insättningsgräns 100 och väl då beskriver insättningen i dollar. Spelar du på andra ställen än svs och annars syftar NL100 till dollar alltså runt 600kr eller är det 100kr?

Postad
Poker-experten. Har du sen du var liten drömt om en egen frågespalt i t.ex. cosmopolitan? Om ja, är detta en kompromiss?

Nej, verkligen inte.

Denan dagbok tänker jag lät följa. Är en av de mest intressanta på PF på länge. Bra med lite tips på vägen. Go Poker Experen. Vilka sidor rekomenderar du mig att starta på(jag är en så kallad fisk)

Kul! Jag skulle rekommendera att spela på sajter med bra free-rolls och kanske även bra insättningsbonusar. Länge sen jag spelade free-rolls eller bonusjagade så vet inte riktigt.

på vilket sätt menar du att din pokerteori är väldigt bra?

Läst väldigt mycket om just pokerteori. David Sklanskys NoLimit-bok är vältummad om man säger så...

Du spelar på svs efter som du spelar med kr antar jag. Vad rekomenderar du för dom nivåerna du spelar TAG eller LAG? hur ändras det beroende på nivåer om man ska byta ju högre upp man kommer.

Då jag börjat förstå att NL100 är no limit med insättningsgräns 100 och väl då beskriver insättningen i dollar. Spelar du på andra ställen än svs och annars syftar NL100 till dollar alltså runt 600kr eller är det 100kr?

Jag spelar inte på Svenska spel utan på andra dollarsidor. Främst i Prima-nätverket och på Ipoker där jag har lyckats få till stånd bra avtal.

Kul att det blivit fart i dagboken och att en del verkar gilla den... Ska försöka uppdatera så ofta jag kan.

Postad
Dom flesta som ställer "frågor" är ju ironiska right!?:rolleyes::lol:

Många av er som håller på så här måste vara oerhört osäkra på er själva. Oftast är det mobbarna själva som mår sämst och har sämst självförtroende.

Postad
Många av er som håller på så här måste vara oerhört osäkra på er själva. Oftast är det mobbarna själva som mår sämst och har sämst självförtroende.

Jag ska skriva ett inlägg som inte ser till den överhängande risken för trollning, vilken jag bedömer vara minst 75%.

Du låter lite väl styv i korken för att jag/folk ska kunna ta det på allvar.

Dina så kallade tips är kassa och du skriver som att du har aspergers.

Allt detta sammantaget gör att man lätt kan tro att det är trollning på gång.

I villket fall så är det ju kul att läsa, så keep it up!

Postad
Jag ska skriva ett inlägg som inte ser till den överhängande risken för trollning, vilken jag bedömer vara minst 75%.

Du låter lite väl styv i korken för att jag/folk ska kunna ta det på allvar.

Dina så kallade tips är kassa och du skriver som att du har aspergers.

Allt detta sammantaget gör att man lätt kan tro att det är trollning på gång.

I villket fall så är det ju kul att läsa, så keep it up!

Trollning? Jag trodde detta var ett pokerforum... :cry:

Postad

Ni kan tycka vad ni vill om mina tips men till saken hör att jag har 10 raka vinstmånader på någorlunda höga nivåer. Jag plussar med alla händer jag spelar regelbundet så något gör jag onekligen rätt. Dessutom har jag gått natur, skrivit 1.2 på högskoleprovet och läst mycket om poker så att det jag skriver skulle vara dåligt har jag mycket svårt att se.

Sätt er ner och läs vad jag skriver istället... kanske det går upp ett ljus...

Allt snack om trollningar och levlingar tänker jag inte ens kommentera mer... ni får tro vad ni vill... förhopningsvis kan jag hjälpa någon och så länge så är fallet tänker jag fortsätta skriva så att fler kan få ut så mycket av poker som jag fått.

Sluta med era elakheter... det biter inte på mig.. jag är trygg i mig själv och vet att jag är bra pokerspelare och har mycket att tillföra om folk bara orkar lyssna intresserat.

• Skapa nytt...