Gå till innehåll

Bjoelle - någon som åker mot ängelnturren från hultan hållet? :)


bjoelle

Recommended Posts

Har haft fullt upp i över en vecka nu.

 

Har lyckats klämma en del händer på SvS trots detta, har ju varit lönehelg och allt. Har även tagit mig i kragen och ordnat PT3, och ska dagen till ära bjuda på en graf.

 

http://e.imagehost.org/0935/pokergraf.jpg

 

(bilduppladdningsknappen fungera ej, får se om jag kan uppdatera sen, håll till godo med länken!)

 

Förövrigt tar jag gärna emot tips på saker jag borde lära mig i PT3. Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 540
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har lite småproblem med HUD:en... på brorsans dator ligger alla stats där dom ska, dvs under varje spelares lilla runda namnbricka. Hos mig är dom i en salig röra runt höger halva av borden.. hum!? help?

 

Ja första gången måste du dra statsen dit du vill att de skall vara och sen går du upp till PT3 ikonen i mitten av bordet och tar save layout.

 

Edit: Är inte säker på att PT3 funkar till SvS. Hoppas det gör det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, bara att jag är dum i huvudet. Förövrigt, fungerar folks msn? Jag kan inte logga in, på någon dator här hemma. Men tjejens msn fungerar på alla?! WTF?!

 

skräll att msn kukar ur. :roll: För några dagar sen så loggade jag in och ser min kontaktlista i 5 sekunder sen sa det poff och hela kontaktlistan var borta!! Har fortfarande inte fått tillbaka den så det är väl bara börja om från början. :cry:

 

kommer för övrigt in på msn jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skräll att msn kukar ur. :roll: För några dagar sen så loggade jag in och ser min kontaktlista i 5 sekunder sen sa det poff och hela kontaktlistan var borta!! Har fortfarande inte fått tillbaka den så det är väl bara börja om från början. :cry:

 

kommer för övrigt in på msn jag med.

 

Kommer förövrigt in? du menar att du inte heller kommer in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godmorgon, sov 5timmar inatt och sen högskolan, suck. Nu sitter man i en av flickvännen renstädad lägenhet, en kopp kaffe och allt känns bra igen tror jag.

 

Min msn fungerar fortfarande inte, jag jag börjar seriöst bli lite halvorolig(?).

 

Men nu över till SvS, och än en gång, någon som har lite PT3 tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja bjoelle.

Har du testat att hålla in högerklicken medans du drar dina HUD-rutor i PT3?

Jag har köpte 3an för drygt 2 veckor sedan och är mycket nöjd.

 

Du efterlyser tips i programmet, kanske bättre om du ställer konkreta frågor?

Har du tittat in på Filter och trixat lite? Där finns det en del spännande saker.

 

mvh ben

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja bjoelle.

Har du testat att hålla in högerklicken medans du drar dina HUD-rutor i PT3?

Jag har köpte 3an för drygt 2 veckor sedan och är mycket nöjd.

 

Du efterlyser tips i programmet, kanske bättre om du ställer konkreta frågor?

Har du tittat in på Filter och trixat lite? Där finns det en del spännande saker.

 

mvh ben

 

Tack! Ska kolla på detta.

 

Jag har inte direkt kommit på något att fråga kollektivet om än, det mesta verkar jag förstå. Tänkte väl mer på ja, nyttiga tips som tex det du gav mig nu :) tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, hunnit få in ett antal händer nu, marginellus än så länge, ganska tråkiga bord.

 

BossMedia Game #876643626: Table Diana Turbo 7 - kr2.50/kr5.00 - No Limit Hold'em - 15:50:34 - 2008/12/05

Seat 3: Bjoelle (kr942.72)

Seat 1: Fredde_87 (kr780.64)

Seat 2: olan79 (kr679.80)

Seat 5: Green C (kr523.14)

Bjoelle posts the big blind of kr5.00

olan79 posts the small blind of kr2.50

Fredde_87 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Bjoelle [Tc Qc]

Green C calls kr5.00

Fredde_87 folds

olan79 raises kr20.00

Bjoelle calls kr20.00

Green C calls kr20.00

*** FLOP *** [3c 8c Kc]

olan79 checks

Bjoelle checks

Green C checks

*** TURN *** [3c 8c Kc] [5h]

olan79 bets kr45.00

Bjoelle calls kr45.00

Green C folds

*** RIVER *** [3c 8c Kc 5h] [Th]

olan79 bets kr75.00

Bjoelle raises kr185.00

olan79 calls kr185.00

*** SUMMARY ***

Total pot kr507.01 | Rake kr12.99

Board: [3c 8c Kc 5h Th]

Fredde_87 won (kr0.00), mucks

olan79 won (kr0.00), showed [5c 5d]

Bjoelle won (kr507.01), showed [Tc Qc]

Green C won (kr0.00), mucks

 

Kommentarer på denna handen? Anar att jag nog kunde få mer betalt, nämnas bör att jag och Olan79 har en del händer sen tidigare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland när livet bara känns sådär härligt, sådär bekymmerslöst ni vet när man dagdrömmer sig bort?

 

Man önskar sig att man kunde dricka öl spela hazzardspel och hänga på internetforum mest hela tiden, dessa dagar önskar jag att jag var Jennex, inte för att han kanske nödvändigtvis gör just det hela dagarna, men jag får bilden av det.

 

När jag blir stor ska jag bli som Jennez!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, hunnit få in ett antal händer nu, marginellus än så länge, ganska tråkiga bord.

 

BossMedia Game #876643626: Table Diana Turbo 7 - kr2.50/kr5.00 - No Limit Hold'em - 15:50:34 - 2008/12/05

Seat 3: Bjoelle (kr942.72)

Seat 1: Fredde_87 (kr780.64)

Seat 2: olan79 (kr679.80)

Seat 5: Green C (kr523.14)

Bjoelle posts the big blind of kr5.00

olan79 posts the small blind of kr2.50

Fredde_87 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Bjoelle 10 of ClubsQueen of Clubs

Green C calls kr5.00

Fredde_87 folds

olan79 raises kr20.00

Bjoelle calls kr20.00

Green C calls kr20.00

*** FLOP *** 3 of Clubs8 of ClubsKing of Clubs

olan79 checks

Bjoelle checks

Green C checks

*** TURN *** 3 of Clubs8 of ClubsKing of Clubs5 of Hearts

olan79 bets kr45.00

Bjoelle calls kr45.00

Green C folds

*** RIVER *** 3 of Clubs8 of ClubsKing of Clubs5 of Hearts10 of Hearts

olan79 bets kr75.00

Bjoelle raises kr185.00

olan79 calls kr185.00

*** SUMMARY ***

Total pot kr507.01 | Rake kr12.99

Board: 3 of Clubs8 of ClubsKing of Clubs5 of Hearts10 of Hearts

Fredde_87 won (kr0.00), mucks

olan79 won (kr0.00), showed 5 of Clubs5 of Diamonds

Bjoelle won (kr507.01), showed 10 of ClubsQueen of Clubs

Green C won (kr0.00), mucks

 

Kommentarer på denna handen? Anar att jag nog kunde få mer betalt, nämnas bör att jag och Olan79 har en del händer sen tidigare

 

tycker du ska börja bygga pott redan på turn, höjning alltså. Dels för att låta Ace of Clubs betala för att se river och dessutom finns det många händer du inte får betalt av på river om ett till klöver droppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker du ska börja bygga pott redan på turn, höjning alltså. Dels för att låta Ace of Clubs betala för att se river och dessutom finns det många händer du inte får betalt av på river om ett till klöver droppar.

 

Tack! Precis vad jag ville höra! Men här är problemet, jag upplever att han fått ett intressant image av mig, och betalar gärna av mig. Frågan är då vad som är bäst i längden, att spela den passivt(vilket förvisso kanske inte gick vägen här) eller att spela den agressivare?

 

Jag borde kanske förövrigt inte visat slutet, uppenbarligen hade en reraise på flopp dödat handen.

 

Förövrigt har jag nu laddat upp för en lugn kväll med tjejen, vi har varit på hemmakväll för inköp av någon go dvdbox och sen på ica för inköp av lax m.m. Hemmakväll står ju förövrigt för dagens klonk, vi valde att köpa arrested developement för 449kr. Väl i kassan visa det sig att den ingick i en kampanj med 3boxar för 599kr, och jag kunde glatt hämta två till för 150kr mer än jag räknat med. Det blev en säsong av american dad, och någon sunkig(tror jag) serie som gått på svt.

 

Dagens resultat:

Svs: + 1389kr

Hemmakväll: 2 boxar mer än tänkt för 150kr mer än tänkt, klonk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Precis vad jag ville höra! Men här är problemet, jag upplever att han fått ett intressant image av mig, och betalar gärna av mig. Frågan är då vad som är bäst i längden, att spela den passivt(vilket förvisso kanske inte gick vägen här) eller att spela den agressivare?

 

Jag borde kanske förövrigt inte visat slutet, uppenbarligen hade en reraise på flopp dödat handen.

 

Förövrigt har jag nu laddat upp för en lugn kväll med tjejen, vi har varit på hemmakväll för inköp av någon go dvdbox och sen på ica för inköp av lax m.m. Hemmakväll står ju förövrigt för dagens klonk, vi valde att köpa arrested developement för 449kr. Väl i kassan visa det sig att den ingick i en kampanj med 3boxar för 599kr, och jag kunde glatt hämta två till för 150kr mer än jag räknat med. Det blev en säsong av american dad, och någon sunkig(tror jag) serie som gått på svt.

 

Dagens resultat:

Svs: + 1389kr

Hemmakväll: 2 boxar mer än tänkt för 150kr mer än tänkt, klonk.

 

Ja det är alltid bra att inte ta med resultatet i handen om man vill ha en analys. Man blir ju alltid påverkad av det även om man inte tror det. :-)

 

svårt att säga om du ska beta flopp eller inte nu men raise turn bet/raise river

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är alltid bra att inte ta med resultatet i handen om man vill ha en analys. Man blir ju alltid påverkad av det även om man inte tror det. :-)

 

svårt att säga om du ska beta flopp eller inte nu men raise turn bet/raise river

 

Hehe, lätt hänt ;D

 

Aja, ingen poker idag inte, åtminstone inte förrän sent ikväll. Nu ska jag till ikea med flickvännen, vilket innebär att jag troligen borde gå in och korrigera tidigiare + till +-0 eller något liknande, suck. Dessutom gick jag fan inte mer än 5timmar sömn idag heller, och jag har väl då inte sovit mer än runt 25timmar hittills den här veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatt stillsamt på borden, märks av att folk har kvar lite av lönen och att det är lördag. Åkte ur 300kr turren efter 80min ungefär, iget märkvärdigt alls, standardgrejer som inte satt denna gången. Dagsplusset har gått upp mot 1500kr+ ungefär.

 

Månaden rent allmänt har börjat rätt bra rent allmänt, börjar ana att denna månaden kan bli en riktig toppmånad. Ska se om jag kan lösa en månadsgraf hittills sen, har lite problem med bilduppladdningen. Ska även försöka få in lite mer händer så jag får lite läsare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...