Gå till innehåll

Bjoelle - någon som åker mot ängelnturren från hultan hållet? :)


bjoelle

Recommended Posts

Ikea är avklarat.

 

Strax efter jag ätit min frukost och samtidigt skrivit här börja jag känna av att ryggen inte var som den skulle. Några minuter senare gick jag runt som quasimodo, jag har en fy helvetes ryggvärk, i kombination med ikea har detta varit en jävla mardröm. Har pumpat i mig ipren nu, och tjejen ska få leka thaimassör med tigerbalsam, ev kanske man kan slinka in med ett happy ending också.

 

Ikeanotan sluta på lite drygt 1500kr, överkomligt, men fan vad mycket små skit vi inte behövde det blev.

 

Nu ska jag kolla turneringar för kvällen, något kul bör jag nog hitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 540
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Super Sunday 7,5k GTD 70+7euro

6k GTD rebuy 10+1euro

3k GTD 15+1,5euro

 

VI börjar med dessa tre, rebuys har aldrig varit något jag är så förtjust i, men det ska nog gå. 70+7 är lite över mitt normala buyin, men känns som något jag borde spela med tanke på senaste tidens klonkar.

 

Ryggont ipren och dyra ikearäkningar, låt mig klonka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har bustat rebuyen, rebuy är inte min gren, sen var jag kall. Som sista hand fick inte Q8 stå mot J9, när J9 limpar och sen synar sig själv(mer eller mindre) allin, gg.

 

I super sunday är det lugnt, den har hållt på en timme, men är ju väldigt harmonisk. 10k start och 20min blinds gör att man kan chilla rätt mycket.

 

15euro starta precis, så inte mycket att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade första dagen på kontoret idag, nytt kontor för alla medarbetare, båda cheferna bortresta och telia har inte fått igång bredbandet, dvs alla sitter av tiden.

 

Telia rövknullar alla.

 

Igår backa jag väl 240-260, vet ej exakt på euron, men med ett skott på 70euros super sunday och lite annat utan träff var det inga konstigheter. Idag har jag bara spelat en turre, vanliga 20euros 3k gtd som jag semibubblar efter AJ mot JJ, färgdrag på turn, men nothing. Känns lite småtråkigt sådär, man åker ju hellre ut runt 50e då.

 

Dock verkar dagen sluta runt 120-150euro+ efter en liten sitngorush.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag som många andra här har svårt för det där med att sova när det skall sovas sitter jag än en gång uppe sent när jag inte borde. Börjar jobbet imorgon 8.00, men här sitter jag. För at fördriva tiden blev det 44euros deepstacken, är i nuläge 22/46 med 10prisplatser, slippa bubbla nu+

 

Vill även upplysa om att jag än en gång hittat gläden i att sitta på dass och spela poker, jefla fint, en skitgubbe är jag allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godkvälll kära spelberoende vänner.

 

Har konstaterat att man behöver sova lite mer än jag brukar för att orka med att vara alert och effektiv på jobbet, så spela knappt igår, tog några sitngos med ett okej resultat och åt några bananer som blir lite bananåterbäring.

 

Troligen kommer det bli rätt våldsamt turneringsnötande en gång per vecka framöver, och sedan under veckorna om jag orkar lite sitngos. Men vi får väl se.

 

Ifall någon bryr sig så trivs jag utmärkt på nya jobbet, fått ordning på allat och börjar köra på med vanliga rutiner först imorgon. Har varit mycket introduktion nu första dagarna, och även väggstirrande då telia inte levererade internet i fredags som utlovat.

 

Påbörjade en 20euros turre för en stund sen, hittar ett stegdrag i en 4vägs allin och tyckte synknappen var lockande, ut. Blir några sitngos nu, sen någon bra film tror jag bestämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med jobb och allt runt omkring blir det som sagt nästan uteslutande sitngo spel, har klämt in någon turre idag, men huvudet är för trött för att det ska bli något vettigt av det.

 

dagens - : Jag fick betala 412kr för att få tillbaka iphonene med hänvisning till att det inte var något fel, trots detta står det att dom "nyinstallerat programvaran". Jag undrar varför dom gjort detta om det inte var något fel? Eller var det ett bekvämt sätt att skjuta över kostnaden på mig?

 

Kommentar: Telia är fittor.

 

dagens +: Jag har efter 141sitngos på boss nått ett 18% roi och har en HAJ :D vid namnet, dett atrots en 50sitngo stretch då jag gick +-0 på coolers. Har hittat mitt spel för ett tag framöver.

 

Kommentar: Jag är en haj, uppenbarligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tråkgit drag i den här db:n, vet ju att det faktiskt är ett par stycken som läser.

 

Som den nyblivna arbetaren jag är så har jag nu en härlig fredagskänsla i kroppen, fantastiskt! Min säljarkarriär har precis paserat sin andra dag och det går riktigt bra. Frammåt eftermiddagen fick jag för mig att ha lite extra roligt och tog upp en rejäl hög pizzerior, helt fantastiskt vad roliga pizzabagare är.

 

Jag - Hej, det var XXXXXXX XXXXXXXXX på XXXXXXX

 

Pizzabagare - vad du beställa?

 

Jag - Nej, jag ska inte beställa, jag ringer från XXXXXXX

 

Pizzabagare - nej, vi inte ha XXXXXX

 

Jag - Nej, alltså, jag ringer från XXXXXXX, jag ska inte beställa någon pizza.

 

Pizzabagare - varför du då ringa?

 

Suck *click*

 

Nu är jag nyreggad för några turneringar och tänkte försöka ordna mig några mackor, var även förbi pressbyrån på vägen hem för att inhandla någon vidrig blask-tjejtidning, godis och cola åt min pms-gnälliga flickvän. Allt för att behålla husfriden. På pressbyrån fick jag förövrigt betala 55kr för en dosa göteborgs rapé, datasystemet var sönder så hon ville först inte sälja snuset till mig. Jag påpeka att jag inte gärna sprang runt i fler butiker men att det knappast var dyrare än deras cigaretter. Frågan jag nu ställer mig är, är hon så jävla dum i huvudet så hon inte vet att inte ett jävla paket cigg pressbyrån säljer kostar över 55kr!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter massa tacos med flickvännen sitter jag nu i soffan och kollar på dåliga collegefilmer. Har klämt in en ansenlig mängd sitngos idag, men har inte vunnit en enda! har kommit tvåa 6ggr, och då detta är 5manna får jag 1,5x pengarna vilket alltså sätter mig på minus än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har jag fått uppfattningen om att du äter tacos' typ.. RÄTT ofta?

 

 

Vill jag inte påstå att jag gör, vad skulle du fått det ifrån?

 

Och för att övergå till något annat har jag idag fått känna på motriggen, låg i top i 20euros deepstack i 15min, för att se JT dra ut min AJ på J flopp, KT tvåpar dras ut av AQ stege och en kille som gärna synade allin för 45bb när jag squuezar 88, suck. FIck även se 22 mot A2, på den fenomenala brädan 235K4...

 

Att minuset bara står på -100 är väl något jag förvisso är rätt nöjd med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En underbart lugn söndag, gick upp vid 11 tiden för lite frukost + disneyfilm, kan det bli bättre?

 

Har nu hittat min plats i vardagsrummet med laptopen i knät, spelar en 30euros 3k gtd där jag är 5/53 just nu. Har även dragit igång 200kr helgbrunch på svs där jag är 14/24.

 

Vi hoppas på det bästa, oavsett känns det som jag ska ta ett break till 1februari från imorgon. Koncentrera mig på jobbet och smälta januari resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp, nu hade jag visst bilder i dagboken, där ser man. Själv tyckte jag en länk räckte.

 

Jag är rejält fucking jävla inte rungood nu, igår var det väl ok, tog det som en man. Men efter att ha slutat 12/46 med 7 priser och 19/138 med 10priser är jag nu spyfärdig.

 

19e platsen var absolut droppen. Är en limpott och jag fyller upp från sb med 74h, floppen ger 569 med två hjärter och jag dundrar in med 1200 i 1,6k potten, får en syn av en praktidiot, turn ger A, och jag slår 1900, varpå han slår om till 6,5k, jag pushar mina 9k pga att jag vill vinna turneringen, och inte ha 80euro. Nu kommer det roliga, han tar time!! Länge också. Varför idiotjäveln tar time är för att han har Q8off, och är helt jävla idiottom, utan mer än hålpipa för en sjua. Han synar till slut och boss pissar mig i ansiktet rejält.

 

boss - haha, trodde du att du skulle få komma i pengarna idag? Vi skämta bara med dig, hahaha, så dum du är, Att du ens trodde litegrann på att du skulle få komma till finaltable idag, igår var bara början, vi ska rövknulla dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en dag på jobbet avklarad, jag sålde idag 3e, eller kanske 4e bäst på kontoret. Kändes riktigt bra, rookie som man är :)

 

Förövrigt har jag nyss fått hem nya skrivbordet från ikea, så jag har lite bättre ergonomi vid grind. Har på senare tid haft en del strul med ryggen, man börjar bli gammal? ;)

 

Tänkte ev hotta upp dagboken med ett litet "hemma hos bjoelle" reportage, några tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...