Gå till innehåll

Ska jag sluta spela poker?


Hertigen

Recommended Posts

Har haft en helt otroligt kall period på 3 veckor nu. När jag sätter mig vid borden backar jag 1 inköp direkt på nån fånig utdragning och sen vill jag ta igen det fort. Slutar i princip alltid på samma sätt.

 

Har cpont i handen efter den här sessionen där jag förlorade 3 inköp och blev utdragen i alla potter. Alla potter över 100 kr är förlustpotter för mig, spelar ingen roll hur jag spelar dem. Psyket börjar ta stryk, mår dåligt av alla humörsvängningar, är arg efter sessionen, vill inte ut och springa för det fungerar inte.

 

Är det nu man ska fundera på om man ska sluta spela nätpoker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JA! Eller ta ett långt break.

 

Tre veckor är iofs inte en speciellt lång downswing (beror på hur mycket du spelar) och en sådan måste du kunna ta om du är lite seriös vad gäller poker. Som du beskriver det så kan du inte ta det just nu och då tror jag att en lång paus är det bästa. Kanske kommer du igen som en bättre och starkare spelare eller så hittar du annat att lägga din tid på. GL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en helt otroligt kall period på 3 veckor nu. När jag sätter mig vid borden backar jag 1 inköp direkt på nån fånig utdragning och sen vill jag ta igen det fort. Slutar i princip alltid på samma sätt.

 

Har cpont i handen efter den här sessionen där jag förlorade 3 inköp och blev utdragen i alla potter. Alla potter över 100 kr är förlustpotter för mig, spelar ingen roll hur jag spelar dem. Psyket börjar ta stryk, mår dåligt av alla humörsvängningar, är arg efter sessionen, vill inte ut och springa för det fungerar inte.

 

Är det nu man ska fundera på om man ska sluta spela nätpoker?

Känns som det är här stora delar av problemet ligger. Självkontroll och tålamod.

 

Att spela sämre pga av att man har lite otur blir nog snabbt en mycket ond cirkel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som det är här stora delar av problemet ligger. Självkontroll och tålamod.

 

Att spela sämre pga av att man har lite otur blir nog snabbt en mycket ond cirkel.

 

Absolut. Problemet är att jag sitter i 3-4 timmar och försöker få bra kort men får inget förutom AK typ, och det verkar omöjligt att vinna med den handen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en downswing sen runt mitten av mars, som först nu börjat ge med sig. Sanslösa utdragningar första två veckor då jag förlorade typ alla +80% lägen blev -2000BB. Gick ner två nivåer, spelade mindre och mindre, tog paus, men so fort jag kom tillbaka blev det samma visa igen...inga drag satt, blev utdragen hela tiden.

Har dock börjat vinna igen, förra veckan blev det oftast +100-200BB/session, igår hade jag +250BB på 2 timmar...spela sngs under tiden, är mitt bästa råd... och ta det lugnt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ca 20-25k i månaden så det börjar närma sig 20k nu. Allt började gå åt skogen när maj började i princip från första maj!

 

20 k händers downswing kommer titt som tätt om man är ok spelare som är bättre än dom flesta men inte på nått sätt bäst. (det kommer mindre tätt ju bättre man är än snittspelaren på sin nivå).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naja, tolkar kanske OP fel, men känns som att han vill lägga ner bara för att det tar emot lite. Känns svagt. Vem har inte drabbats av nersving?

 

Ett litet break hjälper, motionera lite, mer disciplin, lite teori, och på den igen (FFS). Jämför med allt annat i livet. (Jag vet, kan vara helt fel ute också :oops:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disciplin!

 

Sluta när du åker på bad beats/coolers/dåligt flytom du inte kan hantera det...jag vet hur det är själv, tappar man ett inköp direkt man sätter sig så är risken stor att man spelar mkt sämre.

 

Sluta för dagen är mitt råd. I vissa fall kan man behöva uppemot en veckas break för att ladda om. Dessutom blir det roligare att spela igen om man haft ett lite längre break.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disciplin!

 

Sluta när du åker på bad beats/coolers/dåligt flytom du inte kan hantera det...jag vet hur det är själv, tappar man ett inköp direkt man sätter sig så är risken stor att man spelar mkt sämre.

 

Sluta för dagen är mitt råd. I vissa fall kan man behöva uppemot en veckas break för att ladda om. Dessutom blir det roligare att spela igen om man haft ett lite längre break.

 

Isåfall blir sessionerna på 10 min, för det är ungefär så lång tid det tar för ett beat att komma. Problemet är inte att det händer då och då, problemet är att det händer hela tiden. Hade det varit så att jag kan sitta och spela i 1-2 timmar innan det kommer så vore det itne så tungt, då kan jag spela ihop lite pengar först och sen sluta när jag är +/- 0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Buhu buhu, jag har haft en DOWNSWING i tre veckor... hjälp mig... buhu buhu...

 

JA, DU SKALL SLUTA SPELA ELLER INSE ATT POKER ÄR ETT SPEL DÄR MAN FÖRLORAR IBLAND, EFTERSOM DET BYGGER PÅ SLUMPEN.

 

Behövs inga fler gnälltrådar om "downswings".

 

Men det finns faktiskt ännu mer idiotiska trådar, denna på flashback tex:

 

http://www.flashback.info/showthread.php?t=676292

 

Herregud... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och tittade på när tjejen spelade igår. hon fick 3-4 st AA på en timme och 2 set, hon spelar 2 bord. Jag fick 1 AA på 4 timmar och 1 set (där jag blev utdragen mot överpar på turn), jag spelar 4-5 bord. Sjukt är vad det är.

 

vad vill du ha sagt med det där då, "jag har faktiskt mer otur än alla andra"?.

 

V

A

R

I

A

N

S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Buhu buhu, jag har haft en DOWNSWING i tre veckor... hjälp mig... buhu buhu...

 

JA, DU SKALL SLUTA SPELA ELLER INSE ATT POKER ÄR ETT SPEL DÄR MAN FÖRLORAR IBLAND, EFTERSOM DET BYGGER PÅ SLUMPEN.

 

Behövs inga fler gnälltrådar om "downswings".

 

Men det finns faktiskt ännu mer idiotiska trådar, denna på flashback tex:

 

http://www.flashback.info/showthread.php?t=676292

 

Herregud... :shock:

 

Att du tog dig tid att svara på mitt inlägg visar på att du är en fjant, en fjant som dessutom har för mycket fritid. Är det så svårt att skita i att läsa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt enkelt en downswing som du kombinerar med dåligt spel just pga av downswingen. Detta gör downswingen ännu värre som i sin tur gör ditt spel ännu sämre.

 

Om du undrar över varför just DU så sällan får AA och set samt blir utdragen var varannan hand senaste tiden och inte tror att detta beror på varians utan på något annat, så föreslår jag att du söker stöd och likasinnade i denna tråd.

http://www.flashback.info/showthread.php?t=205488

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...