Gå till innehåll

Viktigt meddelande till PokerStars-spelare


PokerStars_Martin

Recommended Posts

PokerStars vill meddela sina spelare om ett problem som kommer att påverka er väldigt snart.

 

För användare som kör äldre versioner av mjukvaran kommer SSL krypterings-certifikatet att gå ut den 21:e maj. Om du använder den senaste versionen av vår mjukvara så kommmer du inte att påverkas.

 

Om du har tagit emot en uppdatering inom de senaste 4-5 dagarna, så har du den nyaste versionen. För att kontrollera vilken version du har, öppna klienten och välj 'Help' -> 'About PokerStars'. Senaste versionen har nummer 2.487.

 

Om du har ett lägre nummer än så, så har du en äldre version av mjukvaran, och kommer inte att kunna få kontakt med vår server. Då behöver du ladda ner den senaste versionen manuellt.

 

PC-användare kan ladda ner den senaste versionen härifrån:

 

http://www.pokerstars.se/poker/download/

 

Mac-användare kan ladda ner den härifrån:

 

http://www.pokerstars.se/poker/download/mac/

 

När du har installerat den senaste versionen så ska du kunna ansluta och logga in som vanligt.

 

Ett alternativt sätt (dock något mer komplicerat) att få uppdateringen efter 21:e maj är att sätta tillbaka datorns datum till 20:e maj eller tidigare, och sedan starta klienten som vanligt. Efter att uppdateringsprocessen har slutförts kan du återställa datumet.

 

Vi ber om ursäkt för eventuellt bekymmer det här ställer till för er.

 

Tack för att ni väljer PokerStars

 

Med vänliga hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att köra på så installeras nya versionen över den gamla.

 

Om du avinstallerar den gamla klienten så riskerar du att bli av med allt innehåll i din PokerStars-mapp, det vill säga notes, handhistorier, loggfiler och klientinställningar.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte detta precis, när jag ominstallerat klienten hittar jag tre (!!) nya genvägar till PokerStars på skrivbordet.

Kändes lite onödigt och vill ta bort minst två utav dem, men när jag gör det får jag meddelandet "Det går inte att ta bort fil. Det går inte att läsa från källfilen eller källdisken".

 

Vad göra för att få bort dem!? Sjukt fult om detta är något medvetet programmerat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter väldigt märkligt, men en reboot kan lösa det. Om de fortfarande är kvar efter det så föreslår jag att du gör backups av filerna notes.txt och user.ini, samt dina handhistorier (du hittar detta i mappen där du installerat PokerStars, vanligen C:/Program/PokerStars). Avinstallera sedan PokerStars via kontrollpanelen (vilket förhoppningsvis ska resultera i att genvägarna tas bort), och gör sedan en helt ny installation, varefter du kan stoppa tillbaka de ovan nämnda filerna i PokerStars-mappen. Då ska det inte vara något problem.

 

Om samma sak händer igen så skicka ett mail till support@pokerstars.com och be att få bli vidarebefodrad till en av våra tekniska specialister så kan de kanske hjälpa dig att komma till rätta med det. Skicka isåfall med dina loggfiler (du kan spara dem som en .zip via klienten; välj 'Help' -> 'Log Files' -> 'Save Log Files as ZIP') så kanske vi kan hitta några ledtrådar i dem.

 

Jag hoppas att detta löser dit problem.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter väldigt märkligt, men en reboot kan lösa det. Om de fortfarande är kvar efter det så föreslår jag att du gör backups av filerna notes.txt och user.ini, samt dina handhistorier (du hittar detta i mappen där du installerat PokerStars, vanligen C:/Program/PokerStars). Avinstallera sedan PokerStars via kontrollpanelen (vilket förhoppningsvis ska resultera i att genvägarna tas bort), och gör sedan en helt ny installation, varefter du kan stoppa tillbaka de ovan nämnda filerna i PokerStars-mappen. Då ska det inte vara något problem.

 

Om samma sak händer igen så skicka ett mail till support@pokerstars.com och be att få bli vidarebefodrad till en av våra tekniska specialister så kan de kanske hjälpa dig att komma till rätta med det. Skicka isåfall med dina loggfiler (du kan spara dem som en .zip via klienten; välj 'Help' -> 'Log Files' -> 'Save Log Files as ZIP') så kanske vi kan hitta några ledtrådar i dem.

 

Jag hoppas att detta löser dit problem.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

 

Tack för hjälpen och förlåt för att jag inte skrev det direkt i denna tråd, men som du skrev - efter en reboot så samarbetade tydligen de tre "gamla" stars-ikonerna till den nya vackra röda. :)

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...