Gå till innehåll

Pokersajters åsikter om trackerprogram!


wayfar

Recommended Posts

Party Poker's åsikt:

Thank you for contacting us.

 

We donot allow any kind of software that would count your odds. Please donot use them, morever it might effect your system. These sites and sotware are not secured, are easily attacked by virus.

 

If you have any questions or suggestions, please do not hesitate to contact our Customer Care Department at any time. We are here 24/7 to assist you via email.

 

Thank you for choosing us as your online gaming site!

 

Sambit

Poker Customer Care

 

Jag hade räknat upp följande exempel på trackers:

http://www.pokeroffice.com/

http://www.pokertracker.com/

http://www.pokerinspector.com

http://www.calculatem.com/

 

Då är det väl bara för mig att sluta köra Pokeroffice. Väldigt tråkigt eftersom jag lärde mig mycket av att kolla på all statistik som den erbjuder. Kanske kan man nöja sig med att köra den manuellt i efterhand, men då missar man ju mycket av spelaranalyserna.

 

* Pillar i rubriken - QoS *

* Lägger till att svaret ovan är från Party Poker - WayFar *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant tråd! Vore intressant om man kan få flera sajters åsikter om trackers i denna tråd.

 

Döper om tråden lite så kan vi fortsätta det hela här med svar från andra sajter!

 

Frågan är varför dom har något emot det, är det verkligen av säkerhetsskäl? Eller är det mer en officiell policy fråga för att andra spelare inte ska känna att finns folk som har extra verktyg?

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undrar också lite om det finns något sätt för sajterna att upptäcka det, jag menar programmen skickar ju inte ut någon information utanför den egna datorn, så det borde väl vara omöjligt för sajterna att upptäcka att man använder exempelvis Pokeroffice?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redan postat Multipokers svar i "Poker office" tråden, men lägger in svaret här också. Detta är Multipokers svar på användingen av trackerprogram som jag fick via mail (på deras hemsida hittar jag ingen info...)

 

Please note that We officially do not promote usage of this site from our end but would advice you not to use it to avoid complications.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passar också på att klistra in en länk från Poker office's egna forum.

 

http://www.pokeroffice.com/forum/post.php?cat=1&fid=2&pid=12&page=1

 

Detta är alltså EmpirePokers hållning till trackingprogram..

 

According to the policies of the poker sites, PokerOffice is a valid tool to use. Here is a mail from Empire Poker stating this:

 

>From: info@empirepoker.com

>

>Thank you for contacting us.

>

>With reference to your email we would like to inform you that Poker Office is a odds calculator which helps the player to calculate the odds of the hands. Most poker players use poker office to calculate the odds of the hands. This does not change or influence the out come of the winning hand. However this does not add advantage to unfair game.

>

>If you have any questions or suggestions, please do not hesitate to contact our Customer Care Department at any time. We are here 24/7 to assist you via email.

>

>Thank you for choosing us as your online gaming site!

>

>With regards,

>

>Hima

>Poker Customer Care.

>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party Poker svarar så här på min frågor (se tidigare inlägg):

We understand your inclination towards the usage of trackers while playing. However, we do not advise such usage the reason being poker is a game of skill and luck. The spirit and enthusiasm of the game lies in the ability of the players to take the right decisions themselves. Usage of an external means in doing this is derogatory to the excitment created by the game and against the interest of other players.

 

In case usages of such systems are detected, we may take measures to enhance the security levels of the site. Moreover, it may not even be compatible with the system and cause further complications.

 

Nu är det ju inte en bot jag använder, skall se om man kan förklara skillnaden för dem. Ska också maila EmpirePokers åsikt om det hela...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar fortfarande på svar på mitt sista mail, som nog ställer dem lite mot väggen. Såg nu något roligt - allt tyder på att Party Poker och Empire Poker inte bara delar samma population av pokerspelare utav även samma kundtjänst (svaren är utformade på samma sätt i slutet på mailen)! Det sistnämnda gör att det råder delade meningar mellan kollegorna där... :D Kanske en öppning som gör att man kan få köra med PokerOffice! 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var när jag frågade det, och tog exemplet med miniräknare eller huvudräkning, som de svarade med att själen och nöjet i poker är att man skall prestera själv och att spänningen annars försvinner. Med andra ord säger de ja till huvudräkning och nej till miniräknare. Vilken tur att man får räkna själv, annars vore det jobbigt. "Oj, jävlar nu räknade jag ut oddset i huvudet, helvete! Då måste jag folda för att inte vara osportslig!" :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer jag med glädjande besked för alla tracker-vänner! :D

 

Party Poker säger nu att det bara är en omtanke om spelarnas datorsäkerhet som man avråder från det, vill man ändå använda en tracker så är det okej då de inte tänker stoppa det:

The only reason we ask the players not use it because it may hamper your systems security. If a player is inclined to use it, we donot stop him to do so. However the reason I asked you not to use it because, your information will become more open to the Internet. Use of such software might expose your system to the Internet and viruses. Hence I asked you not to use it.

 

Tracka på! 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Calm: Jag har investerat i Poker Office och har använt den i ca 1 månad och spelat ca 3500 händer. Man kan få ut mycket statstik och grafer etc på hur ens spelande har gått under en viss tidsperiod tex. Men Poker Office styrka ligger i "Live trackern" som under spelets gång sammlar in uppgifter om dina motståndare, tex vilken % dom ser floppen, vilken % dom höjer pre-flop vilken % dom lägger sig på rivern på en bet etc. Sån info kan vara väldigt värdefull att ha efter ett tag.

 

På dessa 3500 händerna har jag gått ca 50$ plus, vilket ju kanske inte är sådär lysande, men jag är iallfall övertygad om att det skulle gått sämmre om jag inte hade köpt Poker Office.

 

PS. om du funderar på att köpa Poker Office så ha i åtanke att priset på deras sida inte inkluderar en moms (WOT?) så det blir ca 20$ extra vill jag minnas. Kan vara bra att veta....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jason: har du testat Pokertracker innan?

 

Det skulle vara intressant att veta vad PT har som PokerOffice saknar.

Jag testade att spela de 300 gratishänderna med PO, och skulle absolut kunna tänka mig att investera i det.

Det jag saknar är en funktion som håller reda på hur mycket $$ man har på de olika sajterna, och givetvis att det inte stödjer så många sajter ännu.

Nåt annat som skulle vara intressant är att kunna se på vilka sajter de olika händerna har spelats. Jag vet inte om den funktionen finns.

 

Kort och gott, ett program som har alla funktioner man kan tänkas behöva. Så slipper man ha ett excellark, ett trackerprogram och Pokercharts. Allt i ett tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara intressant att veta vad PT har som PokerOffice saknar. Nåt annat som skulle vara intressant är att kunna se på vilka sajter de olika händerna har spelats. Jag vet inte om den funktionen finns. Så slipper man ha ett excellark, ett trackerprogram och Pokercharts. Allt i ett tack

 

I PT kan man givetvis se vilka händer som spelats var. Se fram emot v. 3 där en del grafik, kurvor mm kommer läggas till. Dock är det så att i PT kan du se allt och lite till, det finns mer eller mindre stats på allt. Kompabiliteten är också stor eftersom den tar alla av marknadens större siter.

 

Multitabling och PO funkar väl fortfarande inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bateman: Nix har faktsikt inte testat PT så jag kan inte riktigt jämnföra dom två programen mot varandra. Men vad jag jag har förstått så är PT ett bättre statistik program, medans PO mer inriktigar sig på "live spelet" med sin live tracker som vad jag förstått inte finns i PT?

 

Eftersom jag bara kört mot en sajt (Multipoker) så har jag heller ingen koll på hur det fungerar när man kör mot flera olika sajter tyvärr...

 

PO har ju bara funnits i ca 2 månader men det släpps uppdateringar titt som tätt. Många har tidigare klagat på att det har slukat väldigt mycket minne etc, och det problemet kvarstår väl fortfarande tyvärr men det känns som det har blivet något bättre efter senate patchen.

 

 

Baller: Multitabling fungerar inte i PO ännu. Men skall dom kunna växa sig riktigt stora och bli en riktigt utmanar till PT så får dom nog se till att fixa multifunktionen snarast känns det som...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...