Gå till innehåll

Limpa med skräphänder för att rädda sin tableimage?


TotalFarsa

Recommended Posts

Tja, vad ska man säga om den här rubriken... Lär väl bli en RP by QoS... Om inte så blir det en läs om detta ämne i följande tråd av Kubo

 

Hursomhelst... När jag häromdan satt shortstackad som satan så bytte jag efter ett tag över till ett nytt bord... Väl där så foldade jag allt preflop, förutom pp och AK... Detta gjorde ju mitt spel väldans förutsägbart då jag sällan fick syn på mina preflophöjningar (förutom den gången då mina AA blev utdragna av 84"but they were sooted" som står att läsa i HH-tråden).

 

En tanke slog mig då att jag inte spelar så värst annorlunda i cashgames, inte ens då jag har bra med deg i stacken. Jag spelar tight och bettar aggressivt då jag träffar, med resultatet att jag tvingas byta bord eller sajt lite då och då eftersom jag upplever att folket vid borden drar öronen (och degen) åt sig efter nån timme eller två.

 

Funderade då på om det är EV+ eller EV- att betala BB lite då och då för att folk inte ska tycka att man är så jäkla aptight. Fast det svider som tusan att betala BB på skitkort bara för att försöka framstå som mer loose än vad man är...

 

Well, hoppas att det gick att förstå vad min post syftar på... Hejja Frölunda, förresten!!!

 

;)

 

/TF

 

(Du får fan inte skapa nya trådar då jag ligger och sover, hur ska jag då kunna hugga på dem? Jaja, blev åtminstone en liten RP - Kubo)

 

*edit* Sjysst RP Kubo Måste ha tagit dig en 2 timmar o få till ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ehm, varför inte spela alla händer som har en positiv förväntan under rådande förhållanden? Om du inte spelar så mkt hemskt mer än pps och ak spelar du ju bara dålig poker, att spela händer med -EV för att få action är antagligen inget annat än -EV, börja spela lite fler med +EV så tjänar du inte bara på de händerna utan på att du får mer action också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, kanske tog i lite i överkant när jag sa det där om pp's och AK's, nog spelar jag fler händer än så beroende på position och read... MEN, min poäng var att jag upplever att min tighta image (på 0,25/050 samt 0,5/1 NL) skadar mig... Jag vägrar spela många av de skitkort som folk slänger upp (exempelvis 84s som synade ett preflopbet på 4$ som hade flax o träffade tvåparet på turn) och i och med det så upplever nog mina fi's att jag enbart spelar premium.

 

/TF - förtydligar mer än gärna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte du ska syna med skit bara för att du ska verka loose.

 

Utnyttja istället det faktum att du anses som tight på bordet genom att ta hem några potter genom bluffar.

 

Problemet när du anses som tight är att när något synar dig så synar de i vetskap om att du verkligen har något. Det är inget bra att vara för lätt att läsa så någon form av variation bör du använda dig av.

 

Vad du kan göra är att du börjar höja med medelhänder då och då, något som jag börjat göra. Men jag skulle låta bli att syna med skitkort. Höj eller lägg dig, för ingen kommer ju att veta att du synat preflop med skit och sen lägger dig efter floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om motståndarna ser dig som en riktigt tight spelare så kan du ofta bluffa dem att du har bra kort när du har 72 på handen. De gånger de då synar dig med de korten kan visa sig vara värdefulla för då synar de dig även den gången du har AA.

 

Ja, det ger dålig betalt om du spelar för tight. Ofta kan det vara bra att bli avslöjad som en bluffare tidigt när du kommer till ett bord så folk tror att du bluffar nästa gång du bjuder hårt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om motståndarna ser dig som en riktigt tight spelare så kan du ofta bluffa dem att du har bra kort när du har 72 på handen. De gånger de då synar dig med de korten kan visa sig vara värdefulla för då synar de dig även den gången du har AA.

 

Håller inte riktigt med, det är riktigt sällan rätt o bluffa för o "advertisa(lol)", bluffa gör man för att det ser rätt ut i just den specifika sitationen.

Sen att försöka göra den helomvändningen i image du förespråkar - "Nu har jag foldat jättemkt och har en tight bordsbild så nu är det lätt att bluffa, då gör jag det några gånger och vips är jag jätteloose och får betalt på de premiumhänder jag förhoppninsgvis får nu aldeles strax" låter svindyrt och lite väl statiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker inte det var så farligt av honom att spela 84s. Dret verkar ju minst sagt från diog som det var en stor pott du losade på det vilket gjorde att om han träffade vilket han gjorde så slog hans implicita odds in. eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker inte det var så farligt av honom att spela 84s. Dret verkar ju minst sagt från diog som det var en stor pott du losade på det vilket gjorde att om han träffade vilket han gjorde så slog hans implicita odds in. eller?

 

Läs min post i Hand History så greppar du nog bättre vad jag menar. Du hittar säkert tråden på egen hand ;)

 

Lägg gärna en kommentar där!

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...