Gå till innehåll

A-händer i låglimit mot en massa limpare?


Kåkfararen

Recommended Posts

Hej

Vad anser ni om Ess-händer på låglimitbord för 10-manna?

Jag spelar på Svenska spel och mestadels på babynivån 1-2 kr limit. Tycker händerna ger mig problems titt som tätt.

Låt säga att man sitter med A-10 färg på knappen där sju pers limpat in. På dessa bord synar folk med all skit som K-2, Q-7, 8-3 you name it (och det ska vi vara tacksamma för).

Floppen kommer A-7-2 utan färgdrag och nån snubbe satsar medan fem pers synar. Vad gör man? Man kan ju vara slagen redan och synar ner hela vägen i onödan.

Vad anser ni om ess-händer? Allt från A-2 off till A-A i färg eller off-suit med gemensamma nämnaren att många limpat in (5-7 pers minst) och vi träffar toppar på flopp.

Alla synpunkter tas tacksamt emot, även från högre nivåer som 5-10, 10-20 limit osv. Bring it on! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående talare, om du inte träffar nöten fold

 

lol...

 

alltså, det beror ju på, men du ska ju inte sitta å folda ATs på knappen om 4 pers limpat in iaf... Den handen är klart tillräckligt bra för att höja upp med och även om du väljer att limpa så lär du väl knappast gå broke på den floppen om du nu väljer att syna med de andra på flopp?? måste inte syna hela vägen för det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Vad anser ni om Ess-händer på låglimitbord för 10-manna?

Jag spelar på Svenska spel och mestadels på babynivån 1-2 kr limit. Tycker händerna ger mig problems titt som tätt.

Låt säga att man sitter med A-10 färg på knappen där sju pers limpat in. På dessa bord synar folk med all skit som K-2, Q-7, 8-3 you name it (och det ska vi vara tacksamma för).

Floppen kommer A-7-2 utan färgdrag och nån snubbe satsar medan fem pers synar. Vad gör man? Man kan ju vara slagen redan och synar ner hela vägen i onödan.

Vad anser ni om ess-händer? Allt från A-2 off till A-A i färg eller off-suit med gemensamma nämnaren att många limpat in (5-7 pers minst) och vi träffar toppar på flopp.

Alla synpunkter tas tacksamt emot, även från högre nivåer som 5-10, 10-20 limit osv. Bring it on! 8-)

 

Om du plockar upp A-A i färg bör du kontakta support:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...