Gå till innehåll

asfalten -snälla moderator förstör denna dagbok


asfalten

Recommended Posts

 

 

Umeas fotbolls-damer med Marta i spetsen spelade uefa-cup final (forsta matchen av 2) mot frankfurt idag. Och vi hade fatt biljetter av SFI (svenska for invandrare, som frugan gar till). Sa det var bara att pallra sig ut i kylan.

Innan vi kom oss ivag borjade dock min nasa bloda. Jag som aldrig i hela mitt liv haft nasblod blev mycket forskrackt, och borjade prata om att stanna hemma, men det fick jag inte. Ikvall daremot ar det inget snack -jag stannar hemma fran puben.

 

Jag inser att nasblodet var sviterna av gardagens misshandel pa full tilt, och om tendensen ar densamma vid kvallens lir sa ska jag inte tilllata mer an ett slag. pokern far inte ga ut over min fysiska halsa. "Hellre fly an illa fakta" ska mitt motto vara nar jag senare idag satter mig for att spela.

Smapottspoker in absurdum ska det bli, sa lite varians som mojligt.

Upplagt for disaster mao.

 

UIK-Frankfurt slutade 1-1, och marta var helt magisk. Det var nog den basta damfotbollsmatchen jag har sett, med mycket attraktiv fotboll, och inte bara en massa felpass som tendensen tyvarr brukar vara ibland.

UIK fortjanade segern, men overlage innebar som i pokern inte alltid vinst.

 

Du är säker på att det inte var dam fotbollen (eller vad man nu ska kalla det) som gav dig näsblod?

Nä skojar bara, all fotboll är bra fotboll!

 

 

Riktigt taskiga utdragningar du råkade ut för. Nog bara till att inse att det var "variansen" som spelade dig ett spratt. Det vänder ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja, det gick inte riktigt som jag hade tankt mig. Inte alls ovantat, jag ar totaltiltad, aven om jag forsoker tro annorlunda...

Jag visar talamod och talamod och talamod, vantar pa fina lagen, jag 3betar bort en del floatar en del, tro mig det fungerar ocksa pa micro vanligtvis. Men nu ar jag pa nagot satt helt saker pa att korten ska straffa mig pa nagot satt, sa jag drar ned mycket pa trixen, for sa fort jag forsoker med nagot sa kan man ge sig fan pa att nagon sitter med noten, eller gor en geni/idiotsyn.

Jag pastod tidigare att jag skulle spela smapottspoker, vilket jag ocksa gor tills jag upptacker att en spelare innan mig alltid synar med drag oavsett hur mycket man betar, och sedan lagger sig denne pa river om man betar, oavsett hur billigt man later honom betala for showdown...

Men jag spelar anda handen som ett javla korkhuvve tycker jag. Om jag vet att han synar kan jag lika garna checka turn, och beta river dar han har kapaciteten att folda. eller?

 

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

BB ($10.20)

UTG ($7.30)

MP ($11.05)

Hero ($8.80)

Button ($14.30)

SB ($10.15)

 

Preflop: Hero is CO with jd.gif, 9d.gif.

1 fold, MP raises to $0.35, Hero calls $0.35, 3 folds.

 

Flop: ($0.85) 8d.gif, 2s.gif, 5s.gif(2 players)

MP bets $0.6, Hero raises to $1.8, MP calls $1.20.

 

Turn: ($4.45) 3h.gif(2 players)

MP checks, Hero bets $3.3, MP calls $3.30.

 

River: ($11.05) ks.gif(2 players)

MP checks, Hero checks.

 

Final Pot: $11.05

 

Results in white below:

MP has 6h 6d (one pair, sixes).

Hero has Jd 9d (high card, king).

Outcome: MP wins $11.05.

 

 

Min pokersjal kanns lite trasig just nu. jag behover framgang.

 

Här är det väl självförtroendet som sviker?

Personligen hade jag gått in med ett 3:e bet på river med kanske 70% av potten. I och med att han checkar river, så har han förmodligen ingen kung, och definitivt ingen färg?

Bett 3 gator i rad tyder på styrka, så jag hade provat det, ska man bluffa någonstans så är det väl här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag spelar den som en raddhagsen liten pajas.

Jag kan dock maximalt beta 60% av potten pa river, har inte djupare stack an sa dar. antagligen maste jag knuffa, da det ar min enda chans att vinna potten, men samtidigt sa tanker jag att han 1) Har traffat flushen och vill lura av mig mina sista marker, 2) han har bestamt sig for att checksyna ned skiten till showdown oavsett kort redan pa floppen med sitt par/tvapar/esshog. Dessutom har han nog lite for bra odds for att folda river om har nagot. Satter honom inte pa stegdrag, da han inte varit inne och raisat alltfor mycket innan floppen, sa jag kan nog rakna med att han har en fardig hand, tycker jag.

 

Missade att du inte hade mer kvar, då är hans syn på turnen ännu tyngre.

Vete f-n om jag inte använt ett språk ej anpassat för barn och slängt in allt ändå.

Möjligt det är fel och göra så. Men det är ju enda chansen att vinna potten så?

 

 

Crappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...
×
×
  • Skapa nytt...