Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har fått alla transaktionsmöjligheter låsta, pga "misstänksam aktivitet" på kontot, pga att jag cashade ut 1000$. Ok, jag kan köpa att en säkerhetskontroll här är bra för min egen säkerhet.

Vad jag däremot tycker är lite märkligt är att jag fortfarande kan spela på sidan (rake till sidan?).

Finns det ngn förklaring till detta?

Postad
Har fått alla transaktionsmöjligheter låsta, pga "misstänksam aktivitet" på kontot, pga att jag cashade ut 1000$. Ok, jag kan köpa att en säkerhetskontroll här är bra för min egen säkerhet.

Vad jag däremot tycker är lite märkligt är att jag fortfarande kan spela på sidan (rake till sidan?).

Finns det ngn förklaring till detta?

Ett konto kan spärras på olika nivåer beroende på vilken anledning säkerhetsavdelningen har att hindra spelaren att agera. Gäller det ett större uttag så spärras i regel bara uttag. Detta för att undvika att spelarna missar större turneringar de är registrerade till. Spelaren kanske befinner sig på annan ort och inte kan skicka in dokumenten omedelbart. I dessa fall, och andra, tillåter vi spelarna att spela men inte att ta ut. Sammanfattningsvis så beror det helt enkelt på hur stor säkerhetsrisk spelaren i fråga utgör. Detta variera från fall till fall.

Postad
Så ni menar att hackarn som hackat konton ska få en möjlighet att chipdumpa pengarna när han märker att det inte går att ta ut pengarna?

Som jag förklarade tidigare så beror spärrningen på hur säkerhetsrisken ser ut för den aktuelle spelaren. Chip dumping är självklart något som tas i beaktning och övervakas av säkerhetsavdelningen.