Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Hej.

Har nu skaffat mig PT3. Spelar till 99% endast HU SitnGo. Tyvärr får jag inte med Vinst/Förlust, Inköp, utan endast vunna/förlorade "marker" under fliken tournaments.

Mina inköp är i Euro, har det någon betydelse?

Känns inte som jag har någon nytta av PT3 som det är nu :cry:

Håller med dej, jag saknar också den funktionen. Det enda man kan se är grafen med vunna pengar.

Är det någon som kör på Ongame? Jag får inte huden att fungera där, har läst på PTforumet men inte hittat något som hjälpt mej. Måste man ändra till engelsk inställning som i PT2? Det fungerar klockrent på SVS.

Så saknar jag backupfunktionen som fanns i PT2, hur gör man en backup på allt? Vill ha med hela dbn med stats, notes och layout.

• Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
PokerTrackerHud.exe hänger sig ibland. Kan visa sig på olika sätt: hudar som inte visas, felmeddelande, bord/PT3 som låser sig. För mig händer det oftast efter pauser.

Stäng ner PT3, ta fram aktivitetshanteraren, stäng process PokerTrackerHud.exe manuellt. Starta PT3 igen. Eller som du gjorde, starta om datorn helt enkelt.

nja, startade självklart om datorn innan jag skrev om problemet här. Det var likväl fukkat den dagen...

Postad
Kör PT3 trial-versionen. Testperioden närmar sig slutet och jag är nöjd så jag vill köpa programmet. När jag klickar på purchase kommer jag till en sida för inköp men sedan funkar det inte. Vad göra?
Hmm. Du går till purchase, sedan klickar du på "add to cart" där du kan välja betalningsmetod och därefter klickar du på "proceed to checkout". Var är det som det slutar fungera för dig, och vad för betalningsmetod har du provat med?

Hej.

Har nu skaffat mig PT3. Spelar till 99% endast HU SitnGo. Tyvärr får jag inte med Vinst/Förlust, Inköp, utan endast vunna/förlorade "marker" under fliken tournaments.

Mina inköp är i Euro, har det någon betydelse?

Känns inte som jag har någon nytta av PT3 som det är nu :cry:

Vilken site spelar du på? Normalt sett ska PT3 självklart importera vinst/förlust för turneringar. Har dock varit en del bök med OnGame då de har världshistoriens sämsta handhistoriksfiler.

Håller med dej, jag saknar också den funktionen. Det enda man kan se är grafen med vunna pengar.

Är det någon som kör på Ongame? Jag får inte huden att fungera där, har läst på PTforumet men inte hittat något som hjälpt mej. Måste man ändra till engelsk inställning som i PT2? Det fungerar klockrent på SVS.

Så saknar jag backupfunktionen som fanns i PT2, hur gör man en backup på allt? Vill ha med hela dbn med stats, notes och layout.

Ja, du ska köra klienten på Engelska. Med OnGame måste du även rensa databasfilen lite då och då (under OnGame configuration-tabben) så att inte PT3 importerar alla dina gamla händer varje gång du startar auto-import, det kan skapa oerhört långa fördröjningar med HUD:en i vissa fall.

Backup är inte direkt jättesmidigt i dagsläget och kommer definitivt att förbättras. Det går däremot att exportera alla händer ut ur databasen (vilket även ska exportera ut dina resultat) och din layout kan du kopiera genom att kopiera "layouts.pt3" från Data-mappen. Dina custom stats ligger i "StatDefinitionsCustomized.pt3" och dina reports ligger i "ReportsCustomized.pt3". Dina buddies sparas i din PokerTracker.cfg under config-mappen, men tyvärr går det inte att göra backup på sina notes för tillfället såvida du inte gör en "riktig" backup av databasen (i vilket fall du kan skippa exportfasen).

Postad

Ja, du ska köra klienten på Engelska. Med OnGame måste du även rensa databasfilen lite då och då (under OnGame configuration-tabben) så att inte PT3 importerar alla dina gamla händer varje gång du startar auto-import, det kan skapa oerhört långa fördröjningar med HUD:en i vissa fall.

.

Jag kör på engelska, tror det var lite många filer i databasfilen, skapade en ny och nu fungerar huden mycket bra :-D

Nu har jag fått ett nytt problem när jag försöker att importera från PokerRoom

Invalid player encountered: wanted900 (hand #4650402270141) (Line #5257)Invalid player encountered: wanted900 (hand #4650402270142) (Line #5311)

Antar att det är något fel i databasfilen, går det på något sätt att gå förbi dessa fel så att man kan importera resten av händerna? Som det är nu stannar importen där.

I övrigt så blir blir programmet bara bättre och bättre efterhand man lär sig hur allt fungerar.:-)

Postad

Jag köpte PT3 för 3 veckor sedan, skrev in koden jag fick och allt fungerade perfekt. Nu när jag skulle logga in efter en veckas uppehåll står det att jag kör en beta Trail version 3.00 beta 23, och att jag bara har 16 dagar kvar. Huden på SvS fungerar heller inte som den ska. Ska jag behöva använda den andra koden?

Postad

Vilken site spelar du på? Normalt sett ska PT3 självklart importera vinst/förlust för turneringar. Har dock varit en del bök med OnGame då de har världshistoriens sämsta handhistoriksfiler.

Tack för svar. Spelar på BOSS (Redbet). När jag tittar på tournaments är det enda jag ser antal spelade, Avg. players och antal vunna/förlorade "marker" på olika blindnivåer. Ser inga siffror för Total buyin, Table Type, Tourney Type, Won, ROI osv.

Kan det ha något med att buyin är € och inte $? Vad kan jag göra?

Mvh

Postad
Tack för svar. Spelar på BOSS (Redbet). När jag tittar på tournaments är det enda jag ser antal spelade, Avg. players och antal vunna/förlorade "marker" på olika blindnivåer. Ser inga siffror för Total buyin, Table Type, Tourney Type, Won, ROI osv.

Kan det ha något med att buyin är € och inte $? Vad kan jag göra?

Mvh

På Boss fungerar det inte så bra, man får mata in dessa saker manuellt.

Postad

När jag går från purchase till "add to cart" kommer sidan upp men utan loggor för olika betalningsalternativ. Jag ser ringarna man skall markera men inga symboler som säger vilka kreditkort som finns. Luddig beskrivning men Du fattar säkert.

Postad
När jag går från purchase till "add to cart" kommer sidan upp men utan loggor för olika betalningsalternativ. Jag ser ringarna man skall markera men inga symboler som säger vilka kreditkort som finns. Luddig beskrivning men Du fattar säkert.

Hade samma grafikbugg. Funkar på ena datorn men inte den andra. Vista-datorn såg jag inte på. Men är nog inte det som är felet.

Men prova en annan dator så kanske du ser. Eller så kanske någon vill göra en skärmdump så ser du vilken du skall välja. Men Visa var uppe till höger :-)

Postad
Hade samma grafikbugg. Funkar på ena datorn men inte den andra. Vista-datorn såg jag inte på. Men är nog inte det som är felet.

Men prova en annan dator så kanske du ser. Eller så kanske någon vill göra en skärmdump så ser du vilken du skall välja. Men Visa var uppe till höger :-)

Tack för hjälpen. Markerade den uppe till höger och kom rätt.

Postad

Antar att det är något fel i databasfilen, går det på något sätt att gå förbi dessa fel så att man kan importera resten av händerna? Som det är nu stannar importen där.

Tyvärr är det nog så att det är något tokigt i databasfilen och då tar sig inte PT3 förbi det felet. Som sagt, deras databasfiler är en röra men det går säkert att förbättra PT3:s tolkning av dem, och förhoppningsvis kommer det att vara mindre struligt i kommande releaser.

Jag köpte PT3 för 3 veckor sedan, skrev in koden jag fick och allt fungerade perfekt. Nu när jag skulle logga in efter en veckas uppehåll står det att jag kör en beta Trail version 3.00 beta 23, och att jag bara har 16 dagar kvar. Huden på SvS fungerar heller inte som den ska. Ska jag behöva använda den andra koden?
Du behöver inte oroa dig om koden. Även om du formaterar eller dylikt så kommer du att kunna använda samma kod. Det är däremot konstigt att PT inte kommer ihåg din kod. Kommer det upp varje gång även om du provar att skriva in den igen?

Om det kommer upp varje gång du startar, vad använder du för operativsystem? Om du kör Vista, högerklicka på PT-ikonen när du startar PT och välj "kör som administratör" och se om det löser problemen. Om det inte gör det, har du något antivirus eller brandvägg som kanske blockerar PT3 från att använda internet? Om inte, skapa gärna en Support Ticket om problemet så ska vi se vad som är fel.

På Boss fungerar det inte så bra, man får mata in dessa saker manuellt.
Det stämmer, på de flesta siter skriver de inte ut winnings-informationen i handhistoriken och på de siterna är det klurigt att importera turneringar på grund av denna brist. På pokerstars och Party Poker måste man exempelvis begära turneringshistorik manuellt medan Full Tilt dock skriver de filerna till hårddisken automatiskt. Andra siter är inte fullt så exemplariska tyvärr.

Vilken browser (inkl versionsnummer) och OS använder du?

Samma fråga till dig Bubbla :)

Postad
Varför håller "housekeeping" på i 45 minuter?

Går det att stänga av?

Vad är den bra för?

Lösningar?

Housekeeping håller din databas i bra skick och kör cluster, vacuum, analyze och uppdaterar din databascache (vilket i sin tur ökar hastigheten i PT3 och framförallt i HUD:en). Startar housekeeping varje gång du gör en manual import så kan du helt enkelt kryssa ur kryssrutorna under "import options" på manual import-tabben.
Postad
Ah ok.. Nu senast så stod Housekeeping och gnetade i 45 minuter, till slut tryckte jag på ABORT.

Ska det verkligen ta sådan tid? :o

Har bara kört det en gång, och det tog lång tid, kollade inte klockan men minst en halvtimme, ja gick ifrån datorn under tiden. Och det var bara ca 40k händer.

Postad

När huden startar på svs så hamnar statsen lite olägligt över pottknapparna.

Tycker hela den nedre raden av stats hamnar lite olägligt så man måste flytta dom varje gång( FR). Kan trackern komma ihåg detta på något vis ( pt2 +gt kommer ihåg). Gillar att använda mig av synboler på vissa spelare med gt så fick jag med dom på bordet men har inte lyckats med pt3, någon som vet.

Postad
När huden startar på svs så hamnar statsen lite olägligt över pottknapparna.

Tycker hela den nedre raden av stats hamnar lite olägligt så man måste flytta dom varje gång( FR). Kan trackern komma ihåg detta på något vis ( pt2 +gt kommer ihåg). Gillar att använda mig av synboler på vissa spelare med gt så fick jag med dom på bordet men har inte lyckats med pt3, någon som vet.

Högerklicka på den lilla fyrkantiga knappen med PT-symbolen välj save layout. Den kommer ihåg inställningar för olika nätverk och även om det är sh eller fr.

Symbolerna finns under configure/Configure hud, under fliken stats kan man lägga till Player Icon.

Under tabben Auto Import,där man väljer vilken site man vill importera ifrån, har jag tagit bort Ongame. Hur får jag tillbaka dem?

Kryssa i rutan "Show Hidden Sites"