Gå till innehåll

Ipokers Bästa Nl100 grinders


Pokermannen_

Recommended Posts

Är det någon som har några bra förslag på bra spelare?

det skulle vara roligt att diskutera lite reads osv. och kanske att man får nån read på sig sj;)

 

Gissningsvis hittar du mer info på http://www.twoplustwo.com än vad du gör här på PF, mest för jag inte tror speciellt många spelar på iPoker, av de som skriver i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letade efter en sån här tråd tidigare, men det fanns alltså ingen. Ska bli intressant att se vad som kommer upp här. Jag är ganska ny på nivån så jag har ingen jättekoll. Jag tycker inte jag har stött på någon som jag egentligen tycker är särskilt bra, men det finns ju en del TAGs som man inte ser något direkt värde i.

 

Jag tycker Zo1dberg är stabil om än något nittig. Han fakade ett missclick mot mig en gång som jag gick på och det har jag inte förlåtit honom...

 

Marak typ samma, lite bättre kanske.

 

Jag hatar monolittii som sitter och tar upp plats på varenda jävla bord o spelar sitt jävla 11/9. Han sitter bara i vägen. Samma med Laitela. Meningslösa jävlar som förtråkigar spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letade efter en sån här tråd tidigare, men det fanns alltså ingen. Ska bli intressant att se vad som kommer upp här. Jag är ganska ny på nivån så jag har ingen jättekoll. Jag tycker inte jag har stött på någon som jag egentligen tycker är särskilt bra, men det finns ju en del TAGs som man inte ser något direkt värde i.

 

Jag tycker Zo1dberg är stabil om än något nittig. Han fakade ett missclick mot mig en gång som jag gick på och det har jag inte förlåtit honom...

 

Marak typ samma, lite bättre kanske.

 

Jag hatar monolittii som sitter och tar upp plats på varenda jävla bord o spelar sitt jävla 11/9. Han sitter bara i vägen. Samma med Laitela. Meningslösa jävlar som förtråkigar spelet.

 

Hehe de dær grinderserna ær lætta att spela mot tkr jag:P

det ær ju bara att bomba dom pre, synar dom så har dom pocket eller SC. RR dom så ære bara att vika marginella hænder men syna SC och pockets då dom kommer betala av med AA KK ofta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag vet ditt nick pokermannen och du vet att jag anser du vara en bra spelare så undviker jag bord du sitter på.

 

Dannydoomed är helt ok oxå fast jag kan hantera han okej.

 

Andra som jag undviker, inte för att de är vassa lirare utan värdet är inget vidare, är monolitti och Laitela (som tidigare nämts). Dock kan man tjäna lite dollars på dem genom att de är veka då de inte har "nöt".

 

DOnkieBOy (eller nåt liknande) verkar hyffsat stabil.

 

Några andra som jag är nyfiken på är yenomruteglliw, Leipezzoooo (osäker på stavning), shOrn, Adelskrone. Har inte tillräckligt med info på dem men det är killar som verkar sitta mkt.

 

Har inte min PT bas på den här datorn så skall kolla igenom den sen o se.... Namnen jag kom på är bara tagna ur minnet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4bettade mot Dannydoomed några gånger sen började han ta det lungt mot mig. Marak foldar en hel del mot 3bet och flopraises men jag lyckades donera bort en del pengar till honom när han floppade som en gud med SCs.

Men jag har bara 6k händer så har inte så stor koll på så många andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eeh, min4bets, get it in light om han börjar pusha över dem. Ungefär. Väldigt enkelt.

 

Låt oss ta en typisk situation. Vi sitter på knappen och höjer till 3.5. Danny 3bettar till 15$ på big blind.

 

Är en 4bet-range på TT+ AQ+ för snäv?

 

att syna en överbet känns alltid så fiskigt... Men vad gör man med typ KQ AJ AT pockets, 4bet? syn? fold?

 

sc. syna och mova floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss ta en typisk situation. Vi sitter på knappen och höjer till 3.5. Danny 3bettar till 15$ på big blind.

 

Är en 4bet-range på TT+ AQ+ för snäv?

 

att syna en överbet känns alltid så fiskigt... Men vad gör man med typ KQ AJ AT pockets, 4bet? syn? fold?

 

sc. syna och mova floppen?

 

? Nej alltså du gör det med skräp och förväntar dig fold. Inte bara såklart, och def. 4bet stål om han 3bettar hela tiden.

 

Om han sen börjar pusha över dina 4bet så får du börja syna lösare + tighta till dina 4bets lite tills du börjar vinna pengar av han. Det är hans val, push eller sluta 3betta så jävla ofta :)

 

Edit: Skulle börja med att 4betta 66+ och syna push, och AQ+, kanske AJ. Foldar KQ för hans range lär innehålla massor med skräp An förutom stål. Men jag menar sätt han på ranges för 3bet, om du tror han t.ex. 3bettar SCs, pockets och AT+, KJ+, så är det ju bara 4betta typ allt du öppnar, och syna top% mot hans range. Han måste trycka så mycket mer än vad du raisar också så det bli autoEV+ när du kan välja läge att syna men han bara kan välja (realistiskt) push eller fold.

 

Enda som kan vara jobbigt är om han börjar syna en jävla massa. Men då får du spela ut han postflop istället ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är hemma hos en kompis nu som har helt sjuka stats på marak. BB/100 är typ 85 på 23k händer...

 

Roat mig med att kolla lite HH:s också sjuka syner/laydowns han gör :roll:

 

Vad har ni för stats på honom?

 

Wat?

Jag har honom ned på hyffsat mycket händer. Han e ju absolut inte bra, bara jobbig att möta... Blir ju mycket swings om man säger så.

Tror jag har honom på 28/25

 

Tycker inte det känns som någon större vinnare på nivån... Finns många fler jag skulle undvika innan ja undvek honom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har grindat en del nl100 denna månad.. Och den enda som går mig på nerverna är dannydoomed. Måste hitta på nåt sätt att abusa hans överbet-3bets som han gör typ hela tiden.

 

4bettade mot Dannydoomed några gånger sen började han ta det lungt mot mig. Marak foldar en hel del mot 3bet och flopraises men jag lyckades donera bort en del pengar till honom när han floppade som en gud med SCs.

Men jag har bara 6k händer så har inte så stor koll på så många andra.

 

Hehe... blir så nyfiken så jag måste fråga... vilka e ni?? skicka PM om ni inte vill outa.

 

Sen e jag väl inte direkt den som 3-betar mest direkt, marak 3betar ju galet mkt mer.

 

Tycker jag tar det lugnt med tanke på hur mkt bord jag spelar, men blir inte kvar länge till, max två veckor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wat?

Jag har honom ned på hyffsat mycket händer. Han e ju absolut inte bra, bara jobbig att möta... Blir ju mycket swings om man säger så.

Tror jag har honom på 28/25

 

Tycker inte det känns som någon större vinnare på nivån... Finns många fler jag skulle undvika innan ja undvek honom

 

Jag har marak på 19/18 på 1300 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen, vad har du för BB/100 Hands-stats? 85 är ganska bra på typ 22k händer.

 

Vad spelar det för roll över 1300 händer??

Du har ju 22k händer vilket är sjukt mycket mer tillförlitligt än 1300, även om jag fan e tveksamt till att det kan vara sant asså. Är det bb/100 eller ptbb??

Antingen e han upp 18 700 dollar eller så e han upp 37 400 över 22k händer på NL 100... var det ganska bra du kallade det för?

Asså jag e ledsen, vill inte vara en finne i röven, men kan du snälla posta en bild på det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spelar det för roll över 1300 händer??

Du har ju 22k händer vilket är sjukt mycket mer tillförlitligt än 1300, även om jag fan e tveksamt till att det kan vara sant asså. Är det bb/100 eller ptbb??

Antingen e han upp 18 700 dollar eller så e han upp 37 400 över 22k händer på NL 100... var det ganska bra du kallade det för?

Asså jag e ledsen, vill inte vara en finne i röven, men kan du snälla posta en bild på det

 

Ja vet! 85 är sinnessjukt. Så här ser det ut iaf. Kan det vara nåt fel på trackern?

 

http://img80.imageshack.us/my.php?image=marakbildtv1.jpg

 

Edit: tog bort hotlinken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...