Gå till innehåll

Flyg till Vegas


vuns187

Recommended Posts

Jag har aldrig flygit till USA förrut därför undrar jag vilket flygbolag som är bäst att flyga med, i både service och pris.

 

Jag är lite inne på delta , men inte riktigt säker än.

 

Har iaf hittat en resa med delta för 12kskr 27/6 hem 18/7

eller alternativ nummer 2, SAS för 11kskr (samma tur o retur)

 

Om jag flyger till andra delar av världen gillar jag flyga med star alliance (helst quantas, dom har lätt bäst serice imo) men tyvärr hittar jag inget flyg med dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte så stora preferenser, förutom att jag helst undviker British Airways och även ska du helst undvika mellanlandningar på Heathrow och alla flygplatser i USA.

 

lite svårt att undvika mellanlandningar i USA eftersom alla bolag jag hittills kollat på har mellanlandning i Chicago.

Varför ska man unvika mellanlandning där förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag flög med SAS ifjol och det var jävligt bra, men det kostar ju därefter.

 

För två år sedan flög vi med USairways och då är ju standarden mkt lägre. Men inget olidligt medan priset för två år sedan var nere på dryga 6K sek.

 

Måhända att jag bokade lite tidigare än vad du har tänkt göra, men om priset spelar en avgörande roll så är usairways att rekommendera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SAS via Chicago direkt från Arlanda är ett alternativ. Men jag har svurit att aldrig mer göra den resan i kuliklass. SAS:s stolar är så extremt smala och med lite benutrymme för en normalbyggd man som är 1,86 m lång. Det är helt enkelt fruktansvärt obekvämt.

 

Economy Extra och förstås Business funkar ju, men det är inget jag betalar för. Uppgraderar med SAS-poäng gör jag gärna, men är det fullt (vilket det var nu) står man där med lång näsa på flygplatsen och blir vackert förpassad till turisthelvetet.

 

Nästa gång blir det en annan carrier. Kanske Malysian till NY och så vidare därifrån ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SAS via Chicago direkt från Arlanda är ett alternativ. Men jag har svurit att aldrig mer göra den resan i kuliklass. SAS:s stolar är så extremt smala och med lite benutrymme för en normalbyggd man som är 1,86 m lång. Det är helt enkelt fruktansvärt obekvämt.

 

Economy Extra och förstås Business funkar ju, men det är inget jag betalar för. Uppgraderar med SAS-poäng gör jag gärna, men är det fullt (vilket det var nu) står man där med lång näsa på flygplatsen och blir vackert förpassad till turisthelvetet.

 

Nästa gång blir det en annan carrier. Kanske Malysian till NY och så vidare därifrån ...

 

 

Ok , tack då ska jag inte välja SAS, är själv 1.98 lång. dvs fked i den stolen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv flyger 24/6 - 14/6 och flyger för första gången med virgin från gatwick direkt till vegas (kosta 6000 när vi bokade). Tar billigt sterling flyg från köpenhamn (bor i malmö) till gatwick för runt tusingen. SKa bli ohyggligt skönt o slippa mellanlanda i usa.. 3 av de 4 gånger ja flygit till vegas har jag missat anknytande flyg. och man sparar nån timme i restid oxo

 

De andra jag flygit med är Delta, AA, Lufthansa och SAS och tycker helt klart SAS är bäst. Men så är jag bara 1,72 =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv flyger 24/6 - 14/6 och flyger för första gången med virgin från gatwick direkt till vegas (kosta 6000 när vi bokade). Tar billigt sterling flyg från köpenhamn (bor i malmö) till gatwick för runt tusingen. SKa bli ohyggligt skönt o slippa mellanlanda i usa.. 3 av de 4 gånger ja flygit till vegas har jag missat anknytande flyg. och man sparar nån timme i restid oxo

 

De andra jag flygit med är Delta, AA, Lufthansa och SAS och tycker helt klart SAS är bäst. Men så är jag bara 1,72 =)

 

Inrikes i USA är sällan/inga problem sen de (i princip alla bolag) utökade benutrymmet för snart 3 år sedan. Man sitter riktigt bra oavsett plats i planet.

 

Jag mninns ännu reklamen som rullade därborta för just hur bekvämt inrikesflygningarna skulle bli. och det blev det. Däremot över till NY kan vara en pina. Stalltipset är givetvis att vid bokning be om en stol vid nödutgång. Men, om bokningen sker nu (typ 1 månad innan) så är det till 99.9% sannolikhet kört.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inrikes i USA är sällan/inga problem sen de (i princip alla bolag) utökade benutrymmet för snart 3 år sedan. Man sitter riktigt bra oavsett plats i planet.

 

Jag mninns ännu reklamen som rullade därborta för just hur bekvämt inrikesflygningarna skulle bli. och det blev det. Däremot över till NY kan vara en pina. Stalltipset är givetvis att vid bokning be om en stol vid nödutgång. Men, om bokningen sker nu (typ 1 månad innan) så är det till 99.9% sannolikhet kört.

 

/Jonas

 

Jag trodde att man först fick reda på var man skulle sitta när man checkat in. dvs är man först vid incheckning så kan man få bra stol.

 

Så var det iaf för mig nu när vi åkte hem från sm i tallin, då fick jag sitta längst fram, vilket var riktigt bekvämt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på flygbolag kan du ibland dels få stol direkt när du bokar, dels få stol när du checkar in. Och checka in kan du ibland göra 22 timmar före, på nätet. Dock inte alltid, av någon anledning. Som nu senast när vi flög hem från Vegas med United/SAS. Då gick det inte att välja stol när man checkade in tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att man först fick reda på var man skulle sitta när man checkat in. dvs är man först vid incheckning så kan man få bra stol.

Flög med Delta Köpenhamn-Atlanta-Vegas i Economy.

 

Jag bokade i god tid och kunde med bokningsnumret gå in på deras sajt och välja bland stolar som ännu inte var tagna om jag inte var nöjd. Seatguru listar många flygbolag och deras flygplanstyper och tipsar om vilka platser man ska undvika och vilka som är bra ("På WingDing Airs Boeing 767or: 12C är intill toaletten, rad 8 är intill väggen och har å ena sidan inga stolar framför, men dåligt med benutrymme, 34A och 34F är vid nödutgång och har mer plats". Det spelade mest roll över Atlanten, inrikesflyget var samma boskapsvagn vilken plats man än hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nice, jag flyger dock från cph för jag bor i helsingborg. Reser du det datumet eller?

Nej tusan. Vad ska jag till LV och göra? :lol:

Jo, resorna från Köpenhamn var 2k dyrare.

Cyntax, det där är väl med övernattning i Philadelphia på vägen dit?
Nej, 4 timmars väntan får jag det till.

Däremot ser hemresan ut att vara lite besvärligare. Den skulle man säkert kunna hitta bättre.

den sidan hade några flyg för 10k med avresa från cph men då var det 2 mellanlandningar... det är ju lite tilt
Lite tiltigt.

 

Är det WSOP ni ska till? Har inte MartinsPoker ett specialchartrat flyg precis som förra året?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv flyger 24/6 - 14/6 och flyger för första gången med virgin från gatwick direkt till vegas (kosta 6000 när vi bokade). Tar billigt sterling flyg från köpenhamn (bor i malmö) till gatwick för runt tusingen. SKa bli ohyggligt skönt o slippa mellanlanda i usa.. 3 av de 4 gånger ja flygit till vegas har jag missat anknytande flyg. och man sparar nån timme i restid oxo

 

+1 på den. Har flugit med Virgin en gång tidigare och det funkade klockrent. Flög dessutom med chefen som är runt 1.90 och han hade inga klagomål. Kommer att göra exakt samma resa fast från den 1:e Juli istället. Kostade 7 997 sek, plus ca 1000 dkk för easyjet från Köpenhamn till London t/r. Går att komma ännu billigare till London men vi stannar några extra dagar där så det var inte så mycket att göra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...