Gå till innehåll

Primas $25k guarantee, lönt att göra rebuy/addon?


Morbo

Recommended Posts

Noterade idag att prispoolen inte översteg $25000 och prima får fylla på med pengar. Är det lönt då att göra rebuy och addon, fast de bara kostar $50? Pengarna går ju rakt ner i primas ficka...

 

Ibland går den över dock. Ska samla data på hur ofta den överskrider från och med idag, men hur ofta ska den vara över $25000 för att det ska vara lönt, och med hur mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, pengarna kommer ju från övervärdet kom jag på. Klart att det är lönt att göra rebuy. Kan ändra frågan då, det här är vad jag undrade från början:

 

Det är en $100+10 freezeout. Skulle du ta dubbla startmarker för $100+60? Också, gör det nån skillnad om du är den enda som får det här alternativet eller om alla startande får det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Asså jag tror det är så att när det är med ett visst tanal folk det är då prizepoolen överskrider 25k Alltså typ 140 pers minst måste vara med för att rebuy ska gå in i prizepoolen lr nåt sånt!

 

Eller helt enkelt då summan av inköp + rebuy/add-on är över 25k$ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en $100+10 freezeout. Skulle du ta dubbla startmarker för $100+60?

 

Utan att tveka. Jag får dubbelt så många marker för mindre än dubbla priset.

 

Också, gör det nån skillnad om du är den enda som får det här alternativet eller om alla startande får det?

 

Om alltför många också tar dubbla startmarker letar jag hellre upp en $150+$10-turnering någon annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...