Okok Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 Collector hade 5.25 när jag kollade senast. Parex har 4.8 på ett vanligt sparkonto med obegränsat antal uttag. hmm på obegränsat belopp? vet att deutsche bank eller danske bank hade 5.25 eller t o m högre också, men det gällde bara om man satte in fräscha pengar och dessutom hade de ett tak på 50k. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aike Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 mtp antalet skuggdoktorander i landet samt andra välutbildade som är för freakiga, autistiska för att få ett vettigt jobb? Köper inte resonemanget. Visst, random Rainman har kanske inget behov av pengar eller andra materiella ting som det kan medföra, men hur kommer det sig att de doktorander jag känner eller hört talas om grindar microstakes och marginellt över BE eller tom förlorande? Via min mammas jobb som universitetslektor har jag träffat på många doktorander i genetik. Kan inte säga att alla var genier precis. Att vara doktorand i dag innebär knappast att man alltid är över medelintelligens. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wallie999 Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 mtp antalet skuggdoktorander i landet samt andra välutbildade som är för freakiga, autistiska för att få ett vettigt jobb? Köper inte resonemanget. Visst, random Rainman har kanske inget behov av pengar eller andra materiella ting som det kan medföra, men hur kommer det sig att de doktorander jag känner eller hört talas om grindar microstakes och marginellt över BE eller tom förlorande? Kollar du upp highstakes lirarna har större delen av de inte haft ett särskilt intellektuellt jobb innan. En av anledningarna till varför de inte är vidare duktiga på poker kan (som någon skrivit tidigare) vara att de lägger sin energi på annat. Att forska och undervisa är mentalt krävande och som doktorand har du inte direkt 40-timmarveckor utan snarare 50-60 arbetstimmar per vecka. Att sedan uppbringa energi för att spela bra och utveckla sitt spel är inte helt lätt, även om man har goda mentala förutsättningar för att bli bra på poker. Barry Greenstein skriver faktiskt lite om det här i "Ace on the river", om hur hans spel försämrats markant under perioder då han har arbetat hårt med saker utanför pokern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohanLj Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 hmm på obegränsat belopp? vet att deutsche bank eller danske bank hade 5.25 eller t o m högre också, men det gällde bara om man satte in fräscha pengar och dessutom hade de ett tak på 50k. Jag kan inte hitta något tak. Collector TvåårsKonto * Statlig insättningsgaranti * 5,25% ränta per år, från första kronan vid belopp från kr 100.000, utbetalas efter Tvåårsperiodens slut * Minimum belopp kr 100.000, fast ränta under 24 månader * Vid belopp under kr 100.000 utgår fn 1% ränta per år * Vid förtida uttag gäller uppsägning 1 månad samt att räntan reduceras till fn 1% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FraXioN Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 Jag kan inte hitta något tak. Collector TvåårsKonto * Statlig insättningsgaranti * 5,25% ränta per år, från första kronan vid belopp från kr 100.000, utbetalas efter Tvåårsperiodens slut * Minimum belopp kr 100.000, fast ränta under 24 månader * Vid belopp under kr 100.000 utgår fn 1% ränta per år * Vid förtida uttag gäller uppsägning 1 månad samt att räntan reduceras till fn 1% Akelius har 6% på deras ettårskonto. Dock inte skyddat av statliga insättningsgarantin. Kauphting har 5,05% på ett konto utan bindningstid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kontextus Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 Jag antar att denna posten varit uppe inann men jag måste fråga ändå.Vad krävs det för att så gott som livnära sig på poker? Hur mycket måste jag gå in med, vad för litteratur bör jag läsa , bör jag läsa litteratur. Etc helt enkelt vad som krävs. Alla svar uppskattas! Du behöver ett grymt bra kortsnitt och mycket tur. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 jag lånar inspiration från 2+2 för att kommentera denna tråd... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Playboy Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 Du behöver ett grymt bra kortsnitt och mycket tur. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
K_MaN Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 Du behöver ett grymt bra kortsnitt och mycket tur. Lycka till! Edit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 Du behöver ett grymt bra kortsnitt och mycket tur. Lycka till! Instämmer, tur och kortsnitt är självklart avgörande på lång sikt. För att öka sannolikheten för båda dessa kör jag med "Raccoon Penis Bone" som har funkat riktigt bra (se nummer 7 på listan i länken). Det är dock inividuellt och kanske en vanlig fyrklöver funkar bäst för dig? Den generella rådet på många forum/i många böcker är att man på nivåer ovanför NL 2/4 med snittpotter under 20 BB oftast behöver minst två "lucky charms". En nyligen presenterat studie visar t.ex. att 93,7% av alla 5/10-grinders har tagit ett steg till och bygger sina egna. 2/3 av dessa fick sin inspiration från denna bok. Oavsett vad du väljer är det viktigaste som sagt turen vilket också är det enda du verkligen själv kan påverka. Vet självklart att många förespråkar money management, poker-studier och liknande. Enligt mig tillhör dessa spelare den mer traditionella/förlorande skolan och numera är dessa spelare oftast gula som kycklingar, just för att de missat att påverka sin egen tur. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 Du behöver ett grymt bra kortsnitt och mycket tur. Lycka till! Vad försöker du med nu? Det du gör nu är som att Linda Rosing skulle försöka övertala Sverige om att hon inte alls ser ut som en anka med plastbröst och faktiskt är genuint jävla intelligent. Men vi alla andra vet att hon simmar runt stureplan med sina äckliga ankläppar och fula jävla plastbomer och ett icke existerande uns av intelligens. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 Akelius har 6% på deras ettårskonto. Dock inte skyddat av statliga insättningsgarantin.Kauphting har 5,05% på ett konto utan bindningstid. Haha gött inlägg mr_tight. Jag kollade på min handelsbanken nu där jag har X antal kronor liggande eftersom at jag inte har tagit tag i att investera mina pengar. Var uppe på handelsbanken idag och blev utskrattad av ett större antal personer för att jag hade summan X kronor liggande på ett konto med 0% ränta Dem gav mig iaf något sorts specialkonto där jag har 4% ränta som jag får dagligen och har obegränsat uttag och börjar från 0 kronor. Inte monsterräntan kanske men det måste väll ändå vara ev+ för en pokerspelare som ändå flyttar runt sina pengar intensivt? På tal om det, vi är samtliga pokerspelare som uppenbarligen gillar att ta risker och satsa/gambla med pengar. Varför pratar vi alla om att sätta in pengar för att få en "hög" ränta med 0% risk. Borde inte den här tråden gå mer åt hållet att handla om på vilket sätt man bra kan investera sina pengar för att få en bättre avkastning, med ökad risk såklart. Jag är toknoob inom det men känner att jag snart måste börja lära mig hur jag kan få mina pengar att växa. Eller är det ev+ att likt Joakim von Anka samla alla sina gamblingvinster på en hög för att kunna bada i dem och få 4% ränta / år minus inflation. Är det skatt på pengarna man får i ränta? Innan folk väljer att såga mig vid fotknölarna och kasta tomater på mig så tänk på att jag är noooob hur borde man investera sina pengar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 .... hur borde man investera sina pengar? har du mycket anlita mäklare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FraXioN Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 På tal om det, vi är samtliga pokerspelare som uppenbarligen gillar att ta risker och satsa/gambla med pengar. Varför pratar vi alla om att sätta in pengar för att få en "hög" ränta med 0% risk. Borde inte den här tråden gå mer åt hållet att handla om på vilket sätt man bra kan investera sina pengar för att få en bättre avkastning, med ökad risk såklart. Är det skatt på pengarna man får i ränta? Innan folk väljer att såga mig vid fotknölarna och kasta tomater på mig så tänk på att jag är noooob hur borde man investera sina pengar? Ja det är 30% skatt på räntan. Jag är en vinnande pokerspelare men jag är inte en gambler för det. Jag spelar _aldrig_ på lotto/trav/BJ eller liknande. Jag gillar inte att ta extra risker. Därför tycker jag att det är skönt att ha större delen av mina pengar på banken istället för att "spela" med dem på börsen. Visst jag har lite (ca 35%) i aktier och fonder för långsiktigt sparande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kontextus Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 BARA SOPOR OCH IDIOTER SOM BEHÖVER BRA KORT!!! I was ironic man Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kontextus Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 Instämmer, tur och kortsnitt är självklart avgörande på lång sikt. För att öka sannolikheten för båda dessa kör jag med "Raccoon Penis Bone" som har funkat riktigt bra (se nummer 7 på listan i länken). Det är dock inividuellt och kanske en vanlig fyrklöver funkar bäst för dig? Den generella rådet på många forum/i många böcker är att man på nivåer ovanför NL 2/4 med snittpotter under 20 BB oftast behöver minst två "lucky charms". En nyligen presenterat studie visar t.ex. att 93,7% av alla 5/10-grinders har tagit ett steg till och bygger sina egna. 2/3 av dessa fick sin inspiration från denna bok. Oavsett vad du väljer är det viktigaste som sagt turen vilket också är det enda du verkligen själv kan påverka. Vet självklart att många förespråkar money management, poker-studier och liknande. Enligt mig tillhör dessa spelare den mer traditionella/förlorande skolan och numera är dessa spelare oftast gula som kycklingar, just för att de missat att påverka sin egen tur. Lycka till! Äntligen någon som fattar vad det handlar om . De 10 vinnande procenten är helt enkelt skickliga på att frammana tur. Övriga 90 % har inte insett att det handlar om lotteri och hur skulle de då kunna vinna? Svenska staten har stenkoll på detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 Jag är en vinnande pokerspelare men jag är inte en gambler för det. Jag spelar _aldrig_ på lotto/trav/BJ eller liknande. Jag gillar inte att ta extra risker. Därför tycker jag att det är skönt att ha större delen av mina pengar på banken istället för att "spela" med dem på börsen. Visst jag har lite (ca 35%) i aktier och fonder för långsiktigt sparande. Precis sådär var jag förut, nu håller det på att ändras. Tror att det lätt blir att ju högre man spelar, desto mer vill man gambla på annat. Nu är jag i stadiet "Ta alla vad som är +$EV men även de som är +-0$EV", eftersom varians helt plötsligt har blivit skoj. Sådant som har blivit mer standard på senare tid är typ att spela kinapoker, dra sedel om notan när man är ute och äter osv. I kinapoker är det ju inte som att vi spelar om flera tusen dollar per poäng och ingen lider av att betala matnotan på 1kkr, men det är liksom skoj ändå. Nog om OT Den största nackdelen med fonder och aktier är ju att det blir jobbigare om man ska sälja så fort man förlorar ens sajtpengar, vilket kan bli krångligt om det är mycket varians. Bara man skulle "orka" så är det nog helt klart bättre att ha en större del av rullen i fonder/aktier. Sedan kan det ju kännas skönt att veta att räntan kommer in precis den dagen och inte behöva gå ner i stakes för att några aktier rasar1. 1. Kanske inte blir så om man följer alla tips om hur man ska balansera sin aktieportfölj. Jag är inte insatt så jag vet inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FraXioN Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 Den största nackdelen med fonder och aktier är ju att det blir jobbigare om man ska sälja så fort man förlorar ens sajtpengar, vilket kan bli krångligt om det är mycket varians. Bara man skulle "orka" så är det nog helt klart bättre att ha en större del av rullen i fonder/aktier. Sedan kan det ju kännas skönt att veta att räntan kommer in precis den dagen och inte behöva gå ner i stakes för att några aktier rasar1. 1. Kanske inte blir så om man följer alla tips om hur man ska balansera sin aktieportfölj. Jag är inte insatt så jag vet inte. Regel nummer 1 är ju att inte sätta in pengar i aktier/fonder som du måste ha inom en snar framtid (dvs som du måste ha till din poker-rulle). Att "tvingas" sälja en aktie/fond i fel läge är inte bra. Basic tipsen är: Spara långsiktigt (helst flera år) och sprid ut pengarna på olika aktier/fonder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Thorn- Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 Ja det är 30% skatt på räntan. Jag är en vinnande pokerspelare men jag är inte en gambler för det. Jag spelar _aldrig_ på lotto/trav/BJ eller liknande. Jag gillar inte att ta extra risker. Därför tycker jag att det är skönt att ha större delen av mina pengar på banken istället för att "spela" med dem på börsen. Visst jag har lite (ca 35%) i aktier och fonder för långsiktigt sparande. skillnaden på lotto och börsen är att börsen är ett skillgame. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 Ja det är 30% skatt på räntan. Jag är en vinnande pokerspelare men jag är inte en gambler för det. Jag spelar _aldrig_ på lotto/trav/BJ eller liknande. Jag gillar inte att ta extra risker. Därför tycker jag att det är skönt att ha större delen av mina pengar på banken istället för att "spela" med dem på börsen. Visst jag har lite (ca 35%) i aktier och fonder för långsiktigt sparande. Jag menade jag och andra klarsynta pokerspelare vill satsa på börsen för att vi är sugna på gambling utan för att det är mer ev+ än banken. Hur duktig måste man vara på detta skillgame? hur lär man sig det? är det för svårt för en vanlig människa att skaffa sig bra ev+ på aktier/fonder eller måste man anställa en mäklare? Hur fungerar det med en mäklare? haha massa frågor, folk får svara om dem orkar tror att det kan vara många där ute som undrar samma saker dock Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lanzinghkronha Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 haha massa frågor, folk får svara om dem orkar tror att det kan vara många där ute som undrar samma saker dock Jag undar trots att jag inte har några pengar att investera! Nu känns det dock som att det spårar ur lite Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hume Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 skillnaden på lotto och börsen är att börsen är ett skillgame. Bra mycket viktigare är nog att börsen är ett plussummespel och lotto är att kasta pengar i sjön. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 Vilket tjat om intelligens. För att dra in en medelsvenssonslön på grind krävs inget annat än rakeback och lite tid samt lite icm kunskaper. Drar in runt 50K i månaden på att gneta 20-30 dollars sngs på ongame. Och gjort det i 2 år nu. Men visst , lirar du cg och högre upp så behöver man mer kunskaper om mycket & då är ju inte intelligens en nackdel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 Jag undar trots att jag inte har några pengar att investera! Nu känns det dock som att det spårar ur lite Jo möjligt att det spårar venne riktigt hur de fungerar här på pf om ett ämne spårar för det här är ju helt klart intressant att skriva om. moderator flyttar allt? låter snacket om IQ ligga kvar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuckyStar5.1 Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 att göra kopplingen 'hög iq->bra pokerspelare' (eller motsatsen) känns för mig inte helt självklar, men kanske bara är jag... Agree. Inte läst igenom tråden men är så många faktorer som mom måste funka för att bli en vinnande spelare. IQ vs Förnuft ? ...Känner en som gulat 4 mille och är ruskigt klipsk och duktig på många sett men omogen och har moneymangement som en apa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts