Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 144
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
Han är en lika tillfällig innefluga som internet. Dina tankar om vad som är musik är mycket märkliga och jag tycker du har fel i det mesta du skriver om allt mellan himmel och jord. Men jag skulle vara en hycklare av stora mått om jag sa att jag inte bryr mig vad du tycker.

Jaja.. du är ett av Håkans stora fan so case closed (jag är som synes inte ensam om min åsikt). Det tycks för övrigt inte spela någon roll vad jag skriver för du bara måste dryga dig.

Postad
Jo men det du inte förstår är att du har fel!!!!!

Är så trött på folk som ska såga Håkan Hellström och alltid..ALLTID..ska påstå att han sjunger falskt! Nu verkar du dock gilla Tomas Ledin också..aj aj aj..säger ju det mesta!

Håkan Hellström kommer bli ihågkommen som en av Sveriges största artister om 100 år när han ligger "6 feet under"! Och du skriver ingen legend inom svensk musikproduktion...tillåt mig le! Förresten..jag glömde Sveriges musikjournalisters genomgående dåliga recensionerna av hans skivor och konserter under hans karriär!!

Förresten..han är inga dålig "innefluga" om han har varot inne sen 2000!

Nu hade tänkt skriva typ: "men jag har väl rätt att tycka han är dålig..bla bla bla..! Ja det har du!!...men om du ska kritisera en av Sveriges största för närvarande levande popartister så kom med kritik som har förankring i verkligheten!!!

Ja ursäkta, han är ju nästan lika stor som Elvis. The King II is alive! Håkan has left the building!

Postad
Kontextus påstod aldrig att HH sjunger falskt. Han sa att HH inte kunde sjunga och det är väl en åsikt?

Håkan sjunger kanske inte falskt i egentlig mening men rent röstmässigt så är han inte helt olik en jamande marschkatt :-). En del texter jag har hört med honom är för övrigt så diffusa att det är svårt att få en klar uppfattning om innebörden. Ursäkta mig men jag håller definitivt inte med om att han håller legendstatus. Snacka inte om att han kan jämföras med storheter som ABBA, Evert Taube och Cornelis Wreesvijk för då är ni verkligen patetiska.

Postad
Mainstream-house/trance där de förstör låtarna med larviga röstslingor bara för att den stora massan inte kan uppskatta musik utan röster. T.ex Guetta, som egentligen är en jävligt skillad DJ, men likförbannat ska han förstöra varje låt med nån fjantig jävla röst. BUUUU! USCH! WTF!?

Smurfröster? :-P

Postad
Den ger en bra sommarkänsla, det var allt jag menade.

Ja ursäkta, han är ju nästan lika stor som Elvis. The King II is alive!

Håkan sjunger kanske inte falskt i egentlig mening men rent röstmässigt så är han inte helt olik en jamande marschkatt :-). En del texter jag har hört med honom är för övrigt så diffusa att det är svårt att få en klar uppfattning om innebörden. Ursäkta mig men jag håller definitivt inte med om att han håller legendstatus. Snacka inte om att han kan jämföras med storheter som ABBA, Evert Taube och Cornelis Wreesvijk för då är ni verkligen patetiska.

Smurfröster? :-P

Sluta multiposta. För det första kan du trycka på citattecknet på flera poster för att quota samtliga (så som jag gjort nu), och sen kan du, i brist på denna information, faktiskt inte vara lat och redigera dina inlägg så du inte spammar sönder hela forumet.

Tack.

Postad
Personligen tror jag inte Håkan hade gått vidare från en enda Idol-casting..han är en artist, inget snack om saken, men han kan inte sjunga rent. Det är ett faktum.
Håkan kan sjunga rent. Men precis som Thåström förvränger sin röst för att låta skrovlig så är Håkans röst en gimmick för att skilja sig ur mängden.

Btw, Idol? Vad har det med någonting att göra? :-P

*edit* O vad fan gör den här tråden i poker off topic??

Postad

Rätt kul tråd. Som sagts innan, att diskutera åsikter är ju alltid intressant.

Stör mig inte på så jättemycket, det jag inte gillar lyssnar jag inte på. Men det jag inte lyssnar på är framförallt Idol-musiken och liknande.

Något jag däremot stör mig på är musik-snobbar ofta säger "jag gillade deras tidiga skivor, men nu har de blivit så mainstream bla bla bla". Allvarligt talat, vill ni vara så jävla elitistiska så kan ni väl lyssna på när ni själva runkar samplat med när nån gnider två hamsterskin motsols.

Postad
Håkan kan sjunga rent. Men precis som Thåström förvränger sin röst för att låta skrovlig så är Håkans röst en gimmick för att skilja sig ur mängden.

Jag har då aldrig hört honom göra det. :)

Min poäng med Idol var att klargöra att han inte kan sjunga!

Postad
Jag har då aldrig hört honom göra det. :)

Min poäng med Idol var att klargöra att han inte kan sjunga!

Hade Håkan Hellström, rent teoretiskt, ställt upp i Idol så kan jag garantera att han hade "gått vidare"!

Inte dåligt förresten att vara en aktiv artist med flertalet skivor samt konserter, som för övrigt även har fått relativt god kritik, utan att kunna sjunga!! Verkar kanske inte riktigt rimligt eller?

Postad

(tolka det nu inte rasistiskt men har ingen bättre beskrivning)

Fet-negrer med för stora kläder, för stora halsband och för stort ego som står och försöker se coola ut omgiven av en massa blåsta lättklädda tjejer, snackandes någon obegriplig skit som tydligen påstås ha med musik att göra - Usch!

Charlotte Perelli i sin nya look. Norrmannen som kallade henne "ser ut som en transvestit" var klockren i sin beskrivning. Hur en normalt ganska söt tjej kan så totalt förstöra sitt utseende via bantning och smink är för mig en gåta, men en ännu större gåta är att folk står bredvid och ropar "Bravo. Vad snygg du har blivit!" - urk. (fast låten till finalen är väl ok).

Väs-musik, dvs hårdrock där sångaren står och bara väser i microfonen.

Låtavslutningar där musikerna inte förstår när det är dags att avsluta låten. Minuter av diverse solon och egotrippslingor har förstört många bra låtar.

Tillägg: Och så den värsta av alla. Den lille äcklige skåningen som sjunger Zlatan-låtar. Kan inte någon plocka ner honom på jorden.. "Gulligt"? - nej, fy f-n.

Postad

*edit* O vad fan gör den här tråden i poker off topic??

Den råkade hamna fel och ska egentligen ligga i "Off topic" ;-)

Postad
Fan..glömde att Elvis var från Sverige....

pajas!

Har jag nämnt Sverige i sammanhanget? Jag jämförde bara två artister där den ene definitivt har legendstatus och då syftar jag inte på killen i sjömanskostym. Men som sagt, jag stör mig inte särskilt mycket på Håkan eftersom det går att stå ut med hans *pip* röst såvida inte flera av hans låtar spelas på raken. I min studentkorridor bodde en tjej som var galen i Håkan så vissa kvällar tog jag en promenad. Hans grej är ju stilen och det "flummiga" budskap han vill förmedla. Vacker skönsång varken krävs eller erbjuds till hans hysteriska fans.

Postad
(tolka det nu inte rasistiskt men har ingen bättre beskrivning)

Fet-negrer med för stora kläder, för stora halsband och för stort ego som står och försöker se coola ut omgiven av en massa blåsta lättklädda tjejer, snackandes någon obegriplig skit som tydligen påstås ha med musik att göra - Usch!

Charlotte Perelli i sin nya look. Norrmannen som kallade henne "ser ut som en transvestit" var klockren i sin beskrivning. Hur en normalt ganska söt tjej kan så totalt förstöra sitt utseende via bantning och smink är för mig en gåta, men en ännu större gåta är att folk står bredvid och ropar "Bravo. Vad snygg du har blivit!" - urk. (fast låten till finalen är väl ok).

Väs-musik, dvs hårdrock där sångaren står och bara väser i microfonen.

Låtavslutningar där musikerna inte förstår när det är dags att avsluta låten. Minuter av diverse solon och egotrippslingor har förstört många bra låtar.

Tillägg: Och så den värsta av alla. Den lille äcklige skåningen som sjunger Zlatan-låtar. Kan inte någon plocka ner honom på jorden.. "Gulligt"? - nej, fy f-n.

Jag såg några använda killen som fotboll häromdagen och en satte honom från halva plan :-P

Postad

Perrellis slagerbidrag måste vara det mest slätstrukna som har vunnit Melodifestivalen. Den är som sådana där banala låtar som ges ut på Mr Music och Lets Dance CD´s. Nordmans bidrag hade ju både vettig text och medryckande refräng. Lite för tragisk text för en slager kanske men i övrigt tycker jag att den var överlägset bättre än vinnaren.

Postad
Har jag nämnt Sverige i sammanhanget? Jag jämförde bara två artister där den ene definitivt har legendstatus och då syftar jag inte på killen i sjömanskostym. Men som sagt, jag stör mig inte särskilt mycket på Håkan eftersom det går att stå ut med hans *pip* röst såvida inte flera av hans låtar spelas på raken. I min studentkorridor bodde en tjej som var galen i Håkan så vissa kvällar tog jag en promenad. Hans grej är ju stilen och det "flummiga" budskap han vill förmedla. Vacker skönsång varken krävs eller erbjuds till hans hysteriska fans.

Kan du vara snäll å beskriva något av hans "flummiga" budskap?? Hade varit intressant å höra!!

Och vare sig du vill eller ej så kommer Hellström uppnåt legendstatus inom svenska musik när han väl är död...