Gå till innehåll

Z_anka - tänkte coacha nån stackare gratis:)


Pokermannen_

Recommended Posts

Tycker de har börjat potta med nöt på ipoker o halvpotta bluff på senaste när alla skin fått de knapparna.

 

Jo beta turn måste jag ju göra tycker jag..

 

angående hand två så kändes det bara så ologiskt hela handen, plus att jag får rätt okej odds att syna den om min read stämmer liksom.

hursomhaver så synade jag och han visade 7T:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 243
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Juni har varit en tung månad hittils, jag har verkgein itne spelat mitt A-game och jag ha börjat tilta på grund av det...

Jag började tänka igår på vad jag gjorde för fel, låg back 1k i spelet då.

Det jag kom fram till var att jag spelat nåstan bara dagtid nu i juni, vilket är -ev probably.

Så jag lade mej och sov 3h mitt på dagen igår. var med tjejen hela kvällen tills hon somnade. Sen kokade jag kaffe och satte mej för nattgrind kl 12 inatt:P

YEAH.

5 ink upp så ligger knappt - med bonusen längre. nu jvlar.

Ska sitta på nätterna några dagar nu, uteslutande nästan, för shit va mkt tomtar det fanns.

Här kommer iaf några intressanta händer.

 

--------------------

Beta river?

 

No IQ poker 0.50/2.00, hand converted by the iPoker Converter (http://www.talking-poker.com/hands/converter.aspx'>http://www.talking-poker.com/hands/converter.aspx) at Talking-Poker (http://www.talking-poker.com)

 

Button ($28.95)

SB ($151.52)

BB ($104.45)

UTG Hero ($107.35)

UTG+1 ($17.15)

CO ($109.87)

 

Preflop: Hero is UTG with 3d 3s

Hero raises to 3.50, 1 fold, CO calls 3.50, 3 folds.

 

Flop (8.50) 9h 8d 5h

Hero bets 6.00, CO calls 6.00.

 

Turn (20.50) 7c

Hero bets 15.00, CO calls 15.00.

 

River (50.50) 4c

Hero ?

 

-----------

Denna tyckte jag var intressant, dock är den väl rätt readbaserat men iaf.

FI har 28/21 i preflop stats, han 3betar flitigt så när han synar pre

så känns det som PP eller SC väldigt ofta. möjligt Axs.

Sen synar han min flopbet och då utesluter jag PP. Det som återstår är

då Färgdrag eller ett svagt A. Turn kommer 8 och jag betar igen. han synar

väldigt snabbt. Färgdrag är min slutsats. River 9, vet inte om det är

jätte bra kort ifall han har 89 eller JT... dessutom lär han vika Ax utan förbättring.Bet?

-------

 

 

 

No IQ poker 0.50/2.00, hand converted by the iPoker Converter (http://www.talking-poker.com/hands/converter.aspx'>http://www.talking-poker.com/hands/converter.aspx) at Talking-Poker (http://www.talking-poker.com)

 

Button ($150.50)

SB ($110.85)

BB ($102.50)

UTG Hero ($376.62)

UTG+1 ($96.10)

 

Preflop: Hero is UTG with Jc Kd

Hero raises to 3.50, 1 fold, Button calls 3.50, 2 folds.

 

Flop (8.50) Qh Ad 6d

Hero bets 6.00, Button calls 6.00.

 

Turn (20.50) 8c

Hero bets 16.00, Button calls 16.00.

 

River (52.50) 9h

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yeah, igår backade jag nästan 3 ink på dagen, men jag spelade rätt bra ändå, sen skulle jag gå upp inatt och hämta deg fr fylltrattarna som lirar, men jag försov mej, vaknade 9 imorse:P

Jag blev lite kinkig för att jag missat vekcnas bästa natt men det gick över rätt fort efter att ha plussat 360 på 20 minuter ca:P

sen lirade jag lite mer nyss och ligger 460 plus för dagen. Det känns verkligen som om jag hittat tillbaka till mitt spel igen nu och att riggen inte har dykt upp så himla ofta.

 

Såatte, jag tänker inte lägga upp nån av mina intresanta händer innan ni kommenterat de som är där nu:P

 

nu ligger jag typ +-0 i juni med bonus.

yieeeha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såatte, jag tänker inte lägga upp nån av mina intresanta händer innan ni kommenterat de som är där nu:P

Utpressning, me like.

 

Beta river?

 

No IQ poker 0.50/2.00, hand converted by the iPoker Converter (http://www.talking-poker.com/hands/converter.aspx'>http://www.talking-poker.com/hands/converter.aspx) at Talking-Poker (http://www.talking-poker.com)

 

Button ($28.95)

SB ($151.52)

BB ($104.45)

UTG Hero ($107.35)

UTG+1 ($17.15)

CO ($109.87)

 

Preflop: Hero is UTG with 3d 3s

Hero raises to 3.50, 1 fold, CO calls 3.50, 3 folds.

 

Flop (8.50) 9h 8d 5h

Hero bets 6.00, CO calls 6.00.

 

Turn (20.50) 7c

Hero bets 15.00, CO calls 15.00.

 

River (50.50) 4c

Hero ?

Med den flopptexturen väljer jag ganska ofta att ge upp direkt, känns som att en cc-range träffar den ganska bra. Sen turn vill jag inte heller skjuta då det är ett kasst kort att fortsätta på, alla överkort eller hjärter vore bättre. Tror du får syn av jävligt stor del av hans floppsynrange här. River förändrar i princip inget, min erfarenhet är att om fi tror sig leda på turn och river blankar synar de ofta ner river också. Det enda jag tror han viker på river är färgdrag som vi slår ändå.

 

 

Denna tyckte jag var intressant, dock är den väl rätt readbaserat men iaf.

FI har 28/21 i preflop stats, han 3betar flitigt så när han synar pre

så känns det som PP eller SC väldigt ofta. möjligt Axs.

Sen synar han min flopbet och då utesluter jag PP. Det som återstår är

då Färgdrag eller ett svagt A. Turn kommer 8 och jag betar igen. han synar

väldigt snabbt. Färgdrag är min slutsats. River 9, vet inte om det är

jätte bra kort ifall han har 89 eller JT... dessutom lär han vika Ax utan förbättring.Bet?

-------

 

 

 

No IQ poker 0.50/2.00, hand converted by the iPoker Converter (http://www.talking-poker.com/hands/converter.aspx'>http://www.talking-poker.com/hands/converter.aspx) at Talking-Poker (http://www.talking-poker.com)

 

Button ($150.50)

SB ($110.85)

BB ($102.50)

UTG Hero ($376.62)

UTG+1 ($96.10)

 

Preflop: Hero is UTG with Jc Kd

Hero raises to 3.50, 1 fold, Button calls 3.50, 2 folds.

 

Flop (8.50) Qh Ad 6d

Hero bets 6.00, Button calls 6.00.

 

Turn (20.50) 8c

Hero bets 16.00, Button calls 16.00.

 

River (52.50) 9h

Hero?

Jag ger nog upp, gillar generellt inte att 3-barrela A-höga brädor då folk aldrig viker par i ess. Men om du tror att han viker typ AJ på river kan jag tänka mig att beta, tror dock inte riktigt han gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till med liret och att det Juni blir bättre. Reagerade över sättet du handskas med tjejen....har gjort samma sak själv miljoner ggr känns det som :lol: "Jag ska bara spela en stund kommer och lägger mig snart"

 

Både hand 1-2 skulle jag nog sakta ner...

 

Hand 1 : Får ju fråga sig själv hur du spelat mot honom tidigare vad han sätter dig på för hand. Skulle nog själv sakta ner turn och check-folda.

 

Hand 2 : Hade nog blockbettat river för ev. få draghand och svagt A att lägga sig..förhoppningsvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BRA, skönt, härligt, jag har verkligen börjat kritisera mitt 2nd barrelande,

förut var jag alldeles för passiv och gav mej fn på att ändra på saken, jag har nog därefter börjat skjuta turn jätteofta ist för att lugna ner mej. jag tror att det kan vara en av orsakerna till att jag tiltar ur ibland och skjuter river och vips ryker hela inköp.

Jag ska verklgien ta och läsa på lite om att skjuta turn och att börja använde det lite smartare, jag tror också att jag borde ge upp turn, iaf senast turn:P

 

Iaf, så har spelet börjat snygga till sig och om jag inte torskat AA vs KK AI pre med 150bb var så hade jag varit på högsta punkten för månaden, men nu ligger jag smygplus och har nu... 4 dagar på mej innan jag ska ta ut min "lön", dvs allt över 5k.

 

Här ska ni få en hand som tack för kommentarerna;)

 

UTG = en smtt konstig typ som 3betat mkt, som limp/r med ATo förut.

CO = kass kass

SB = kass kass

 

Button ($210.60)

SB ($119.80)

BB Hero ($147.80)

UTG ($56.55)

UTG+1 ($231.10)

CO ($34.15)

 

Preflop: Hero is in the BB with 9h 9c

UTG calls 1.00, 1 fold, CO raises to 4.00, 1 fold, SB calls 3.50, Hero calls 3.00, UTG raises to 15.00, CO calls 11.00, SB calls 11.00, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slänger in en till bara för att

 

FI är iaf inte stabil och aggro. farlig kombination.

Här bestämmer jag mej för att gå med handen om det intek ommer överkort på floppen, annars får jag försöka utvärdera situationen då. vad tror ni om det?

 

Button ($48.21)

SB ($127.05)

BB ($154.75)

UTG ($58.25)

UTG+1 ($100.00)

CO Hero ($100.00)

 

Preflop: Hero is in the CO with Jh Js

1 fold, UTG+1 raises to 3.50, Hero calls 3.50, Button calls 3.50, SB calls 3.00, BB raises to 18.00, 1 fold, Hero calls 14.50, 2 folds.

 

Flop (47.50) 7c Td 9h

BB bets 30.00, Hero moves all-in for 82.00, BB calls 52.00.

 

Turn (211.50) As

 

River (211.50) Ks

 

Hero shows Jh Js

 

Hero wins 211.50 with One pair, Jacks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm brukar ni alltid 3beta JJ i position preflopp? jag är på hand 2 nu:P

sen tänker jag som så att om han squeezar så kommer han vika mot om jag trycker pre och jag får bara syn då jag är dominerad ( och AK )

Jag kanske tänker helt galet?

 

Angående 99 handen så brukar jag inte 3beta dessa pre, vill gärna ha åsikter på det.

Dessutom kan CO sitta med vafan som helst för han är cpstörd:P så honom tar jag typ ingen hänsyn till, han är nästan högst uppp på min fisklista:P

Att det sedan ligger typ, nu kommer jag inte ihåg men det ligger väl nästan 50 i potten då jag slevar in, och UTg är dessutom han galen... hans 3bet% gör att jag tror jag ungefär flippar mot honom, han är dessutom väldigt dålig.

Men jag kanske inte borde postat denna handen alls då den är rätt read-beroende. dock.

 

Hursomhelst JJ handen, 3betar ni alltid pre?

Hur hade ni spelat den om ni bara hade synat?

Jag gillar för övrigt att syna i pos med JJ QQ AK AQ emellanåt just för att komma åt det här läget....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99: Jag 3-betar ibland, ibland inte. Mycket beroende på vilken Fi man möter. Utgångsspelet för mig dock är inte 3-bet. I ditt exempel så synar jag och omvärderar på flop. Troligen krävs ett set för att spela vidare.

 

JJ: Här är utgångsspelet dock 3-bet. Även om jag också gillar att syna i position. Här tycker jag dock att positionen är för dålig för att bara syna. Gör oftast bara det på knappen. Känns som om vi bjuder in för många andra annars.

 

Om jag bara hade synat hade jag nog valt samma linje som dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99: Jag 3-betar ibland, ibland inte. Mycket beroende på vilken Fi man möter. Utgångsspelet för mig dock är inte 3-bet. I ditt exempel så synar jag och omvärderar på flop. Troligen krävs ett set för att spela vidare.

 

JJ: Här är utgångsspelet dock 3-bet. Även om jag också gillar att syna i position. Här tycker jag dock att positionen är för dålig för att bara syna. Gör oftast bara det på knappen. Känns som om vi bjuder in för många andra annars.

 

Om jag bara hade synat hade jag nog valt samma linje som dig.

 

Aah precis, 3betar verklgien folk 99 liksom...

Angående 99 så tycker jag att push är ganska motiverat för att trycka in då

det är ca 45 i potten och utg har 40 bakom sig, alltså ni vet ju inte hur dålig CO var så jag hade kankse varit rädd för honom om jag inte visste:P

I denna hand fick han in degen med T6s liksom:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan va gött 375 upp idag hittils, ska iväg och sparka lite div5 fotboll snart:P

lol.

Nu kommer plusset iaf, sjukt skönt. Gillar det här halvbraiga vädret vi har aif, har iofs inte kikat ut idag än, illa.

Det är lite slit med pokern ändå, men jag gillar att lägga ner tiden som det krävsI

I juni har jag spelat 65h hittils vilket är rätt mkt med tanke på att det gått så jvla trögt, har ju som mål att spela 150h men det går nog inte då jag har 4 dagar som kommer förvinna helt pga festival plus födelsedag och så.

Och snart, snart ska jag på Springsteen på ullevi med:D

Fy fan va nice.

 

ha det,

 

ps, ska plussa ett par hundra till ikv;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hrrmmmpppphhhfff....Här hitta man den största fisken man skådat på ipoker på länge idag som du såg. 95/68 över några 100 händer är väl sisådär lagom. Och visst vann jag 700 av honom.........men det kändes ju inte så bra när man torskade 1200 till honom. Riggade jävla skit....De valde ut en stackare som skulle få torska mot honom....o den stackaren blev jag. Maken till äckligare saker som skedde har jag inte varit med om själv. Alla andra fick betalt av hans 3e par, men när jag va inne så drog han ut stålet ur röven på mej. Eller vad sägs om KK mot A2o...han synar heeela vägen till rivern då han sätter holken i en 450 pott, eller min A7 på 6977A mot hans 99....skulle kunna skriva 100 rader om hans utdragningar men ingen idé. Det värsta va att jag senare hittar en ny firre med 78/10 stats som även han hade till uppgift att tortera o råna mej. Nu blir det en veckas semester från skiten. När man inte kan vinna mot de sämsta spelarna på sidan är det fan i mej kris. Nu skall jag gå o kräkas, supa mej full och somna gråtandes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hrrmmmpppphhhfff....Här hitta man den största fisken man skådat på ipoker på länge idag som du såg. 95/68 över några 100 händer är väl sisådär lagom. Och visst vann jag 700 av honom.........men det kändes ju inte så bra när man torskade 1200 till honom. Riggade jävla skit....De valde ut en stackare som skulle få torska mot honom....o den stackaren blev jag. Maken till äckligare saker som skedde har jag inte varit med om själv. Alla andra fick betalt av hans 3e par, men när jag va inne så drog han ut stålet ur röven på mej. Eller vad sägs om KK mot A2o...han synar heeela vägen till rivern då han sätter holken i en 450 pott, eller min A7 på 6977A mot hans 99....skulle kunna skriva 100 rader om hans utdragningar men ingen idé. Det värsta va att jag senare hittar en ny firre med 78/10 stats som även han hade till uppgift att tortera o råna mej. Nu blir det en veckas semester från skiten. När man inte kan vinna mot de sämsta spelarna på sidan är det fan i mej kris. Nu skall jag gå o kräkas, supa mej full och somna gråtandes.

 

Fyfan, känns som att många av oss på PF får den i rökan på Ipoker för tillfället. Usch, bara bryta ihop och komma igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hrrmmmpppphhhfff....Här hitta man den största fisken man skådat på ipoker på länge idag som du såg. 95/68 över några 100 händer är väl sisådär lagom. Och visst vann jag 700 av honom.........men det kändes ju inte så bra när man torskade 1200 till honom. Riggade jävla skit....De valde ut en stackare som skulle få torska mot honom....o den stackaren blev jag. Maken till äckligare saker som skedde har jag inte varit med om själv. Alla andra fick betalt av hans 3e par, men när jag va inne så drog han ut stålet ur röven på mej. Eller vad sägs om KK mot A2o...han synar heeela vägen till rivern då han sätter holken i en 450 pott, eller min A7 på 6977A mot hans 99....skulle kunna skriva 100 rader om hans utdragningar men ingen idé. Det värsta va att jag senare hittar en ny firre med 78/10 stats som även han hade till uppgift att tortera o råna mej. Nu blir det en veckas semester från skiten. När man inte kan vinna mot de sämsta spelarna på sidan är det fan i mej kris. Nu skall jag gå o kräkas, supa mej full och somna gråtandes.

 

Lider med dig mannen, är precis likadant för mig !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag knappt lirat på 4-5 dagar, och det lilla jag har orkat med har gått segt som tusan.

Floppat stegar som blivit utdragna blabla, ja ni vet hur det är. jag har dock lyckats hålla spelet uppe hyfsat och ligger knappt back i juni iaf.

Dock har jag inte koll på alla siffror för jag bytte fr PT3 till Holdem manager så siffrorna haltar lite, jag ska försöka reda upp det där:P

Tror jag ligger på 0 ungefär.

Nu är jag utsövd och ska nog lira lite ikv.

Heja ryssland;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej nu får det fan sluta.

segt att torska 77 vs 88 på brdan 347Q degen åker in och 8 river. blah.

sen AJ på brdan J23 vs 66 där runner runner frgen kommer.

Det är därför jagbackar.

 

Noooot

 

Jag blir påverkad av utdragningarna och betalar av fast jagvet att jag är slagen. det är det som är problemet, jag ska kunna gå +-0 fast badbeatsen kommer, det är fokus det handlar om.

så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sådär, nu är juni slut och jag har lyckats rädda upp skiten till -80 dollar iaf.

Det var en mycket nyttig månad då jag har lärt mej sjukt mkt, jag har lyckats med det viktigaste målet, att inte backa så mkt per session, största backet var 280 dollar på samma dag. och avslutade med en topdag på 650dolllar upp.

 

Nyttiga lärdomar:

 

Spela bara där jag känner mej bekväm ( dvs, i min stol vid min dator, ensam helst )

Sluta när det går segt, sitt inte och ta igen backet

Prata inte om annat än poker på msn under session

Om jag är rastlös, släng upp nån 2+2 tråd och skumläs så kommer fokus bättre

 

sådär, nu ska jag dra in t stan en sväng.

Sen ska juli plusset börja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Här kommer äntligen en uppdatering;)

 

Oj vad det har hänt mkt med mitt spel på slutet, jag hade en lektion med Andrew Seidman (Balugawhale) över skype, sjuuukt +ev.. Och här är lite saker jag lärt mej;

Jag har mest suttit och nött på, R här för det har jag alltid gjort... syna här för det har jag alltid gjort.. Numera så frågar jag med Varför höjer jag här, vad får jag syn av osv..

Detta har gjort att jag har ändrat min 3bet range drastiskt.. varför 3beta JJ pre när det enda jag får syn av är AQ+? Jag är ändå så pass bra att det jag plussar mest på är postflopp spelet. Vad 3betar jag då? AK AA KK och... skrääp!

 

Sedan har jag slutat spela offsuit kort;) JTo+ spelar jag för tillfället.. standard kanske.

 

Jag suger verkligen på poker, även fast jag lever på det så suger jag.. oj oj va han sågade mej några gånger:D "Whoo man what are u doing, u folded that?? " lol. otroligt skön kille, och för dom som har 200dollar liggandes rekomenderar jag honom varmt..

 

 

Jag har verkligen fått upp ögonen nu och jag ska försöka ha 2-3 lektioner i månaden ett tag framöver, om jag har råd dvs...

 

Hur fn går juli då? tagit igen 1.3 backet till 600 plus iaf.. och då har jag inte ens spelat idag än;) idag blir det 8-10h 6tabling är det tänkt. starting snaart. hörs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...