emilio_15 Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 Hur avgörs om det är "överdrivet hårt spel"? domarens bedömning Citera
emilio_15 Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 det ni inte tänker på att det självklart är livsfarligt att få en tackling när man "vet" att man inte "ska" få det, håller fullständigt med att man i övrigt ska framhäva kroppstacklingar och ta bort alla äckliga slashingar osv. att köra på en spelare som vet att han inte ska få en tackling, samtidigt som han har blicken åt ett annat håll är livsfarligt Citera
Nidson Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 det ni inte tänker på att det självklart är livsfarligt att få en tackling när man "vet" att man inte "ska" få det, håller fullständigt med att man i övrigt ska framhäva kroppstacklingar och ta bort alla äckliga slashingar osv. att köra på en spelare som vet att han inte ska få en tackling, samtidigt som han har blicken åt ett annat håll är livsfarligt Ge gärna några exempel på hockeyspelare som dött till följd av dessa tacklingar. Sen måste man som spelare alltid vara någorlunda beredd på isen, även när man enligt reglerna inte är tacklingsbar. Spelet är snabbt och fysiskt, så allt som händer på planen kan omöjligt följa regelboken även om spelarna inte har uppsåt att skada. Citera
León Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 Är rätt säker på att debatten hade varit annorlunda ifall en ryss kört över Bäckström på liknande sätt. Dock tycker även jag att straffet för Murray var väl hårt. Men då har jag inte en större susning om vad regelboken säger, utan baserar enbart min åsikt på att jag tycker att fysisk hockey är underhållande. Men till er som länkar den svenska regelboken och är utbildade domare i svensk hockey etc. Reglerna i svensk hockey är väl ändå inte desamma som de internationella reglerna. Jag menar, inte får man 3 matchers avstängning för en fight i VM. Sedan kan det bara vara i svenska hockeyligorna som vinnaren av en hockeyfight bestraffas extra hårt... Citera
Suron Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 men lol, folk tror att dom vet allt. Du är en av dem tydligen. Du tror dock fel. Tacklingen var korrekt utförd och borde enbart renderat i en minor. Alltså, 2 min utvisning. Det är så små marginaler och alla beslut tas på några tiondelar. Morozov skulle precis få pucken, Murray satsar och träffar. Tyvärr så stoppade en svensk spelare pucken innan ryssen fick den och.... BOOOOM! Mesen stöp i backen så det tjöt om det. Så skall hockey vara. Bort med fulspel som hakningar, fasthållningar, slashings och fula tacklingar mot benen och i ryggen. Tyvärr så styrs svensk hockey av tomtar som dig... Det är därför ES har förvandlats till en helt tacklingslös liga. Urtråkigt. Citera
chievo85 Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1.1158157/vannen-om-douglas-murray-han-skulle-kora-over-sin-mamma Citera
Rille Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 Du är en av dem tydligen. Du tror dock fel. Tacklingen var korrekt utförd och borde enbart renderat i en minor. Alltså, 2 min utvisning. Det är så små marginaler och alla beslut tas på några tiondelar. Morozov skulle precis få pucken, Murray satsar och träffar. Tyvärr så stoppade en svensk spelare pucken innan ryssen fick den och.... BOOOOM! Mesen stöp i backen så det tjöt om det. Så skall hockey vara. Bort med fulspel som hakningar, fasthållningar, slashings och fula tacklingar mot benen och i ryggen. Tyvärr så styrs svensk hockey av tomtar som dig... Det är därför ES har förvandlats till en helt tacklingslös liga. Urtråkigt. Du kan tycka vad du vill men du menar att en bra domare är en som hittar på sina egna regler? Tacklingen är annars våldsam vilket ska beivras. Citera
Recommended Posts