Gå till innehåll

Unibet/Expekt inför bomben med 80% tillbaka till spelarna!!


Recommended Posts

  • Svars 113
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Den tokstora nyheten är dock att de två bittra konkurrenterna Unibet och Expekt går samman om det här.

 

Unibet gick in i B2B för att Expekt låg på Prima, Sen bytte Exkept till Tain (och vidare till iPoker) och då gick Unibet till Prima - de skulle aldrig kunna tänka sig att ligga på samma pokernätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl en utveckling av deras tidigare mångåriga samarbete (Supertoto)?

 

Den tokstora nyheten är dock att de två bittra konkurrenterna Unibet och Expekt går samman om det här.

 

Unibet gick in i B2B för att Expekt låg på Prima, Sen bytte Exkept till Tain (och vidare till iPoker) och då gick Unibet till Prima - de skulle aldrig kunna tänka sig att ligga på samma pokernätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar om ett samarbetsprojekt mellan Unibet och Expekt. 80% tillbaka till spelarna ska alltså jämföras med Svenska spel som ger 60% tillbaka!!

 

Snacka om skillnad...!

 

Jag hänger inte med, men så sysslar jag inte med betting alls heller. Men ändå, vad är en bomb? Och är detta 'Superscore' bra på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger inte med, men så sysslar jag inte med betting alls heller. Men ändå, vad är en bomb? Och är detta 'Superscore' bra på något sätt?

 

"Bomb" är svenska spels benämning på siffertips där man ska pricka in rätt resultat i 2,3 eller 4 matcher(fotboll eller ishockey. Även bandy förekommer).

 

Unibet/expekt startar alltså nu upp något liknande fast där benämner dom det Superscore.

 

Svenska spel tar 40% "rake" på detta(skyhögt, javisst) och delar tillbaka resterande 60% till den/de spelare som lyckats pricka in rätt kombination.

 

Avgiften hos expekt/unibet är i detta fall bara 20% alltså en stor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar om ett samarbetsprojekt mellan Unibet och Expekt. 80% tillbaka till spelarna ska alltså jämföras med Svenska spel som ger 60% tillbaka!!

 

Snacka om skillnad...!

 

Det rör sig alltså om totalisator, inga fasta odds?

Detta kräver sn schysst omsättning för att det ska vara intressant...fast det är väl därför dom går samman...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det blir ju fortfarande minus-EV för spelaren...

 

 

Nej så fungerar det inte. I och med att inte alla är lika skickliga så går det att hitta många kombinationer som är +EV

 

Jämför med poker: bara för att det tas upp en rake vid varje pott så behöver det inte betyda att ALLA spelare sitter och spelar med -EV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spels Bomben är totalisator, men Expekt/Unibet ger väl fasta odds?

 

"Insatserna från alla deltagare delas mellan vinnarna så chansen att vinna de stora pengarna till en liten peng är god"

 

Nej, det verkar vara totalisator. Har aldrig sett dem ha annat än fasta odds tidigare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej så fungerar det inte. I och med att inte alla är lika skickliga så går det att hitta många kombinationer som är +EV

 

Jämför med poker: bara för att det tas upp en rake vid varje pott så behöver det inte betyda att ALLA spelare sitter och spelar med -EV

 

Jo, man måste väl vara grymt duktig om man ska ha en edge när raken är 20%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omsättningen på Svenska spel lär ju vara bra mycket högre, så det är nog ändå mer fördelaktigt att spela där.

 

Vet inte det jag...Det är ju avsevärt mycket svårare att vinna där...

 

Första bomben på Unibet/expekt var cirka 250 000 kronor vilket inte jag tycker är dåligt med tanke på att många inte har hittat dit ännu...

 

Jag tycker dessutom ditt resonemang är i stil med: "Det är bättre att spela på bord med NL 200/400 med 30% rake istället för på 5/10 med 2% rake...."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...