Gå till innehåll

Starta projekt i Göteborg?


Recommended Posts

Tja,

 

Tänkte kolla om det finns något intresse för att starta en grupp i Göteborg och hyra en kontorslokal tillsammans? Vi kan väl leka lite med tanken här. Det finns många alternativ.

 

För 4-5 pers..

 

http://www.vasakronan.se/PageTemplates/Premise.aspx?PremiseId=1294&epslanguage=SV

 

http://www.vasakronan.se/PageTemplates/Premise.aspx?PremiseId=1310&epslanguage=SV

 

 

 

Blir man fler kanske man kan slå på lite större och hyra något liknande dessa:

 

http://www.vasakronan.se/PageTemplates/Premise.aspx?PremiseId=1736&epslanguage=SV

 

http://www.vasakronan.se/PageTemplates/Premise.aspx?PremiseId=1664&epslanguage=SV

 

 

Skulle nog behövas +30 pers som lirar runt 2/4 och uppåt för att betala hyran.. Frågan är om det finns tillräckligt med intresserade för en sådan grej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns nästan inte ens 30 pers+ som spelar poker på heltid på de nivåerna i göteborg och som är duktiga. Finns inte på kartan att du får ihop så många som vill.

 

Ett gäng på fem, sex pers på mindre flashig adress med lägre hyra är nog det ni får sikta på om ni vill få igång detta projekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns nästan inte ens 30 pers+ som spelar poker på heltid på de nivåerna i göteborg och som är duktiga. Finns inte på kartan att du får ihop så många som vill.

 

Ett gäng på fem, sex pers på mindre flashig adress med lägre hyra är nog det ni får sikta på om ni vill få igång detta projekt.

 

Spelar man inte poker i gbg? Jag vet typ så många här i Luleå och det är jävligt mycket mindre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen har vi lite annat som drar i intresset här nere än bara snö, hembränt o renar :)

 

Så folk sitter inte hemma like mkt så att säga....

 

Haha, snacka om att inte ha koll på ett skit! :D Vi har inte särskilt mycket snö på vintrarna, absolut inga renar och hembränt är sååååå -1999... Luleå är en kuststad inte en by i tornedalen... Insnöade pappskalle... Det är fanimej sant att göteborgarna har blivit drygare än stockholmarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara bra att förstå lite skämt också.

 

Sedan har du rätt, naturligtvis finns det fler än 30 pokerspelare i gbg, men betänk den lilla procenten som skulle vilja genomföra detta projekt så skulle det nog krävas runt 1000 pokerspelare som är vinnare sedan länge på NL 400+ som bas för att få ihop över 30 pers. Så många finns det inte ens i närheten.

 

Jag ville bara ge en lite mer realistisk ambition till TS, vilket jag tror är nödvändig om det ska bli något av detta projekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är intresserad så släng gärna iväg ett privat PM.

 

Var bor du egentligen?

Du är intresserad av det i varenda stad ju :)

 

ps: om du och Djens fixar en lokal i Stockholm så lovar jag att stå för hyran, förutsatt att ni filmar en "best of..." en gång i veckan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, snacka om att inte ha koll på ett skit! :D Vi har inte särskilt mycket snö på vintrarna, absolut inga renar och hembränt är sååååå -1999... Luleå är en kuststad inte en by i tornedalen... Insnöade pappskalle... Det är fanimej sant att göteborgarna har blivit drygare än stockholmarna.

 

Hahhaa... ja du... inte har ni humor än i alla fall, men det kommer la dit runt 2018 lr så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var bor du egentligen?

Du är intresserad av det i varenda stad ju :)

 

ps: om du och Djens fixar en lokal i Stockholm så lovar jag att stå för hyran, förutsatt att ni filmar en "best of..." en gång i veckan...

 

Om man ska hitta någon som vill spela poker med en så får man vara lite flexibel.

 

No offence kontexus. Det var ett skämt och inget personligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara bra att förstå lite skämt också.

 

Sedan har du rätt, naturligtvis finns det fler än 30 pokerspelare i gbg, men betänk den lilla procenten som skulle vilja genomföra detta projekt så skulle det nog krävas runt 1000 pokerspelare som är vinnare sedan länge på NL 400+ som bas för att få ihop över 30 pers. Så många finns det inte ens i närheten.

 

Jag ville bara ge en lite mer realistisk ambition till TS, vilket jag tror är nödvändig om det ska bli något av detta projekt.

 

Jo, men jag är så jävla less på alla diskrimineringsskämt bara för att man är från norr...

Det låter som en rimlig uppskattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 2 months later...
Vi är nu fyra pers som sedan en månad har ett grindkontor i centrala Göteborg (amerikahuset). Finns en skön butler i byggnaden som springer ärenden (dvs hämtar mat osv). Vi har plats för en person till - så skicka PM om du är intresserad.

 

Tjena, jag flyttar till Gbg i mars och är synnerligen intresserad. Finns platsen kvar? Har skickat PM också.

 

Ha de!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...