Gå till innehåll

Triangeldrama djupstackat i $30r med JJ


Recommended Posts

Readlöst. Vad ska man göra när han luktar AA?

 

Full Tilt Poker Game #6341026765: $22,000 Guarantee (Rebuy) (47583893), Table 3 - 80/160 - No Limit Hold'em - 22:07:31 ET - 2008/05/08

Seat 1: robert07 (8,710)

Seat 3: eatschips (14,730)

Seat 4: dipthrong (4,070) 25bb

Seat 5: 54nTA_Cl4u5 (13,840) 80bb djup

Seat 6: sooan (8,395)

Seat 7: lyerly (5,095)

Seat 8: 65impalafreak (28,724) täcker

Seat 9: phantasmag (12,145)

dipthrong posts the small blind of 80

54nTA_Cl4u5 posts the big blind of 160

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to 54nTA_Cl4u5 Jack of SpadesJack of Diamonds

sooan folds

lyerly folds

65impalafreak calls 160

phantasmag folds

robert07 folds

eatschips folds

dipthrong raises to 640

54nTA_Cl4u5 raises to 1,760

65impalafreak calls 1,600

dipthrong raises to 4,070, and is all in

54nTA_Cl4u5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... 65impalafreak med stor stack limpar och sedan synar en reraise med shortien kvar att agera.

 

Jag skulle nog tolka det som att antingen är han en tomte i största allmänhet med vid HD eller så är han en tomte med AA som tror att han trappar. Eller så är han en skärpt lirare med AA och read på dipthrong.

 

Jam eller fold förstås. Jag slänger nog iom att stackarna är så djupa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nog beredd att folda denna, om rebuy perioden är över.

 

Shortyn gör först en raise och sen ställer han efter din reraise och en syn på den. Om han inte är en riktig donky så snävar det väl ner hans HD ganska rejält. AA/KK och i absolut bästa fall AK (men det tror jag inte). Och sen har vi oxå nästa Fi som gillar att syna tydligen och där vet vi ju inte vad han kommer att göra.

 

Som sagt. Jag viker här. Kommer fler tillfällen och med din stack kan vi med gott samvete avvakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar pre och kollar flopp, raisar heller inte i allmänhet mot en spelare som limpar tidig pos. Men när han har så mycket marker kan jag förstå ditt spel när det bara är 22k gtd. Har han AA och du träffar J vilket du gör cirka 15% av gångerna, så dubblar du troligen upp.

 

Själv tror jag inte någon sitter med AA denna handen eftersom killen med mycket marker gott kan göra syn med så dåligt som 10 J suit, Vad gäller shortstack tror jag en mycket trolig hand för honom, med tanke på att han eventuellt är på tilt för att han har så lite marker, sitter med A 10 suit som sämst och bedömmer att han kan köpa potten här och nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

, med tanke på att han eventuellt är på tilt för att han har så lite marker, .

 

Varför skulle han ha tilt när han faktiskt har 25BB i stacken. Det är ju på inget sätt så att han är i någon form av panik och måste ställa ATC.

 

 

Och syn-fold känns iskallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför känns det iskallt? Det kostar 2300 i potten som är typ 7000-8000? Om han ställer in borde han väl definiera sin hand som kanonbra och vi kan lägga med nästan 60bb i stacken. Synar han har vi väl odds att träffa set om han har överpar, eller så checkar han ner om han inte träffar i den tomma sidopotten?

 

Cyklar jag nu? Av någon anledning brydde jag mig inte alls om "shortstacken".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

problemet är att du räknar med flopp om du synar... 65impalafreak är kvar att handla efter dig om du synar är han ganska säker på att du iaf inte har AA och kan bli motiverad att pusha, vad gör du då? Antingen all-in eller fold här, då du inte på något sätt är comittad så hade jag nog foldat. (kan bero på min sinnessjuka badbeat med just JJ på sistone.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyklar jag nu? Av någon anledning brydde jag mig inte alls om "shortstacken".

 

Inte alls. Tycker inte "shortien" är ngt problem alls. vore det bara mot honom är det såklart instasyn.

Detta är ett läge jag själv varit med om och jag hatar det. Förstår inte hur han ska trappa och bara kallsyna med nötterna här. Känns snarare som typ AK, AQs, 99-QQ som han inte riktigt vet vad han ska göra med så mkt action innan, sett det spelet av average midstake MTT fisk alltför många gånger.

 

Lutar nog åt jam för min del.. Ibland åker man väl dit mot chippos AA, man svär och blir besviken ett par minuter sen är det glömt. Viker man och missar jättepotten grämer man sig längre.

 

Syn känns imo som för mkt problem och öppnar såklart för storstacken att isolera med ovanstående HD.

 

EDIT: Oj missade att storstacken limpat. Gör väl min HD rätt osannolik. Lutar mer åt vik nu faktiskt även fast jag inte klandrar de som säger push..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag gjorde var iaf att syna och han synade bakom. Jag planerade att lägga mig mot en push och troligen få in allt på flopp med underkort.

 

Jag hade flax och floppade AJx och vann jättepotten mot hans AK.

 

Tack för inläggen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...