Jennez Postad 9 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2008 Du då Jennez. Om din sambo/fru blivit gravid med ditt bartn och valt att behålla det (med eller mot din vilja, vad vet jag) hur hade det påverkat ditt liv? Låt oss säga att hon blev gravid för två år sedan. Om hon hade blivit gravid för två år sedan och vägrat att göra abort, vilket jag hade insisterat på, hade mitt liv varit väldigt annorlunda. Jag hade aldrig tagit jobbet på Betway och iom det aldrig flyttat till London. Gud vet vad jag hade gjort. Antagligen hade jag fortsatt på lärarprogrammet och fortlevt mitt Svenssonliv och tagit ansvar för ungen. Prio ett hade varit att se till att ungen hade det bra, både ekonomoskt och känslomässigt. Det hade inneburit familjeaktiviteter och ett jäkla 9-17 jobb som lärare. Jag hade nog inte vantrivts där och jag hade aldrig känt till fördelarna med det jobb jag har nu så jag skulle nog varit lycklig på samma sätt som du är TF. Inget fel i det alls, jag känner bara på ngt sätt att folk inte följer sina drömmar. Det spelar ingen roll vem du är, har du en realistisk dröm så kan du uppnå den, oavsett som det är att jobba i pokerbranschen, bli polis eller skaffa familj. Självinsikt är väl nyckelordet tror jag. Alla yngligar som står vid vägskäl i livet: välj det DU vill göra. Skit i status och lön. Välj det du tycker skulle blir roligast. Följ din dröm, du klarar det. Aningen sentimentalt men det är ta mig fan sant. 2003 startade jag en pokerklubb i Lund. Det var kul och trevligt på alla sätt och vis men siktet var alltid inställt på Vegas och stjärnglansen, som de flesta andra antar jag. Det blev aldrig så, jag blev ingen bra pokerspelare, även om jag klonkade en del. Jag har trots det, genom First Poker och Betway, fått resa runt jorden. Jag har varit i världens alla hörn och spelat poker. Jag har spelat mot alla proffsen, Phil Hellmuth såväl som Doyle Brunson. Varenda en. Jag är nöjd. Poängen är att DU också kan göra det, det är bara en tidsfråga. Alla klonkar vi en turre då och då tack vare rätt val och en portion tur. Tålamod är det som gäller i kombination med målmedvetenhet. I sommar åker jag till Vegas för femte gången och vem vet vilka spelare jag möter där? Jag har uppnått min dröm, men inte som pokerproffs. Det är helt ok. Det är det näst bästa om man jämför med ursprungsplanen. Alla kommer naturligtvis inte att lyckas men man kan alltid nå högre. Man ska aldrig nöja sig. Man är aldrig en i mängden, man är alltid sin egen lyckas smed. Att vara tonåring fast man närmar sig 50, är helt okej.Man har lite mer pengar bara... Det är detta som känns som målet just nu. Att behålla sin frihet även som "vuxen". Jag känner mig inte vuxen just nu och jag vettefan om jag någonsin kommer att göra det. Får man inga barn slipper man att bli vuxen. Jag är övertygad om att barn har sina fördelar men jag är fortfarande inte säker på att det uppväger nackdelarna. Jag är medveten om att när man väl får barn så kommer man att ändra uppfattning men... Det man inte vet har man inte ont av... eller? Blir en filosofisk fråga eftersom de som har barn inte kan föreställa sig att inte ha det och vice versa.... Citera
Kape Postad 10 Maj , 2008 Rapport Postad 10 Maj , 2008 @KapeSeriöst, vad är det värsta med att ha både tvillingar i blöjor och två tonåringar i huset? Att man förväntas ta på sig kallingarna när man kliver in i köket på mornarna... Sen sved det att tvingas skiljas från min BMW och byta till en familjebuss. Citera
LappRoffe Postad 10 Maj , 2008 Rapport Postad 10 Maj , 2008 Med tanke på vilken bilmodell du kör kanske du inte ska uttala dig om manlighet Jag då, Roffe? Funkar en tvåtaktare med min lekamen? EDIT: Att GÅ runt med integralhjälm upphasad på huvudet är nöten.... Att gå runt med integralhjälm upphasad på huvudet är INTE nöten. Det visar bara vilka som ÄR nöten... Citera
Recommended Posts