Gå till innehåll

död tråd


Pey

Recommended Posts

  • Svars 192
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hoppelihopp. Tog igen gårdagens back över en timmes spel nu. Det känns bra. Har nog inga jättespännande händer att posta, men kan visa en av de större potterna för dagen. Jävligt klipskt av fi!

 

GAME #1116223101: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-08-13 14:02:56

Table Lephalale

Seat 1: echono ($50.00 in chips)

Seat 3: winn186 ($88.75 in chips)

Seat 5: bakchos54 ($68.10 in chips)

Seat 6: pterygoid ($76.50 in chips) DEALER

Seat 8: calcet ($49.50 in chips)

Seat 10: Ozymandiasz ($49.50 in chips)

calcet: Post SB $0.25

Ozymandiasz: Post BB $0.50

echono: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to winn186 6 of Spades6 of Hearts

echono: Check

winn186: Raise (NF) $2.00

bakchos54: Fold

pterygoid: Fold

calcet: Fold

Ozymandiasz: Fold

echono: Call $1.50

*** FLOP *** 4 of Diamonds6 of DiamondsJack of Spades

echono: Check

winn186: Bet $3.50

echono: Call $3.50

*** TURN *** Jack of Clubs

echono: Bet $4.00

winn186: Raise (NF) $12.00

echono: Call $8.00

*** RIVER *** 7 of Spades

echono: Bet $32.50

winn186: Call $32.50

*** SUMMARY ***

Total pot $97.75 Rake $3.00

echono: Shows King of Spades8 of Diamonds

winn186: wins $97.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klämde in en halvtimmes spel medan jag tvättar och hittade fina plusset på $109. Ena inköpet när jag turnade nötflusken och någon ställde med överpar och drag till lägre flush på oparad bräda, och ett par semibluffar där jag hade bra drag men folk foldade i stora potter.

 

Igår kikade jag för övrigt för första gången den här säsongen på mitt kära Liverpool. Som brukligt såg det för jävligt ut. Ska bli underbart att se ännu en säsong okreativt spel som resulterar i som bäst en cuprun och tredjeplats i ligan. Min gissning för året ligger för övrigt på att Chelsea tar hem ligan. Har varit spot on med förstaplatsgissningen en del år i rad nu, så mark my words! :)

 

Tänker som så att det lär skada ManU för mycket att vara utan Ronaldo ett par månader, samtidigt com Chelski förstärkt bra och egentligen var jävligt nära förra säsongen. För året ska det som vanligt bli spännande att se Tottenham med alla deras nyförvärv. Kan det vara dags för dom i år att putta ur Liverpool från topp4? Offensivt ser dom ju fantastiskt spännande ut. Har ju alltid haft en soft spot för dem också så. Sälja av Robbie Keane för det priset lär varit årtiondets affär så som han såg ut igår iaf.

 

För övrigt tror jag att Everton ligger illa till om de inte shoppar loss lite, och att Arsenal får svårt att vara lika bra som förra året om de planerar att fortsätta ha hela laget skadat. Hull, Stoke och Bolton åker ur. Rooney missar lika många chanser som förra året. Clichy blir erkänd som europas bästa vänsterback. Ledley King blixtopereras.

 

So long!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När är det dags för nl100?:-)

 

Verkar ha gått bra senaste tiden iaf!

 

Tjena! Jag blir kvar på NL50 minst en månad till. När jag flyttade rullen från SvS blev det först att jag bara satte in en del av den, och nu har jag visst levt upp resten :oops:, så har inte rulle för NL100 än på ett tag.

 

Har iaf haft en godkänd månad, men har en del val att göra innan det är dags för NL100. Har ju grindat 9 bord på NL50 vilket resulterat i att jag varit nitig som en liten gris, vilket fungerat på den lilla nuvån men kanske suger på NL100 mot folk som fattar att jag har AA varje gång jag höjer :)

 

Tjena,

 

Pey från Starcraft? Ser ut att gå bra, 100 NL gogo!

 

TheGuru på Kali

 

Tjenare! Ja visst är det jag. Barba! :D

 

Vad lirar du och var? Hur går det för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yeah!

 

Lirade 100$NL på Unibet ganska länge för ca ett år sedan, gick tillräckligt bra för att finansiera 6 månaders backpacking :).

 

Nu har jag kommit hem (iofs 6månader sedan) börjat om på svenska spel och kommit upp till 2.5/5, ser ut att vara ett bra ställe.

 

Blir tyvärr inte så mycket poker med heltidsjobb och allt annat man vill göra .

 

Spelar du inget på Svenska spel längre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har inga pengar kvar på SvS. Skulle flytta över rullen till Carlospoker men blev att jag flyttade över lite och cashade ut resten B)

 

Spelade iaf en dålig session nu. Hade ganska dålig tajming så det lutar åt att skylla backet på otur, men gjorde ett par kalla moves och var lite allmänt ofokuserad. Fast vad ska man egentligen göra när det ser ut såhär..

 

GAME #1122787052: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-08-17 23:27:35

Table Makeleketla

Seat 1: jackalex12 ($45.40 in chips)

Seat 5: Jackaces1978 ($51.65 in chips)

Seat 6: woter ($84.75 in chips)

Seat 8: niros22 ($11.35 in chips)

Seat 10: winn186 ($49.75 in chips) DEALER

jackalex12: Post SB $0.25

Jackaces1978: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to winn186 King of HeartsKing of Clubs

woter: Raise (NF) $2.00

niros22: Fold

winn186: Raise (NF) $7.00

jackalex12: Raise (NF) $45.40

Jackaces1978: Fold

woter: Fold

winn186: Call $38.40

*** FLOP *** 8 of ClubsAce of Hearts2 of Clubs

*** TURN *** Ace of Spades

*** RIVER *** 9 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $90.30 Rake $3.00

jackalex12: Shows Ace of DiamondsAce of Clubs

jackalex12: wins $90.30

 

GAME #1122810783: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-08-17 23:45:00

Table Clinton

Seat 1: winn186 ($51.80 in chips) DEALER

Seat 3: IFishUlose ($32.05 in chips)

Seat 5: vektornfl86 ($83.40 in chips)

Seat 6: cucuk ($13.88 in chips)

Seat 8: Ultrapin ($71.35 in chips)

Seat 10: Anaximandre ($49.00 in chips)

IFishUlose: Post SB $0.25

vektornfl86: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to winn186 King of SpadesKing of Diamonds

cucuk: Call $0.50

Ultrapin: Call $0.50

Anaximandre: Raise (NF) $3.00

winn186: Raise (NF) $11.00

IFishUlose: Fold

vektornfl86: Fold

cucuk: Fold

Ultrapin: Fold

Anaximandre: Raise (NF) $28.00

winn186: Raise (NF) $51.80

Anaximandre: Allin $21.00

*** FLOP *** 3 of ClubsAce of Clubs4 of Diamonds

*** TURN *** Queen of Spades

*** RIVER *** 10 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $99.55 Rake $3.00

Anaximandre: Shows Ace of SpadesAce of Diamonds

winn186: wins $2.80

Anaximandre: wins $96.75

 

Nya tag imorrn, $156

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh. Ganska less på spelet just nu efter en kass dag till i rad. Backade över 4 inköp på 1000 händer. Hade några coolers men spelade även dåligt. Har ingen riktig förklarig till mitt dåliga spel, men antar att jag varit lite oharmonisk.

 

Slänger in ett par händer iaf.

 

Hand 1. Hur agerar vi här? Kommentera gärna även river och hur vi bemöter fis eventuella agerande. Inga stats på fi.

GAME #1123210493: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-08-18 11:36:14

Table Dale

Seat 1: JakeSS ($51.70 in chips) DEALER

Seat 3: guigus33 ($48.40 in chips)

Seat 5: winn186 ($50.00 in chips)

Seat 6: Sattia ($50.00 in chips)

Seat 8: Tablegodfather ($50.00 in chips)

Seat 10: bicho37 ($84.84 in chips)

guigus33: Post SB $0.25

winn186: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to winn186 10 of SpadesAce of Spades

Sattia: Fold

Tablegodfather: Fold

bicho37: Call $0.50

JakeSS: Fold

guigus33: Call $0.25

winn186: Raise (NF) $3.00

bicho37: Call $2.50

guigus33: Fold

*** FLOP *** 4 of Clubs9 of Diamonds8 of Hearts

winn186: Bet $5.50

bicho37: Call $5.50

*** TURN *** 10 of Diamonds

 

Hand 2. Går det här att undvika och i så fall hur? Fi spelar 15/11/3. Finns det andra bättre linjer att ta?

GAME #1123274183: Texas Hold'em NL $0.25/$0.50 2008-08-18 12:43:28

Table Catterick

Seat 1: Samstones ($49.80 in chips)

Seat 3: dVdGREco ($44.90 in chips) DEALER

Seat 5: PAYMYHOLIDAY ($70.50 in chips)

Seat 6: winn186 ($51.85 in chips)

Seat 8: Seebear ($50.00 in chips)

Seat 10: jvullings ($55.25 in chips)

PAYMYHOLIDAY: Post SB $0.25

winn186: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to winn186 Jack of DiamondsJack of Hearts

Seebear: Fold

jvullings: Raise (NF) $2.00

Samstones: Fold

dVdGREco: Raise (NF) $7.00

PAYMYHOLIDAY: Fold

winn186: Call $6.50

jvullings: Call $5.00

*** FLOP *** 3 of Diamonds10 of Clubs6 of Diamonds

winn186: Check

jvullings: Check

dVdGREco: Bet $11.00

winn186: Raise (NF) $44.85

jvullings: Fold

dVdGREco: Allin $26.90

*** TURN *** 5 of Spades

*** RIVER *** 9 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $101.00 Rake $3.00

dVdGREco: Shows Queen of DiamondsQueen of Hearts

dVdGREco: wins $94.05

winn186: wins $6.95

 

EDIT: Trodde aldrig jag skulle säga det, men lider lite med Susanna Kallur. De svenska friidrottarna är ju synnerligen osympatiska men hon verkar OK och det där var lite sorgligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid folda pre.

 

Ja jag antar det. Men det känns inte bra heller, så jag får väl bita ihop bara.

 

 

 

Spelade iaf en timme nu och plussade lite över ett halvt inköp utan att spela särskilt bra. Mina höga par sprang fortsatt ofta in i högre par. Undrar om jag gör något fel med dem. Låter det iaf vara så här ett tag till i hopp om att det vänder.

 

Synade iaf bort nästan ett inköp med AQs mot en kille som openpushat all in preflop massa händer i rad. Han hade AK.

 

Nu är det iaf snart argentina-brasilien, och det är gött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade kissdåligt idag också men hittade plusset på 1,5 inköp efter att ha blivit all in med nötfärgdrag och hålpipa på turn mot en kille som hade en färdig lägre stege och dragit ut. Förtjänade det inte, men tänker inte be om ursäkt heller.

 

Brände även ett inköp när jag turnat topp2 med AJ och någon tjomme träffat sin Q på river för att slå mig med sin AQ. Hade lite pengar kvar så kanske kunde hittat fold där (låg även färg på bordet), men blev inget med det.

 

Ikväll ska jag iväg på Sverige-Frankrike iaf. Det ska bli roligt om inte annat. Usain bolt är för övrigt för jävla cool.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej hej. Inte skrivit här på ett tag som ni märker, men kanske ska börja med det igen. Är just nu mitt i en PLO-rush så vill inte förstöra stimmet med för mkt teorikunskap :)

 

Vad som hänt är iaf att jag typ spelade +/-0 under förra månaden på NL50 holdem, och tänkte allt eller inget och började nöta PLO100. Otippat nog har det gått bra och jag är ca $1000 upp för månaden. Springer rätt bra och lär väl gula allt på en dag snart men då har jag iaf haft roligt och min pokerkarriär är över. Har ingen som helst lust att spela holdem när jag bokstavlingen tvingar mig igenom varje session.

 

Återkommer med PLO-frågor här när ruschen lagt sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlospoker är del av Ipoker right? Jag lirar själv mycket PLO100 där för tillfället.. Har förmodligen stött på varandra.

 

Hej sture!

 

Ja visst är det så. Det har vi säkert, eftersom jag på allra senaste dagarna snappat upp en handfull regs. Jag nickar winn186 iaf. Vad nickar du? Om du inte vill säga kan du ju givetvis pma eller strunta i det helt och hållet :)

 

Tycker iaf värdet verkar rätt bra eller? Trots de 4-5 regsen som det är svårt att komma undan. Och även den verkar ju betala av då och då. Fast å andra sidan - det är ju PLO lixom. För varje 10 ggr man blir allin med vad man tror är bäst hand möter man ju nötterna 3 ggr och blir utdragen 2 :)

 

Hoppas det går bra för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl Mr Pey. Ser att det går bra för din del. Keep it up säger jag bara. sj lyckas man på något mongovänster tilta bort typ 95% av rullen så det blir till att grinda sig lite till innan man är uppe och slås på dina nivåer igen.

 

Ajajaj! Bara att bita ihop då. Men tråkigt att höra.

 

Låg själv jävligt brunt till idag men avslutade med en nästan 600BB pott där jag hade nötstegen och var helt säker på en split när han skyfflade in mer och mer pengar. Av någon konstig anledning visade fi top2. Tackar för det, typ. Antar att han (precis som jag) inte vet när han har nöten och inte så bra i Omaha B)

 

Iaf back $300 oavsett efter mkt mkt slaskigt, och ärligt talat jävligt dåligt, spel. Betalade ju tom av sturedenstore med topset när han rivrat en stege! Hade nöten på floppen och tänkte checkraisa men han checkade bakom. Brädan var jävligt torr, men på rivern kom ett kort som gjorde att det gick att ha två stegar tror jag.

 

Tänkte iaf att han kanske skulle tro att jag var svag och trycka med ngt jävla set eller liknande om jag gjorde ett litet bet. Det gjorde jag, tyvärr hade han stegen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redde upp dagsresultatet till -$200.

 

Var ganska nära att ta tillbaka alltihop men mitt set förlorade mot ngt hemligt stegdrag. Ska försöka klämma in ytterligare en timme inatt, annars blir det grind imorgon.

 

Dags att nöta MSN patiensduell nu B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du generellt sett om att spela för stacks pre med KKxx? Det känns verkligen som att randomfi bara är villig att skeppa pre med AAxx.. Har hänt mig oräkneliga ggr den här månaden.

 

KKxx är jättedåligt att riskera hela stacken med 100bb+ iaf, har man däremot AKKx funkar detta lite bättre då det minskar chansen för att möta AAxx men inget jag rekommenderar att spela om stacks med KKxx om man inte älskar varians.

 

Nej jag är egentligen inte mycket för att spela för stacks med KKxx preflop heller.

 

Läget var ca det här: ngn hade slått upp och typ 3 pers hade synat när det kom till mig så jag tänkte att jag skulle lägga in en fin potraise, jag fick raisa till $25 eller ngt. Original raisern ställde (hans stack var ca $80 när handen började) och alla andra foldade. Jag hade KhKcJs6c,

 

Han har ju AAxx allt som oftast här, skulle ni spelat handen annorlunda någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...