polar bear Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Nu är det äntligen dags att köpa en customhoj. De jag spanat mest på är Intrudern och Viragon. Vilka erfarenheter av dessa cyklar finns här på PF? Jag är 1.91 lång och skall ha den till glassiga dagsturer, samt till o från jobbet fina dagar, alltså inga långresor. Skiljer det nåt i sittställning? Ekonomi? Coolhetsfaktor? Vilken hade ni föredragit och varför? Har ni någon av cyklarna? Skriv gärna varför det blev just den. Citera
Hyler Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Cruiser, inte custom? En tjej som jobbade i huset intill hade en Virago och när vi snackade om den erkände hon att hon drabbas av samma tvångstanke: Suziki VIAGRA. Citera
HerrDaniel Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 Jag hade kört på Intrudern, den är lite biffigare. Viragon ser nästan lite brudig ut tycker ja.. Citera
polar bear Postad 7 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2008 Cruiser, inte custom? En tjej som jobbade i huset intill hade en Virago och när vi snackade om den erkände hon att hon drabbas av samma tvångstanke: Suziki VIAGRA. Hmm, blev man inte mycket klokare av. Menar du att Intruder/Viragon inte är customs? I vilket fall som helst var inte det min fråga. Jag vet att Intruderägare kallar Viragon för Viagra, men i så fall skulle du skrivit Yamaha Viagra... Gör om, gör rätt eller gör inget alls! Citera
Hyler Postad 8 Maj , 2008 Rapport Postad 8 Maj , 2008 Menar du att Intruder/Viragon inte är customs? Gör om, gör rätt eller gör inget alls! Kan jag göra lite av varje? Hjärnsläpp, jag är ingen vidare MC-människa, så jag blandade ihop vem som gör Virago/VIAGRA. Surfar lite, och det verkar vara lite begreppsförvirring vad som är "custom". När nån säger custom tänker jag mej en ombyggd hoj eller handgjord unik (som t ex programmet American Chopper på Discovery Channel). Men det verkar vara ett ord även för fabrikstillverkade hojar med lack och krom, utan kåpor, som man kör bakåtlutad eller någorlunda upprätt. Sen finns ju sporthoj eller racer, "rakapparater" som man kör liggande framåtlutad med kåpor. Sen finns ju monstren som man inte vet vad man ska kalla dem, HD Electra Glide eller Honda Goldwing (tvåhjulig småbil, husvagn finns som tillbehör). Själv har jag en gul kinesisk EU-moppe. 70 i nerförsbacke! Så jag röstar på en custom- eller veteran-Vespa. Citera
Kape Postad 8 Maj , 2008 Rapport Postad 8 Maj , 2008 Är det uteslutet att slå till med en Yamaha V-Max? Finns visserligen inte så många till salu och den är inte alls lika glidaraktig men en riktig blickfångare och "rödljusraket". Citera
HenkeHero Postad 9 Maj , 2008 Rapport Postad 9 Maj , 2008 Jag tog mitt kort på en virago 535 (mellan-kort)men antar att du kollar på den lite större. Går väl inte o jämföra men det var en brudhoj i storleken och styv som en skumbanan så det var verkligen inget att åka med. Skippa gubbhojarna tycker jag o kolla på nåt roligare typ Ducati monster, SV 650, TL 1000, Aprilia Falco eller nåt med långfärdsstuk om du inte vill ha sporthoj typ Suzuki DL 1000 eller VFR 800. Garanterat så jävla mycket roligare att köra! Citera
polar bear Postad 9 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2008 Tackar för alla tips o synpunkter. Skall under helgen åka runt till olika handlare och känna på några olika modeller. Återkommer efter helgen med hur det går. To be continued... Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.