Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

FI har 30/12/2,6 på 300 händer. Ser honom som en förhållandevis bra spelare på 1/2. Jag har en sån sjuk känsla av att han vill att jag ska raisa turn för att han sitter på monster. En av anledningarna till fold är att båda sitter på över 250 ggr BB. Lägre set är möjligt, aja, se själva

***** Hand History for Game 687805799 *****

$200 NL Texas Hold'em - Tuesday, May 6, 18:29:56 ET 2008

Table Britta 46 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Baloo^ ( $537.29 )

Seat 2: xv22524 ( $271.19 )

Seat 3: s_anna ( $395.99 )

Seat 4: mmvisst ( $540.38 )

Seat 5: xpkt2wn ( $504.73 )

s_anna posts small blind [$1].

mmvisst posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Baloo^ [ 9c 9h ]

xpkt2wn folds.

Baloo^ raises [$8].

xv22524 folds.

s_anna calls [$7].

mmvisst calls [$6].

** Dealing Flop ** [ 6d, 2h, 9s ]

s_anna checks.

mmvisst checks.

Baloo^ bets [$14].

s_anna calls [$14].

mmvisst calls [$14].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

s_anna bets [$16].

mmvisst calls [$16].

Baloo^ raises [$50].

s_anna folds.

mmvisst is all-In.

Baloo^ folds.

mmvisst does not show cards.

mmvisst wins $645.84

Game#687807537 starts.

#Game No : 687807537

Sjuk ångest i och med med den läggningen

• Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad

Det finns två händer som slår dig 5-8 och 8-10?

Du måste ha riktig monsterread för att kunna få ner din fis HD till den rangen.

Jag tror vi sitter på set, eller drag. Solklar syn från din sida.

Postad
Det finns två händer som slår dig 5-8 och 8-10?

Du måste ha riktig monsterread för att kunna få ner din fis HD till den rangen.

Jag tror vi sitter på set, eller drag. Solklar syn från din sida.

Jag säger inte att fold va rätt beslut. Men om han nu skulle sitta på ett drag antar iaf jag att han kanske skulle raisa något kring ~250 och inte 500. Iaf om man tänker logiskt..

Sen tänker ju inte alla logiskt men de är en annan femma.

Att han har satt hålet är inte direkt omöjligt. Han synar sistaposs preflop och synar 14 på en ~52 pott på flop.

Postad

Han kan ju mycket lätt sitta på 67 där, och du höjer när andra hjärtat kommer ner, och om han är duktig kan han tänka att du drar för färgen och vill inte ge dig odds för det...det finns ingen anledning att en stege skulle göra sån överbet...höja för value ja, men inte för att skrämma iväg alla händer utom nötterna... ? Om han nu inte gör nån nöt-bluff-överbet... syn alla dagar

Postad

Sitter nästan och smågarvar. Du har nötset ffs!

Har han nu fått in sin hålpipa och spelar den såhär är det bara att lyfta på hatten och gratulera. Det är fan bara att betala av!

Postad
Jag säger inte att fold va rätt beslut. Men om han nu skulle sitta på ett drag antar iaf jag att han kanske skulle raisa något kring ~250 och inte 500. Iaf om man tänker logiskt..

Sen tänker ju inte alla logiskt men de är en annan femma.

Att han har satt hålet är inte direkt omöjligt. Han synar sistaposs preflop och synar 14 på en ~52 pott på flop.

Jag säger inte att det är omöjligt att han har satt hålpipan. Men däremot är det en alldeles för snäv HD att sätta honom på utan en mkt bra read. Han kan ha en väldans massa händer som du har slagna, och dessutom ifall han har satt hålpipan har du fortfarande en hel del outs för kåken.

Ganska rejält -EV att folda här imo. SYN!

Postad

Hur tänkte du när du beta 14 i 24 pot på floppen? Vill du hålla poten liten med topset så att alla håldrag får fina odds eller vill du locka med A hög att syna? Där betar du 95-100% pot alltid.

Postad
Du har alltså som standard att alltid folda allt utom nötterna på turn mot ett raise då potten redan är ganska stor? Och du betar dessutom väldigt lite på floppen för att de inte ska folda? Riktigt illa.

Men är det något fel på dig? Glömde du läsa beskrivningen? Jag har, tro det eller ej, inte som standard att folda allt utom nötterna. Hade själv reagerat på samma sätt som många innan har skrivit att den är instantsyn om nån annan hade postat handen. Vet faktiskt inte varför jag postade när jag visste vad alla skulle svara:shock:

Jag hade iaf en sjuk magkänsla som var det enda jag gick på i den här potten, i vanliga potter hade jag blivit lycklig som en barn om han hade tryckt i det läget. Jag vet självklart att det bör vara statiskt rätt att syna men tänkte på eventuella set. Dock konstigt spel på flop om han inte turnade 66. Aja skit samma, ni behöver inte lägga fler comments om att det var en självklar syn.

Postad
Men är det något fel på dig? Glömde du läsa beskrivningen? Jag har, tro det eller ej, inte som standard att folda allt utom nötterna. Hade själv reagerat på samma sätt som många innan har skrivit att den är instantsyn om nån annan hade postat handen. Vet faktiskt inte varför jag postade när jag visste vad alla skulle svara:shock:

Jag hade iaf en sjuk magkänsla som var det enda jag gick på i den här potten, i vanliga potter hade jag blivit lycklig som en barn om han hade tryckt i det läget. Jag vet självklart att det bör vara statiskt rätt att syna men tänkte på eventuella set. Dock konstigt spel på flop om han inte turnade 66. Aja skit samma, ni behöver inte lägga fler comments om att det var en självklar syn.

Om din sjukt starka magkänsla är tillförlitlig så för all del, du gjorde en bra fold och betade lagom på floppen, antar jag. Om det är det du vill höra.

Postad

bra fold, dom har ju alltid nöten här, sen sitter man o lippar över varför man gjorde världen dummaste syn med 250bb när man visste att man var slagen!!