Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

är det någon utav er som lever på poker som har barn?

finns det risk för att socialen börjar undra vad man försörjer sig på osv?

går det att lösa barnomsorg på något vis?

jag har min dotter varannan vecka så hon går till en dagmamma när hon är hos sen mamma, så det bästa för dottern är ju att hon får gå där några dagar i veckan hos mej med...

tacksam för alla tips och svar

Postad

Om du är arbetslös, dvs inskriven på AF, så har jag för mig att du har rätt till 15 timmar barnomsorg per vecka (för att du ska hinna söka jobb).

Annars vetetusan om du har några möjligheter.

Ja, det skulle ju vara att pröjsa svart då.

Postad
Om du är arbetslös, dvs inskriven på AF, så har jag för mig att du har rätt till 15 timmar barnomsorg per vecka (för att du ska hinna söka jobb).

Annars vetetusan om du har några möjligheter.

Ja, det skulle ju vara att pröjsa svart då.

aah misstänkte det,

men det om att jag inte har någon inkomst då?

är det rikabelt eller borde jag fixa mej ett ströjobb/ flickvän som jobbar;)

lol.

ty

Postad
aah misstänkte det,

men det om att jag inte har någon inkomst då?

är det rikabelt eller borde jag fixa mej ett ströjobb/ flickvän som jobbar;)

lol.

ty

Vet inte hur ditt pokerspel går men så länge du ordnar allt för din dotter så ska det väl inte vara några problem. Det är ju liksom inte olagligt att dra in pengar på spel.

Ett alternativ är att du faktiskt ringer soc och beskriver din situation som hypotetisk. Du har rätt att vara anonym i kontakten med soc.

Postad
Vet inte hur ditt pokerspel går men så länge du ordnar allt för din dotter så ska det väl inte vara några problem. Det är ju liksom inte olagligt att dra in pengar på spel.

Ett alternativ är att du faktiskt ringer soc och beskriver din situation som hypotetisk. Du har rätt att vara anonym i kontakten med soc.

aah man kan göra så alltså, det skulle vara riktigt bra det..

tack så mkt för hjälpen:)

Postad
jag fattar inte :-( ska man förvara ungen i förvaringsbox eller vari ligger de roliga?

Det var en referens till en infektead tråd om barn där Hjort skämtsamt föreslog att man kunde ha barn i förvaringsboxar så att de inte stör omgivningen. Vissa föräldrar tog detta på blodigt allvar + en massa annat som uppenbarligen var menat som provokationer.

Postad

Troligen bör det väl inte bli några problem så länge du betalar...

Jag åkte på maxtaxa dock trots att jag mer lr mindre e nolltaxerad, men känns ganska ok ändå då jag tjänar bra nog att jag skulle betala den...

1300 i månaden är ok och väldigt värt för att få barnfritt ngra timmar :)

Postad
Troligen bör det väl inte bli några problem så länge du betalar...
Det handlar inte om betalningsförmåga. Man har inte automatisk rätt till barnomsorg utan den grundar sig på att föräldern faktiskt arbetar. Om han kan få tjänstemännen i barnomsorgen att godta hans pokerlir som arbete så är det läge att köpa en lott.

Hursom, pokermannen_, skriv nån rad om resultatet. Är alltid intressant att höra hur de löser specialfallen.

Postad
Man har inte automatisk rätt till barnomsorg utan den grundar sig på att föräldern faktiskt arbetar.

Egenföretagare har rätt till barnomsorg.

Så om man inte är beroende av något sorts bidrag så är det väl "bara" att registrera en F-skattsedel och hävda att man importerar/exporterar oljeriggar på byggsats eller nåt (eller kanske något mer trovärdigt, datakonsult?!).

Man behöver inte ens tjäna pengar på firman, det är ju inte olagligt att ha en firma som går dåligt. Desto mer skäl till att man måste arbeta minst 40 timmar i veckan och har stort behov av en dagmamma (till barnet). :)

Sen medför F-skattsedeln lite mer saker tex nu i deklarationstider, men det borde fixa barnomsorgen iallafall.

Postad
Egenföretagare har rätt till barnomsorg.

Så om man inte är beroende av något sorts bidrag så är det väl "bara" att registrera en F-skattsedel och hävda att man importerar/exporterar oljeriggar på byggsats eller nåt (eller kanske något mer trovärdigt, datakonsult?!).

Man behöver inte ens tjäna pengar på firman, det är ju inte olagligt att ha en firma som går dåligt. Desto mer skäl till att man måste arbeta minst 40 timmar i veckan och har stort behov av en dagmamma (till barnet). :)

Sen medför F-skattsedeln lite mer saker tex nu i deklarationstider, men det borde fixa barnomsorgen iallafall.

hm riktigt intressant:P det där ska jag definitivt kolla upp lite närmare, det råkar vara så att jag och en polare fakitskt håller och ska smyga igång ett litet hobbe företag:P så det kanske bara är att "lägga ner lite mer timmar på det":P

ska skriva hur det går sen:P

tack för all hjälp

Postad

När det gäller barnomsorg så är det troligaste faktiskt att ingen kommer att fråga om du har ett jobb. men men risken finns ju så företag är en smart lösning, en annan är att skriva in sig på en kurs på universitetet.

btw så får man i många kommuner 30timmar barnomsorg om man är arbetslös.