Gå till innehåll

PLT - AA som stöter på motstånd på turn och river!


Rille

Recommended Posts

Borsstämning: Många som synar men inte som höjer själv.

 

Read: Han har inte direkt utmärkt sig med att spela så många potter.

Jag har A :club: A :heart:

 

Jar har $50 i stacken han har mer.

 

Dealer: dartPot raises [$1.75] Bettar pot UTG

Dealer: larryepoker calls [$1.75].

Dealer: bb9691 folds.

Dealer: wakajawaka1 folds.

Dealer: ghodlike folds.

Dealer: polysom folds.

Dealer: extremej7 folds.

Dealer: mikes1980 folds.

Dealer: don_juan_dan calls [$1.25].

 

Dealer: ** Dealing Flop ** [ 3 :club: , K :club: , K :heart: ]

Dealer: Pot $4

 

Dealer: don_juan_dan checks.

Dealer: dartPot bets [$3].

Dealer: larryepoker folds.

Dealer: don_juan_dan calls [$3].

 

Drar ett valutebet och en lägger sig.

 

Dealer: ** Dealing Turn ** [ T :spade: ]

Dealer: Pot $10

 

Dealer: don_juan_dan checks.

Dealer: dartPot bets [$7].

Dealer: gmoneygame has joined the table.

Dealer: don_juan_dan raises [$14].

Dealer: dartPot calls [$7].

 

Svårt att tro att dett kort hjälpte honom och drar nästa bet men får för ovanlighetensskull ett omslag. Funderar på om han sitter med trissen men synar. Bör jag trycka in stacken här?

 

Dealer: ** Dealing River ** [ 3 :diamond: ]

Dealer: Pot: $37.5

 

Dealer: don_juan_dan bets [$37.55].

Dealer: dartPot folds.

Dealer: don_juan_dan does not show cards.

 

#1699926951: don_juan_dan wins $75.1

 

Var denna fold rätt? Bordet är dubbelparat och när han lirar från BB kan han ha tex endast K högt och för att tycka att det ska vara värt att syna preflopp. Dessutom inger hans raise på turn styrka eftersom han inte tidigare sysslat med detta i tidigare potter.

 

(Pill, pill - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En idé kan vara att checka efter honom på turn. Dels sparar du pengar när du är slagen och dels kan du få honom att försöka bluffa på rivern. Om detta är smart mot denna spelare vet jag inte. Några andra förslag?

 

Nja dels ville jag inte ge gratiskort om det var färgen han sökte och jag trodde jag hade bästa handen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du synar turn för att du tror att du har bäst hand måste du också syna rivern. Har han en trea och är dum nog att gå all-in så betalar du av.

 

Alltså jag trodde jag hade bäst hand när jag bettade mina $7 men när jag blev återhöjd sjönk denna förhoppning drastiskt men ansåg jag hade potodds på syn och invänta vad han gjorde på rivern eller med väldig tur pricka ett A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En idé kan vara att checka efter honom på turn. Dels sparar du pengar när du är slagen och dels kan du få honom att försöka bluffa på rivern. Om detta är smart mot denna spelare vet jag inte. Några andra förslag?

 

Nja dels ville jag inte ge gratiskort om det var färgen han sökte och jag trodde jag hade bästa handen här.

 

Jaha, okej. Fast då får du ett ganska bra kvitto på att du inte har det när han slår om. Med tanke på att han inte är en spelare som höjer speciellt ofta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du synar turn för att du tror att du har bäst hand måste du också syna rivern. Har han en trea och är dum nog att gå all-in så betalar du av.

 

Alltså jag trodde jag hade bäst hand när jag bettade mina $7 men när jag blev återhöjd sjönk denna förhoppning drastiskt men ansåg jag hade potodds på syn och invänta vad han gjorde på rivern eller med väldig tur pricka ett A.

Om du förlitar dig på "väldig tur" låter det inte som om du hade potodds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du synar turn för att du tror att du har bäst hand måste du också syna rivern. Har han en trea och är dum nog att gå all-in så betalar du av.

 

Alltså jag trodde jag hade bäst hand när jag bettade mina $7 men när jag blev återhöjd sjönk denna förhoppning drastiskt men ansåg jag hade potodds på syn och invänta vad han gjorde på rivern eller med väldig tur pricka ett A.

Om du förlitar dig på "väldig tur" låter det inte som om du hade potodds.

 

Med att syna hans omslag ansåg jag så jag hade potodds dock kan det vara fel. Sen visste jag inte då att han skulle ställa in på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tror att du är slagen på turn (dvs att han har en kung) och vi antar att han är en tomte som ställer in oavsett riverkort med en kung (så de implicita oddsen blir lätträknade) så behöver du pottodds på 1/23 för syn (2 av 46 kort hjälper din hand).

 

Du får (om vi antar att du täcker honom) betala 7 för att vinna 112.5, alltså implicita odds på ca 1/16. Inte tillräckligt alltså.

 

Direkta pottoddsen du har är 7/37.5, alltså ca 1/5 när du behöver 1/23.

 

Sedan finns det en mängd andra faktorer som kan påverka både det ena och det andra, men med ovanstående antagandet har du inte implicita odds för att träffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att hans check-call på floppen följt av en check-raise på turnen lverkar vara väldigt oroande. Om han haft ett flushdraw så vore en check-raise på floppen mer naturlig i mitt tycke. Jag tror helt klart att han har en kung.

 

På denna nivå spelar nästan ingen flushdraw med checkraise. Är det något man bör göra? Iofs innebär det bra chans till frikort senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att hans check-call på floppen följt av en check-raise på turnen lverkar vara väldigt oroande. Om han haft ett flushdraw så vore en check-raise på floppen mer naturlig i mitt tycke. Jag tror helt klart att han har en kung.

 

På denna nivå spelar nästan ingen flushdraw med checkraise. Är det något man bör göra? Iofs innebär det bra chans till frikort senare.

 

Det är något man kan göra. Om man vill ha frikort bör man dock göra det på floppen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...