Gå till innehåll

Jag erkänner.....


jonash72

Recommended Posts

...jag kommer aldrig att bli nån grym pokerspelare som kan livnära sig på spelet och tjäna de 5ggr mer i månaden än mitt levebröd (vilket är minimikravet för att jag ens skulle ta risken).

 

Anledningen är:

 

- INTE att jag inte kan räkna odds

- INTE att jag inte vågar satsa

- INTE att jag är rädd att förlora

- INTE att jag inte kan läsa av motståndarna tillräckligt väl

 

Nej, anledningen är helt enkelt att jag har inte tålamodet som krävs. Jag är ungefär i poker som jag är/var i golf; jag har slagit några av de allra bästa vid några tillfällen, men jag slår dem inte över 4 varv i rad.

 

Tur jag kommit till insikt om detta när jag fortfarande är plus en helt okej slant på spelandet. :-)

 

Nu kommer det bli enbart spel med polarna om struntsummor i gott sällskap istället!

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du medlem i Kungsängen?

 

Nope, nybliven medlem i BroBålsta iår. Annan klubb tidigare (sen 1988).

 

Fast om jag åker ut till Kungsängen lär Henrik B (VDn) flyga på mig att bli medlem därute - vi är bekanta sen ett bra tag tillbaks....

 

mvh Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En undersökning av nätspelarna visade att 90% var förlorande spelare. Vid en enkätundersökning visade sig att 90% svarade att de var vinnande spelare.

 

Detta är något som man har hört en del och som jag också tror är (ungefär) sant, men har någon en referens till någon av dessa undersökningar. Skulle vara intressant att läsa originalkällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är något som man har hört en del och som jag också tror är (ungefär) sant, men har någon en referens till någon av dessa undersökningar. Skulle vara intressant att läsa originalkällan.

 

Har för mig att jag läste det på cardplayer.com för nåt år sen, men tyvärr ingen källa jag kan hänvisa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

75% av spelarna tror att de är bättre än 75% av spelarna.

 

En undersökning av nätspelarna visade att 90% var förlorande spelare. Vid en enkätundersökning visade sig att 90% svarade att de var vinnande spelare.

Problemet med den där typen av undersökningar är ju att deras urvalsmetoder oftast suger, vilket gör att sifforna inte säger så mycket om hur det förhåller sig bland pokerspelare i stort. Med det inte sagt att det inte är troligt att en stor del av pokerspelarna överskattar sin förmåga och hur mycket de vinner eller underskattar hur mycket de förlorar. Man kan ju också tänka sig en del som helt enkelt mörkar förlusterna eller skyller på otur. Framförallt kan jag tänka mig att en del som faktiskt har rätt bra koll på att de är förlorande inte kommer fram i en sån där undersökning, lite beroende på urvalsmetod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...