MBengtsson Postad 1 Maj , 2008 Rapport Postad 1 Maj , 2008 Kanske jag som snurrat till det eller bara fått ett litet hjärnsläpp men är verkligen nedanstående reraise tillåten? Spelform Omaha hi/lo Efter floppen: Spelare 1: Bet 0.30 Spelare 2: Bet 0,77 all-in Jag: Call 0,77 Spelare 1: Raise 1,88 Jag: öh?.. får han raisa ett all-in-bet? (att jag foldade, missade nöten på turn pga "regelfelet" spelar mig ingen roll. Var ju microstake och jag undrar mest över detaljen, för jag kan inte minnas att jag sett det vara tillåtet tidigare) Citera
MBengtsson Postad 1 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2008 Tillägg: Eller är det så att om spelare 2 bara hade haft 0.57 kvar så hade min call inte räknats som en fullvärdig raise (då en sådan i detta läget är 0.60) och spelare 1 hade därmed inte fått reraisa? Citera
Appel Postad 1 Maj , 2008 Rapport Postad 1 Maj , 2008 Det är som du nämner i ditt tillägg. Spelare tvås all-in räknas som en fullvärdig rais eftersom han höjer med mer än vad spelare ett redan satsat. Citera
MBengtsson Postad 1 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2008 Appel: Tack för svar. Nu slipper jag grubbla på den detaljen. Citera
Drunken_Penguin Postad 1 Maj , 2008 Rapport Postad 1 Maj , 2008 Värt att notera vid all in situationer är att följande också är fullt tillåtet: Fi 1: bet 0.30 Hero: raise 0.60 Fi 2: all in 0.75 Fi 1: all in 3.20 I detta läget svarar inte Fi 1 på Fi 2s all in, utan på din raise. Hade Fi 1 bara synat Fi 2s all in hade Hero inte fått höja igen. Citera
Nicklas Postad 2 Maj , 2008 Rapport Postad 2 Maj , 2008 För att en betting ska öppnas för ett reraise MÅSTE det vara ett fullvärdigt bet, alltså 100% av föregående höjing. den enda som får höja mindre än 100 % är när man går allin och då öppnas inte reraisemöjligheten för de som redan agerat. Detta ska inte blandas ihop med en 50% oavsiktlig höjning från en spelare som, utan att verbalt säga något, råkar kasta in 50% eller mer när han egentligen tänkt att syna.(ie SB 400 BB 800 spelare A säger ingenting men råkar kasta in 1200 marker vilket då är 50% mer än en syn vilket tvingar honom att göra en full höjning till 1600, han har inga val han MÅSTE lägga in exakt en minihöjning. om han däremot kastade in 1100 vilket är MINDRE än 50% så blir det automatiskt en syn. allt detta under förutsättning att spelaren inte har verbalt sagt något annat. //Niclas Gustafsson Citera
ffredd Postad 2 Maj , 2008 Rapport Postad 2 Maj , 2008 Måste en all-in verkligen vara större än en minimal höjning för att räknas som en höjning? Är det inte 50% som gäller. T.ex. om det ligger 100 i potten, en person satsar 80, jag synar, och nästa spelare går all-in för X, så får den första spelaren 3-betta om X >= 120. Eller är det så som jag beskrev det i limit-poker, men att en all-in måste vara minst en minimal höjning för att räknas som en höjning i no limit? Citera
Recommended Posts