brainslicer Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Vote: Which Science Fiction Anti-Hero Would Win A Poker Tournament? The greatest scifi antiheroes aren't just ruthless and hard as nails — they're also crafty. You'll never know what they're thinking, or whose side they're on, or how many aces they've slipped into nano-pouches somewhere on their persons. But which science fiction anti-hero is the cleverest cheat (or sorry, rule-improviser)? There's only one true measure of their worth, and that's a poker tournament. Citera
Appel Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Av de val man hade att välja på så känns ju Han Solo som en klar vinnare. Speciellt med tanke på att han har koll på kortspel och vet att våga satsa. (tänker närmast på att vunnit Mellenium Falcon av Lando på kort) Citera
brainslicer Postad 29 April , 2008 Författare Rapport Postad 29 April , 2008 Hmm, saknade Starbuck bland alternativen Citera
Hjort Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Av de val man hade att välja på så känns ju Han Solo som en klar vinnare.Jag tänkte precis säga att Han Solo är sämst av alternativen eftersom han är dum i huvudet och knappt har någon impulskontroll. Fast iom att det är en turnering kanske det är fördelar. Citera
Appel Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Jag tänkte precis säga att Han Solo är sämst av alternativen eftersom han är dum i huvudet och knappt har någon impulskontroll. Fast iom att det är en turnering kanske det är fördelar. Kan ju klart vara så att han klonkade in skeppet på en grym översyn.... Citera
greywolf Postad 29 April , 2008 Rapport Postad 29 April , 2008 Yes , Jag kan lugnt konstatera att jag inte kan klassas som nörd nu. Det enda som ringer någon sorts klocka i den där listan är namnet Star Wars. Citera
Gahlster Postad 30 April , 2008 Rapport Postad 30 April , 2008 Yes , Jag kan lugnt konstatera att jag inte kan klassas som nörd nu. Det enda som ringer någon sorts klocka i den där listan är namnet Star Wars. . Citera
vetgirig Postad 30 April , 2008 Rapport Postad 30 April , 2008 Hmm, saknade Starbuck bland alternativen Starbuck är inte en anti-hero. Citera
ffredd Postad 30 April , 2008 Rapport Postad 30 April , 2008 Galactus. Han skulle vinna varenda gång. Citera
brainslicer Postad 30 April , 2008 Författare Rapport Postad 30 April , 2008 Starbuck är inte en anti-hero. Inte? Jag har då alltid sett henne som en klassisk sådan. Citera
Loveless Postad 30 April , 2008 Rapport Postad 30 April , 2008 Case är det självklara valet eftersom han hackar servern man spelar över. Citera
TotalFarsa Postad 30 April , 2008 Rapport Postad 30 April , 2008 Om man bara får välja från listan: Han Solo. Annars, this dude: Nerver av stål, röntgensyn, backstabber, profithungrig, binär, alkis Citera
brainslicer Postad 30 April , 2008 Författare Rapport Postad 30 April , 2008 Mal Reynolds, som inte har några skrupler att stjäla motståndarnas pengar under ett gentlemanna spel som biljard, kicka folk in i jetengines, sticka några gånger extra med värja på redan liggande personer, starta krogslagsmål,..... Mal - Firefly and Serenity Montage http://www.youtube.com/watch?v=woGVm_9vBaM&feature=related Citera
Gahlster Postad 30 April , 2008 Rapport Postad 30 April , 2008 Om man bara får välja från listan: Han Solo. Annars, this dude: Nerver av stål, röntgensyn, backstabber, profithungrig, binär, alkis Han har väl även setts fuska framgångsrikt i mörkerpoker i serien? Citera
Supertequila Postad 30 April , 2008 Rapport Postad 30 April , 2008 Hmm, saknade Starbuck bland alternativen Mmm Gaius knäckte henne rätt hårt i serien, så hon verkar inte va så duktig mot kompetent motstånd. Citera
brainslicer Postad 30 April , 2008 Författare Rapport Postad 30 April , 2008 Mmm Gaius knäckte henne rätt hårt i serien, så hon verkar inte va så duktig mot kompetent motstånd. han hadde hjälp av number six om jag inte minns riktigt fel och hon en del personliga problem just då? (minns inte helt den scenen just nu) men annars vann väl h?n det mesta, både i nya o gamla serien Columbo borde väl vart med på listan iaf? antihero ikon i fyra årtionden:D (hmm, fast han e ju inte sci-fi figur) Citera
Recommended Posts