Gå till innehåll

3-6 HU bluff


Banankaka

Recommended Posts

Synar nån för övrigt 200BB allin för att ni tror att han kan ha färgdrag? Behöver man inte en lite bättre read än det?

 

JAG tror att det är större chans att en random FI tror att det är ett drag om man ställer än om man höjer, eftersom man med en höjning generellt sett visar på större styrka. Skillnaden må mycket väl vara marginell, och min kommentar var också att spelet är ok men att JAG nog hade höjt istället av nämnda anledningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack for all kritik mm, jag gillade mig spel i ett vaccum av den enkla anledningen att jag trodde jag hade valdigt hog FE pga,

 

1) Finns bara en handkombination dar han kan ha ett set

 

2) Storleken pa hans turn bet (kanske en gnutta tajming ocksa)

 

3) Turn kortet ar helt vardelost for hans HB (spec for QJ)

 

4 ) Stor del av hans HB ar drag

 

5 ) Mot toppen av hans range som ar QJ (bortraknat 44/4x) sa har jag 11 outs, det ar ingen katastrof for mig om jag kan fa honom att folda en hel del.

 

 

200bb deep kan jag definitivt spela AA/KK sa har och aven om jag mixar in drag sa spelar hans HB inte speciellt bra mot min HB i det laget. Aven om notfargdraget tex leder over min K hog just nu, sa kan han inte syna och kan jag aven fa Qx och kanske tom QJ att lagga gillar jag mitt spel. Lite osaker pa det sista varav anledningen till min post

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att spelet är riktigt bra om killen skulle vara en halvdan och tänkande spelare. Problemet är att man efter 6-7 rundor inte vet det.

 

Ställningen är det inget fel på, förstår för övrigt inte varför folk tycker att raise vore bättre.. om nu spelet är mot en vettig FI ser han en allin som ett värdedrag, är det en dålig FI synar han ju både raisen och AI med TP känns det som.

 

 

Mot en solid FI kan jag raise/folda har tror jag, en raise kan generera hogre FE ocksa, dock vill jag inte att han blir envis med ett drag nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur slutade handen, synade han med KQ o vann lr?

 

 

Han tajmade ner och synade med T:h: 9:h:

 

neo-dodging-bullets.jpg

 

River Q:d:

 

 

 

Antar han satte mig pa ett drag :-)

 

 

 

Snackat med en mkt duktig spelare jag kanner via ett annat forum och han gillade inte spelet aven om det antagligen har neutralt EV enligt honom, dock inte av samma anledning som nagra papekat har. Vet fortf inte vad jag tycker.

 

Tack for svaren.

 

 

 

 

X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...