Gå till innehåll

3-6 HU bluff


Banankaka

Recommended Posts

3-6 blinds

 

1100 stackar

 

Raisar upp K :c: T :c: till 20, fi synar

 

Flop Q :h: J :c: 6:h: (POT 40)

 

Fi checkar, betar ut 35, fi raisar upp till 125, syn

 

Turn 6 :d: (POT 290)

 

Fi betar ut 175, jag gar all-in

 

Har inga reads mer än att jag sett hans namn en hel del, han verkar vara en stammis, detta var 6-7 handen i matchen pa ett 200bb bord. Är medveten om att det är värdelöst att posta HU händer utan info, men ibland har man inte det och da kan det vara bra att ha ett hum om spelet är ok i ett vaccum eller inte. Min första post här, kommer skriva mer om det verkar lovance

 

Banankaka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså vet väl inte om jag direkt gillar stället på turn där, många FI brukar se det som att man pushar färgdrag och ta synen. Sen är ju frågan vilken hand man reppar, överpar hade man väl tryckt tillbaka med redan på floppen med dragbrädan ute. De enda legitima händerna är väl typ ngn AQ, KQ, JQ hand som man egentligen bara kan reppa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med dom stackarna hade jag nog hellre raise-synat turn, istället för ställ, men annars tycker jag det ser bra ut.

 

 

Tror största delen av hans HB är drag och QJ (som jag tror han har här säkert 50%+ minst), vad är skillnanden pa bet/syn och att ställa själv? Det är inget stort överbet, runt 150 över pot. Raisar jag upp det ger jag honom chansen att göra ett misstag med A:h:T:h:/J:h:T:h: typ av händer, vilket jag inte vill nu eftersom jag har K hög

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså vet väl inte om jag direkt gillar stället på turn där, många FI brukar se det som att man pushar färgdrag och ta synen. Sen är ju frågan vilken hand man reppar, överpar hade man väl tryckt tillbaka med redan på floppen med dragbrädan ute. De enda legitima händerna är väl typ ngn AQ, KQ, JQ hand som man egentligen bara kan reppa?

 

Jag reppar AA/KK/4x, till viss del JJ/TT

 

Blixtsynar du med QJ här om du är FI?

 

Notera att jag har 11 outs mot QJ och stor del av FI:s HD är drag, vilket han "borde" släppa nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow, superaggro spel. hade ALDRIG gjort ett sånt spel så tidigt i en match, ser inte vad man tjänar på det alls. hade synat och försökt träffa river sen foldat mot bet igen. jag gillar att ta det lite lungt och jabba i början av en match, försöker sällan gå på knocken direkt.

 

sen kan man snacka om outs hit och dit.. jag tror du blev synad och torskade, och jag tycker det låter rättvist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag reppar AA/KK/4x, till viss del JJ/TT

 

Blixtsynar du med QJ här om du är FI?

 

Notera att jag har 11 outs mot QJ och stor del av FI:s HD är drag, vilket han "borde" släppa nu

 

Att du skulle ha AA/KK/JJ känns ju uteslutet iaf, varför skulle du bara syna flop när steg/färgdrag är ute?

 

Och varför ställa turn om du vill reppa set? Du vill väll att han ska få in sitt drag då?

 

Svårt o analysera när man själv inte spelat handen, men din ställning på turn känns skum. Tror ingen släpper QJ här iaf? Med nån sorts read lär han ju syna ner dig med Q/J/A+träff hjärter?

 

Om du nu ska bluffa hade det varit smartare att re-raisa han på flop och titta va du får för svar imo eftersom du har position.

 

Hur som helst en dum hand att semibluffa med, du har ju den inte i hjärter precis..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow, superaggro spel. hade ALDRIG gjort ett sånt spel så tidigt i en match, ser inte vad man tjänar på det alls. hade synat och försökt träffa river sen foldat mot bet igen. jag gillar att ta det lite lungt och jabba i början av en match, försöker sällan gå på knocken direkt.

 

sen kan man snacka om outs hit och dit.. jag tror du blev synad och torskade, och jag tycker det låter rättvist.

 

Resultatet av handen är inte relevant. Outs hit och dit, hmmmm ok, vad väljer du 0 eller 11 outs. Jag väljer 11.

 

Din synpunkt pa att börja lugnt och hitta ett game flow är helt klart relevant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du skulle ha AA/KK/JJ känns ju uteslutet iaf, varför skulle du bara syna flop när steg/färgdrag är ute?

 

Och varför ställa turn om du vill reppa set? Du vill väll att han ska få in sitt drag då?

 

Svårt o analysera när man själv inte spelat handen, men din ställning på turn känns skum. Tror ingen släpper QJ här iaf? Med nån sorts read lär han ju syna ner dig med Q/J/A+träff hjärter?

 

Om du nu ska bluffa hade det varit smartare att re-raisa han på flop och titta va du får för svar imo eftersom du har position.

 

Hur som helst en dum hand att semibluffa med, du har ju den inte i hjärter precis..

 

 

Med infon du har, sätt honom pa en HB. Sen se hur han spelar den mot min all-in. Haller med dig ang JJ/TT. Dock inte AA/KK, kan helt klart spela dom sa här, framförallt med nästan 200bb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med infon du har, sätt honom pa en HB. Sen se hur han spelar den mot min all-in. Haller med dig ang JJ/TT. Dock inte AA/KK, kan helt klart spela dom sa här, framförallt med nästan 200bb

 

Ok, ditt val av spel.

 

men still, din hand är en dum hand att semibluffa med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror största delen av hans HB är drag och QJ (som jag tror han har här säkert 50%+ minst), vad är skillnanden pa bet/syn och att ställa själv? Det är inget stort överbet, runt 150 över pot. Raisar jag upp det ger jag honom chansen att göra ett misstag med A:h:T:h:/J:h:T:h: typ av händer, vilket jag inte vill nu eftersom jag har K hög

 

För att du representerar ett drag för alla halvkompententa fiskar som mig själv. Och det vill du väl inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att du representerar ett drag för alla halvkompententa fiskar som mig själv. Och det vill du väl inte?

 

 

Mm precis jag tycker också han reppar ett drag främst, och med QJ eller liknande hand hade jag nog tagit som FI här, just för att den var så konstigt spelad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför reppar han ett drag??? hans range är ju rätt stor...

 

 

Hans range är stor men jag anser att han visar mer styrka om han raisar istället för ställer. För en random n00b som mig själv så tror jag mycket mer att stället betyder drag och det är väl precis det han inte vill. Här är trots allt ett område som jag har lång egen erfarenhet på... =)

 

Jag tycker ju som sagt inte att spelet är fel, men att HERO skulle tjäna en smula på raise vs ställ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans range är stor men jag anser att han visar mer styrka om han raisar istället för ställer. För en random n00b som mig själv så tror jag mycket mer att stället betyder drag och det är väl precis det han inte vill. Här är trots allt ett område som jag har lång egen erfarenhet på... =)

 

Jag tycker ju som sagt inte att spelet är fel, men att HERO skulle tjäna en smula på raise vs ställ.

 

Jag håller inte med. Om man ska commita sig med en raise kan man lika gärna stoppa in imo. Om folk automatiskt sätter en på drag i det läget kan man ju balansera med made hands och hitta massa värde på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultatet av handen är inte relevant. Outs hit och dit, hmmmm ok, vad väljer du 0 eller 11 outs. Jag väljer 11.

 

Din synpunkt pa att börja lugnt och hitta ett game flow är helt klart relevant

 

coolt sagt.

 

det jag menar är förstås att om du tycker det e så jävla bra att ställa i det läget och sen säga "hade ju 11 outs" så spelar jag gänra mot dej varenda dag. det är fan inte ett argument att säga "11 outs".

 

förstår du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans range är stor men jag anser att han visar mer styrka om han raisar istället för ställer. För en random n00b som mig själv så tror jag mycket mer att stället betyder drag och det är väl precis det han inte vill. Här är trots allt ett område som jag har lång egen erfarenhet på... =)

 

Jag tycker ju som sagt inte att spelet är fel, men att HERO skulle tjäna en smula på raise vs ställ.

 

hmm, menade som i att "varför har fi drag?", hero obviously reppar drag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jackbalsam har en poäng, men nu är det så att fi och hero har inte endless games of battle emot sig där han har just gjort detta, ställt med made hands och icke made hands.... Och den allmäna misstanken mot just såna här spel är att man har ett drag... Just därför är en reraise mer kraftfull som några andra har skrivit för att du mörkar betydligt mer att du har just ett drag, bara du reraisar nog mycket så att fi är mycket väl medveten om att han spelar för stacks.

 

Jag själv skulle nog aldrig ställa med ett drag med djupa stacks som 'första gång'... hellre med nötterna så man kan dega loss ett par gånger efteråt... Blir du nersynad så har du tappat momentum helt enligt mig då jag har ett stort behov att kunna bluffa med ganska hög frekvens utan att bli played back at :)

(jag bluffar gärna en jävla massa, men jag blir sjukt vek då jag blir reraisad allin med svaga händer osv...) <- lucka hos mig... lucka hos många kanske ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

coolt sagt.

 

det jag menar är förstås att om du tycker det e så jävla bra att ställa i det läget och sen säga "hade ju 11 outs" så spelar jag gänra mot dej varenda dag. det är fan inte ett argument att säga "11 outs".

 

förstår du?

 

 

 

 

Nej jag forstar inte vad du menar

 

Ok, skaffa b2b konto sa kor vi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att spelet är riktigt bra om killen skulle vara en halvdan och tänkande spelare. Problemet är att man efter 6-7 rundor inte vet det.

 

Ställningen är det inget fel på, förstår för övrigt inte varför folk tycker att raise vore bättre.. om nu spelet är mot en vettig FI ser han en allin som ett värdedrag, är det en dålig FI synar han ju både raisen och AI med TP känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att spelet är riktigt bra om killen skulle vara en halvdan och tänkande spelare. Problemet är att man efter 6-7 rundor inte vet det.

 

Ställningen är det inget fel på, förstår för övrigt inte varför folk tycker att raise vore bättre.. om nu spelet är mot en vettig FI ser han en allin som ett värdedrag, är det en dålig FI synar han ju både raisen och AI med TP känns det som.

 

gå upp i nivå där folk respekterar dina raises! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...