Gå till innehåll

Sätt du inte vill dö på


Kontextus

Recommended Posts

Försök tänka ut så utstuderat omysiga sätt som möjligt att dö på. Alla fasar vi ju t ex inför tanken på att bli levande begravd (särskilt i en kista), kokad, stekt eller pålspetsad till döds men har du fler mindblowing förslag? En av Saddams grymma söner, Uday Hussein, hade förresten en grop med koncentrerad svavelsyra som han sänkte ner folk i :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det här skulle vara en ganska plågsam död imo.

1. Knäskålarna krossade

2. Armbågarna krossade

3. Pungkulorna krossade med hjälp av nötknäppare.

4. Doppa fingrar + tår i någon frätande syra tills fingrar och tår frätts bort helt.

5. Våldtagen av 25 cm dick.

6. Tillsist så spikas man upp på ett kors a la jesus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ogillar tanken på att ligga i vattnet och se en massa hajfenor närma sig. Eller nästan ännu värre: snorkla på ca 7-8 meters djup, långt från land/båt/räddning och se flera hajar cirkulera under mig.

Efter det blir det liknande situationer på någon afrikansk savann med en flock lejon.

 

Jag gillar helt enkelt inte tanken på att bli slaktad, uppäten och utskiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök tänka ut så utstuderat omysiga sätt som möjligt att dö på. Alla fasar vi ju t ex inför tanken på att bli levande begravd (särskilt i en kista), kokad, stekt eller pålspetsad till döds men har du fler mindblowing förslag? En av Saddams grymma söner, Uday Hussein, hade förresten en grop med koncentrerad svavelsyra som han sänkte ner folk i :-(

 

Skulle tro att ständigt, sakta ökande smärta med rätt parametrar är den optimala lösningen här, till skillnad mot periodvis smärta då offret har något att se fram emot.

 

Vilken tråd förresten? Fy på dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök tänka ut så utstuderat omysiga sätt som möjligt att dö på. Alla fasar vi ju t ex inför tanken på att bli levande begravd (särskilt i en kista), kokad, stekt eller pålspetsad till döds men har du fler mindblowing förslag? En av Saddams grymma söner, Uday Hussein, hade förresten en grop med koncentrerad svavelsyra som han sänkte ner folk i :-(

 

Jag kanske är lite udda, men jag har aldrig i hela mitt liv fasat för något av det du skriver ovan. Det har liksom aldrig kännts som att det är på gång liksom..

 

 

Men jag har funderat på det och kom fram till att jag inte vill dö av någon ärftlig sjukdom som jag under sjukdomsförloppet ska ha ångest över ifall jag fört vidare till mina barn.

 

Jag tror att rädslan av att dö en plågsam död är överdriven. Man dör ju ändå sen när det är över. Sen vore det ju korkat att välja ett sånt sätt, men det känns ju inte som ett jätteproblem om det skulle hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här skulle vara en ganska plågsam död imo.

1. Knäskålarna krossade

2. Armbågarna krossade

3. Pungkulorna korssade med hjälp av nötknäppare.

4. Doppa fingrar + tår i någon frätande syra tills fingrar och tår frätts bort helt.

5. Våldtagen av 25 cm dick.

6. Tillsist så hängs på man på ett kors a la jesus.

Det där är förvånansvärt likt tortyrritningar jag och några klasskompisar gjorde i mellanstadiet. Bortsett från nummer 5 så hade vi med alla element på ett flertal teckningar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som dödsstraff á la USA ligger rätt bra till här, givetvis för något man är oskyldig till..

 

Först få domen, sen hålla på och överklaga och älta i 15-20 år medans man sitter i en otrevlig cell.

 

Sen när det väl blir av så sker det med metoder som knappt fungerar.. Sitta och steka i en stol i några minuter tills man till slut ger upp eller få en spruta som inte ens är effektiv nog för att duga till att avrätta djur med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vinna WSOP, bli så glad att man leker grävling bland pengarna och då upptäcka att man inte får luft, samtidigt som man kommer på att man är så totalt utmattad efter ett extremt långt finalbord att man inte kan ta sig ut igen. Det fina i det hela hade varit att hela tiden höra jubel och applåder från publiken som tror att man bara firar, och därför inte hjälper en. Game over.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstruktioner som förlänger njutni....smärtan, till max...och drygar ut upplevelsen.

 

#1: Sawing

 

Cranach.JPG

 

The condemned was hung upside down and then sawed apart down the middle, starting at the crotch. Since the condemned was hanging upside-down, the brain received a continuous blood supply in spite of severe bleeding. The condemned would remain alive and conscious until the saw severed the major blood vessels of the abdomen, and sometimes even longer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sawing

 

 

#2: Iron Maiden

 

Iron_Maiden_of_Nuremberg.jpg

 

Most iron maidens were made so the sharp points did not pierce vital organs, thus immediately killing a person, in order to drag out the tortorous death. The process involved the victim being locked inside the device by heavy padlocks, and was usually checked on every few hours to see whether the victim had died. It is often associated with the Middle Ages, but in fact was not invented until the late 18th century

http://en.wikipedia.org/wiki/Iron_maiden_%28torture_device%29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ogillar tanken på att ligga i vattnet och se en massa hajfenor närma sig. Eller nästan ännu värre: snorkla på ca 7-8 meters djup, långt från land/båt/räddning och se flera hajar cirkulera under mig.

Efter det blir det liknande situationer på någon afrikansk savann med en flock lejon.

 

Jag gillar helt enkelt inte tanken på att bli slaktad, uppäten och utskiten.

 

Gissa vem som kommer på middag? :shock:

http://sv.wikipedia.org/wiki/USS_Indianapolis_(CA-35)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här skulle vara en ganska plågsam död imo.

1. Knäskålarna krossade

2. Armbågarna krossade

3. Pungkulorna krossade med hjälp av nötknäppare.

4. Doppa fingrar + tår i någon frätande syra tills fingrar och tår frätts bort helt.

5. Våldtagen av 25 cm dick.

6. Tillsist så spikas man upp på ett kors a la jesus.

De första två punkterna var faktiskt en realitet före många avrättningar förr i tiden. Alltså som en följd av domen rådbråkning och halshuggning med påföljande stegling. Rådbråkning innebar att bödeln dunkade på den stackars saten med en påk eller liknande tills de flesta benen i kroppen var krossade. Efter halshuggningen så lindades de betydligt uppmjukade armarna och benen in mellan ekrarna på ett vagnshjul. Huvudet och ofta en hand träddes upp på en stör till andres varnagel och förskreckelse ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att ständigt, sakta ökande smärta med rätt parametrar är den optimala lösningen här, till skillnad mot periodvis smärta då offret har något att se fram emot.

 

Vilken tråd förresten? Fy på dig!

Droppande vatten mot pannan låter ju inte särskilt farligt men det är tydligen en av de allra jävligaste tortyrmetoderna (efter någon eller några timmar känns dropparna som stålpiggar). Jag råkar vara en sån där kuslig person som upplever fascination av att läsa om hemskheter (who am I?!) :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske är lite udda, men jag har aldrig i hela mitt liv fasat för något av det du skriver ovan. Det har liksom aldrig kännts som att det är på gång liksom..

 

 

Men jag har funderat på det och kom fram till att jag inte vill dö av någon ärftlig sjukdom som jag under sjukdomsförloppet ska ha ångest över ifall jag fört vidare till mina barn.

 

Jag tror att rädslan av att dö en plågsam död är överdriven. Man dör ju ändå sen när det är över. Sen vore det ju korkat att välja ett sånt sätt, men det känns ju inte som ett jätteproblem om det skulle hända.

Så det skulle inte kännas som ett jätteproblem för dig att ha en tjock påle inträdd genom kroppen tills du dör 1-2 dagar senare? Eller att ligga i en kista med 5 meter jord ovanför? Peace of cake liksom eller vadå ;-). Tänk dig att ditt lik vore dömt att ruttna inför bekanta i några veckor efter din avrättning? (vanligt under medeltiden). Vore det fortfarande inget problem? Tuffare kille än dig får man nog leta efter :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...