JohanS Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 Hej! Jag har ganska nyss börjat lira poker, och därför undrar jag nu om det finns bra poker böcker som är översatt till svenska eftersom jag själv inte är någe vidare på engelska, tipsa isf på böcker eller sider där jag båda kan läsa eller beställa, tacksam för svar. Citera
Joeduck Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 Pokerhandboken -Jan Glimne? Är på svenska iaf Citera
Trilexi Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 Beror väl på vad du lirar? Sklansky har skrivit bra böcker inom både Holdem limit och no limit. No limit holdem: Teori och Praktik Holdem med små insatser Dom är bra tycker jag. Har även hört att Pokerteori ska vara en bra bok om man är nybörjare. (Har ej läst den själv) Pokerteori Citera
Sjogren Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 Sen har Dan Harrington skrivit ett par väldigt bra er om turneringar... Citera
JagGårGul Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 Spela poker som proffsen av Phil Helmuth jr. Bra då man är nybörjare för att inte spela för många händer. Citera
håll.i.hatten Postad 28 April , 2008 Rapport Postad 28 April , 2008 Om du är helt ny på poker finns det lätta tunna böcker som enkelt visar hur spelet går till, en sån kan ju vara bra att kolla igenom för att lätt se grunderna. Efter det skulle jag läsa Dan Glimnes "Pokerhandboken", och sen Sklansky's Pokerteori. Ett tips när du väljer/läser boken är att kolla om det handlar om limit eller no limit, vilket inte alltid är så lätt att förstå om man är helt nybörjare. Citera
Recommended Posts