Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag spelade den här handen för några dagar sedan men vet fortfarande inte hur jag ska spela river. Bet/Call? Check/Call? Jag har inte PT men jag uppfattar fi som ganska passiv (han brukar dock cbeta – även i flervägspotter). Jag tror därför att han mycket väl kan spela ett monster så här, men även drag… frågan är vad vi egentligen slå på river? vi slår ju inte AQ/AJ längre eller AA för den delen. Får vi verkligen ut så mycket av händer som KK och KQ?

Plats 1: FI 1 (373.10)

Plats 2: FI 2 (52.75)

Plats 3: FI 3 (155.93)

Plats 4: FI 4 (178.61)

Plats 5: HERO (262.46)

FI 4 lägger sb 1.00

HERO lägger bb 2.00

** Giv **

HERO [:Jc:, :Qc:]

FI 1 lägger sig

FI 2 lägger sig

FI 3 höjer till 10.00

FI 4 synar 10.00

HERO synar 10.00

Floppen:

[:Jb:, :4h:, :Qs:]

*** Bet Runda 2 ***

FI 4 Passar

HERO Passar

FI 3 satsar 26.00

FI 4 lägger sig

HERO synar 26.00

Turn:

[:Jb:, :4h:, :Qs:, :3s:]

HERO satsar 65.00

FI 3 syna 65.00

River:

[:Jb:, :4h:, :Qs:, :3s:, :Ah:]

HERO ??

Postad

han har alltså runt 50 kvar och potten är typ 150? allin eller check-fold (vilket ju inte är nån höjdare)...

din check-syn flop och sedan leda ut turn skriker styrka och finns en massa scarecards på turn för honom, c/r flop redan...

Postad

jag är en idiot. måste ha blandat ihop saker och ting. fi täckte mig i den aktuella handen. kanske har blandat ihop fi 1 och fi 3 när jag ändrade (kanske därför man inte bör peta i handen)?? utgå hur som helst från att fi täcker mig...

ps. ändrade också det uppenbara felet.

Postad

Jag hade: Betat ut flop eller alt.2 cr flop....

Som spelat nu tycker jag att du ska cr turn.

Synar han bara din cr på turn o A på river hade jag nog bet /foldat beroende på hans betsize o image.

Postad

få in pengarna tidigare så slipper du ett jävligt svårt riverbeslut oop

c/f river antar ja dock, om vi bettar så bluffar vi väl i stort sett och ja antar han inte e duktig nog att bluffa med kq/kk

egentligen e det väl lite av en 50/50 situation där du slår typ hälften av hans range och e slagen av den andra hälften. problemet e att han kanske inte synar med den delen du slår särskilt ofta. med rätt dynamik e det en push dock