Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En kompis har precis rest till varmare bredgrader, inte säker på vilken stad dock. Och jag har blivit erbjuden att följa efter, får en möblerad lgh ganska centralt i staden han befinner sig för ca 2k/mån.

Dum fråga kanske, men hur är tillgången på internet där nere? Ingen erfarenhet av att lira på internet caféer heller, säkerhet mm.

Hur är priser mm annars i Spanien? Mat, sprit och liknande..

Postad

sprit/öl billigt, mat kostar som i Sverige.

Finns en hel del internet kaféer, beror på stad givetvis.

Vetifan om jag skulle våga spela med ett konto, med en betydande rulle liggande på, ens någonstans.

Postad
sprit/öl billigt, mat kostar som i Sverige.

Finns en hel del internet kaféer, beror på stad givetvis.

Vetifan om jag skulle våga spela med ett konto, med en betydande rulle liggande på, ens någonstans.

Mm sant, men måste ju gå att spela på sin egen dator och använda ngt form av skydd?

Om jag ska vara där kanske 3-4veckor kommer jag behöva spela, men känns onödigt att teckna sig på ngn form av abonnemang!

Postad

Var i Spanien är det? Kan säga att Internet i Spanien är allt annat än bra, dessutom tar det fruktansvärt med tid att få något gjort i Spanien. Tror ärligt talat inte att Spanien är det bästa "grinder" landet.

Finns t ex Vodafones USB modem 2.5Mg eller ngt, med kontantkort. För 60 Euro får du ta emot 1 Gig information, fast det ar valdigt langsamt.

Postad
Mm sant, men måste ju gå att spela på sin egen dator och använda ngt form av skydd?

Inbyggda brandväggen i XP och virus-skydd och du är hyffsat säker. Om du nu inte är en sådan som envisas med att surfa till alla möjliga skumma ställen och dessutom med Internet Explorer.

Om jag ska vara där kanske 3-4veckor kommer jag behöva spela, men känns onödigt att teckna sig på ngn form av abonnemang!

Från hotellet 300 meter från Ramblas i Barcelona så såg min laptop 5-6 Wi-Fi-nät varav 3 helt öppna. Det var 2005 så det lär inte vara färre nät nu men kanske en större del krypterade.

Postad

Priserna i Spanjen är ungefär som hemma nu för tiden. Jag tycker iofs fortfarande att alkohol är billigare. Dom har flera lokala spritsorter som håller priserna nere. Sen mäter dom inte upp i glasen utan drinkarna är seriösa. Beställer du tex en Brandy efter maten får du in minst en 8:a i glaset.. Sen är ju utelivet grymt bra och dom vet verkligen hur man festar.

Där jag varit (Madrid, Barcelona och solkusten) finns det mycket internetcafeer, även om hastigheten varierar. Minns inte vad det brukar kosta men det är nog som i Sverige. Du kan säkert göra en deal med ägaren om du vill hänga där mycket :)

Har ingen koll på det trådlösa.....