Scaniac Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Resultatet står i vitt Full Tilt Poker Game #6119280370: Table Bazmorda (6 max) - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 7:17:52 ET - 2008/04/21 Plats 1: HERO ($50.70) Plats 2: sk8ram ($31.60) Plats 3: dtrain41 ($17.45) Plats 4: lsellkebab ($25) Plats 5: DrDavo ($98.90) Plats 6: Niek2 ($24.75) Niek2 lägger den lilla mörken på $0.10 HERO lägger den stora mörken på $0.25 Knappen är på plats #5 *** HÅLKORT *** Gett till HERO [Qh Qs] sk8ram höjer till $1 dtrain41 synar $1 lsellkebab lägger sig DrDavo lägger sig Niek2 lägger sig HERO höjer till $2.25 sk8ram höjer till $8.50 dtrain41 lägger sig HERO synar $6.25 *** FLOPP *** [8d 7h Kc] HERO passar sk8ram satsar $13 HERO ?? HERO foldar Osynad satsning på $13 går tillbaka till sk8ram sk8ram muckar sk8ram vinner potten ($17.20) *** SAMMANFATTNING *** Totalpott $18.10 | Avgift $0.90 Lista: [8d 7h Kc] Plats 1: HERO (stora mörken) lade sig efter floppen Plats 2: sk8ram fick ($17.20), muckade Plats 3: dtrain41 lade sig före floppen Plats 4: lsellkebab satsade inte (lade sig) Plats 5: DrDavo (knappen) satsade inte (lade sig) Plats 6: Niek2 (lilla mörken) lade sig före floppen Citera
Poddna Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Tror jag har träffat dig IRL. Du känner David Bondesson va? Citera
Drunken_Penguin Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Resultatet är väldigt svart i min tråd, bara så att du vet. Jag hade nog spelat handen likadant som du gör. Citera
Orrarah Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Jag pushar eller foldar för floppen, beror på vad det är för fi.. Blir så jobbigt annars. Citera
Poddna Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Bara att folda. Han sitter troligen på AA eller AK. Citera
Scaniac Postad 22 April , 2008 Författare Rapport Postad 22 April , 2008 Tror jag har träffat dig IRL. Du känner David Bondesson va? Absolut Citera
Sideshow Postad 22 April , 2008 Rapport Postad 22 April , 2008 Bara så du vet så kan ju din ubersvaga trebet ur position tolkas som weaktight och han höjer tillbaka mot dig med any2cards men det är ju en annan femma. Citera
swelie Postad 22 April , 2008 Rapport Postad 22 April , 2008 Säg att sk8ram är en lös aggressiv spelare. sk8ram höjer pre-flop med ADsu, AJsu, eller varför inte JJ eller TT, $1, HERO gör rätt att höja till $2,25 sk8ram höjer igen till $8,50, vill han då ha en syn? Eller vill han bara jaga iväg HERO? HERO du gör rätt att syna$6,25 *** FLOPP *** [8d 7h Kc] potten är $18,10 Nu skulle det vara bättre för HERO att fortsättnings satsa, $7-10 om sk8ram har AA eller AK som ni tror skulle han förmodligen höja. Då är det bara att lägga sig. Men om sk8ram har de möjliga händer som jag visar skulle han (förmodligen) lägga sig. Kanske syna, man då är det bara att tacka för det. Men HERO passar? sk8ram satsar $13, varför? Om han har AA eller AK varför jaga iväg HERO? En satsning på $6-9 tror jag mer på att han har denna hand. Men det har nu blivit för dyrt att ta reda på om sk8ram har AA eller AK så kasta korten och spela aggressivare nästa gång. Fortsättnings satsning blir ett billigare sätt att verkligen få reda på om sk8ram har AA eller AK på handen. Om han inte har det så vinner man ju potten på $18. Citera
Laagen13 Postad 22 April , 2008 Rapport Postad 22 April , 2008 Med en sådan stor RR så har han ju lätt AK eller JJ-1010 så är ju lite hur du känner, skulle kanske synat för att se turn och hur han agerar, dock så är det ju inte deepstack's så kanske är lite svårt det me. men vid en blank turn så hade jag nog inte lagt handen och trott på en JJ där, vilket känns som en bra read. dock händer det väl 1/5 att han vaknar me AK.. Citera
boman Postad 22 April , 2008 Rapport Postad 22 April , 2008 Säg att sk8ram är en lös aggressiv spelare.sk8ram höjer pre-flop med ADsu, AJsu, eller varför inte JJ eller TT, $1, HERO gör rätt att höja till $2,25 sk8ram höjer igen till $8,50, vill han då ha en syn? Eller vill han bara jaga iväg HERO? HERO du gör rätt att syna$6,25 *** FLOPP *** [8d 7h Kc] potten är $18,10 Nu skulle det vara bättre för HERO att fortsättnings satsa, $7-10 om sk8ram har AA eller AK som ni tror skulle han förmodligen höja. Då är det bara att lägga sig. Men om sk8ram har de möjliga händer som jag visar skulle han (förmodligen) lägga sig. Kanske syna, man då är det bara att tacka för det. Men HERO passar? sk8ram satsar $13, varför? Om han har AA eller AK varför jaga iväg HERO? En satsning på $6-9 tror jag mer på att han har denna hand. Men det har nu blivit för dyrt att ta reda på om sk8ram har AA eller AK så kasta korten och spela aggressivare nästa gång. Fortsättnings satsning blir ett billigare sätt att verkligen få reda på om sk8ram har AA eller AK på handen. Om han inte har det så vinner man ju potten på $18. årets handanalys Citera
swelie Postad 22 April , 2008 Rapport Postad 22 April , 2008 Haha Tack, jag trodde det va det Papco ville ha Inte illa att få denna utmärkelse med mitt första inlägg här på Pokerforum Jag ska försöka vara lite mer luddig nästa gång. Citera
strater Postad 22 April , 2008 Rapport Postad 22 April , 2008 Haha Tack, jag trodde det va det Papco ville ha Inte illa att få denna utmärkelse med mitt första inlägg här på Pokerforum Jag ska försöka vara lite mer luddig nästa gång. det va nog inte direkt luddigheten han kommenterade utan snarare det faktum att du ville donkbet-folda en ok hand med 3/4 av stacken inne Citera
Balooo Postad 2 Maj , 2008 Rapport Postad 2 Maj , 2008 det va nog inte direkt luddigheten han kommenterade utan snarare det faktum att du ville donkbet-folda en ok hand med 3/4 av stacken inne Håller med, skulle bli ovärt att lägga in så´stor del för att sen folda Citera
froidan Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 Skulle ha ställt i detta läge och han kan egentligen ha vilka två händer som helst. Han har bara ca 9$ kvar efter sin höjning så synar du måste du lägga in resterande på turn ändå. Tror knappast han har AK AA med en så hög satsning. Citera
Tottyville Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 Säg att sk8ram är en lös aggressiv spelare.sk8ram höjer pre-flop med ADsu, AJsu, eller varför inte JJ eller TT, $1, HERO gör rätt att höja till $2,25 sk8ram höjer igen till $8,50, vill han då ha en syn? Eller vill han bara jaga iväg HERO? HERO du gör rätt att syna$6,25 *** FLOPP *** [8d 7h Kc] potten är $18,10 Nu skulle det vara bättre för HERO att fortsättnings satsa, $7-10 om sk8ram har AA eller AK som ni tror skulle han förmodligen höja. Då är det bara att lägga sig. Men om sk8ram har de möjliga händer som jag visar skulle han (förmodligen) lägga sig. Kanske syna, man då är det bara att tacka för det. Men HERO passar? sk8ram satsar $13, varför? Om han har AA eller AK varför jaga iväg HERO? En satsning på $6-9 tror jag mer på att han har denna hand. Men det har nu blivit för dyrt att ta reda på om sk8ram har AA eller AK så kasta korten och spela aggressivare nästa gång. Fortsättnings satsning blir ett billigare sätt att verkligen få reda på om sk8ram har AA eller AK på handen. Om han inte har det så vinner man ju potten på $18. O M F G ! Det här var bland det roligaste jag läst! Ändock bland det mest intressanta jag läst i pokerväg sen Sklansky. En slags ovärderlig guide till hur lowlimitspelare tänker, faktiskt alltid undrat. It make kinda sense but in a no making sense way. Citera
strater Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 eh, att generellisera det tänkandet till lowlimitspelare är ju som att säga att alla highlimit spelare skulle vara bra... Finns ju alltid undantag (spelare på väg upp etc) ^^ Citera
Tottyville Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 eh, att generellisera det tänkandet till lowlimitspelare är ju som att säga att alla highlimit spelare skulle vara bra... Finns ju alltid undantag (spelare på väg upp etc) ^^ Generalisering of course. Finns säkert ett undantag på 50-100€ THNL HU som bekräftar regeln. Men detta kan nog vara grunden till boken "How a low limit pokerplayer thinks and acts upon it" Citera
Recommended Posts