Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.

Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

Grymt skönt med en pokerfri, konsumfri dag.. Inget man är bortskämd med annars.

Redan i Fredags började jag ju känna mig riktigt risig, och igår toppade jag, fick huvudvärk och allmän magkramp hela dagen.. Vet inte om det kan va en ny reaktion på nya medicinen.

Hittills idag känner jag mig iaf mycket piggare, drog väl 10 timmars sömn inatt.. Då brukar det sällan vara trött huvud dagen efter.

Värre då för tjejen som påstår att jag snarkar.. :)

Är väldigt sällan ett problem, men det är en bra fingervisning på när jag inte är hundra kry i kroppen.. När jag väl hittar sömnen då snarkas det utav bara fan också är jag omöjlig att väcka, jag lider med flickan min. Vet efter några fylleövernattningar hos Joggy och Wiggan (två timmersläpare) att det inte är helt roligt.

Nåja, vasaloppet står och går i bakgrunden och jag ska dra månadens första grind. Ska faktiskt bli roligt, man vet att man är en addict när man blir spelsugen efter EN spelledig dag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Börjar månaden med ett hyfsat pass trots en horribel inledning.

Hittade ett par finfina bord på 5/10 (tack lönehelgen), och hämtade större delen av plusset där.

Däremot tappade jag enormt mkt på 2,5/5-borden jag spelade bredvid, antar att det är den stora nackdelen med att spela två nivåer samtidigt.. Tappar mkt fokus på den lägre, hur hårt jag än anstränger mig för att inte göra det.

Hade tänkt krydda dagboken med ett gäng beats från första två timmarna, men det är inte så jättekul att läsa.. Sprang iaf in i AA två ggr med KK, JJ mot KK på JK3 rainbow och åkte på en del konstiga bakdörrar, var nära 3K back efter 1½ timmes spel. Men det vände till slut och efter 4 timmars spel stannar jag på +2179:-.

Ska ta reda på lite disk osv i lägenheten, sen blir det en runda ner till affären för att handla och i eftermiddag ska jag följa playoff till kvalserien med största nyfikenhet.. Vore FÖRJÄVLA roligt om Almtuna kunde ta sig vidare, då krävs ju vinst ikväll så klart.

Länk till kommentar

Tja om du vill får du gärna lägga upp handen mot Hanna när du sa att du hade set,

Mvh H

Ibland måste man ju ljuga lite.. ;)

***** Hand History for Game 959461880 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, March 1, 12:41:43 ET 2009

Table Eva Turbo 8 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Partyjack ( $2000 )

Seat 5: Hanna ( $2282.55 )

Seat 1: OT62 ( $1004.24 )

Seat 4: vim-pimp ( $412.45 )

Hanna posts small blind [$5].

OT62 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 9d 9h ]

Partyjack raises [$40].

vim-pimp folds.

Hanna raises [$125].

OT62 folds.

Partyjack calls [$90].

** Dealing Flop ** [ 8h, 6h, Td ]

Hanna bets [$202.5].

Partyjack raises [$505].

Hanna calls [$302.5].

** Dealing Turn ** [ Js ]

Hanna checks.

Partyjack is all-In.

Hanna folds.

Partyjack does not show cards.

Partyjack wins $2630

Game#959462493 starts.

#Game No : 959462493

Vet å andra sidan att du inte gärna kan spela vidare med bara ett par.. och jag har ju alltid outs liksom.

Jag tycker beats är roliga att läsa. Känns skönt att jag inte är den ända som åker på dem liksom.

Hehe.. Ska tänka på dig när jag går riktigt jävla kall och bomba upp lite beats.. ;)

Länk till kommentar

Blev tre timmars spel till, kollade lite på Almtuna-Mora och slaskade tre bord.. Sen blev det ganska hård grind, började med att få nosen i hur lätta pengar det är på svs:

***** Hand History for Game 959659854 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, March 1, 16:48:12 ET 2009

Table Diana Turbo 30 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Partyjack ( $1159.79 )

Seat 3: drutten13 ( $92.63 )

Seat 5: Scorpius ( $275.21 )

Seat 1: gurk1051 ( $123.64 )

Seat 4: Cluben ( $934.99 )

gurk1051 posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ks Ac ]

drutten13 calls [$5].

Cluben calls [$5].

Scorpius calls [$5].

gurk1051 folds.

Partyjack raises [$25].

drutten13 calls [$25].

Cluben calls [$25].

Scorpius calls [$25].

** Dealing Flop ** [ As, 6s, 4s ]

Partyjack bets [$85].

drutten13 folds.

Cluben calls [$85].

Scorpius folds.

** Dealing Turn ** [ 9s ]

Partyjack checks.

Cluben bets [$146.25].

Partyjack raises [$297.5].

Cluben is all-In.

Partyjack calls [$522.49].

** Dealing River ** [ Jh ]

Partyjack shows [ Ks, Ac ] a flush, ace high.

Cluben shows [ Qs, 8h ] a flush, ace high.

Partyjack wins $1917.48 from the main pot with a flush, ace high.

Game#959660942 starts.

#Game No : 959660942

Easy come.. Easy go..:

***** Hand History for Game 959676580 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, March 1, 17:05:34 ET 2009

Table Diana Turbo 30 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: snusproffs ( $1067.86 )

Seat 2: Partyjack ( $2386.36 )

Seat 5: Scorpius ( $349.3 )

Seat 3: apan82 ( $1040.63 )

Seat 4: popper ( $76.64 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

apan82 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 6s 6c ]

popper calls [$5].

Scorpius calls [$5].

snusproffs raises [$35].

Partyjack calls [$32.5].

apan82 folds.

popper calls [$30].

Scorpius calls [$30].

** Dealing Flop ** [ 4c, 6h, 8s ]

Partyjack checks.

popper is all-In.

Scorpius calls [$41.64].

snusproffs raises [$213.28].

Partyjack calls [$213.28].

Scorpius is all-In.

snusproffs calls [$101.02].

Partyjack calls [$101.02].

** Dealing Turn ** [ 9s ]

Partyjack bets [$847.15].

snusproffs is all-In.

** Dealing River ** [ Jd ]

snusproffs shows [ 9c, 9d ] three of a kind, nines.

Partyjack shows [ 6s, 6c ] three of a kind, sixes.

Partyjack wins $128.59 from side pot#3 with three of a kind, sixes.

snusproffs wins $1432.12 from side pot#2 with three of a kind, nines.

snusproffs wins $812.98 from side pot#1 with three of a kind, nines.

snusproffs wins $306.56 from the main pot with three of a kind, nines.

Game#959677986 starts.

#Game No : 959677986

Spelar denna så slött bara för att inte gå miste om shortstackens pengar.. Självklart blir man slagen på fingrarna insta varje gång man går från normen. Slår jag till 600 direkt på floppen så tar jag potten där.. Men men, man lär sig fortfarande..

Var upp 3500:- för dagen när snusproffs krossade knäskålarna på mig, började sen tokgrinda för att komma upp i samma resultat igen.. Nådde det och tappade det ännu en gång. Känns alltid lika tomt efter en sån session..

Hur som helst +2356:- för månaden och dagen.

Länk till kommentar

Sur hand, men jag tror jag måste slå om flopp med niorna där. Donk1 ställer för 40kr och donk2 synar bara. När du synade fattade jag att jag var slagen, men jag pallade inte folda för 100kr in i en pott på nästan 1000kr.

Hade jag blankat turn hade jag givetvis kastat den. Hade du slagit om flopp hade jag också kastat den

Länk till kommentar

Har du betalt TV-licensen?

Hmm.. Om det är något absurt superskämt så var det inte roligt.

Om du däremot menar allvar så får du gärna förklara grunden till varför, svaret är iaf ja tyvärr hör jag till den ärliga sorten som betalar. Men jag tycker det är vidrigt med en fast avgift som man inte ens kan gå ifrån om man vill, om jag tex vill sluta nyttja SVT och SR så är det inte ens möjligt att tacka nej till.. Patetiskt imo.

Men som sagt, varför undrar du?

Sur hand, men jag tror jag måste slå om flopp med niorna där. Donk1 ställer för 40kr och donk2 synar bara. När du synade fattade jag att jag var slagen, men jag pallade inte folda för 100kr in i en pott på nästan 1000kr.

Hade jag blankat turn hade jag givetvis kastat den. Hade du slagit om flopp hade jag också kastat den

Mjo, jag får ju skylla mig själv helt enkelt.. Men så extremt typiskt att du tvåoutar när jag för en gångs skull kallsynar flop, bara för att få in en 400-stack.

Nu blir det jag och HSP5 i 40 minuter, ska även dra igång grinden så småningom här.

Länk till kommentar

Lol på att bli badbeatad från jobbet.

Har väldigt dålig koll på min lön, beskedet droppar in och jag tittar och blir sällan överraskad åt något håll.. Om det inte är helt uppåt väggarna för lite, annars blir jag bara glad. Handlar ju heller aldrig om stora pengar nu när jag jobbar så lite.

Så förra månaden när jag jobbade för ombyggnadslaget halva månaden och för konsum halva månaden fick jag lön från båda delarna, 76 timmar från konsum och 46 timmar från coop butiksupport..

Fine tyckte jag, 12K är en skaplig lön.. Tyckte inte jag jobbade så mkt.

Räknade dock inte på det då 12K inte är några gastronomiska summor.

Självklart hade min åsna till chef fakturerat de 46 timmarna från butiksupport och sen betalat själv för samma timmar.. Så nu fick jag beskedet om att 46 timmar skulle dras på nästa lön, så 5K back redan innan jag hunnit börja grindet i princip. COOLER!

Dock 1K upp på spelet efter två timmar.

Länk till kommentar

Blev ett halvhyfsat pass, gick breakeven på de 2,5/5-bord jag spelade efter enormt slarv känns det som. Hittade ett par fina potter på 5/10 som räddade ett 2K-plus men borde ha varit minst 3500 upp känns det som.

Lite HHs:

ENORMT irriterande att jag sätter fi på exakt rätt hand, men han bara inte orkar lägga den.. Drar iofs ut många ggr så skitsamma, fick en liten snetilt där iaf. Tycker att denna fisk spelar så mkt att han borde inse när hans 99 är slagna. Det är iofs där jag vinner mina pengar så det är ju dumt att tagga förstås.

***** Hand History for Game 960328940 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, March 2, 09:00:28 ET 2009

Table Diana 11 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 3: _llll_ ( $136.48 )

Seat 4: Partyjack ( $1534.69 )

Seat 2: Closseau ( $537.77 )

Seat 1: BaraBluff ( $1363.56 )

Seat 5: LordGorgo ( $275.29 )

Closseau posts small blind [$2.5].

_llll_ posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kh Ah ]

Partyjack raises [$20].

LordGorgo calls [$20].

BaraBluff folds.

Closseau calls [$17.5].

_llll_ folds.

** Dealing Flop ** [ 3h, 8h, 3c ]

Closseau checks.

Partyjack bets [$48.75].

LordGorgo folds.

Closseau raises [$97.5].

Partyjack is all-In.

Closseau is all-In.

** Dealing Turn ** [ 4c ]

** Dealing River ** [ 9d ]

Closseau shows [ 9c, 9h ] a full house, nines full of threes.

Partyjack shows [ Kh, Ah ] a pair of threes.

Partyjack wins $996.92 from side pot#1 with a pair of threes.

Closseau wins $1085.54 from the main pot with a full house, nines full of threes.

Game#960329237 starts.

#Game No : 960329237

Rätt standard denna, var väldigt nära att vika floppen då jag var rätt säker på att eu_call hade mig översettad.. Hans minbet-push känns extremt stålig.

***** Hand History for Game 960329914 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, March 2, 09:04:25 ET 2009

Table Diana 3 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: pokergirll ( $603.52 )

Seat 3: Partyjack ( $1005 )

Seat 4: eu_call ( $875.82 )

Seat 2: POKER451 ( $515.26 )

Seat 5: kj1 ( $484.32 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

eu_call posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 5h 5d ]

kj1 folds.

pokergirll calls [$5].

POKER451 folds.

Partyjack calls [$2.5].

eu_call raises [$20].

pokergirll calls [$20].

Partyjack calls [$20].

** Dealing Flop ** [ Qd, 5c, Kd ]

Partyjack checks.

eu_call bets [$30].

pokergirll calls [$30].

Partyjack raises [$140].

eu_call is all-In.

pokergirll is all-In.

Partyjack calls [$710.82].

** Dealing Turn ** [ 9c ]

** Dealing River ** [ 7d ]

pokergirll shows [ Jd, 9d ] a flush, king high.

Partyjack shows [ 5h, 5d ] three of a kind, fives.

eu_call shows [ Ac, Ah ] a pair of aces.

Partyjack wins $537.1 from side pot#1 with three of a kind, fives.

pokergirll wins $1803.06 from the main pot with a flush, king high.

Dagens overkill detta, vet inte om jag borde komma ifrån den?

Fi spelar 60/12/2 och det känns som att han kan ha vilken hyfsad 8 som helst eller >99.. Han spelar ju kungarna ganska snyggt måste man säga i efterhand, men som sagt: Borde jag komma från denna?

***** Hand History for Game 960375199 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, March 2, 11:07:44 ET 2009

Table Eva Turbo 1 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Partyjack ( $2557.79 )

Seat 3: mankan36 ( $886.87 )

Seat 5: Whitfield ( $602 )

Seat 1: Zill ( $627.65 )

Whitfield posts small blind [$5].

Zill posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qh Qd ]

Partyjack raises [$40].

mankan36 calls [$40].

Whitfield calls [$35].

Zill folds.

** Dealing Flop ** [ 2h, 8s, 3c ]

Whitfield checks.

Partyjack bets [$97.5].

mankan36 raises [$195].

Whitfield folds.

Partyjack is all-In.

mankan36 is all-In.

** Dealing Turn ** [ Qc ]

** Dealing River ** [ Qs ]

Partyjack shows [ Qh, Qd ] four of a kind, queens.

mankan36 shows [ Ks, Kh ] two pairs, kings and queens.

Partyjack wins $1670.92 from side pot#1 with four of a kind, queens.

Partyjack wins $1808.74 from the main pot with four of a kind, queens.

Denna hand blev bara extremt cp, jag hade massvis med action på andra bord.. När jag blir mini-fyrbettad ser jag inte att han har så lite bakom, där är det ju push/fold (förmodligen fold) som gäller om jag vet att han har så lite bakom. Nu blev den helt utvecklingsstörd och jag blev tvungen att hoppas på att få bort fi från en väldigt liten chans att han har AK typ.

Egentligen inget att analysera, jag spelar den helt mongo, här insåg jag också att mitt fokus inte var helt hundra och det blir därför lunchpaus.

***** Hand History for Game 960391456 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, March 2, 11:40:17 ET 2009

Table Diana Turbo 9 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Partyjack ( $1061.65 )

Seat 2: Holmbom ( $470.49 )

Seat 3: AcidSpy ( $342.05 )

Seat 4: Hubbe ( $131.78 )

Seat 5: pimmo ( $296.62 )

pimmo posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kc Ah ]

Holmbom folds.

AcidSpy raises [$25].

Hubbe calls [$25].

pimmo folds.

Partyjack raises [$95].

AcidSpy raises [$160].

Hubbe is all-In.

Partyjack calls [$85].

** Dealing Flop ** [ 4d, 6c, Jc ]

Partyjack bets [$378.21].

AcidSpy is all-In.

** Dealing Turn ** [ 6h ]

** Dealing River ** [ Jh ]

Partyjack shows [ Kc, Ah ] two pairs, jacks and sixes.

AcidSpy shows [ Ad, Ac ] two pairs, aces and jacks.

Partyjack wins $221.16 from side pot#2 with two pairs, jacks and sixes.

AcidSpy wins $413.04 from side pot#1 with two pairs, aces and jacks.

AcidSpy wins $390.34 from the main pot with two pairs, aces and jacks.

Ska även lämna in en rekordstor laddning med blod och urin till sjukan, känns bra att kolla upp hur det står till iom att jag känt mig konstig till och från i över en månad. Det roligaste är att jag ska göra en jävla dygnsinsamling urin, något jag plågats att göra ett par gånger tidigare, man blir totalt isolerad i ett dygn iom att man måste samla allt piss i en jävla dunk som sen ska lämnas in.. Detta brukar iofs ge en hel del grindtimmar under dygnet som går, det är ju ingen hit att ta med sig pissdunken ut på stan liksom.. :P

Så nu blir det en promenad upp till sjukan för att fixa en sån klassisk "pissdunk", sen hem och grinda några timmar till.

Blir styrelsemöte och skit ikväll kl 16, innan dess borde jag kunna kötta in typ två timmars spel till skulle jag väl tro.

+4401:- för månaden.

Länk till kommentar

Det var ju enormt naivt av mig att tro att något så centralt som ett sjukhus inte skulle behöva ha "lunchstängt".

Tycker det känns väldigt mycket 50-tal med lunchstängt, men i en håla som Östhammar är det faktiskt inte ovanligt alls.. Hemskt patetiskt egentligen, nu blir jag tvungen att ställa en klocka för att hämta min pissdunk tidigt imorgon bitti, annars faller hela veckoplaneringen är jag rädd.

På vägen hem slogs jag av att jag har en alldeles utmärkt Sibylla-grill bara 300 meter hemifrån, här envisas jag med att äta ICAs kalla rätter när jag har en solid grill på samma avstånd. Sagt och gjort, det blev en klassisk tunnbrödrulle med gurkmajo - Nöt!

Ska hooka upp biljetter om en halvtimme också, kl 13 släpps biljetterna och jag lär vara på hugget för att fixa fina biljetter i de två hemmamatcher som är garanterade..

Kör väl annars igång grinden omgående.

Länk till kommentar

oj partytilt på detta inlägg.

Jag upfattar det som allmänt level/driv- inlägg :roll:

Haha.. Ja personligen väntar jag fortfarande på förklaring, fattar inte själva skämtet heller. Det är lite extra skoj att diskussionen i dagboken aldrig ens varit nära tv-avgiften, som jag iofs skulle kunna skriva x antal rader om ifall det skulle intressera. :)

Blev en jävla hektisk eftermiddag, drog igång eftermiddagsgrinden vid 13-tiden.. Samtidigt försökte jag tilta mig fram på Ticnet för att hitta några dugliga biljetter, vid 14-tiden hade jag precis fixat biljetter, pratat med chefen i telefon ang den tiltande lönemissen och även tjatat med joggy ett par ggr. Var rejält uppe i varv och måste ha spelat vidrig poker i en timme på de fyra bord jag hade uppe bakom denna stress-tilt.

När allting var klart och jag äntligen tänkte köra igång grinden riktigt hårt ringer det på dörren, Kapten Wigert tittar in och hinner inte slå av sig skorna förrän det slinker ur honom "Har du kaffe?".

Maken till kaffetörstig man får man leta efter.

Men det är lite trevligt när han kikar in och snackar skit, han har en enorm hög med intressanta sex-historior som han brukar ladda på med.. Han har sköna mansgris-tankar som han inte är blyg med att uttrycka och det är ett skönt avbräck mot umgänge med tex flickvännen.

Några goda skratt och en kaffe gjorde susen för grinden, han fick helt enkelt vara sällskap och lära sig lite poker (Wiggan är übernovis på poker). Tror det var rätt bra för mig personligen också att få förklara för någon varför jag gör som jag gör och förklara hur jag tänker lite mer ingående, för någon som inte vet någonting i grunden.

Hur som helst sprang jag rätt bra mot ett ENORMT dåligt motstånd, tycker det var en svacka i fiskmängd kring jul men nu börjar det komma in mycket fin fisk med relativt djupa fickor.. Me like!

Efter ett bra swingande stannar jag eftermiddagspasset på +2400:- och totalt för dagen ca +4400:-.

Ett bra resultat igen, och +6772:- för månaden får anses som väldigt bra efter två dagar.

Ska väl inflika med att av dessa 6772:- är 5800:- från 5/10, alltså bara lite mer än breakeven på 2,5/5 so far.

Sen var det styrelsemöte, det traditionella kärringjiddret och en års-redovisning av ekonomin.. Tillsammans med mer kaffe, en bulle och vidrig biskvi.

Sen bar det av ner till kommunhuset för lite mer jidder angående fiber-linan som kommunen fått äran att dra genom vårt hus. Tydligen kostar det 3-4K att dra till varje lägenhet, om föreningen går in och pröjsar kommer jag kanske hoppa på.. I övrigt känns det inte aktuellt, surfar nu på Telias trippelpaket och har billig telefon, hyfsat billigt nät och en bra teve med utbudet jag behöver. Allt för lite över 500kr/månad.

Kärringarna som prompt skulle med var galet imponerade av digitaltv-bilden de uppvisade där nere, tidigare har de legat och gnuggat kabeltv i 15 år med en gammal tjock 80-tals-burk.. Tacka fan för att de var lättraggade liksom. :)

Förutom anslutningskostnaden blir kostnaden för samma utbud jag har idag i princip samma som nu, med skillnaden att teven skulle gå på en egen lina och att jag kan få upp till 25mbps.. Men de 10mb jag har nu räcker gott och väl för mig, så jag kommer nog ställa mig passiv i frågan.. Pensionärerna som såg digitaltv för första gången i livet däremot är nog väldigt glada att punga ut de totala 75-100K som det kostar att dra fiber till alla lägenheter i föreningen.

Avslutar inlägget med en skön hand från eftermiddagen (den allra sista btw). Suttit och förklarat för Wigert att den där "jessybluff" är riktigt usel. Förklarade att siffrorna 67/8/2 inte var ett tecken på skicklighet och att det var en tidsfråga innan jag tog hans pengar.

När jag sen får in det på flopp hojtar jag för att ducka alla mellankort (sätter fi på 88-JJ) och när river missar och pengarna åker över till mig blir Wiggan helt tokig och studsar upp och ner. "FY FAAN VAD FINT!" avslutar han grindet med, tror inte det är omöjligt att vi har funnit en ny speltorsk här. :)

***** Hand History for Game 960517020 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, March 2, 14:55:07 ET 2009

Table Eva 13 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: MAX8 ( $1451.49 )

Seat 3: kulle11 ( $1310.14 )

Seat 4: Partyjack ( $2019.02 )

Seat 5: jessybluff ( $1044.4 )

Seat 2: synmongo ( $2103.44 )

synmongo posts small blind [$5].

kulle11 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7s 5s ]

Partyjack raises [$40].

jessybluff calls [$40].

MAX8 folds.

synmongo folds.

kulle11 folds.

** Dealing Flop ** [ 7c, 5h, 3s ]

Partyjack bets [$71.25].

jessybluff raises [$142.5].

Partyjack raises [$451.25].

jessybluff raises [$760].

Partyjack is all-In.

jessybluff is all-In.

** Dealing Turn ** [ Kh ]

** Dealing River ** [ 9c ]

Partyjack shows [ 7s, 5s ] two pairs, sevens and fives.

Partyjack wins $974.62 from side pot#1 with two pairs, sevens and fives.

Partyjack wins $2088.8 from the main pot with two pairs, sevens and fives.

Ska väl åka hem till tjejen och sova ikväll har jag tänkt, blir nog lite dötid fram till dess.. Har ett litet sug att köra några bord PLO för att slaska av mig lite, tror att det blir så också. Längesen jag spelade PLO och borde försöka utveckla mitt spel MYCKET där.

Imorgon blir det mer regular-grind och piss-insamling. Vänligen notera.

Länk till kommentar

Lärde (blev påmind om) mig tre saker under en timme på PLO 0.5/1:-

1. Jag är riktigt dålig på PLO.

2. 90% av motståndet är BRUTALT mycket sämre än mig.

3. PLO är roligare än NLT, synd att jag inte anser mig ha tid att spela oftare.

+600:- för passet, +7340:- för månaden.

Nya avsnitt av 2½ men väntar hemma hos tjejen, GRYMT nötig serie!

Länk till kommentar

Hehe, jag vet inte vad som tiltade så hårt med min fråga. Dom tjatar bara så jävla mycket om att Östhammar är dåliga på att betala TV-avgiften på SVT. Jag vet bara om en som bor där så jag undrade bara. Alltid roligt med lite tv-licens diskussioner också, går ju inte att få nog av dom.

Ses vid borden

Länk till kommentar

Hehe, jag vet inte vad som tiltade så hårt med min fråga. Dom tjatar bara så jävla mycket om att Östhammar är dåliga på att betala TV-avgiften på SVT. Jag vet bara om en som bor där så jag undrade bara. Alltid roligt med lite tv-licens diskussioner också, går ju inte att få nog av dom.

Ses vid borden

Hahaha, okej.. Då hade det lite verklighetsförankring ändå. :)

Iom att jag bojkottar SVT så mkt jag kan för att skiten ska braka ihop och börja visa reklam som alla andra kanaler år 2009.

Roligt att du har noterat Östhammar där måste jag säga.

Hoppar igång med ett grind nu snart.

Blev FBK imorgon också förresten, FÖGA förvånande.. Det blir till att försöka kämpa sig till 7 matcher så man får en extra hemmamatch att lägga i kassan, men jag tror det blir svårt.. Allt annat än 0-4 i matcher är en positiv överraskning för mig!

Grind is on!

Länk till kommentar

Jag brukar verkligen dra mig för att erkänna det out loud eller skriftligt, eftersom det verkligen alltid har en tendens att sluta obönhörligt och omgående efter att jag ens tänkt tanken.. Men man kan inte vara hur superstitious som helst.

Jag är springer riktigt bra just nu!

En timmes spel och +4300:-.

Detta var det största bidraget:

***** Hand History for Game 961425900 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, March 3, 09:59:17 ET 2009

Table Eva Turbo 13 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Forsan ( $783.59 )

Seat 2: Partyjack ( $2218.14 )

Seat 5: Robinson01 ( $161.29 )

Seat 3: keepon ( $2450.54 )

Seat 4: calle53 ( $429.93 )

Partyjack posts small blind [$5].

keepon posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ks Kd ]

calle53 folds.

Robinson01 calls [$10].

Forsan folds.

Partyjack raises [$45].

keepon calls [$40].

Robinson01 calls [$40].

** Dealing Flop ** [ Kh, 2c, 4s ]

Partyjack bets [$112.5].

keepon calls [$112.5].

Robinson01 is all-In.

** Dealing Turn ** [ 7s ]

Partyjack checks.

keepon bets [$364.71].

Partyjack raises [$889.42].

keepon is all-In.

Partyjack is all-In.

** Dealing River ** [ Qh ]

Partyjack shows [ Ks, Kd ] three of a kind, kings.

keepon shows [ 2h, 2s ] three of a kind, twos.

keepon wins $232.4 from side pot#2 with three of a kind, twos.

Partyjack wins $4106.2 from side pot#1 with three of a kind, kings.

Partyjack wins $476.37 from the main pot with three of a kind, kings.

Sen känner jag också att jag spelat vääldigt inspirerad och fokuserat senaste veckorna, tycker jag har utvecklat mitt tänk istället för att bara "grinda på" och istället verkligen tänka på vad jag gör och varför jag gör det i varje hand.. Något som också öppnar upp för utveckling och variation i spelet, det har klart påverkat.

Sen inbillar jag mig att dubblingen av min medicin har viss (om än marginell) påverkan.

Varje gång jag ökar kortisonet ens litegrann brukar jag första veckan få svettningar, lite hjärtklappningsstuket, insomningsproblem och känner mig ofta väldigt stressad.

Helt vanliga biverkningar vad jag förstått, men det positiva med detta är att jag blir mycket mer koncentrerad och piggare.. Har till och med för mig att kortison är dopingklassat i de flesta elitidrotter. Efter ett par veckor på den dubbla dosen brukar det lugna ner sig och kroppen vänjer sig med en så pass stor mängd extra kortisontillskott, det är verkligen en mirakelmedicin.. Ifall ni någon gång får en sjukdom där läkaren tillfrågar er om kortison kan vara något så rekommenderar jag det starkt, det är ju ett naturligt läkemedel som kroppen tillverkar själv.. Det kan påverka blodtryck och försämra skelettstyrkan, men det ger också en extrem effekt i pigghet och välmående!

Pausar i grinden lite nu, har en del att stå i.. Ska tex hämta ut biljetterna till båda slutspelsmatcherna så jag har det gjort, borde verkligen städa lägenheten också.. Men det kan hända att jag skjuter fram det ett par dagar, är så förbannade slö att det är skrämmande.

Däremot efter ärendena har jag planer på att känna på PLO lite mer, nu har jag ändå gjort ett kanonplus för dagen på en timmes spel och iom att det är så pass roligt med Omaha och mtp att jag verkligen behöver utveckla mitt spel där så kan det vara några väl investerade timmar.

+11547:-, efter tre dagar.. Måste nästan vara cashgame-rekord alltså.

Länk till kommentar

Droppade några hunkadunka på PLO, måste lära mig att lägga mittenset på superdrag-brädorna. Känns meningslöst att analysera för mig själv, iom att jag knappt själv vet vad som är korrekt i såna situationer.

Orkar inte ligga och gnugga efter HHs heller, så det får bli en annan gång.

Blir en timmes städning nu framöver, sen borde jag kunna köra några varv PLO till. Stört underhållande spel!

Länk till kommentar

Käre Kapten Wigert har ledig vecka på jobbet, då kan man räkna med ett kaffe-besök minst varannan dag.. Nu blev det två dagar i rad, och så länge jag ligger på plus är det bara trevligt med lite sällskap och skitsnack. Ligger jag >2 inköp back så kan jag nästan bli förbannad när han tittar upp oanmäld.

Nu blev det en jävla soppa när jag skulle försöka förklara reglerna i PLO för käre Wigert som helt enkelt ledsnade iom att han inte fattade ett dugg.. Det blev bort med ett bord och låta wiggan spontanragg-surfa på facebook i luckan som blev där.

Versen; "Vilken jäääävla hylla" gick varm från Wiggan som har en skön kombo-nisch då han går igång på stora bröst och traktorer. Han skulle visst få hem en brutta som har egen bondgård och stora C-kupor imorgon, nu skulle han städa.

Maken till konstig fetisch har jag aldrig varit med om, mannen har helt "out of the blue" vid 28 års ålder utvecklat ett SJUKT intresse för traktorer.. Det låter ju helt stört, och det är inte så att jag pratar bakom ryggen på honom.. Jag påpekar väldigt ofta att det är extremt udda att bara helt plötsligt bli helt galen i något så pass nördigt/udda som traktorer.. Vi snackar alltså prenumeration på "Traktor Power" och hela kittet. Helt otroligt.

Sedan tidigare har han i sin fetisch-mapp mogna kvinnor med stora bröst.. Det har redan hänt att vi träffat på kvinnor på krogen kring 35-40 årsåldern med traktorintresse och stor byst.. Jag lovar att Kapten blir HELT TOKIG.

Jag förstår det bara inte.

Men han är en skön kille i övrigt, så låt gå.

Har precis skickat in en stor hög med smutstvätt, den härliga tvättstugedagen är kommen.. Mkt skoj, ska hem till tjejen och spisa ihop något så okomplext som en kycklingsallad om nån timme.. Sen hem, fixa tvätten och enligt planen tänkte jag faktiskt dra en liten lätt turneringsgrind.

Beroende på utbudet så kan det bli lite cash-slask också, Stickan härifrån östhammar var sugen på att försöka tömma mig och det brukar alltid vara ett bra nöje då hans 40/35/6 brukar skapa en del skön action.

Länk till kommentar

Nya avsnitt av 2½ men väntar hemma hos tjejen, GRYMT nötig serie!

Inte ens 1 kg jordnötter från Willys är mer nötigt än Two and a half men! Nytt avsnitt släpptes i natt!

P.S Det finns alltså personer i vår ålder som fortfarande följer serier på "vanlig" tv....:)

Länk till kommentar