Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.

Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

Jaså, vart bor Landberg?

Vad är det för gäng som spelar där?

Han bor på garvarn, bakom ICA. Det är väl han, jag och nån till som är stommen i gamet. Sen brukar bröderna stigsson, xman, några yngre förmågor samt annat löst folk dyka upp och donera.

Värde va ordet, en kväll halade man in 1900 på 1/2. Rekord för mig skulle jag tro.

Nyckelpotten den kvällen va rätt sjuk. Tredje handen för kvällen och vi snackar omaha. Jag floppar stege på brädan JT8, två spader med mina Q9xx. Bror nr1 bettar pot, bror nr2 slår om, återigen nära pot. Med spaderdraget ute bestämmer jag mig för att döda handen direkt genom att re-potta då grabbarna är dåligt slaskiga och säkerligen sitter på drag. Får syn av båda brorsorna. Skumt tycker jag och mår rätt illa när klöver kung dimper ner och båda(!?) brorsorna ställer. Känner att det finns en stor risk för att nån av dom dragit en bättre stege med AQxx men allt känns ändå skumt så jag funderar på saken. Kommer till slut fram till att det är rätt att syna med tanke på pottodds och sån skit. Jag täcker båda och potten ligger på cirka 1300 spänn. Bror nr1 garvar lite nervöst och visar upp sitt färgdrag, bror nr2 (den äldre) visar förbannat upp sitt set i knektar. Rivern är blank och brorsorna går hem tiltade.

Tror jag har ditt nummer, så jag kan ju höra av mig nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han bor på garvarn, bakom ICA. Det är väl han, jag och nån till som är stommen i gamet. Sen brukar bröderna stigsson, xman, några yngre förmågor samt annat löst folk dyka upp och donera.

Värde va ordet, en kväll halade man in 1900 på 1/2. Rekord för mig skulle jag tro.

Nyckelpotten den kvällen va rätt sjuk. Tredje handen för kvällen och vi snackar omaha. Jag floppar stege på brädan JT8, två spader med mina Q9xx. Bror nr1 bettar pot, bror nr2 slår om, återigen nära pot. Med spaderdraget ute bestämmer jag mig för att döda handen direkt genom att re-potta då grabbarna är dåligt slaskiga och säkerligen sitter på drag. Får syn av båda brorsorna. Skumt tycker jag och mår rätt illa när klöver kung dimper ner och båda(!?) brorsorna ställer. Känner att det finns en stor risk för att nån av dom dragit en bättre stege med AQxx men allt känns ändå skumt så jag funderar på saken. Kommer till slut fram till att det är rätt att syna med tanke på pottodds och sån skit. Jag täcker båda och potten ligger på cirka 1300 spänn. Bror nr1 garvar lite nervöst och visar upp sitt färgdrag, bror nr2 (den äldre) visar förbannat upp sitt set i knektar. Rivern är blank och brorsorna går hem tiltade.

Tror jag har ditt nummer, så jag kan ju höra av mig nästa gång.

De va som fan, vi är ju semigrannar.. Efter en handfull öl skulle jag nästan kunna öppna köksfönstret och pissa in på hans gård.. Nästan alltså.

Ja men absolut, hör gärna av er till mig om ni är sugna på o lira lite.. Om inte annat har jag ju ett bord sedan Bua-tiden på klubben i mitt förråd så är det lokalbrist så är det bara att höra av er.

Norden & Co får man ju höra av 30 minuter innan man börjar blindas av, det brukar oftast bli tillräckligt stressigt för att man ska skita i alltihop.

Alltså, jo bröderna Stigsson verkar ju sjuka actiontriggers. Bror 1 har jag ju mött ett antal ggr på svs, blir alltid värsta allin-frenzyn och vi är typ 500BB djupa båda två inom max en halvtimme.. Andra brorsan passade ju på att kapa brorsans konto när han var i San Diego, donkade av 200BB till mig med 77 mot JT på 4897-bräda.

Skulle som sagt va riktigt skoj om det blev något spel, så hör av dig!

Fast inte nu i helgen, för då våras det för hockeyfesten med betoning på fest. Vi ställer ju tydligen tillbaka klockan natten mellan Lördag och Söndag, så det blir en timme extra efterfest på hotellrummet.. Blir du kvar i Gävle över helgen så tycker jag absolut att du ska hänga ut och klubba lite som Kerstin brukar säga.. (riktigt uselt insiderskämt).

Konsumgrinden suger hårig.

Länk till kommentar

Goddagens!

Tänker bara höra me dig TS här.. du håller ju på brynäs.

Bor du i Gävle?

Edit: Och vilken åldersintervall i livet är du inom? ;P

Tjena, jag bor inte i Gävle. Bor i Östhammar några mil söderut.

Hade en period för 3-4 år sedan då vi spenderade i stort sett varje helg i Gävle, dels på hockey men också en hel del ute på krogen.

Nu var det dock längesen jag kände på utelivet i Gävle, så det ska bannemej bli riktigt gött på Lördag.

Har fyllt 24 i år, så tillhör väl kanske genomsnittsåldern på PF.. I "livet" får man väl kanske kalla det den yngre "intervallen". 30årskrisen kommer inte bli nådig.

Är du sugen på att hitta en fylla på Lördag är du välkommen att följa med!

Länk till kommentar

Vad fan är det som happening med Fabian Brunnström?

För typ tre-fyra år sedan spelade han väl i div 4 om jag inte har helt fel.

Nu spelar han i ett power play med Niskanen - Modano - Richards - Morrow. Rätt så jävla sjuk kometkarriär.

Har iaf softat med tjejen hela förmiddagen, om 1½ timme bär det av till Arlanda för att lämna av henne.. Sen framåt kvällen blir det nog lite grind, ska bli skoj att se vad som händer på 5/10 framåt senkvällarna.

Kommer nog bli en hel jävla massa svs-grind, xbox-slask och skridskoåkning nere vid rinken de två-tre närmsta dagarna.

Länk till kommentar

Vad slutade golfsäsongen på hcp-mässigt? Vad har du för mål inför nästa?

Själv slutade jag på 10,3 även om vi fortfarande försöker spela en gång i veckan så känns inte sänkning jättetroligt då det är för blött och blåser motvind för ofta ;-)

Min målsättning inför 09 är att gå under 9,0

Hehe, golfsäsongen dog ut fullständigt under tidiga Augusti för oss.

Iom att Joggy var iväg på mkt tävlingar utomlands blev det inte mer än att jag åkte och spelade ett par 9hålare ett par ggr i Augusti.

Vet faktiskt inte varför, men suget bara försvann helt och hållet.

Stannade på 10,5 i hcp tror jag.

Får väl ta ditt uttalande som en morot och försöka komma under 9,0 med större marginal än dig.. :)

Kommer vi ihåg detta till vårkanten?

Ska slänga i mig lite mat nu, sen över till Joggy för diverse spel-aktiviteter.

Mkt troligt att jag kommer synas på svs vid 21-22-tiden.

Länk till kommentar

Blev ett fullt godkänt pluspass.

Började med att backa rätt rejält, hade jätteproblem med en fisk, han lyckades alltid överpott-CRAI på floppen med sina jävla öppna stegdrag på färgbrädor mot mina överpar. Den jäveln satte dem typ tre ggr tror jag, sen drog han såklart.

Det jobbiga med de grejorna är ju att när han checkställer så mkt överpott så vet jag ju att han är för dålig för att det ska vara en hand. Blixtsynade alla tre ggr med två ggr KK och en QQ, självklart duckar jag färgen som jag är 90% säker på att han har.. Men nej då viker han över ett jävla litet fittigt stegdrag.. Riktigt tiltande.

Lite skön abc-poker grindade mig dock upp till ett 2K-plus.

+36350:- för Oktober. Fortfarande bara en backdag - ta i trä!

Länk till kommentar

Trodde faktiskt inte att 5/10 skulle vara så här fisktätt, nästan aldrig har jag mer än 2 grinders per bord.. Oavsett tid på dagen. Mkt fint.

Spelade en halvtimme 2,5/5 innan jag vaknade till riktigt, plus ca 1K där och sen ytterligare 2,5K på 5/10 på ganska standard händer.

Blir inte så mkt HHs nu i början, dels för att allt flyter på så pass bra att jag sällan har något jag undrar så jättemkt över beslut osv. Men också för att jag vet att det är många 5/10-grinders som läser här, förrutom Jerico och Kees som skriver (som nog är de två jag aktar mig mest för) så läser förmodligen de flesta andra grinders också på pf.. Kanske inte specifikt i min DB men det känns ändå onödigt att ge bort någon information när jag ändå är så pass färsk på nivå. Det kommer kanske lite HHs när jag börjar gå kall igen. :)

Får se om jag kör ett par sit&goes innan jag fixar väckning åt joggy, skridskoåkning på schemat idag. :D

+39986:-, är syndigt nära mitt mål för denna vecka som var 40K.

Sa till tjejen innan hon åkte till London att jag ska vara över 40K med marginal när hon kommer hem (imorgon kväll) och sen jobba för 50K innan månadens slut. Vore ju sjukt att nå 50K mtp att 27K är mitt tidigare CG-rekord.

Länk till kommentar

Riktigt bra resultat än så länge! Hur ser fördelningen ut 2.5/5 - 5/10 denna månad? Riktigt imponerande om majoriteten är från 2.5/5.. GL med målet

Ty. 25KSEK är från 2,5/5. Där har jag gjort 23K händer, har verkligen kört över den nivån än så länge.

Resterande 14K är från 5/10 över 5K händer, BB/100 stämmer inte riktigt eftersom jag gjorde typ 1K händer hos joggy igår och plussade 2K.. Men här hemma över 3K händer ligger den på 18,5 vilket förstås är frukten av en galen rusch.

Länk till kommentar

Najs mannen, skönt att nå sina mål och samtidigt slå gamla resultat med råge :-D

Ty, hur går pokern för dig? Väldigt längesen jag såg dig på svs?

Har för mig att du snacka om att du skulle ta pokerbrejk, men är du någorlunda pokeraddicted så lär du slaska nånstans när du ändå är här inne och läser!? :)

Länk till kommentar

riktigt bra party, du verkar klara dig riktigt fint på din nya nivå. Då lär vi inte ses vid borden längre.

lycka till

Hehe, jo jag kommer spela 2,5/5 så fort det är dåligt värde eller dålig trafik på 5/10.. Så det är nog inte det sista du har sett av mig.

Men måste erkänna att jag känner mig mkt bekvämare på 5/10 än jag hade trott att jag skulle göra. Lätt att säga när det nästan bara swingar uppåt.. Men ändå.

Är också väldigt medveten om att jag har sprungit jättebra denna månad, så det är inte omöjligt att jag spelar 2,5/5 igen om en månad.. Förhoppningsvis inte så klart.

Denna skulle lätt komma med i första kapitlet om jag skrev en bok med titeln; "Hur man bubblar 4 SH-sit&goes i rad!!":

PokerStars Spel #21396911183: Turnering #115706174, $12+$1 Holdem No limit - Omgång IV (50/100) - 2008-10-22 6:05:31 ET

Bord '115706174 1' 6-max Plats #5 har knappen

Plats 2: K-69 (3915 i marker)

Plats 5: Partyjack (1340 i marker)

Plats 6: svenhc666 (3745 i marker)

svenhc666: lägger lilla mörken 50

K-69: lägger stora mörken 100

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Partyjack [Qs Ah]

Partyjack: höjer 200 till 300

svenhc666: lägger sig

K-69: synar 200

*** FLOPP *** [Qc 2c Jh]