Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.

Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

skratta inte om du inte förstår mitt sista pm :) det ringer hela tiden här på jobbet ^^

Hehe, nej det gick att tyda helt okej!

Har precis avslutat ett av de sjukaste passen jag spelat på väldigt, väldigt länge.. Allt rullade på bra, löft lagom mkt kort, träffade lagom mkt floppar men jääävlar vad jag fick betalt. Så fort jag träffade halvhårt så var det någon som träffat lite lösare som gärna donerade hela stacken.

Sinnessjukt pass.

Avslutar dagen med en BB/100 på 19.92.

+5172:-, hade tex 9K utspritt på fyra bord innan jag loggade ut. Totalslakt blev det av det hela, tänk om allt kunde flyta på sådär varje pass..

Har väl inga direkt intressanta händer att lägga upp då det mesta gick min väg.

Måste tacka alla som pushade på mig om att skaffa PT, den absolut största fördelen med programmet är för mig att hitta vad jag kallar för spewgrinders.. Det är alla tomtar som envisas med att spela tre-fyra bord och fylla upp till maxupptag hela tiden men trots det är riktigt jävla dåliga.

Innan jag skaffade PT var det lätt hänt att man hittade en spelare som spelar 4 bord med fulla inköp.. Visst, han måste väl vara okej.. Onödigt att ödsla energi och tid på att spela mot just han när det finns så mkt fisk.

Med PT däremot hittar jag alla dessa spewgrinders och jag gör MKT pengar på dem..

Stort tack också till er som påpekade att jag behövde öka aggressiviteten i spelet och höja mer händer preflop.

Första veckan i månaden jobbade jag stenhårt för att få upp både min PFR och TAF.

Gick från 22/13/2,5 till 18/16/6 och märkte direkt att det gav resultat.

De senaste dagarna har jag fokuserat på att hålla i samma AF men försöka komma upp till min "vanliga" VPIP för att spela de händer jag är van och känner mig bekväm med att spela.

Idag spelade jag då 22/16/5,5.

Känns som att det är siffror jag behöver hålla, möjligtvis höja mer händer ändå preflop?

Tankar?

Nu hade jag tänkt lyfta och bota min rövsvett i liggande position i soffan och glo på tv nån timme innan det bär av till rinken.. Skoj att det blir av, väldigt sugen på lite motion.

Ska även smånjuta lite åt att redan vara +18072:-, ska jobba på och tänka på att hålla den "nya" spelstilen för att kanske rent av klonka ny rekordmånad?

Vet att jag jinxat mig själv tusentals ggr genom att tänka i de banorna, men man ska inte va så jävla vidskeplig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut, upp och kör 5/10 nu! :)

Det är planen att få in en 10-20K händer där denna månad, grejen är ju den att de tider jag spelar som mest (8-16) så är det ju brutalt dålig action på 5/10. De ggr jag kollat så är det typ B Scherban som sitter och spelar 12/6-poker och ett par likadana och ytterligare en handfull hyfsade spelare, så händer det inget drastiskt så är det ett extremt nerbyte i värde imo.

Men jag håller hela tiden koll på hur det ser ut med traffiken på 5/10.

yes spara fiskresterna på 2.5-5 åt oss små :)

Hehe, som att det är risk att det ska ta slut på fisk där? :P

Kör du med PT2? Fungerar HUDen till svs?

pt2 + GameTime så funkar huden till svs. föredrar dock Holdemmanager

Mmm, kan tänka mig att HM är mkt bättre men jag som är en sån jubelidiot när det kommer till datorerna och det tekniska runt omkring så blev jag så till mig när jag fick igång PT2 så det har inte hänt mer sen.. :)

+1

Som en slags blandning av fotboll, handboll och innebandy.

Fotboll i det rent tekniska, handbolls-strategi (nästan) och innebandytempo.. Riktigt kul att kolla på faktiskt.

Sitter och hugger på biljetter till Brynäs-SAIK och hittar ett par på en etage lägre än vi brukar sitta.. Nu hamnar vi 10 rader ovan isen och det bör vara bättre för (milt) närsynte Joggy och mig.

Analys-nördar som vi är så har vi alltid tagit en plats på M3 strax under taket då man ser alla markeringsmissar och alla öppningar osv.. Men ibland kan det vara kul att komma ner och få lite mer action, få höra lite spelarsnack osv..

Ska försöka fyra av ett par timmars grind nu tror jag, mkt på schemat idag.. Tex personalmöte på konsum, glassigt värre.

Länk till kommentar

SAIK vinner på torsdag

Hehe, såg att Lasse Jonsson kanske skulle missa matchen på Torsdag.. Då är vårt första backpar Andersén-Carlsson..

Så jo, då ser det nog tufft ut.. Men jag tror att med revanschlusta från bortamatchen och med Markström i mål kan nog hemmavinst vara inom räckhåll.

Blev nästan inget spel alls under förmiddagen, joggy kom förbi och vi gick till han och bokade biljetter och spelade lite xbox.

Hann dock spela lite 5/10 (typ 200 händer), hamnade på ett fint bord med bara massa fisk.. Den ena fisken gick in i värsta klonkfrenzyn och tömde övriga, vips så satt vi och spelade HU och jag kunde bara inte lämna - trots att jag suger på HU. Vann till slut typ 300 på en fin hit&run då joggy kom ganska direkt.

Ska spela lite nu, försöka hitta iaf ett eller två intressanta 5/10-bord.

Länk till kommentar

Så.. Loggar in och letar efter två 5/10 och två 2,5/5-bord, hittar ett bord där "wikander" sitter med 7K.

Va fan, man vet ju att det händer att supernötter hittar klonken ordentligt.. Men det verkar ju konstigt när han får sitta ensam och vänta med sån stack.

Det visade sig vara en riktig jävla nöt, han klonkade som en gud mot allt och alla.. Förrutom mot mig, som bevisligen är lite rungood.. Träffade stenhårt några ggr mot honom och det gav ganska bra pröjs om man säger så:

***** Hand History for Game 829452103 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 15, 12:44:43 ET 2008

Table Eva Turbo 4 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: wikander ( $6450.48 )

Seat 2: Partyjack ( $3196.52 )

Seat 3: lirapoker ( $1935 )

Seat 4: HarryPokr ( $2204.14 )

Partyjack posts small blind [$5].

lirapoker posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ac 8c ]

HarryPokr folds.

wikander calls [$10].

Partyjack raises [$45].

lirapoker calls [$40].

wikander calls [$40].

** Dealing Flop ** [ Qc, 9c, 2s ]

Partyjack bets [$120].

lirapoker folds.

wikander calls [$120].

** Dealing Turn ** [ Ks ]

Partyjack bets [$120].

wikander calls [$120].

** Dealing River ** [ 6c ]

Partyjack bets [$470].

wikander raises [$940].

Partyjack is all-In.

wikander calls [$1966.52].

Partyjack shows [ Ac, 8c ] a flush, ace high.

Partyjack wins $6428.04 from the main pot with a flush, ace high.

Game#829452646 starts.

#Game No : 829452646

***** Hand History for Game 829447123 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 15, 12:36:21 ET 2008

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: wikander ( $7233.59 )

Seat 2: Partyjack ( $2375 )

Seat 3: lirapoker ( $1885 )

Seat 4: HarryPokr ( $2077.13 )

Seat 5: Josefin_21 ( $263.26 )

lirapoker posts small blind [$5].

HarryPokr posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 9d 9h ]

Josefin_21 folds.

wikander calls [$10].

Partyjack raises [$50].

lirapoker folds.

HarryPokr calls [$40].

wikander calls [$40].

** Dealing Flop ** [ 4c, 8d, 2h ]

HarryPokr checks.

wikander bets [$155].

Partyjack calls [$155].

HarryPokr folds.

** Dealing Turn ** [ Ts ]

wikander bets [$232.5].

Partyjack calls [$232.5].

** Dealing River ** [ 7c ]

wikander bets [$465].

Partyjack calls [$465].

wikander shows [ 8s, 9s ] a pair of eights.

Partyjack shows [ 9d, 9h ] a pair of nines.

Partyjack wins $1845 from the main pot with a pair of nines.

***** Hand History for Game 829462573 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 15, 13:02:18 ET 2008

Seat 2 is the button

Seat 1: wikander ( $3359.7 )

Seat 2: Partyjack ( $6537.26 )

Seat 3: lirapoker ( $2003.15 )

Seat 4: HarryPokr ( $2256.78 )

Seat 5: Jerico ( $2032.88 )

lirapoker posts small blind [$5].

HarryPokr posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kd Jd ]

Jerico raises [$35].

wikander calls [$35].

Partyjack calls [$35].

lirapoker folds.

HarryPokr folds.

** Dealing Flop ** [ 6d, 4d, 7h ]

Jerico checks.

wikander bets [$120].

Partyjack calls [$120].

Jerico folds.

** Dealing Turn ** [ 5d ]

wikander bets [$360].

Partyjack calls [$360].

** Dealing River ** [ Qh ]

wikander bets [$1080].

Partyjack calls [$1080].

wikander shows [ 9d, 8s ] a straight, five to nine.

Partyjack shows [ Kd, Jd ] a flush, king high.

Partyjack wins $3225 from the main pot with a flush, king high.

Game#829463060 starts.

#Game No : 829463060

KJ-handen är ju verkligen extremt vekt att inte höja på river, jag vet..

Men jag kände att antingen var han på bluffen eller så har han nötfärgen, tänkte inte alls på att han kunde bomba loss med übernötstegen..

Tyvärr var jag tvungen att lägga ner nu, han dubblade precis upp mot Jerico med A8 AI preflop.

Tjejen ringde och ville ha hjälp med ett par grejor, kan väl ställa upp och hjälpa till.. Hade hon ringt en timme tidigare hade jag varit typ 8K fattigare..

Springer alltså från +18K till +26K mest tack vare denne klonknisse.. Man förbannar dem alldeles för ofta känner jag, ibland betalar de ju faktiskt tillbaka också!

Var ju nöjd med min BB/100 igår när den låg på 20, idag landar den på 65 pga att jag bara spelade 700 händer.. 96 BB/100 på 5/10, får man ju kalla en riktig smakstart. :)

+26062:- - ship it!

Länk till kommentar

Vill du att jag ska posta potterna när apmongot wiklander gick från 1k till 7k?:rolleyes: Kan säga att det var brutalt :cry:

Ge tillbaka mina pengar ;)

Hehe, jag kan bara tänka mig hur det såg ut.

Han spelade ju så förbannat roligt också, det var pottknappen eller så var det checksynen. Samma spel rakt igenom varje hand, antingen bestämde han sig för att potta eller så skulle han checksyna handen - rakt igenom.

Han vann som sagt all in pre mot mig 1.7k A8 mot JJ. Sen tre händer senare plockar ha upp AA mot min KQ på Qxx... Slutade back 2350 mot honom.

Jo, ärligt talat tycker jag det är lite läskigt när man hamnar jättedjupt mot såna spelare.. Man kan ju aldrig i helvetet lägga ett TP tex, det kan bli jävligt dyrt om han har variansen på sin sida.

Jag hade faktiskt gärna betalat för hans image för att sedan börja plocka upp händer :)

Hehe, det är bara börja betala.. Han har nog fått betala några sittningar för att bygga image han också.. :)

Ska iaf slänga i mig lite mat nu efter personalmötet och sen åka över till tjejen och ta en lugn och skön kväll.

Hon skulle tydligen upp tidigt och jobba imorgon, så jag lär väl sitta och vänta på fisken imorgon bitti som vanligt. :)

Länk till kommentar

Jo, ärligt talat tycker jag det är lite läskigt när man hamnar jättedjupt mot såna spelare.. Man kan ju aldrig i helvetet lägga ett TP tex, det kan bli jävligt dyrt om han har variansen på sin sida.

Går väl ändå att potkontrollera fast ni är 7k djup om fi nu inte startar att överbeta(?). Tycker det är riktigt skönt att möta maniacs med stora stackar

Länk till kommentar

Går väl ändå att potkontrollera fast ni är 7k djup om fi nu inte startar att överbeta(?). Tycker det är riktigt skönt att möta maniacs med stora stackar

Det är för att du är en själv i kombination med din självgodhet:roll: ...

Om han Dega a,8 pree mot jercio kan du ju räkna ut hur sick hans betsizes var.

Länk till kommentar

Jo, visst går det att potkontrollera.

Men som handen mot Jerico, Jerico höjer standard med JJ och fisken ställer 1700 rakt ut med A8.

Det går ju aldrig att lägga ett par över 77-88 mot en sån jubelidiot, kanske inte ett pp öht.

Nötig kommentar inför Växjö Lakers - Troja Ljungby i hockeyallsvenskan.

Nån skadad spelare eller liknande intervjuas och de kommer fram till frågan; "Du tror inte att många spelare kommer vara nervösa när det är smålandsderby?"

"Nej, det är en så viktig match.. Så det tror jag inte."

Wp, jag trodde iofs det fungerade tvärtom..

Länk till kommentar

Det är för att du är en själv i kombination med din självgodhet:roll: ...

förklara yttligare tack

Jo, visst går det att potkontrollera.

Men som handen mot Jerico, Jerico höjer standard med JJ och fisken ställer 1700 rakt ut med A8.

Det går ju aldrig att lägga ett par över 77-88 mot en sån jubelidiot, kanske inte ett pp öht.

Han öppendega alltså över min openraise till 3.5bb...

om ni vet hur han spelar så är det ju ruskigt skönt. Kom själv ihåg när Åssis satt och tilta och där man kunde dega 99 för 300bb och veta att man har sina 70% i de flesta fallen.

Länk till kommentar

hej party!

Spelade en del mot dig igår å du träffade enligt egen utsago rätt hårt å tog mig på en del =). Såg att du hade fina resultat från sessionen med! Tänkte bara säga grattis till ditt fina månadsresultat än så länge! Lycka till med spelandet (dock ej mot mig ofc).

MVH

DrillerKiller

Hehe, okej tack då.. Jo jag har haft en bra period.

Upplevde att hela tiden från Mars-Juni gick lite i uppförsbacke, gjorde ändå okej månadsresultat men hade väldigt många dagar då verkligen allt gick emot och jag fick kämpa för att rädda ett 1K-back typ.

Sedan i Juli och Augusti gick allt plötsligt mycket lättare, förra månaden var då den värsta jag någonsin varit med om tror jag.. Och så går det så här denna månad, vill inbilla mig att det är de relativt stora ändringar jag gjort i mitt spel som betalar sig till stor del.

Men självklart springer jag väldigt bra. Jag är 1K short på mitt månadsrekord när halva månaden har gått, då måste man allt va lite rungood. :)

Möttes vi på 5/10 eller 2,5/5?

Har verkligen galet lätt att komma upp på morgnarna nu för tiden, pinnar upp och spisar frukost till både tjejen och mig själv..

Den autoimmuna sjukdomen som jag dras med för med sig en del symptom där det absolut vanligaste är en "abnorm" trötthet som inte kan botas med någon mängd sömn har jag fått berättat för mig..

Och visst, jag har haft perioder där jag är så förbannade trött.. En period på gymnasiet somnade jag direkt när jag kom hem, alltså typ 16-tiden.. Vaknade igen vid 21, somnade om vid 22 och gick till skolan kl 7.

Sedan dess har jag ätit kortison och det är verkligen guds gåva till mig, vet att det sliter extremt på kroppen.. Det är lite som att mecka in en jättemotor med turbo och hela kittet i en bil som faktiskt kanske inte orkar med, det sliter på mage och det sliter på skelett och det sliter på blodkärl och allt möjligt.

Men jävlar så det är effektivt, när jag tidigare låg på 6-7 tabletter om dagen hade jag enorma sömnproblem.. Kunde vara vaken 20-22 timmar varje dygn trots att jag kände mig sådär "abnormt" trött. Så fort jag la mig för att sova gick hjärtat ultrarapid och jag började svettas ungefär.

För att medicinen skulle få sin rätta effekt var doktorn dock tvungen att trappa ner i långsamt tempo, ca ½ tablett varannan/var tredje månad. Nu är jag nere på 1½ tablett varje morgon och det har ju för den som kan sin matematik tagit några år att trappa ner det.

Men nu känns det som att jag hittat en klockren balans.. Jag somnar som en klocka verkligen på sekunden vi släcker lampan känns det som, har aldrig något minne av att jag legat och försökt somna när jag vaknar på morgonen. Visst jag känner mig fortfarande "abnormt" trött mellan varven, men efter att ha haft denna trötthetskänsla i närmare 6 år börjar jag vänja mig kort sagt.

Det händer att jag framstår som superklumpig och tankspridd då jag har kortare ögonblick där jag bara stänger av och känner som att jag kommer somna typ, men koffeinet håller mig alert och effektiv när jag verkligen behöver det.. Trots att jag försöker att inte överdosera det hela.

Sjukdomsläget för mig är just nu bättre än det varit sedan jag fick diagnosen för 6 år sedan, jag har tidigare inte varit "frisk" mer än typ 4-5 månader i stöten.. Nu har mina prover varit normala i över ett år.

Jag är helt övertygad om att det har med min livssituation att göra, jag trivs så jävla bra med pokerlevernet och med att jobba en dag eller två varje vecka så jag får träffa mina gamla konsumkollegor och kunder.

När jag ser tillbaka har också min sjukdom pendlat allt eftersom det har hänt grejer i mitt liv, när det tog slut med min förra flickvän för 3 år sedan efter ett 3 år långt förhållande slog mina provresultat volter och jag fick inflammationer på njurar och lite allt möjligt..

Så jag är helt klart ett fan av tankarna att psyket påvärkar fysiken mkt mkt mer än vad någon egentligen kan bevisa.

Ikväll blir det då SAIK hemma i Läkerolen, Dixon missar matchen och där har ju Brynäs "fd" krisperioder hjälpt oss imo. Vi har ett helt kompani med ytterforwards som spelat center 10-20 matcher under krisperioderna då det desperat söktes efter en lösning. Såna som Ove Molin och Samuraj Björne Daniel-san är jättevana med centerrollen och det blir aldrig panik bara för att ett par centrar går sönder.. Vi har ju haft skade-benägna centrar genom åren, har fortfarande kvar den "värste" i världshistorien i Micke Lind som går sönder på alla sätt och vis.. Någon som lagt märke till puckelryggen?

Ska väl spela några timmar nu, får se om jag drar mig över till joggy sen och lirar lite xbox innan vi åker norrut.

Hoppas verkligen att det slutar regna också, ligger på ett par minst sagt slitna sommardäck till s60n och blir det lite regn och närmare nollan som igår kväll så kan det bli 70 hela vägen hem till Östhammar. Det är jag inget fan av, vill helst att det ska kunna knycka det dubbla mellan viltstaketen.

Länk till kommentar

Hyggligt pass som började lite risigt men jag jobbade mig tillbaka och landade på ett 2,5K-plus.

Körde 3-4 bord 5/10 och fyllde upp med ett 2,5/5-bord när det behövdes, kändes riktigt bra.. Trodde faktiskt inte det skulle finnas så här pass mkt fisk på 5/10 under dagtid.

Denna är lite jobbig, det är ju egentligen superrisigt att betala på river här men jag kände att det dels var en stor chans att han missade färgen och fi var dessutom så dålig att han lätt kunde ha värdebettat ett tvåpar på den brädan.. Han spelade iaf 87/21/1 (!!)

***** Hand History for Game 830177917 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, October 16, 07:51:57 ET 2008

Table Eva 42 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: miki77 ( $2934.14 )

Seat 2: ymmot ( $1570.94 )

Seat 3: Gul ( $3329.38 )

Seat 4: claudius ( $1455.77 )

Seat 5: Partyjack ( $1985 )

claudius posts small blind [$5].

Partyjack posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 4h 4s ]

miki77 calls [$10].

ymmot folds.

Gul raises [$66].

claudius folds.

Partyjack calls [$56].

miki77 calls [$56].

** Dealing Flop ** [ Tc, 7d, 4c ]

Partyjack checks.

miki77 checks.

Gul checks.

** Dealing Turn ** [ 5s ]

Partyjack bets [$160].

miki77 calls [$160].

Gul folds.

** Dealing River ** [ 8d ]

Partyjack checks.

miki77 bets [$523].

Partyjack calls [$523].

miki77 shows [ Ts, 6d ] a straight, four to eight.

miki77 wins $1554 from the main pot with a straight, four to eight.

Game#830178221 starts.

#Game No : 830178221

Här vet jag ingenting om fi som är ny vid bordet, känns som att han kåkar upp turn. Sen bettar jag väldigt lite på river, dels för att få syn av typ 88-JJ lättare men också för att han ska kunna bluffa på med ett missat färgdrag. När han sen lastar så ändrar jag mig och bestämmer mig för att han kanske visst kåkade upp.. Lite cp kanske.

Bäst här är kanske ändå att betta lite hårdare och sen vika omslag eller?

Som det blev nu blev det iaf inte bra.

***** Hand History for Game 830183886 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, October 16, 08:13:11 ET 2008

Seat 3 is the button

Seat 2: Partyjack ( $2015 )

Seat 3: maestro1 ( $957.03 )

Seat 4: PokerjaevL ( $1990 )

Seat 5: 6holm6 ( $1029.79 )

PokerjaevL posts small blind [$5].

6holm6 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qd Qh ]

Partyjack raises [$40].

maestro1 calls [$40].

PokerjaevL folds.

6holm6 folds.

** Dealing Flop ** [ 5d, 6h, 7d ]

Partyjack bets [$80].

maestro1 calls [$80].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

Partyjack bets [$150].

maestro1 calls [$150].

** Dealing River ** [ 2c ]

Partyjack bets [$170].

maestro1 is all-In.

Partyjack folds.

maestro1 does not show cards.

maestro1 wins $1397.03

Game#830184292 starts.

#Game No : 830184292

Största potten som bidrog med att dra mig ur 2K-hålet och påbörja klättringen mot gröna siffror. Är medveten om att Gul kan peta in pengarna med väldigt många händer där så är inte alls säker på att jag översettade honom. Kan mkt väl bara varit ett FD men troligtvis ett överpar!?

***** Hand History for Game 830197847 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, October 16, 08:55:36 ET 2008

Table Eva 42 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 2: ymmot ( $1522.02 )

Seat 3: Gul ( $2825.34 )

Seat 4: Jerico ( $2165.52 )

Seat 5: Partyjack ( $2311.56 )

ymmot posts small blind [$5].

Gul posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 9h 9c ]

Jerico folds.

Partyjack raises [$40].

ymmot folds.

Gul calls [$30].

** Dealing Flop ** [ 9s, 6h, 4h ]

Gul bets [$66].

Partyjack raises [$202].

Gul raises [$711].

Partyjack is all-In.

Gul calls [$1494.56].

** Dealing Turn ** [ Qc ]

** Dealing River ** [ Jd ]

Partyjack shows [ 9h, 9c ] three of a kind, nines.

Partyjack wins $4613.12 from the main pot with three of a kind, nines.

Ska iaf peta i mig lite lunch nu, sen försöka väcka joggy och se om det finns nåt xbox-sug hos honom.

Riktigt skön tredagars-rusch just nu, är upp 15K på tre dagar.

+28515:- för månaden.

Heja Brynäs!

Länk till kommentar