Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev två timmars grind iaf.

 

Började som sagt rejält jävla kallt, sprang på en massa skit men blev mest bara små potter.

Satt säkert 45 minuter och foldade för omslag mot fi i denna hand, när han sen började flumma i chatten om att han behövde pengar för att köpa en polsk fru osv så insåg jag att någon sorts drog var inblandad. Jakten var officiellt igång..

 

***** Hand History for Game 799861292 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, September 12, 07:47:35 ET 2008

Table Diana Turbo 4 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: gruvan123 ( $1118.17 )

Seat 2: Pad86 ( $1148.76 )

Seat 3: Partyjack ( $1139.77 )

Seat 4: johanna112 ( $1358.74 )

Seat 5: Ramsen ( $225.15 )

gruvan123 posts small blind [$2.5].

Pad86 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 9s 9c ]

Partyjack raises [$20].

johanna112 raises [$70].

Ramsen folds.

gruvan123 folds.

Pad86 folds.

Partyjack calls [$50].

** Dealing Flop ** [ 9d, 4c, 6s ]

Partyjack checks.

johanna112 checks.

** Dealing Turn ** [ Qs ]

Partyjack bets [$73.75].

johanna112 calls [$73.75].

** Dealing River ** [ 5h ]

Partyjack bets [$200].

johanna112 raises [$400].

Partyjack is all-In.

johanna112 folds.

Partyjack does not show cards.

Partyjack wins $1676.02

 

***** Hand History for Game 799862663 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, September 12, 07:52:09 ET 2008

Table Diana Turbo 4 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: gruvan123 ( $1109.26 )

Seat 2: Pad86 ( $1110.89 )

Seat 3: Partyjack ( $1663.52 )

Seat 4: johanna112 ( $1075.87 )

Seat 5: Ramsen ( $250 )

gruvan123 posts small blind [$2.5].

Pad86 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kc Ks ]

Partyjack calls [$5].

johanna112 raises [$40].

Ramsen folds.

gruvan123 calls [$37.5].

Pad86 folds.

Partyjack raises [$165].

johanna112 calls [$130].

gruvan123 calls [$130].

** Dealing Flop ** [ 3d, Qc, 5c ]

gruvan123 checks.

Partyjack bets [$390].

johanna112 calls [$390].

gruvan123 folds.

** Dealing Turn ** [ 2c ]

Partyjack is all-In.

johanna112 is all-In.

** Dealing River ** [ 9h ]

Partyjack shows [ Kc, Ks ] a pair of kings.

Partyjack wins $587.65 from side pot#1 with a pair of kings.

Partyjack wins $2311.74 from the main pot with a pair of kings.

Game#799862929 starts.

#Game No : 799862929

 

Mellan dessa två la jag även KK på Q99T8 med tre klöver, kunde inte spela river där.. Men han spela den så att jag iaf fick se river, han visade då A7o.

 

Gick då upp på ett 500-plus.

Inspirerad av joggy och hogges PLO-grind hoppade jag på tre bord 1/2 och ruschade väl en del då jag vann 800 till på ca 25 minuter.

 

+3829:- för september, kanske tom kan ta ut en skaplig lön för månaden.

 

Konsum snart nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99 handen: Jag tycker du kan göra en större bet på turn, 120 eller nåt liknande. Du vill ju hinna få in lite pengar i potten.

 

R7 är föresten nöten. Det har gått väldigt bra sen jag började lyssna webradion när jag grindar. :-D

 

Ja.. Sant att jag borde tagit den linjen i efterhand, som sagt försökte han väl på fyllan och villan visa vem det var som bestämde genom att slå om i stortsett varje bet jag sköt på honom. Var helt övertygad om att han skulle pumpa den när jag beta så svagt på turn. Nu fick jag ju ändå in en del på river när han bestämde sig för att bluffa där istället, han hade nämligen autofolden intryckt när jag ställer in river.

 

R7 är nöten, om inte en hel jävla skål med nötter. Det gör verkligen underverk för mitt game, eller så inbillar jag mig bara.. :)

 

Konsumgrinden är verkligen ordentligt matt idag, varit jävligt dåligt med sömn senaste tiden.. Har ett knä som blir inflammerat lite titt som tätt pga min SLE så jag är lite halvt halt nu också. Ska väl in och få en spruta där om det inte ger med sig självt.

 

Dessutom är det verklingen ingen action! Give me aaction!

 

Satt dock och funderade i kassan, många anser nog att kassajobbet är ett riktigt skitgöra. Speciellt stor andel av de som faktiskt jobbar här, själv tycker jag att det är lite seminöt.. Det är där man träffar alla kunder, där man får alla intryck av action genom nötiga konversationer med nötiga människor.. Och är det lugnt med folk kan man alltid slita fram en sportblaska eller bara sitta och dagdrömma (något jag är långt bättre än average-svensken på tror jag). Jag trivs, men jag kan ju lika bra sitta och dagdrömma hemma framför fyra bord 2,5/5. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sprang på ett trevligt actionmongo som jag mött tidigare, nickar Dina->Mina. Har precis dykt upp på svs på senare dagar tror jag iaf.

 

Nja, han har spelat på fr 2.5/5 länge och grindar väldigt ofta, visste inte att han lirade sh. :-D

Har dock dålig koll om han är vinnande eller ej, ser ut att vinna för han ligger plus på borden ofta men det kan ju iofs vara en tillfällighet. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, han har spelat på fr 2.5/5 länge och grindar väldigt ofta, visste inte att han lirade sh. :-D

Har dock dålig koll om han är vinnande eller ej, ser ut att vinna för han ligger plus på borden ofta men det kan ju iofs vara en tillfällighet. :-)

 

Alltså, jag har visserligen bara spelat typ 200 händer mot honom men då är siffrorna typ 65/40/5 eller nåt sånt.. Har för mig jag skrev det lite längre upp, han spelar sjukt mkt händer och sjukt aggresivt, därför han också får lite stackar. Fyller man hela tiden upp till 200BB så behöver man inte spela mer än en halvtimme med det spelet förrän man har hyggliga 300-400BB-stackar på ett par bord.

 

Grejen är ju att han tillhör den trevliga kategorin fiskar som ALDRIG vill ge upp en bluff, även om svs största nit får in 70% av stacken på river så stänker de in det allra sista bara för att det finns en microskopisk chans att de kanske kan få fold. Dels är det ju detta som kanske gör honom lite obekväm att möta, men också något som är alldeles för lätt att utnyttja för att han inte ska hamna i actionmongo-facket imo.

 

Därmed inte sagt att han kanske spelar en tajt solid poker på FR..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag har visserligen bara spelat typ 200 händer mot honom men då är siffrorna typ 65/40/5 eller nåt sånt.. Har för mig jag skrev det lite längre upp, han spelar sjukt mkt händer och sjukt aggresivt, därför han också får lite stackar. Fyller man hela tiden upp till 200BB så behöver man inte spela mer än en halvtimme med det spelet förrän man har hyggliga 300-400BB-stackar på ett par bord.

 

Grejen är ju att han tillhör den trevliga kategorin fiskar som ALDRIG vill ge upp en bluff, även om svs största nit får in 70% av stacken på river så stänker de in det allra sista bara för att det finns en microskopisk chans att de kanske kan få fold. Dels är det ju detta som kanske gör honom lite obekväm att möta, men också något som är alldeles för lätt att utnyttja för att han inte ska hamna i actionmongo-facket imo.

 

Därmed inte sagt att han kanske spelar en tajt solid poker på FR..

 

 

Aa, har nog många mer händer mot honom. Fan att jag inte fixat pt ännu....

Att han lirar tajt och solid på fr kan vi låta vara osagt. ;-) *host* Det gör han inte, oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han på ca 500 händer han lirar 18/9 fick honom på en bra tilt förr iaf när man drog ut, inte sett han sen dess tydligen tillbaka nu :) tror det även var på 5/10.

 

Det var säkert samma då, i förrgår när jag var hos joggy. Snodde en pott av honom på turn utan att visa eller nånting och han börja svära om att jag skulle sugit ut på turn och att jag var en tjockis osv osv.. Så det kanske var du som satt på ett annat bord och jobbade upp tilten åt mig!? Ty isf. :)

 

Dags för lite grind nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt stabilt pass, en halvtimme mitt i passet förlorade jag verkligen inte en enda hand. Helt galet var det, att sen lördagsmorgnar är det ÖVERLÄGSET fiskigaste passet man kan hitta på svs gjorde ju inte saken sämre.

 

Upp 2K trots att jag inte stackade 100BB en enda gång, vann bara en jävla massa småpotter.

 

Alltid lika kul med alla fiskar som börjar tjafsa om hur dåligt man spelar.

Gissa om jag fick höra efter den här handen;

 

***** Hand History for Game 800911793 *****

$500 NL Texas Hold'em - Saturday, September 13, 09:23:02 ET 2008

Table Diana Turbo 2 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: aubejc ( $305.72 )

Seat 2: granathen ( $736.89 )

Seat 3: Partyjack ( $1972.86 )

Seat 4: jonston ( $286.52 )

Seat 5: V-unit ( $103.46 )

granathen posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 3d 6d ]

jonston raises [$11.25].

V-unit calls [$11.25].

aubejc calls [$11.25].

granathen folds.

Partyjack calls [$6.25].

** Dealing Flop ** [ Qd, 5c, 2d ]

Partyjack bets [$40].

jonston calls [$40].

V-unit is all-In.

aubejc folds.

Partyjack is all-In.

jonston folds.

** Dealing Turn ** [ Qh ]

** Dealing River ** [ 7s ]

Partyjack shows [ 3d, 6d ] a pair of queens.

V-unit shows [ Ad, 5h ] two pairs, queens and fives.

Partyjack wins $1869.4 from side pot#1 with a pair of queens.

V-unit wins $265.13 from the main pot with two pairs, queens and fives.

 

"För det första var det ju katastrof att syna 6.25 preflop med en så usel hand som 63d. För det andra så var flopspelet jätteuselt." Squeezade väl bort ett par sjuor eller något från utg.

 

Flippar ju nu mot hans A5, hade han haft AQ så drar jag ändå goda 40% och lite till. När jag dessutom squeezar bort UTGs CB så tycker jag det är ett jättestandardspel.

Kan ju säga att fisken fick höra och efter 10min av idel själsord från fisken så gav han väl upp mer eller mindre eftersom jag stackade honom till slut.

 

+5798:- för månaden. Var upp en bit över 6K men slarvade som fan mot en 500krs-stack. Floppade AQJ ur pos med AK, fick in allt men när jag just fått det kom jag på att jag som bäst spelar för en split. Visst är det inte ovanligt att man får in allt mot vilket A som helst, men det känns ändå kallt att få in rubbet på flop där tycker jag..

 

Ska stoppa i mig nåt krubb och sen köra lite lätt PLO 1/2 tror jag, känner att jag behöver träna PLO väldigt mkt. Ligger långt efter i tänket jämfört med Joggy och Hogge, kommer jag upp i deras nivå finns det nog mkt att lära där eftersom de spelar nästan uteslutande PLO nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back ca 600 på PLO.

Började bra och låg upp bra mkt ett tag, sen sprang jag in i älgjagaren jimmy:

 

 

***** Hand 800985327 *****

1.00/2.00 Omaha (PL) - Saturday, September 13, 2008 1:32:16 PM

Britta 46 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Partyjack (390.39)

Plats 2: jimmyälg (192.87)

Plats 3: olkiop (47.00)

Plats 4: MrHanz (123.50)

Plats 5: fiddski (472.47)

fiddski lägg LM 1.00

Partyjack lägg SM 2.00

** Giv **

Partyjack [Dk, Dr, Kns, Ek]

jimmyälg [N/A, N/A, N/A, N/A]

olkiop [N/A, N/A, N/A, N/A]

MrHanz [N/A, N/A, N/A, N/A]

fiddski [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

jimmyälg Höj till 4.00

olkiop Syna 4.00

MrHanz Syna 4.00

fiddski Lägg

Partyjack Syna 4.00

*** Flop(Board): *** : [6k, Eh, Knk]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Passa

jimmyälg Satsa 18.00

olkiop Syna 18.00

MrHanz Lägg

Partyjack Höj till 90.00

jimmyälg Syna 90.00

olkiop Lägg

*** Turn(Board): *** : [6k, Eh, Knk, Ds]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Satsa 216.00

jimmyälg All-in 98.87

*** River(Board): *** : [6k, Eh, Knk, Ds, 3r]

*** Showdown *** : Rake: 10.34 Totalpott: 403.40

Partyjack [Dk, Dr, Kns, Ek] Triss i damer Vinst: 0.00

jimmyälg [4k, Kh, 10k, Kk] Stege med ess i topp Vinst: 403.40

olkiop Lägger mig Vinst: 0.00

MrHanz Lägger mig Vinst: 0.00

fiddski Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

***** Hand 801000702 *****

1.00/2.00 Omaha (PL) - Saturday, September 13, 2008 1:57:50 PM

Britta 46 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Partyjack (499.14)

Plats 2: jimmyälg (363.73)

Plats 3: Tonnit (49.00)

Plats 4: mmartina (469.11)

jimmyälg lägg LM 1.00

Tonnit lägg SM 2.00

** Giv **

Partyjack [Es, Kns, 10k, 9s]

jimmyälg [N/A, N/A, N/A, N/A]

Tonnit [N/A, N/A, N/A, N/A]

mmartina [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

mmartina Höj till 7.00

Partyjack Syna 7.00

jimmyälg Syna 7.00

Tonnit Höj till 35.00

mmartina Syna 35.00

Partyjack Syna 35.00

jimmyälg Syna 35.00

*** Flop(Board): *** : [Ek, 2h, 7s]

*** Bet Runda 2 ***

jimmyälg Passa

Tonnit Passa

mmartina Passa

Partyjack Passa

*** Turn(Board): *** : [Ek, 2h, 7s, 10s]

*** Bet Runda 3 ***

jimmyälg Satsa 140.00

Tonnit All-in 14.00

mmartina Lägg

Partyjack All-in 464.14

jimmyälg All-in 328.73

*** River(Board): *** : [Ek, 2h, 7s, 10s, 7r]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 796.46

Partyjack [Es, Kns, 10k, 9s] Två par, ess och tior Vinst: 0.00

jimmyälg [Kh, 7k, 9r, 4h] Triss i sjuor Vinst: 796.46

Tonnit Lägger mig Vinst: 0.00

mmartina Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Vet att jag gjorde massa misstag, då jag fortfarande är en riktig fisk på PLO. Men jag tycker mig ha edge då värdet där nere är riktigt grymt. Kommer säkerligen bli mer spel där i framtiden. Men inget mer idag, tveksamt om det kommer bli mer spel alls idag faktiskt. Känner mig mosig i huvudet nu.

 

+5165:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger och kikar på MFF-HBK, riktigt tråkig match imo. Personifierar väl allsvenskan överlag skulle jag tro.

 

Enda roliga är väl att MFF spelar som en påse skit, har en bekant som är stenhård MFFare och även ett par st som är lika förstörda i DIF.. Därför är det alltid lika roligt när det krisar i dessa lag, man är ju själv helt förstörd under vinterhalvåret när Brynäs lyckas göra en besviken VARJE år.

 

Har verkligen varit en lat jävla dag, blev lite långdraget med PLO-grindet.. Hade velat vinna tillbaka de 300BB jag hamnade back men lyckades inte, till slut satt jag bara och bombade och det är då jag brukar kunna hitta hålet rätt hårt när jag spelar PLO.. Måste lära mig att hitta samma disciplin där som jag har när jag spelar Texas, då kanske jag iaf kan bli en hyfsad Omaha-spelare.

 

Bor i en väldigt liten bostadsrättsförening bestående av två semismå hyreshus, alltså har de inte ens kostat på oss en vaktmästare vilket resulterar i att alla som kan (alla under 70 typ) har en vecka vardera under sommarhalvåret där man ska sköta om vattning av alla jävla blommor, klippa ett pretty stor gräsmatta och trimma gräs och ogräs kring husen..

 

Alla utom Kapten Wigert har alltså en varsin vecka, han bettade med min närmsta granne (en leksing) att om Brynäs hamnade i kvalserien skulle han ta över leksingens klippvecka. Sagt och gjort, när sedan kvalserien var ett faktum ville han väl kvitta tillbaka detta på något macho sätt genom det extremt dåliga bettet där han skulle skänka sin bil (en Skoda superb -07) om Brynäs åkte ur och Leksand gick upp ur kvalserien, mot att han fick en femhundring ifall lagen stannade i respektive divisioner. Helt galen bet obv, vet inte hur pass hårda de hade varit kring bil-affären.. Men hur som haver fick han en femhundring för att ta leksingens klippvecka. Hade kanske varit lättare att göra den dealen direkt?

Kapten Wigert var ORDENTLIGT knäsvag i den nästan direkt avgörande matchen uppe i Läkerolen mot Leksand. Var bland de nervigaste matcherna jag sett med stolpskott varannan minut i sista perioden, och då hade jag inte ens min sprittnya bil på spel.. Sjukt.

 

Förra sommaren lyckades jag klonka en klippvecka med idel regndagar, jävligt skönt.. Blev ett hästjobb för den som hade veckan efter, who cares. :D

 

Denna vecka har vi tom haft ett par soldagar och jag kanske åker på att vattna i år, dock hade jag kunnat börja kriga med trädgårdsarbetet redan idag, men likt allt annat relativt ansträngande skjuter jag det framför mig och därför blir det till att jobba hårt imorgon förmiddag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt med PLO man!

 

Det är ju helt klart förbannat roligt, men steamar loss minst en gång varje pass så jag måste lära mig att ta beats på PLO-nivå antar jag.. Så fort någon drar <10% på mig så börjar jag bomba till både höger och vänster.. :P

 

Dock kommer det bli NLTH the cadillac of poker ett tag till.. (insiderskämt - ja).

 

Riktigt jävla pissigt att jag ska behöva gå ut och klippa gräset i 10 (!!!) Graders kyla. Här satt man och var glad för att man klonkat en sen vecka pga ökad regnchans..

Att föreningen dessutom har alldeles föråldrade maskiner som måste startas upp med en viss ordning på allt, typ halvchoke, två pump bensin, ryck, helchoke, två pump bensin, ryck, utan choke, två pumpbensin - ryck - sen går den igång. Så stod ordföranden och förklarade förra sommaren, troligt att jag kommer ihåg det denna sommar. Lutar åt att jag kommer förstöra något, men det är ju underhållning det med.

 

Veckan som kommer är späckad med sköna grejer, börjar segt med konsumgrind måndag (enda konsum på hela veckan). På Onsdag ska vi sen ner till bowlinghallen med jobbet och dra en omgång bowling, en dam som gått och fyllt 50 ska bjuda på smörgåstårta, bowling och förhoppningsvis ett knippe öl.

 

På Torsdag sen smäller det, det är premiär i Läkerolen och det har jag sett fram emot sedan Västerås-resan jag och joggy gjorde för att få se vårat Brynäs krossa VIK i sista kvalseriematchen.

 

Det är ett brokigt gäng som åker, jag, Joggyvischa, Käre Kapten Wigert och Stickan.

Stickan skrev jag om förrut, han spelar lite 2,5/5 under nicket Stignich och spelar ett jävligt sjukt game. Dock vet jag att han är plussande på dessa nivåer, bara det att han har en fetisch för att gå upp så fort han har råd med ett fullt inköp.. Det är manligt.

 

Kapten Wigert då, vad ska man säga.. Hade jag varit 15-18 år så hade han varit min stora idol. Det är 27åringen som tycker det är äckligt att ligga med någon under 40, även om han ibland gör undantag. De gånger vi sällskapar till Läkerolen framkommer alltid någon bisarr situation pga hans temperament, mitt temperament och/eller våra heta temperament tillsammans. Har händ upprepade ggr att framförallt Wiggan hamnat i munslagsmål med diverse olika människor på läktare runt om i sverige..

 

När han va nere i Linköping och Brynäs tappade till 0-4 i första perioden blev han utskrattad av en 60årig gubbe på läktarplats, och enligt rapporter från sällskapet var han redo att kasta handskarna. Något han också hade gjort om de inte stoppat honom.

 

När vi var upp i Ö-vik för ett par år sedan fick vi också stryk, laget gjorde en pinsam insats. Men vi tog en dubbel utgång den helgen, på vägen hem till lägenheten vi bodde i hittade vi ramsan "21 - Ove Molin - 21 - Ove Molin - 21 - Ove Molin".. Hipp som happ hade vi 20 arga Modoiter kring oss och Wiggan sin van trogen (detta var också vinter - handsktider) släpper handskarna över handlederna och liksom har de bara över fingrarna.. Går runt och hytter med handskarna mot modoiterna EXAKT som en NHL-fighter gör när han raggar fajt, strax innan handskarna åker.. Hoppas ni förstår förklaringen.

Dock eftersom jag och Joggy är något lugnare än Kapten Wigert när vi är ute så lyckades vi avstyra detta, visserligen var det Ove Molin-storlek på Modoiterna, men de hade ju hemmaplan trots allt.

 

Skönaste förra säsongen var nog hemmamatchen mot Skellefteå vi var på. Den där det uppstod slagsmål i avbytarbåset.. Var en hetsig match. Wigert har också en tendens att märka ut ALLA spelare som spelat i Leksand.. I Skellefteå finns/fanns Jimmy Eriksson, en frän forwards som smäller på och käftar en del. Så fort det var tendens till gruff kring honom ställer sig Wigert och VRÅLAR saker som "Leksing, SKALLA HAN HORAAA!!". Denna hetsiga match slutar med att den 50-årigad dam som sitter framför oss har sina stickade vantar för öronen oavbrutet hela sista perioden.. Det var nästan på gränsen till pinsamt stundtals.

 

Nu ska klipparn få veta att han lever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha roliga historeier. Ja stignich är sjukt aggro lirade lite mot han och snacka med han förr men inte sett han på ett tag nu. vet inte om han klarar av att lira dom där statsen typ 30/30 med ett bra resutat, hans betsizeing är sjukt konstig/dålig iaf, inte kul att ha honom till höger :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha roliga historeier. Ja stignich är sjukt aggro lirade lite mot han och snacka med han förr men inte sett han på ett tag nu. vet inte om han klarar av att lira dom där statsen typ 30/30 med ett bra resutat, hans betsizeing är sjukt konstig/dålig iaf, inte kul att ha honom till höger :)

 

Jo, grejen är att han säger 30 först in, 30 bakom x antal limpare.. Alltid 30, är det däremot någon som höjt så säger han 60. Hela tiden 60, oavsett tidigare action typ. Så klara fisktendenser, men han är verkligen inte rolig att möta.. Inte alls rädd för att spela hela stacken heller, så det enda som funkar är att hitta en hand typ. De få ggr jag spelat mot honom så har han alltid haft ett sjuukt kortsnitt, men han kanske inte är vinnande i längden.. Bara det att när han ruschar så tar han jävligt mkt pengar och går upp och bränner allt, är inte allt för insatt i det om jag ska vara ärlig.. Förhör väntar på Torsdag.

 

En timme tog det liksom, då hoppade jag visserligen vattning och trimning, det är ju för fan snart vinter liksom.. :P

 

Ska försöka hinna grinda en eller två timmar, ska med tjejen på bio i eftermiddag.. Ska bli trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så klara fisktendenser, men han är verkligen inte rolig att möta.. Inte alls rädd för att spela hela stacken heller, så det enda som funkar är att hitta en hand typ.

 

Han spelar hyffsat likadant live också. Som du säger, det gäller att hitta en hand eller eventuellt syna mer än vanligt. Han brukar spela mycket ren luft ibland enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han spelar hyffsat likadant live också. Som du säger, det gäller att hitta en hand eller eventuellt syna mer än vanligt. Han brukar spela mycket ren luft ibland enligt mig.

 

Ja just ja, ni spela mkt live ihop ett tag va?

Kanske vi kan dra ihop en full bil då till Läkerolen när aporna i buren kommer på besök? :)

 

Skönt med ett bra pass nu när jag inte kommer hinna spela mer idag, plussade till sist 1650:-.

 

Den som påstår att Texas redan är utfiskat borde sitta med mig ett pass på svs, visst är det påväg att bli utfiskat och därför är det nog vettigt att lära sig PLO i tid.. Men det finns fortfarande gott om fisk i sjön;

 

***** Hand History for Game 801785488 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, September 14, 08:45:43 ET 2008

Table Diana Turbo 8 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Partyjack ( $987.5 )

Seat 3: Fabbe ( $1061.77 )

Seat 4: felleg ( $778.21 )

Seat 5: Bakkis ( $343.46 )

Fabbe posts small blind [$2.5].

felleg posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qh Ad ]

Bakkis folds.

Partyjack raises [$15].

Fabbe calls [$12.5].

felleg calls [$10].

** Dealing Flop ** [ Jc, Ts, Kh ]

Fabbe bets [$45].

felleg folds.

Partyjack raises [$110].

Fabbe calls [$65].

** Dealing Turn ** [ 2h ]

Fabbe bets [$265].

Partyjack is all-In.

Fabbe calls [$597.5].

** Dealing River ** [ 8c ]

Partyjack shows [ Qh, Ad ] a straight, ten to ace.

Partyjack wins $1975 from the main pot with a straight, ten to ace.

 

***** Hand History for Game 801812261 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, September 14, 09:42:25 ET 2008

Table Diana Turbo 8 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Partyjack ( $1754.41 )

Seat 2: mr_gotland ( $420.39 )

Seat 4: Don_Bob ( $502.33 )

Seat 5: Bakkis ( $743.51 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

mr_gotland posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ks Kc ]

Don_Bob calls [$5].

Bakkis calls [$5].

Partyjack raises [$22.5].

mr_gotland raises [$80].

Don_Bob folds.

Bakkis folds.

Partyjack calls [$60].

** Dealing Flop ** [ 8s, Qs, 7d ]

Partyjack checks.

mr_gotland bets [$180].

Partyjack raises [$720].

mr_gotland is all-In.

** Dealing Turn ** [ Ac ]

** Dealing River ** [ Ts ]

Partyjack shows [ Ks, Kc ] a pair of kings.

Partyjack wins $384.61 from side pot#1 with a pair of kings.

Partyjack wins $835.78 from the main pot with a pair of kings.

Game#801812516 starts.

#Game No : 801812516

 

Vad slår jag egentligen med KK när den där brädan är färdig? Han sa att han hade JJ, inte helt otroligt då jag hade legat och jobbat honom ganska hårt senaste kvarten innan denna hand.

 

Generellt sett tidiga helgmorgnar är det extremt passivt, det är verkligen slående vilken bakfull känsla det är över spelet.. Gayraise till 10 hela tiden, kommer det omslag så har de redan klickat i autofolden innan det är på dem igen.. Helt sjukt fisktajtpassivt överlag, kommer det sen en hand vaknar dem till och lägger inte för kung eller fosterland.

 

+6802:- nu, det tar sig sa kärringen.. Eller nåt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett riktigt jävla ap-kallt pass igen nyss.

Börjar med att förlora en jävla massa småpotter på en massa skit, är dock inte ens 1K back och fattar inte hur jag kommit undan så billigt!?

Den tanken skulle jag inte ha tänkt, börjar med denna;

 

***** Hand History for Game 802718088 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, September 15, 16:28:27 ET 2008

Table Diana Turbo 9 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Don_Bob ( $744.93 )

Seat 2: pavane ( $981.21 )

Seat 3: Partyjack ( $1013.94 )

Seat 4: Jimmiek ( $231.65 )

Seat 5: C.C.M. ( $424.87 )

pavane posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kc Ac ]

Jimmiek raises [$10].

C.C.M. calls [$10].

Don_Bob calls [$10].

pavane folds.

Partyjack raises [$65].

Jimmiek raises [$170].

C.C.M. calls [$170].

Don_Bob folds.

Partyjack is all-In.

Jimmiek is all-In.

C.C.M. is all-In.

** Dealing Flop ** [ Th, 6s, 9h ]

** Dealing Turn ** [ 9s ]

** Dealing River ** [ 3h ]

Partyjack shows [ Kc, Ac ] a pair of nines.

C.C.M. shows [ Kd, Td ] two pairs, tens and nines.

Partyjack wins $589.07 from side pot#2 with a pair of nines.

C.C.M. wins $378.94 from side pot#1 with two pairs, tens and nines.

C.C.M. wins $699.95 from the main pot with two pairs, tens and nines.

 

Fi visar sig vara en riktig jävla ärkemupp, får sedan in 200BB med A3d på A+två låga ruter. Självklart står hans tvåpar..

Efter två timmar och 30 minuter settar jag för första gången idag (efter 150 min 4tablande), när den brädan är färdig ligger den 34567 rainbow, mina 44 får nöja sig med split efter att allt åkt in mot T6.

 

Aldrig tidigare har jag heller på ett så kort pass åkt på TRE(!!) Runnerrunner-överfärgningar.. Verkligen helt sjukt pass på alla sätt och vis.

 

Slutar back 3300:-.

 

Månadsplusset är då nere på +3483:-, känns väl sådär. Men jag är så pass säker på mig själv att jag vet när jag hittar en badstreak.. Om inte annat har man ju railat Joggy en hel del back in the days, och med hans spelstil blev det en hel del helt sjuka badstreaks.. Därför vet jag bättre än att sätta mig och gråta och inbilla mig att jag inte spelat tillräckligt bra bara för att jag backar en del.

 

Ser det snarare som något jävligt starkt att jag ändå är plus denna månad, borde egentligen göra ett kollage av alla monsterbeats och lägga på skrivbordet.. Visserligen har detta säkerligen en mer negativ effekt än positiv skulle jag tro.

 

Nu är jag iaf konsum-ledig till nästa Måndag, här ska grindas tamejfaan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha sett nästan en period (bara) mellan HV och Frölunda, och (bara) en träningsmatch för vårt Brynäs har jag väldigt svårt att se hur vi ska undvika kvalserien.

 

Nu är det så att jag förmodligen har långt över snittets tro på Brynäs trupp i år, tycker det ser jättespännande ut och äntligen kommer vi ha ett lag som gör ont att möta och som är jobbigt att möta. Men där finns ju inga målskyttar!?

 

Sitter också och funderar på om inte Frölunda kan ha den bästa truppen elitserien har sett i modern tid, bortsett från möjligtvis något lag under lockoutsäsongerna. Tycker nog att Frölundas trupp har allt som behövs i år.. Trots tavlan i första perioden så kommer även Honken visa att han är landets näst bästa målvakt efter Lundqvist, det är jag helt övertygad om.

 

Även HV ser ju starka ut, men de kommer nog inte ha med guldet att göra i år skulle jag tro.

 

Men som sagt, ska bli en väldigt spännande säsong även om jag har väldigt svårt att hitta så mkt som tre lag som ska hamna efter oss i tabellen (som ju krävs för ett slutspel).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt jävla segt pass återigen, efter tre timmars spel har jag iaf jobbat in knappt 1K plus.. Men det gick sakta och det var svårspelat.

 

Var väldigt mkt grinders mot vad det brukar vara, både på gott och ont. Fick öppna upp spelet en del mer än vanligt, gjorde tom ett par lyckade moves.. Något som jag absolut inte ägnar någon tid åt annars när jag har en seg månad.

 

Nu blir det en cykeltur genom regnet ner till ICA för lunch, är jättematt i huvudet så kan verkligen behöva friskluften.

 

+4321:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker förresten det är sjukt roligt att gå och handla på andra butiker.

Dels pga den yrkesmässiga delen, det är faktiskt ganska skoj att se hur andra butiker bygger och vad de har för sortiment osv osv..

 

Framförallt är det dock det rent sociala i ett så litet samhälle som Östhammar, man känner igen de allra flesta.. Och de allra flesta känner nog igen mig om de har handlar på konsum nån gång i veckan.

 

Därför blir det en rolig situation där kunder som brukar handla hos oss möter mig inne på ICA, man riktigt ser hur de lider av tanken att dels "handlar han på ICA?" och dels att de handlar på ICA och att jag just bevittnar det.. Tror faktiskt helt ärligt att många (främst äldre) lider ganska ordentligt i en sådan situation.

 

Har tom hänt några av mina konsumkollegor att när de handlar på tex ICA och möter en regularkund på konsum, att kunden stressas så jävla hårt mellan dessa känslor att de helt enkelt skäller ut konsumkollegan om "varför handlar du på ICA? Du jobbar ju på konsum, då ska du handla där också!!".

 

Min stora önskan är att någon gång råka ut för ett sånt möte, än så länge har jag bara fått nöja mig med de stressade blickarna.. Ofta kör de också omvägar med sina vagnar för att slippa se mig i ögonen typ.. Rätt sjukt, rätt typiskt svenskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...