Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.

Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

Derbyt blev en jättebesvikelse.

Trots att motståndets överlägset viktigaste spelare, som får anbud varje år från lolaka div3-klubben i Gimo (tackar nej varje år - varför?) - var borta. Han gör alltid minst 50% av lagets mål varje säsong, så jag vädrade vinst vid ankomst.

Bortalaget höjde sig dock enormt och lyckades grisa sönder matchen totalt.

HÖFF gör en rolig grej på en nivå där tränarna verkar ha fått ett rakt 4-4-2 i nappflaskan och ALDRIG går ifrån idén.

Det HÖFF spelar är ett 4-3-3 med tre centrala anfallare och offensiva yttermittfältare. Den defensiva mittfältaren får jätteansvar framför backlinjen och när de får styra en match blir det nästan alltid minst 4 mål framåt.

Dock underpresterade alla spelare på alla positioner och då var det inte ens nära ett mål.

Tycker dock det är kul med ett så frejdigt system, har sett cupmatcher där de spelat brallorna av div4-lag så jag tror helt klart att laget håller för ett par divisioner högre spel.

Nu blir det väl inte uppflyttning redan i år dock, ner på andra plats och 3an och 4an i tabellen är kvar på spelschemat. Det var väl inte att vänta heller då de gick igenom sjuan så sent som ifjol.

Ska ringa tjejen nu och se om hon vill ha sällskap, annars blir det kanske lite grind och sen middag hemma hos föräldrarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pissmatch! Haha, förresten var det landbergs farsa och tillika bortalagets tränare som fått igenom ändringen av matchtid. Han skulle tydligen på 40-årskalas efter.

Btw, ryktas om slask hos henning.

Okej, snacka om att ha influenser om de ändrar matchstart för ett litet kalas.

Du snackar om den berömda Synar-Myran Landberg eller? Han är iofs störtskön, så låt gå.. :)

Jo jag fick mess av JH, men jag har ju bokat in middag hemma hos päronen som går av stapeln ganska exakt kl 18 också.. Så det krockar ju rätt hårt, jävligt risigt att jag hela tiden lyckas missa de få liveslask som går av stapeln här i krokarna..

Du ska dit och bränna av några inköp eller?

Kanske dyker in och förstör värdet på cashgejmet sen när whiskeyn har åkt fram. :D

Länk till kommentar

Hann med en timmes grind till, helt sanslöst dåligt spel på svs idag alltså. Märks verkligen att det är lördag efter löning..

Lyckades floppa set mot TP ett par gånger och då åker ju skiten in automatiskt på svs.

Var tyvärr tvungen att lämna en monsterfisk med över 1500 i stacken. Firren spelade 70/25/2 över 200 händer - han var ganska slaskig.

Jobbade in 2K till på kontot, upp 29375:- nu. Ska ta mig lite tid imorgon efter konsumgrinden och försöka jobba mig upp över 30K, vore mkt skönt om det gick vägen.

Ska iaf spara 10K på rullen, så jag nu har 50K för spelet i september. Jag skulle ju kunna vara rullad totalt med 30x200bb för 5/10, men jag känner att jag måste lösa ut lite cash eftersom jag fått mkt trevliga anbud att åka med till Irland i början på oktober och jobba in en €500-turnering.. Där garanterade prispotten tydligen skulle vara €250 000 - verkar ju overkligt, men så var det iaf. Samt att det fanns lite turneringar i €100-klassen som skulle vara roligt att spela. Dessutom är rummet gratis då joggyvischa klonkade sig dit, vore verkligen roligt.. Får se om jag hakar på där, ska försöka få med hoggetheskipper och nån mer.

Tanskanen sugen? Cab sugen?

Apropå joggyvischa så drar den lyckans osten till Macau ikväll kl22, är bara lite avis på honom. Vill verkligen komma dit och se hur mkt det påminner om Vegas, men det känns som att jag är mer sugen på att ta nästa stora resa till Vegas igen alltså.. Har något som irriterar mig hos gamblande asiater, nog för att det finns massor såna i Vegas också.. Men jag kan ju bara tänka mig Macau.

Länk till kommentar

Snygg rush nu mot slutet, btw vem zorba?

A Tanskanen..

Tycker iofs jag ruschat rätt jämnt denna månad, förrutom gårdagen då ett ca 6K-plus inte är jättevanligt. Men som vanligt gjorde jag en fin rusch första månaden, men skillnaden på denna och tidigare månader är att jag liksom inte gick kall i mitten på månaden utan fortsatte plussa. Jag var ju tex över 20K redan den 19e eller nåt sånt.

Nu ska jag grinda konsum, jävligt omotiverad.

Länk till kommentar

Hann med en timmes grind till, helt sanslöst dåligt spel på svs idag alltså. Märks verkligen att det är lördag efter löning..

Lyckades floppa set mot TP ett par gånger och då åker ju skiten in automatiskt på svs.

Var tyvärr tvungen att lämna en monsterfisk med över 1500 i stacken. Firren spelade 70/25/2 över 200 händer - han var ganska slaskig.

Jobbade in 2K till på kontot, upp 29375:- nu. Ska ta mig lite tid imorgon efter konsumgrinden och försöka jobba mig upp över 30K, vore mkt skönt om det gick vägen.

Ska iaf spara 10K på rullen, så jag nu har 50K för spelet i september. Jag skulle ju kunna vara rullad totalt med 30x200bb för 5/10, men jag känner att jag måste lösa ut lite cash eftersom jag fått mkt trevliga anbud att åka med till Irland i början på oktober och jobba in en €500-turnering.. Där garanterade prispotten tydligen skulle vara €250 000 - verkar ju overkligt, men så var det iaf. Samt att det fanns lite turneringar i €100-klassen som skulle vara roligt att spela. Dessutom är rummet gratis då joggyvischa klonkade sig dit, vore verkligen roligt.. Får se om jag hakar på där, ska försöka få med hoggetheskipper och nån mer.

Tanskanen sugen? Cab sugen?

Apropå joggyvischa så drar den lyckans osten till Macau ikväll kl22, är bara lite avis på honom. Vill verkligen komma dit och se hur mkt det påminner om Vegas, men det känns som att jag är mer sugen på att ta nästa stora resa till Vegas igen alltså.. Har något som irriterar mig hos gamblande asiater, nog för att det finns massor såna i Vegas också.. Men jag kan ju bara tänka mig Macau.

Irland de e bara te å åk, de har säkert någon bra golfbana också, sen har de ju fin whisky också om du gillar det.

Länk till kommentar

aha fler öpsare dyker upp :)

Ja både Macka Tofters och Hübinette finns ju här också.. Är det inte verkligen dags att återuppliva klubben?

Känner ett grymt livesug, men alltid när det är något homegame som går av stapeln så får man ju höra om det ett par timmar innan nedsläpp så att säga.. Då är man ju uppbokad sedan länge.

Irland de e bara te å åk, de har säkert någon bra golfbana också, sen har de ju fin whisky också om du gillar det.

Jo golfen snacka vi också om, men det är ju bara så jävla bökigt att ha med sig klubborna på flyget osv. Jag och joggy har en ovana att lyckas slarva bort vårat vanliga bagage så det får räcka så kom vi fram till.

Whisky går ner, öl är jag barnsligt förtjust i för att citera Linkanboy.. Känner helt klart en tagg för Irland. Måste dock se till att det får plats i budgeten, känner att jag verkligen vill åka med till Vegas igen nästa sommar och däremellan har jag lovat bort en weekend i NY med tjejen.. Men det ska nog rymmas, må hända att jag hoppar över main event annars i Irland.

Höll på att tokskrota med cykeln idag när jag kom hem från jobbet..

Är inte den som lunkar fram i lugn och ro i trafiken, inte med bil och verkligen inte med cykel. Har aldrig varit inblandad i någon olycka eller så heller, det är väl bara det vanliga att tjejen gnäller över att man kör lite väl aggro på väg till Uppsala osv..

Idag iaf kom jag i full fart upp för backen från ICA-parkeringen, ligger på för fullt över vår egen parkering.. Sen sticker hus-hörnet ut en bit i parkeringen så jag brukar slicka runt hörnet för att ha närmsta vägen till cykelstället så att säga.. När jag närmar mig hörnet hör jag ett gnisslande ljud som jag inte kan placera, tittar ner på framhjulet för att lokalisera oljudet. När jag tittar upp igen sitter granngrabben ca 40cm framför framhjulet i sin lilla mini-bike med stödhjulen som gnisslar. Med en reaktionsförmåga jag garanterat tränat fram i Call of duty-grindet hemma hos joggy duckar jag mirakulöst 5-åringen med centimeter, kanske tom millimeter. Han såg någorlunda chockad ut när jag ställde min cykel i cykelstället, kliver av lill-hojen och bokstavligen stapplar in i sin trappuppgång lite längre bort. Undrar om han inte helt enkelt sket på sig bara. Tur att inte morsan hans var där.

Ska överlag ta det lite lugnare med hojjen, senast för nån månad sen gnuggade jag armbåge med kyrkans vaktmästare runt hörnet vid ICA. Han kom in och skrockade på konsum om att det var nära en frontalkrock, men verkade allmänt road av situationen.. Hade det varit en äldre dam så hade man väl blivit polisanmäld..

Idag är det då söndag, hade tänkt köra en liten turneringsgrind här hemma för ovanlighetens skull. Något som flickvännen är helt oförstående till, hon fattar inte varför söndagar är så heligt förknippat med poker och tycker det är väldigt hemskt att aldrig ha sällskap till söndagsfilmen.. Jaja, fruntimmer.. Typ.

Länk till kommentar

Jobba in ett 500-plus, frirullar ju iaf sverigerankingen ikväll. :P

Fick en extrem trötthetsattack också efter dryga kvartens grind, vet inte varför.. Tycker mig ha sovit riktigt bra och mkt under helgen så det verkar konstigt.

Får ladda med ett gäng rödtjurar nu när jag åker ner och handlar mat.

Länk till kommentar

Fy faan vad jag hatar tuneringspoker, åkte på ett okej sätt i en turnering av de fem-sex jag spelat - då var det ett färgdrag mot TP usel kicker, men det var SH så det kändes okej.

I övrigt åker jag med AT mot QT på AQ8 i den senaste och typ liknande jävla pisstreoutare eller runners. Har sprungit kall på turneringar i jag vet inte hur jävla lång tid, förmodligen spelar jag sämre än jag gjorde förr också, men det ger ju sig självt.

Nu blir det iaf lite 5/10-grind, verkar fiskigt.. Ska spela PF-turneringen 20.15 också lite på skoj osså sverigerankingen då. Får se på vilket vidrigt sätt dom tänker förpassa mig ur de båda.

Länk till kommentar

Är kvar i sverigerankingen, cp-turneringen nr1.. Börjar bli monsterlotto redan när vi är 40 kvar.

Hade ett jävligt jobbigt pass på 5/10 också, en fisk som inte kunde sluta trissa upp sina bottenpar. Jag betalade ju för inte kan han väl ha synat två gator med bottenparet igen?

Hämtade upp stora back två-tre gånger, till slut åkte jag på en KK mot AA mot en fisk som spelade 50/23/3 över 250 händer. Var sjukt nära att komma ifrån den men orkade inte.

Jävligt tråkigt att jag nu landar långt från 30K-strecket. Står på +25931:- just nu, får väl anses som en bra månad ändå mtp att det inte var tänkt att jag skulle hinna spela så mkt i augusti.

Nya tag i september antar jag, tar för givet att jag inte cashar någon större summa på rankingen.. Men om jag mot förmodan kan undvika alla utsugningar så tar jag en månadsrapport imorgon bitti innan konsumgrinden.

Länk till kommentar

Mkt fint månadsresultat trots tappet nu sista kvällen. Själv sprang man in i väggen efter att ha legat upp 17 lax, ner till -1 nu. Självklart inte bara rigg men, var nöjd och njut av de fina resultaten :-)

Uschdå, tråkigt att höra.. Ger ju alltid ett annat perspektiv när man får höra att annat pf-folk är back för månaden.

Satt och snickrade lite med PT nu precis, inser att jag verkligen behöver en crashcourse i hur man använder programmet rent tekniskt. Tex, hur får jag fram de olika grafer jag vill?

Hur/var filtrerar jag bort olika datum, dvs om jag vill se resultat för tex augusti månad osv.

Iaf slutar månaden +26230:-. Hamnade 25 av 330 nånting på sverigreankingen och fick väl pengarna tillbaka eller nåt, hatar turneringspoker som sagt. Ändå är det någon slags mysig förväntan som härskar när man drar igång alla turneringar, när man sen märker att det är lika kallt och svårt att vinna flips som vanligt blir man bara sur för att man är så naiv och nånsin tror att det ska få vända.

Ska dock inte klaga, detta var den enda turnering igår som jag hade medflyt i en pott, det var när jag inte kunde lägga AJ mot en snubbe som stoppa med AK. Hade fått in 30% av synen redan, så ansåg att jag var tvungen att spela. Har jag fel?

Lyckades iaf skramla ihop 68 speltimmar tackvare hårt grind senaste veckan. Vet att jag borde upp över 80 men denna månad har jag som sagt jobbat ganska mkt. Så timlönen blir bara lite drygt 385:-/timme, något som borde varit mer. Är verkligen revanschsugen inför nästa månad, eftersom jag hade ett par katastrofala dagar.. Tex ångrar jag riktigt mkt att jag gick ifrån fisken igår som satt på ca 4K, jag hade position och hade jag bara hållt huvudet kallt så hade jag ju varit med och delat på de pengarna. Om han inte mot förmodan hade fortsatt donka sönder hela bordet.

Nu blir det konsumgrind, imorgon doktorsbesök så mkt tveksamt om jag kommer klämma in någon grind alls de två första dagarna i september.

Länk till kommentar

Om du har PT2 måste du ladda hem pokergrapher för att göra grafer (googla)

om du vill se resultatet för ett specifikt datum går du in på Preferences tabben (längst till höger när du tryckt på ring games)

Ty sir!

Idag har jag framför mig något så extremt ovanligt som en fullspäckad helt pokerlös dag. Det börjar om dryga timmen när jag åker till doktorn, på vägen hem därifrån har jag fått order från chefen att köpa en jävla massa öl och cider. Konsum bjuder på fest!

Något som kallas "det stora lyftet" eller nåt liknande, där alla butiker i hela sverige uppdelat på en par-tre dagar kommer för att lyssna på högsta chefernas föredrag. Därefter blir det middag och gratis dricka, men jag trodde i ärlighetens namn att torrbollen till chef skulle köpa ut något dricka på jobbets konto utan att vi i så fall fick stå för det själva.. Men han kanske kan släppa loss han med.

Värre då med min fd. chef som nu är på en av grannbutikerna som jag ringde och pratade med igår, han kör två sjuttisar, en på vägen dit och en på vägen hem.. Sa han..

Det går iaf av stapeln på Kistamässan i sthlm, har hört att föredragen ska va riktigt jävla tråkiga. Så gäller att hitta minst en semifylla innan den så man klarar sig till kvällens uppträdande (Eric Gadd och Lena PH) - som visserligen inte heller kommer att göra min dag. Men det är något annorlunda iaf, jag känner att komma ut och göra något helt nytt vore rätt skönt. Blir rätt mkt slentrian med poker, konsum, poker, konsum.. Alla kompisar jag umgås med nu för tiden brukar också alltid styra samtalen till poker, oftast hamnar vi tom. på grindstuga-mode. Så väldigt skönt att komma ut med ett gäng 40- & 50-plussare och dricka några kalla.

Länk till kommentar

Första passet på väldigt många månader som jag inte hittade ett betryggande plus.

Dock ska man inte dra för stora drag på det då jag spelade ca 45 minuter och åkte på en översettning på 74T med 77 mot TT.

Backet blev iaf nästan 1K, man ska ju egentligen aldrig spela om man inte har tid att sitta en längre stund ifall det skulle behövas.. Iaf inte jag.

Jag stressar upp mig och blir jätteoptimist, tror att jag kommer floppa nöt med mer eller mindre alla spelbara händer.

Nu ska jag iaf iväg till jobbet, sen väntar ölande på bussen och sen föredrag följt av middag och mer öl. Blir säkert trevligt.

-963:- - tycker inte om röda siffror, ska tvätta bort det direkt när jag vaknar imorgon bitti!

Länk till kommentar

Ohh fy faeen, uttrycket som myntades nere i Västervik kommer till användning igen.

Coop ställde till med kalas, jag blev faktiskt positivt överraskad av arrangemanget. Det var anställda inom alla grenar av Coop, Bygg, Nära, X-tra, Forum, Cilab och Konsum.. Jag tänker dock fördomsenligt kalla alla konsumtanter för det är ju det dom är, bara mer eller mindre genuina konsumtanter.

Blev också lite överraskad vilken extrem bredd det var på människorna, tror verkligen ALLA folktyper var representerade. Det var gamla och unga, stoooora och små, vita och svarta osv osv. Riktigt roligt, klart största middagsbjudningen jag varit på då vi var lite över 2000 pers som smaskade in på en buffé med fyra förrätter, två varmrätter och ett par efterrätter med alla sorters underbara röror. Tex en skagenröra de gjort med färska kräftstjärtar osv som jag blev väldigt förtjust i.

Som vanligt när Konsum är ute är det dock ölen som lockar till mest förtjusning, och när ölen och vinet är helt gratis - då slinker det ner ett par-tjugo stycken. Man kan lugnt säga att vi gjorde själ för ryktet, skönast var när vi kommit in i bussen på väg tillbaka och öppnat varsin kall som vi hade haft legat kvar till hemvägen.

"DieselDoris" som alltid hostar kräftskivorna osv som jag skrev om tidigare, har en förkärlek att uppträda på fyllan, dansa eller spela eller allra helst sjunga. Strålande då att jag kom på att det fanns fint högtalarsystem med mic och rubbet därframme. Två sekunder så satt hon i fram och fullkomligt vrålade dängor som "peta in en pinne i brasan" och andra fylleklassiker som man fått höra efter diverse julbord osv ca 10talet ggr.

Tyckte lite synd om övriga 4 butiker som åkte med oss, DieselDoris är ingen skönsångerska - även om hon själv kanske tycker det. När hon sen heller inte kan texten för fem öre blir det verkligen våldsamt underhållande.

Oavsett sjukt underhållande hela resan faktiskt, Gadd och LenaPH var väl ingen höjdare. Men då hade jag fullt upp med ölen iaf så det kvittade.

Best på hela eventet var ändå fd idrottspsykologen Jörgen Oom som hade en hel del intressant i sitt föredrag. Mkt teamwork-snack och tänka positivt-tugget som han gjorde på ett så bra sätt att man faktiskt började känna lite lagkänsla med sina konsumtanter.

Grym konferencier också i Jan Bylund, alla som är >23 och tittade på svenska humorprogram nånstans i början/mitten av 90-talet vet nog väl vem han är.

Nu ska jag hiva i mig ett gäng rödtjurar och se om jag kan få fart på hjärnan, skulle verkligen behöva grinda lite idag.

Länk till kommentar

Hade precis hunnit spela 1 timme när tjejen ringer och har problem med distanspluggandet, är verkligen imponerad av hennes karaktär att verkligen ta tag i det och göra det som ska göras.. Något som är min klart stora svaghet här i livet.. Karaktären.. Låter illa.

Iaf åkte jag förbi cafét och drog med mig lite fika så det slutade med att vi bara låg och tjocka i oss chokladbollar och kollade på tv.. Bla nya avsnitt av Prison break. Tog mig nu i kragen och ska grinda några timmar till, första passet hann jag både backa ytterligare 1K och sen plussa tillbaka så jag gjorde ett 500plus-pass och nu bara är drygt 400 back för september. Tänkte gå in på gröna siffror nu.

Körde fem bord idag, av två anledningar; Dels var det sjuuukt mkt fisk på de vanliga borden, medan grinders verkade vilja spela turbo just idag. Spelar jag fyra bord som inte är turbo så brukar jag ha en tendens att bli överdrivet kreativ, något som vanligtvis inte är nån fara.. Men när hjärnan fortfarande är lite misshandlad sedan igår känns det som att det är rak abc som gäller idag.

Länk till kommentar

Usch, hisspoker utan någon like har det varit idag.

Var upp på gröna siffror typ 5 ggr, sen tillbaka slagen av något jävla skit.

Denna var klart värst, have in mind att det är jubeldunderfiskar jag spelar mot här.. Visserligen spelar jag den kanske lite väl hårt.

***** Hand History for Game 791514046 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 3, 15:43:59 ET 2008

Table Diana 45 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Kcinnay ( $346.99 )

Seat 2: Steine ( $777.67 )

Seat 3: Robzzon ( $171.83 )

Seat 4: WSOP__= ( $496.6 )

Seat 5: Partyjack ( $1268.83 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

Kcinnay posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ac Qd ]

Steine calls [$5].

Robzzon raises [$25].

WSOP__= calls [$25].

Partyjack raises [$97.5].

Kcinnay calls [$95].

Steine folds.

Robzzon calls [$75].

WSOP__= calls [$75].

** Dealing Flop ** [ 3s, 7h, 5d ]

Partyjack bets [$400].

Kcinnay folds.

Robzzon is all-In.

WSOP__= is all-In.

** Dealing Turn ** [ 5s ]

** Dealing River ** [ 4h ]

WSOP__= shows [ 6s, 9s ] a straight, three to seven.

Partyjack shows [ Ac, Qd ] a pair of fives.

Partyjack wins $3 from side pot#2 with a pair of fives.

WSOP__= wins $642.04 from side pot#1 with a straight, three to seven.

WSOP__= wins $612.99 from the main pot with a straight, three to seven.

Game#791514984 starts.

#Game No : 791514984

Fi förklarar efteråt att han missklickar både före och på floppen, efter ett vredesutbrott ser jag ju att han har en dubbelbulle så jag hade nog också ställt när man väl sett floppen för 100:- med 69s.

Räknat till 7 set jag sprungit på med lägre set, överpar eller TPTK. Det är dom som gått till showdown förstås.

Lyckas ändå plussa lite för dagen, -304:- för månaden nu.

Länk till kommentar

Tjejens shoppingberoende ska få sitt idag igen, jag behöver också få i mig lite frisk luft innan jag hoppar på grinden.

Min doktor fann äggvitespår i urinet, betyder väl typ att njurarna släpper igenom en massa protein - vilket i sin tur kunde förklara varför jag var så slö och alltid somnade framför teven på kvällarna.. :roll:

Iaf så ska jag få göra en hel jävla dygns insamling av urinet, alltså kommer jag sitta på grinden större delen av dygnet.. Efter att kämpat mig igenom en shoppingresa så klart.

Ska boka biljetter till Brynäs-premiären också, vi blir fyra glada pågar som åker. Äntligen börjar formationerna också se riktigt, riktigt intressanta ut; Andreas Dackell– Mikael Lind – Daniel Widing,

Janos Vas – Steve Dixon – Daniel Hermansson,

Emil Sandin – Jontathan Granström – Johan Alcén,

Björn Danielsson – Mads Hansen – Ove Molin

Två produktiva linor, ändå med hög fart, tredje linan kommer göra livet surt för många elitseriebackar om de får fortsätta ihop.. Och den tredje kedjan kan mkt väl vara en av elitseriens defensivt starkaste på många många år.

Länk till kommentar

***** Hand History for Game 791514046 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 3, 15:43:59 ET 2008

Table Diana 45 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Kcinnay ( $346.99 )

Seat 2: Steine ( $777.67 )

Seat 3: Robzzon ( $171.83 )

Seat 4: WSOP__= ( $496.6 )

Seat 5: Partyjack ( $1268.83 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

Kcinnay posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ac Qd ]

Steine calls [$5].

Robzzon raises [$25].

WSOP__= calls [$25].

Partyjack raises [$97.5].

Kcinnay calls [$95].

Steine folds.

Robzzon calls [$75].

WSOP__= calls [$75].

** Dealing Flop ** [ 3s, 7h, 5d ]

Partyjack bets [$400].

Kcinnay folds.

Robzzon is all-In.

WSOP__= is all-In.

** Dealing Turn ** [ 5s ]

** Dealing River ** [ 4h ]

WSOP__= shows [ 6s, 9s ] a straight, three to seven.

Partyjack shows [ Ac, Qd ] a pair of fives.

Partyjack wins $3 from side pot#2 with a pair of fives.

WSOP__= wins $642.04 from side pot#1 with a straight, three to seven.

WSOP__= wins $612.99 from the main pot with a straight, three to seven.

Bara, för future reference, C/F flopp.

Länk till kommentar

Bara, för future reference, C/F flopp.

Jo jag ser ju så här i efterhand att jag nog var ganska så worked up under den där handen. Kände dock att de bara va inne och lalla med en massa skräphänder, och trodde heller inte att de orkar syna när de bara träffar ett av dom.. Men det är ju madness och det hör jag ju själv nu.

Stor fördel med att jag har fixat PT nu är att jag kan hitta de stora backhänderna, tidigare har jag inte orkat lägga tid på att leta upp backhänder och verkligen inte orkat lägga energi på att notera när de inträffar osv. Det kommer bli bättre nu iaf, och därför kommer jag som jag skrev när jag började med denna dagbok - straffa mig själv genom att lägga upp händer där jag faktiskt spelar som en idiot. Det är en av de stora fördelarna med en dagbok, dels notering av resultat men också att få syner utifrån när man kanske är alldeles för känsloladddad för att se det själv.

Har iaf lyckats fyra av ett tvåtimmars-pass nu, blev en lång och mentalt jobbig shoppingtur.. Det är verkligen inte min grej..

Jobbade till slut in lillplusset på 500 och äntligen efter 6 speltimmar denna månad kan jag redogöra gröna siffror. +35.98:- :oops:

***** Hand History for Game 792426165 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, September 4, 15:21:10 ET 2008

Table Diana 11 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Partyjack ( $1271.85 )

Seat 2: Tracebuste ( $1045.53 )

Seat 3: Martajn ( $1298.59 )

Seat 4: gogubbe66 ( $52.5 )

Seat 5: slanen ( $954.52 )

gogubbe66 posts small blind [$2.5].

slanen posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ As Ad ]

Partyjack raises [$20].

Tracebuste raises [$75].

Martajn folds.

gogubbe66 folds.

slanen folds.

Partyjack calls [$55].

** Dealing Flop ** [ Tc, 8c, 5s ]

Partyjack checks.

Tracebuste bets [$135].

Partyjack is all-In.

Tracebuste is all-In.

** Dealing Turn ** [ 9c ]

** Dealing River ** [ Kd ]

Partyjack shows [ As, Ad ] a pair of aces.

Tracebuste shows [ Jc, Qc ] a straight flush, queen high.

Partyjack wins $226.32 from side pot#1 with a pair of aces.

Tracebuste wins $2083.56 from the main pot with a straight flush, queen high.

Tycker personligen att jag spelade handen genialt, men idag var en sån dag där marginella händer inte fick stå i de stora potterna.

Dock ska jag grinda vidare efter lite snabb middag, ska bli riktigt kul att känna på kvällsfisken.. Man märker ju oftast en extrem skillnad.

Länk till kommentar