Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.

Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjena PJ, såg nyss att du börjat skriva dagbok. Denna kommer följas slaviskt!

Jag tycker din linje med QQ är sjukt standard. Hela handen är sjukt standard. Jag valde att inte betta så hårt för jag vet att du är en av de vettigare killarna som kan komma ifrån händer.

Jag hade nog donkat av en hundring eller två mer än du gjorde om jag satt med QQ där.

lycka till så ses vi vid borden!

/snusproffs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ihåg vi lira en massa på prima för 1.5 år sen 100nl. Blir lite förvånad att du gått ner i nivå. Hur kommer det sig?

Anyhow gl ska följa o kommentera så gott ja kan.

östhammar rules ;)

Jasså, jo det står om det i första inlägget. Sprang in i tre veckors mardrömmar i Vegas där allt var kallt, lyckades vända det men när jag kom hem sen kunde jag knappt vinna en hand så rullen fick några smällar. Men nu är jag på G igen.

Vad är din relation till Östhammar?

Edit; Tycker däremot inte att jag gått ner i nivå, med dollarkursens läge och de dubbla stackarna som är på SvS så känner jag inte så.

Gör snarare mera pengar på SvS än jag tror mig göra på NL100 någonstans online - nivån är väl ungefär likvärdig för att fatta mig kort.

Denna kommer jag följa! Spelar också 2,5/5 och har mött dig några gånger men undviker dina bord, och alla andra där det sitter pf'are för den delen. Stackade av med KJ mot din 66 på KJ6 här om dagen. :evil:

Lycka till!

Hehe, jo man undviker ju faktiskt oftast folk man känner igen. Man kan ju få färsk fisk varje dag om man verkligen vill. Brukar dock tycka att det är okej att ha en annan grinder vid bordet, men sällan mer.

Minns mycket väl din KJ, förra veckan var sjukt tung. Fick ligga och trycka 6-8 timmarsgrind och ändå kämpa för breakeven. Översettad tre ggr innan den handen mot dig. KJ var ju det enda jag slog mot dig, men var osäker om du skulle spelat den så hårt heller..

Var verkligen på gränsen att släppa lös gamla tilten där, är inte ofta alls jag gör det - men när det verkligen inte går att vinna och jag ändå krigar på så bygger jag ångest och till slut blir det cp-tilt. Men som sagt - väldigt ovanligt.

Tjena PJ, såg nyss att du börjat skriva dagbok. Denna kommer följas slaviskt!

Jag tycker din linje med QQ är sjukt standard. Hela handen är sjukt standard. Jag valde att inte betta så hårt för jag vet att du är en av de vettigare killarna som kan komma ifrån händer.

Jag hade nog donkat av en hundring eller två mer än du gjorde om jag satt med QQ där.

lycka till så ses vi vid borden!

/snusproffs

Tjääna, mjo är nog ganska så nöjd med QQn ändå så här dagen efter.

Känns som du säger väldigt standard, men i stridens hetta får man för sig att man ska vika turn eller något liknande vilket verkligen skulle vara supervekt.

Blev tidig uppgång idag, tjejen skulle jobba vid 8-bläcket - så nu sitter jag och huttrar och väntar på att mataffärerna här i lilla Östhammar ska öppna (Kl 9) eftersom jag har slut på kaffet. *TILT*

Sen blir det en morgongrind, tror överlag att jag kommer spela ganska många timmar idag.

Länk till kommentar

Minns mycket väl din KJ, förra veckan var sjukt tung. Fick ligga och trycka 6-8 timmarsgrind och ändå kämpa för breakeven. Översettad tre ggr innan den handen mot dig. KJ var ju det enda jag slog mot dig, men var osäker om du skulle spelat den så hårt heller..

Var verkligen på gränsen att släppa lös gamla tilten där, är inte ofta alls jag gör det - men när det verkligen inte går att vinna och jag ändå krigar på så bygger jag ångest och till slut blir det cp-tilt. Men som sagt - väldigt ovanligt.

Jag får skylla mig själv! Syna din 3-bet med KJo det är ju som uppgjort för trubbel, men du vet hur det är tilten trycker på lite försiktigt och då synar jag för mycket.:-)

Länk till kommentar

Jag får skylla mig själv! Syna din 3-bet med KJo det är ju som uppgjort för trubbel, men du vet hur det är tilten trycker på lite försiktigt och då synar jag för mycket.:-)

Hehe jo jag vet hur det är..

Hade faktiskt inget minne av att jag hade trebettat den preflop, det pekar väl lite på hur mitt sinnesmod var - brukar ytterst sällan trebetta generellt.

Länk till kommentar

lycka till

/Tracebuste

Ahh, tackar.

Verkar som att de flesta 2,5/5-grinders har ett konto på PF trots allt.

Backat ett inköp på 40 minuter redan, T9hjärter på Thög bräda med två hjärter mot nötfärgdraget och set i tior på T93 där J på turn inte skrämde mig eftersom jag inte kunde se suckerstegdraget - får skylla mig själv där. Men det är lika ofta QJ eller något kukigt tvåpar där så ångrar inte spelet alls.

Länk till kommentar

Slutar passet upp 300kr. Får man väl vara nöjd med.

Ett nytt knep jag tagit till när jag börjat passet med att tappa ett inköp eller mer är att jag knackar upp fem bord, på min gamla 17tummare var det nästan omöjligt utan att missa en del händer.

Har dock en ny 22" och då funkar det helt okej, så länge det inte blir mer än 3 turbobord.

Anledningen är att när det går lite tungt och utdragningarna börjar dugga i backen så är det lätt att jag börjar jaga och spelar lite för mkt draghänder osv.

När jag kör fem bord blir jag lite av en nit, och det funkar bra som fan på svs. Det maximerar ju dock inte vinsten, men den minimerar utdragningarna känner jag.

Nu blir det en liten promenad i solskenet innan jag ska tugga i mig resterna från gårdagen (ingen som är sugen på receptet?). :roll:

Hörde av en polare att lokala division6-laget har gått på gräs i veckan, då börjar det rycka lite.. Ska försöka komma i form, blir eventuellt ett litet löppass ikväll också - får se om man får tid för några fotbollspass i veckan då jag och joggy går in ganska hårt för våran privata matchspelsserie på öregrunds golfklubb i år.

***** Hand 673469792 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 22 april 2008 10:56:04

Diana Turbo 29 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Brera (941.21)

Plats 2: suxelp (492.04)

Plats 3: VinnyChase (244.45)

Plats 4: Partyjack (1240.45)

Plats 5: UmeStenis (748.92)

suxelp lägg LM 2.50

VinnyChase lägg SM 5.00

** Giv **

Brera [N/A, N/A]

suxelp [N/A, N/A]

VinnyChase [N/A, N/A]

Partyjack [Kk, Es]

UmeStenis [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Partyjack Höj till 15.00

UmeStenis Lägg

Brera Syna 15.00

suxelp Lägg

VinnyChase Lägg

*** Flop(Board): *** : [6r, 8r, Ds]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Satsa 30.00

Brera Höj till 67.00

Partyjack Höj till 194.00

Brera Syna 194.00

*** Turn(Board): *** : [6r, 8r, Ds, Kh]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Passa

Brera Satsa 311.00

Partyjack Syna 311.00

*** River(Board): *** : [6r, 8r, Ds, Kh, 3k]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack Passa

Brera Satsa 45.00

Partyjack Syna 45.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1122.50

Brera [9r, 8h] Par i åttor Vinst: 0.00

suxelp Lägger mig Vinst: 0.00

VinnyChase Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [Kk, Es] Par i kungar Vinst: 1122.50

UmeStenis Lägger mig Vinst: 0.00

Ska jag slå om mer på flop för att få honom att lägga mer händer?

Vet inget om fi när handen utspelas, men han visade sig vara en riktigt actionkåt jävel. Ser det i efterhand att jag skulle slagit om hårdare, vet ju att han inte har något riktigt starkt på floppen..

Självklart kan man ALDRIG få fullborda en utdragning på egen hand:

***** Hand 673488763 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 22 april 2008 11:41:40

Diana Turbo 29 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Brera (1350.81)

Plats 2: suxelp (69.39)

Plats 3: rogermcfly (267.83)

Plats 4: Partyjack (1695.10)

Plats 5: taz666 (143.58)

Partyjack lägg LM 2.50

taz666 lägg SM 5.00

** Giv **

Brera [N/A, N/A]

suxelp [N/A, N/A]

rogermcfly [N/A, N/A]

Partyjack [10r, 10k]

taz666 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Brera Syna 5.00

suxelp Lägg

rogermcfly Höj till 20.00

Partyjack Syna 20.00

taz666 Lägg

Brera Lägg

*** Flop(Board): *** : [3s, 2k, Knk]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Passa

rogermcfly Satsa 25.00

Partyjack Syna 25.00

*** Turn(Board): *** : [3s, 2k, Knk, 10s]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Passa

rogermcfly Satsa 50.00

Partyjack Höj till 150.00

rogermcfly Syna 150.00

*** River(Board): *** : [3s, 2k, Knk, 10s, Dh]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack Satsa 85.00

rogermcfly All-in 72.83

*** Showdown *** : Rake: 13.64 Totalpott: 532.02

Brera Lägger mig Vinst: 0.00

suxelp Lägger mig Vinst: 0.00

rogermcfly [Dr, Dk] Triss i damer Vinst: 532.02

Partyjack [10r, 10k] Triss i tior Vinst: 0.00

taz666 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar

Kul o följa! lycka till med spelet och reumatismen, den blir väl förövrigt bättre på sommaren när det itne är lika kallt? det kanske är en myt... Har börjat grinda svs igen, efter ett par månader på pokerstars. undiker dig som oftast dock. :P

Östhammar, där har min chef på ica 2st vattenskotrar som förstör hela idyllen =)

Du har inte funderat o plugga detaljhandel? Jag kör ett par såna kurser nu på universitetet efter 7år på ICA, riktigt intressant. /Nicro1337

Länk till kommentar

Kul o följa! lycka till med spelet och reumatismen, den blir väl förövrigt bättre på sommaren när det itne är lika kallt? det kanske är en myt... Har börjat grinda svs igen, efter ett par månader på pokerstars. undiker dig som oftast dock. :P

Östhammar, där har min chef på ica 2st vattenskotrar som förstör hela idyllen =)

Du har inte funderat o plugga detaljhandel? Jag kör ett par såna kurser nu på universitetet efter 7år på ICA, riktigt intressant. /Nicro1337

Jasså, verkar som vi har en del gemensamt.

För ett par år sedan var jag faktiskt väldigt inne på detaljhandeln, stod på trappsteget till att få ta över här tror jag.. Men det blev en snubbe som jobbat här i dryga 40 år, man låg väl lite i le där kanske.

Därefter har intresset svalnat ordentligt, men det är helt klart ett underskattat yrke och tror många anser det vara ett rent skitjobb - jag kommer nog helt klart hamna där igen om pokern skiter sig.

Gick handels på gymnasiet (fråga mig inte varför) och tyckte verkligen det var inspirerande, men med det extremt dåliga grundplanet man fick på det programmet är det nog TYVÄRR ingen risk att jag kommer orka ta upp pluggandet igen även om planen var sån länge.

Det stämmer att många reumatiker mår bra av solsken, har däremot en relativt ovanlig reumatism som attackerar mer invärtes organ och som aktiveras av solljus. Så det är lite tvärtom just i mitt fall, men som standard är du helt rätt ute.

Själv får man köra >30 solskyddsfaktor på golfbanan, men det bryr jag mig mindre om.. Finns de som har mkt agressivare varianter av samma sjukdom så tur i oturen antar jag.

Länk till kommentar

Holy Smoke, eftermiddagspasset blir en hit&run.

Träffade hårt i ett gäng händer och plussade 1500, utnyttjar resten av dagen med ett par sit&go-race istället.

Brukar göra såhär ibland, när jag hittat ett bra dagsplus (för min del >2K) så är det stor risk att jag blir omotiverad och då känner jag att det inte finns anledning att spela.

Kanske är helt fel?

Borde jag fortsätta när det trots allt flyter på varje gång?

Är oftast en coinflip vilket jag väljer, dock nöjd med dagsresultat denna gång så det blir nog inge mer cashgame idag.

Bankrulle: 43125:-

Lite Tisdagsgodis:

***** Hand 673523320 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 22 april 2008 12:56:39

Diana 4 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Partyjack (1075.28)

Plats 2: Plain_Copy (992.50)

Plats 3: falconrise (1096.12)

Plats 4: PerrraP (1137.60)

Plats 5: EaL (490.30)

PerrraP lägg LM 2.50

EaL lägg SM 5.00

** Giv **

Partyjack [Er, Es]

Plain_Copy [N/A, N/A]

falconrise [N/A, N/A]

PerrraP [N/A, N/A]

EaL [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Partyjack Höj till 15.00

Plain_Copy Lägg

falconrise Lägg

PerrraP Lägg

EaL Höj till 50.00

Partyjack Syna 50.00

*** Flop(Board): *** : [10k, Ek, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

EaL Satsa 50.00

Partyjack Syna 50.00

*** Turn(Board): *** : [10k, Ek, 10r, 4s]

*** Bet Runda 3 ***

EaL Satsa 120.00

Partyjack Syna 120.00

*** River(Board): *** : [10k, Ek, 10r, 4s, 2h]

*** Bet Runda 4 ***

EaL All-in 270.30

Partyjack Syna 270.30

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 968.10

Partyjack [Er, Es] Kåk Vinst: 968.10

Plain_Copy Lägger mig Vinst: 0.00

falconrise Lägger mig Vinst: 0.00

PerrraP Lägger mig Vinst: 0.00

EaL [Knk, Kk] Par i tior Vinst: 0.00

***** Hand 673521140 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 22 april 2008 12:52:23

Diana 23 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Jo.Cash (1356.40)

Plats 2: sugga (0.00)

Plats 3: PerrraP (1096.23)

Plats 4: Trezeguet (383.30)

Plats 5: Partyjack (1000.00)

PerrraP lägg SM 5.00

Partyjack lägg SM 5.00

** Giv **

Jo.Cash [N/A, N/A]

PerrraP [N/A, N/A]

Trezeguet [N/A, N/A]

Partyjack [10h, 5k]

*** Bet Runda 1 ***

Trezeguet Syna 5.00

Partyjack Passa

Jo.Cash Lägg

PerrraP Passa

*** Flop(Board): *** : [5h, 8r, 2s]

*** Bet Runda 2 ***

PerrraP Passa

Trezeguet Passa

Partyjack Passa

*** Turn(Board): *** : [5h, 8r, 2s, 5s]

*** Bet Runda 3 ***

PerrraP Passa

Trezeguet Satsa 10.00

Partyjack Höj till 30.00

PerrraP Lägg

Trezeguet Syna 30.00

*** River(Board): *** : [5h, 8r, 2s, 5s, 10s]

*** Bet Runda 4 ***

Trezeguet Passa

Partyjack Satsa 50.00

Trezeguet Höj till 115.00

Partyjack Höj till 395.00

Trezeguet All-in 348.30

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 756.60

Jo.Cash Lägger mig Vinst: 0.00

sugga [N/A, N/A] Högsta kort Vinst: 0.00

PerrraP Lägger mig Vinst: 0.00

Trezeguet Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [10h, 5k] Kåk Vinst: 756.60

Länk till kommentar

Brukar göra såhär ibland, när jag hittat ett bra dagsplus (för min del >2K) så är det stor risk att jag blir omotiverad och då känner jag att det inte finns anledning att spela.

Kanske är helt fel?

Är oftast en coinflip vilket jag väljer, dock nöjd med dagsresultat denna gång så det blir nog inge mer cashgame idag.

Försök istället tänka på att ju mer händer du spelar ju mer pengar vinner du. Du borde satsa på att spela tex 1k händer om dagen istället för att tänka på resultatet. Ser i många dagböcker att folk lägger ner att spela efter att åkt på några bad beats och säga "en sån här dag är det lika bra att lägga ner" och jag förstår inte det resonemanget.

edit: tycker också att du borde ha din standardhöjning på 4bb.

Länk till kommentar

Kanske är helt fel?

Har samma problem ibland, när man börjar skitbra med några inköp första timmen är man nöjd med resultatet. Håller med don_sebbe dock att man egentligen bör satsa på att spela så många händer som möjligt för i längden ger det mer cash om du nu är över average på din nivå.

Att man sedan lägger ner helt efter några bad beats kan jag dock förstå, gör det själv ibland men det är mest för att jag inte vill tilta bort rullen.

Länk till kommentar

Försök istället tänka på att ju mer händer du spelar ju mer pengar vinner du. Du borde satsa på att spela tex 1k händer om dagen istället för att tänka på resultatet. Ser i många dagböcker att folk lägger ner att spela efter att åkt på några bad beats och säga "en sån här dag är det lika bra att lägga ner" och jag förstår inte det resonemanget.

edit: tycker också att du borde ha din standardhöjning på 4bb.

Jo, jag är medveten om att det är en läcka.

Har tidigare haft dagsmål i antal spelade timmar, men månader då det gått jävligt trögt (som denna) har det lätt blivit att jag lagt ner efter att hittat ett fint plus - tyvärr.

Varit allt för många ggr jag gjort 2-3 inköp plus och sen lyckats bli utsugen till breakeven - men jag hör dig.

Har däremot aldrig problem att fortsätta när det går trögt, vet ju att jag i stortsett krossar nivån så då grindar jag till jag har ett plus eller ett hyfsat litet back.

Skulle gärna höra ett par argument för varför jag ska höja 4BB?

Känner att grinders tar samma respekt för 3BB medan fiskarna kanske blir mer synbenägna preflop mot en 3BB-raise, men som sagt, vill gärna höra några motargument!

Hej din tighta jävel!

Minns du mig?? Killen som hade AK mot din KK... :D (willros) KUl att det går bra för dig! vi ses kring borden

Jo jag minns dig, går väl inte så överdrivet bra nu. Därav startade jag dagboken. Gjorde >20K månaderna Oktober-December så jag kände att detta kanske kan få mig tillbaka till liknande resultat.

Kommer ihåg din AK också, tycker fortfarande att du ska kunna ducka den på något vis. Du spelar ju egentligen 200BB för som bäst split när det är mot mig som ju trots allt är en "tight jävel". :-D

För er som inte sett handen var det KK mot AK på en odragig Khög bräda.

Har samma problem ibland, när man börjar skitbra med några inköp första timmen är man nöjd med resultatet. Håller med don_sebbe dock att man egentligen bör satsa på att spela så många händer som möjligt för i längden ger det mer cash om du nu är över average på din nivå.

Att man sedan lägger ner helt efter några bad beats kan jag dock förstå, gör det själv ibland men det är mest för att jag inte vill tilta bort rullen.

Jo det är en tydlig läcka i mitt spel, måste öka motivationen lite. Har inga problem när man börjar känna att det kan gå mot rekordmånader osv, men sådana här månader känner jag mig nöjd när jag vet att jag plussat typ hyra för en månad.

Är ju alltid bra att ta ett break när man tagit emot några pungsparkar, men jag har sällan problem med det utan det ska till väldigt brutala beats i stora volymer för att jag ska hitta tilten. En av mina styrkor tror jag att jag sällan lägger ner förrän jag verkligen är breakeven eller måste iväg på något annat.

Hade tänkt att inte nämna något om mitt turneringsspel här, men kan inte hålla mig denna gång.

Satte igång 6 $5 9manna sit&goes på stars, bra tidsfördriv och hyfsad träning för mig som alltid brukar lyckas bränna allt på finalbordet i vanliga fall.

Hade hyfsad rigg i ryggen och vann 4 av sex, helt brutalt egentligen.

Länk till kommentar

Skulle gärna höra ett par argument för varför jag ska höja 4BB?

Känner att grinders tar samma respekt för 3BB medan fiskarna kanske blir mer synbenägna preflop mot en 3BB-raise, men som sagt, vill gärna höra några motargument!

Vi spelar med stora stackar och därför vill vi ha in så mycket pengar som möjligt mot sämre spelare.

Länk till kommentar

Hade aldrig spelat mot dig, så jag visste inte att du var en "tight jävel" :D. Haha.

Men när du bara synade mitt omslag pre för att sedan minibeta mig när K kom så kunde jag väl kanske slinka...Men det blev för jobbigt då A kom på turn...Hade ju ändå några outs :P Ska komma ihåg det nästas gång vi spelar :)

Är ute i min feta svacka iaf...Donkade ner 10 k på 2 veckor, men är som sagt itllbaka nu

PS. laggar svs för er också? Kan fan inte logga in

Länk till kommentar

Vi spelar med stora stackar och därför vill vi ha in så mycket pengar som möjligt mot sämre spelare.

Sanning, ska ta en funderare på om jag ska ändra det.

Hade aldrig spelat mot dig, så jag visste inte att du var en "tight jävel" :D. Haha.

Men när du bara synade mitt omslag pre för att sedan minibeta mig när K kom så kunde jag väl kanske slinka...Men det blev för jobbigt då A kom på turn...Hade ju ändå några outs :P Ska komma ihåg det nästas gång vi spelar :)

Är ute i min feta svacka iaf...Donkade ner 10 k på 2 veckor, men är som sagt itllbaka nu

PS. laggar svs för er också? Kan fan inte logga in

Just ja, kom A på turn.. Det gör ju spelet mindre donkigt förstås.

Skönt att det går bättre för dig.

Själv jobbar jag på mina PLOskills som är ytterst bristfälliga..

Upp 400 på 1/2 - tur att spelarna där NÄSTAN är fiskigare än mig..

Länk till kommentar

Nice Db! Tyarr suger jag pà txas sa kan nte komma med sa mtcket inputs :) Horde natt att ni kommer ner till vastervik till turren i borjan av maj stammer det?

Words travel fast! :)

Jo, vi är helt klart sugna på det.

Inget bestämt än men det lutar mot att vi kommer ner då iaf.

Vem är du? Henrik eller?

Länk till kommentar

Kan ju säga direkt att oddsen på att jag kommer spela fotboll i division 6 i år (eller då B-laget som vore troligare från början) har skjutit i höjden genom kvällens motionsrunda, har inte sprungit mer än ett par ggr senaste året men visserligen tappat några kilo sen jag spelade senast.

Detta märktes inget av dock, ca 2,5 km kring udden här ute i östersjön på dryga 20 minuter och benen känns inte som att de kommer bära förrän jag måste gå till sängen för att sova i natt.. Sjuuuukt otränad.

Tyvärr lutar det åt att jag ska äta hos tjejen ikväll, då blir det en 3km cykelfärd också.. Detta kommer att sluta i graven.

Länk till kommentar

Words travel fast! :)

Jo, vi är helt klart sugna på det.

Inget bestämt än men det lutar mot att vi kommer ner då iaf.

Vem är du? Henrik eller?

Ok fnt! ja detár jag henrik, ar pa canarie oarna md tjejen darfor dessa konstiga bokstaver :) men a kanske vi ses da, lycka till med liret!

Länk till kommentar