Gå till innehåll

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

Postad

Alla har också ofta en alldeles för låg bollbana från vad man tror, kollar man på proffen live så ser det ut som dom skyar bollarna nästan men med ett sjukt häng. Tips åka och kolla på sas masters på arlanda stad i aug, riktigt kul även om inte topeliten är där. Har sett det nu i 2 år irad. Har haft vip biljetter då också riktigt smutt att dricka och äta gratis på de bästa läktarna :)

Men du ska nog iaf ha ett stiff skaft om man har ett riktigt bra skaft. 11 grader skulle jag nog inte heller rekomendera, både du och joggy har ju sluggersvingar :)

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Men som Uffe (vet ej efternamn - hockeytränaren "OFA") sa, så länge jag träffar 90% fairway är det kanske onödigt att ändra något.

Jag slår den ändå typ 250 meter i snitt, bara det att den stannar stumt på tredje studsen och är långt från optimal i vind och regn..

Du behöver inte må så dåligt om du klubbar ut 90% på fairway med snittet 250m. Har du under 5 i handikap så kanske du bör se över om du kan optimera klubbans beskaffenheter. Man ska inte underskatta lyxen av att ha en klubba man trivs med.

Själv så har jag kvar samma putter sen jag började lira golf... färgen har flagnat bort för länge sedan men nog fan rullar skiten i hål ändå. Den första berthan dunkade jag iväg 285m men säkerheten var närmare 10% av de slagen och kotorna böt typ plats med varandra. Det var jävligt viktigt (även då :D) att slå långt.

Postad
Alla har också ofta en alldeles för låg bollbana från vad man tror, kollar man på proffen live så ser det ut som dom skyar bollarna nästan men med ett sjukt häng. Tips åka och kolla på sas masters på arlanda stad i aug, riktigt kul även om inte topeliten är där. Har sett det nu i 2 år irad. Har haft vip biljetter då också riktigt smutt att dricka och äta gratis på de bästa läktarna :)

Men du ska nog iaf ha ett stiff skaft om man har ett riktigt bra skaft. 11 grader skulle jag nog inte heller rekomendera, både du och joggy har ju sluggersvingar :)

Ja de vore jävligt roligt att åka och kika på proffsen faktiskt, trodde inte arlanda stad skulle få ha det i år igen.

Satsar på det.

Stämmer att både jag och Joggyvischa är lite av sluggers. :oops:

Du behöver inte må så dåligt om du klubbar ut 90% på fairway med snittet 250m. Har du under 5 i handikap så kanske du bör se över om du kan optimera klubbans beskaffenheter. Man ska inte underskatta lyxen av att ha en klubba man trivs med.

Själv så har jag kvar samma putter sen jag började lira golf... färgen har flagnat bort för länge sedan men nog fan rullar skiten i hål ändå. Den första berthan dunkade jag iväg 285m men säkerheten var närmare 10% av de slagen och kotorna böt typ plats med varandra. Det var jävligt viktigt (även då :D) att slå långt.

Nu är inte sanningen att jag slår 90% på fairway, bara så scratchspelaren jag gick med då sa eftersom jag nailade alla fairways de sista nio hålen han gick med oss.

På 18 hål idag slog jag driver på typ 10 hål och en var grovt av fairway, övriga på fairway eller i semiruffen. Men som sagt, tror inte jag behöver göra något åt det.. Bara lite tråkigt att veta att jag har extralängd att ta av, bara att jag inte får ut det just ur den driver jag har nu. Säkerheten gör dock extremt mkt nytta.

Böt själv putter först för ett par veckor sedan efter att ha haft samma gamla mizunopuck sedan 90talet.. Samma där med färgflagor som släppt osv, stod inte ut med att folk hånade mig för den.. :)

Men nej, spelar på 11,6 men tror mig ha kapacitet närmare 5 om jag lyckas förbättra en del smådetaljer.

Grindtajm nu.

Postad

Fortsatt relativt rungood, nästan ingen ordentlig pungspark.

Slutar upp 4K idag, bästa dagen på över en månad iaf.

Klockar timlönen till lite över 1K/timme just nu, +6245:- senaste två dagarna.. Göttig start ju.

Nu ska jag hem till tjejen igen, vi ska tydligen göra marängbottnar till tårtorna.. ROLIGT! :roll:

Postad

Är det inte otroligt att man aldrig får tokruscha i mer än en, max två dagar?

Verkligen enormt nöjd med dagens resultat +1300:- med tanke på en hel del tunga avsugningar.

Tappade ett inköp med 55 mot 99 på 259, kanske ska komma ifrån den mtp att det inte fanns några drag. Men fi var så pass fiskig att han kan ha haft precis vad fan som helst där.

Lite mera sadistgodis:

***** Hand 736395320 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 3 juli 2008 11:56:26

Diana Turbo 5 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: Senator (718.05)

Plats 3: Partyjack (1260.60)

Plats 4: A3 (540.83)

Plats 5: ESSLIGHT (631.43)

Partyjack lägg LM 2.50

A3 lägg SM 5.00

** Giv **

Senator [N/A, N/A]

Partyjack [10r, Dr]

A3 [N/A, N/A]

ESSLIGHT [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

ESSLIGHT Höj till 15.00

Senator Lägg

Partyjack Syna 15.00

A3 Lägg

*** Flop(Board): *** : [10s, Ds, 7h]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Passa

ESSLIGHT Satsa 50.00

Partyjack Höj till 150.00

ESSLIGHT Syna 150.00

*** Turn(Board): *** : [10s, Ds, 7h, Kk]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack All-in 1095.60

ESSLIGHT All-in 466.43 (50% överpott)

*** River(Board): *** : [10s, Ds, 7h, Kk, Kr]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1252.86

Senator Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [10r, Dr] Två par, kungar och damer Vinst: 0.00

A3 Lägger mig Vinst: 0.00

ESSLIGHT [Eh, Kh] Triss i kungar Vinst: 1252.86

***** Hand 736454861 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 3 juli 2008 14:18:15

Diana Turbo 2 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: arab_king1 (387.83)

Plats 2: Partyjack (1329.78)

Plats 3: UmeStenis (417.53)

Plats 4: Hanhan (544.24)

Plats 5: The Bank (409.63)

UmeStenis lägg LM 2.50

The Bank lägg SM 5.00

** Giv **

arab_king1 [N/A, N/A]

Partyjack [Knh, Kns]

UmeStenis [N/A, N/A]

The Bank [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

arab_king1 Lägg

Partyjack Höj till 20.00

UmeStenis Lägg

The Bank Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, 10k, 7r]

*** Bet Runda 2 ***

The Bank Passa

Partyjack Satsa 35.00

The Bank Höj till 70.00

Partyjack All-in 1309.78

The Bank All-in 389.63

*** Turn(Board): *** : [Knk, 10k, 7r, Ks]

*** River(Board): *** : [Knk, 10k, 7r, Ks, Dr]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 806.76

arab_king1 Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [Knh, Kns] Triss i knektar Vinst: 0.00

UmeStenis Lägger mig Vinst: 0.00

Hanhan [N/A, N/A] Högsta kort knekt Vinst: 0.00

The Bank [Ek, 7k] Stege med ess i topp Vinst: 806.76

Måste säga att jag tycker det är förundransvärt att man varje dag springer på en helt ny jättefisk med hyfsat mkt pengar på bordet som verkligen aldrig kan ha spelat poker förr. Tycker det är otroligt att; 1 fisken aldrig blir bättre & 2 att fisken aldrig tar slut, de förökar sig ju i enorm takt.

+7526:- nu på tre dagar, tio timmars spel, får väl anses vara riktigt bra. Mördar konsumlönen just nu iaf.

Nu bär det snart av för att hämta upp lite blommor för att muta till mig ett tårtkalas hos tjejen. Imorgon har jag halvspunna planer på att köra golfbanan, väldigt osäkert om jag kommer orka upp så pass tidigt som innan sju och då blir det att spela på förmiddagen när det brukar vara jävligt mkt folk.. Men det ska vi väl kanske överleva.

Postad

Beställde precis en spoon, har saknat det ganska länge då jag inte kunnat slå min gamla mw från varken fairway eller peg.

Detta pga att jag vill slippa slå järntvåan från fairway, vilket är jäävligt svårt vill jag påpeka..

Gick och funderade på att köpa en Taylor Made Burner som jag läst mkt gott om, men budgetgolfare som jag är blev den en TopFlite precis som puttern. Är inte nog seriös med golfen för att lägga två 200BB-inköp på en spoon som jag använder typ 5 slag per runda.

Postad
Ska du vara med å lira 1k sng hos henning imorgon? självklart fyller farsan år med stort kalas som vanligt missar man lite live slask :(

Japp, jag är inställd på det iaf. Ska bli roligt, var riktigt jävla längesen jag var med på ett liveslask så det ska bli riktigt najs.

Att det blir 1K kommer ju göra att slaskfaktorn minskar iaf litegrann, 200krs-grytorna är lite för vilda för min smak. :)

Vi var väl 10st från början, men allt eftersom att lönen försvinner för folk så är vi tydligen bara 7 st kvar som ska spela imorrn.. Men det blir väl skoj ändå, om inte annat kanske man kan dra ihop lite cashgame osv efteråt.

Postad
Även om du blev utdragen i första handen så är väl det väl inte det bästa spelet med QTs. Att syna en höjning ur position menar jag. :roll:

Så du synar aldrig med QTs oop för 3bb pre?

Postad
Även om du blev utdragen i första handen så är väl det väl inte det bästa spelet med QTs. Att syna en höjning ur position menar jag. :roll:

Så dåligt. Det är väl rätt uppenbart att det är bra värde på en syn m.t.p. motståndet? Spelar du bara nöten? QTs för 3bb med 126bb effektiv stack och donky FI är en riktig "no brainer" oavsett position.

Postad

Mja, alltså.. Jag spelar faktiskt inte QTs som du säger ur position, men är det antingen något aggromisfit som höjer min blind och vill ha action så ger jag oftast det och är det som i det här veckans fisk så spelar jag istortsett alla svitade kort som jag kan floppa en stege med.. (inkl. 73s osv!)

För jag vet att floppar jag tvåpar eller bättre så stackar jag av 9 av 10 ggr mot en sån där extrem fisk.

Men du har rätt, mot en average grinder spelar jag inte QTs ur pos efter raise.

Och till er andra, vet att det kanske var lite hjärnsläpp att använda avsugning som något negativt.. Borde förstått att det skulle uppstå reaktioner på en sida som PF.nu. :lol:

Ska väl snart dra mig mot golfbanan, vi blev insignade som 61a lag av 64 och nu är det fullt så vi hade en jävla röta. Kom på att anmäla oss bara av en ren slump..

Du Cab, du kanske vet varför bara jag och Mackans polare står med i deltagarlistan. Varken Joggy eller Mackan gör det längre? Kan det vara för att de har sån där typ "Sekretess Sekretess"? Har för mig att några av oss hade det förra året, men minns inte varför det var så.

Räknar med att vara hemma till 13-14 (om jag orkar 18 hål - beror på sällskapet). Och då KANSKE jag orkar ta ett par timmars grind, känner jag mig sliten så sparar jag hellre krafterna till ikväll då vi ska lira 1K sit&go hemma hos JH. Ska bli jävligt trevligt faktiskt.

Postad

Nope har faktiskt ingen koll, men låter ju inte skumt. Men borde väl inte vara några problem då man bara kan anmäla sig som 4manna lag.

Nu är man ledig :) kul att jag måste bränna in till usala fram och tillbaka när det är sånt här väder.. Annars hade jag kunnat lira en runda idag.

Postad
Nu är man ledig :) kul att jag måste bränna in till usala fram och tillbaka när det är sånt här väder.. Annars hade jag kunnat lira en runda idag.

Kallt att åka bil öht i sånt här nice weather..

Dagens runda var väl inte direkt någon höjdare.

Fick spela med tre killar födda samma år som mig själv (84), de va från Uppsala men jobbade över sommaren i baren på grillrestaurangen Köket i Öregrund. Blev ganska snabbt en avspänd stämning där jargongen precis som man är van ligger jävligt lågt.

Iom min sjukdom som blir sämre av direkt solljus så har jag på senare år tagit för givet att alltid (förrutom extrem solfaktor) spendera all möjlig utetid i skuggan på uteserveringar osv. På golfbanan är det svårt att hålla sig ur solen alls, och på senare år har jag blivit brutalt ovan av att gå i solljus. Blir extremt påverkad, dels av solen i sig för - men framförallt av värmen. Mätte 25 grader i skuggan och var väl en bit över 30 i solen så vid typ hål 15 släppte allt spel för mig. Hankade mig ändå in med typ tre bogeys eller något men spelet var under all kritik, alla fel som man har i svingen och måste anstränga sig för att neutralisera var väldigt påtagliga. Träffar järnen skittunnt och slicar svagt varje slag..

Scorade 46 första nio och var nog något liknande sista nio, sällskapet låg alla tre i spannet 15-20 i hcp och var den typiska 20-25 åriga golfkillen. Älskar att klappa på driver, de slog driver på ALLA par4 och par5. Och var extremt slarviga på och runt greenerna.

Jävligt OT iofs.

Nu ska jag trycka en riktigt jävla kall dusch, sen kan det kanske bli grind i 2-3 timmar framöver.

Postad

Gilla lunchen bestående av ett glas oboy, en halv "bricka" knäckebröd med kaviar och avslutningsvis en anabola-banan. Sen är man färdig inför grinden. :)

Gilla också uttrycket "gå och ta en kalldusch", hur ofta stämmer det? Vit lögn 90% av gångerna imo.

Man vrider på duschen på semikallt och sticker in en tå, varpå man känner kallvattnet mot huden och vrider på värmen direkt. Efteråt är man precis lika jävla kokande som man var predusch.

Kallt.

Ikväll blir det alltså 1K sit&go och grillning hos en polare, ska bli kul om fylleslask-spelet kommer hålla i sig fast vi har ökat inköpet så pass.

I vanliga fall måste man kunna ha en 3-4 bärs i systemet för att ens få se en flop, så långt ifrån 4-bordsgrindande man kan komma lugnt sagt.

Med Joggy out of town brukar ändå flopprocenten vara nån promille lägre, han edgar ofta upp med att fyrbetta någon osvitad twogapper osv.

Men som sagt ska de bli jävligt roligt med lite spänning, 1K är ändå relativt mkt pengar för oss alla så jag tror inte det är någon som bajsar på hålkortsnormen totalt.

Grind nu.

Postad

Alltså är svenska befolkningen så sjukt alkoholiserad?

En vanlig Måndag-Torsdag finns typ 3-4 bord med >60% spelare/flop.

Nu läser jag över 10st med >60%, varav 4 >70% och ett över 80%. Det är ju skrämmande, snacka om fredagsslask.

Postad
Alltså är svenska befolkningen så sjukt alkoholiserad?

En vanlig Måndag-Torsdag finns typ 3-4 bord med >60% spelare/flop.

Nu läser jag över 10st med >60%, varav 4 >70% och ett över 80%. Det är ju skrämmande, snacka om fredagsslask.

Låter fan smaskigt men tror jag sätter mig i solen och jobbar en bränna ist med detta väder :)

Postad
Låter fan smaskigt men tror jag sätter mig i solen och jobbar en bränna ist med detta väder :)

Mkt fisk var det.

Kapten Wigert kom över och var väldigt snabb med att kritisera matchen Kina-Japan i damvolleyboll. "Men hur faan servar ni?" - "Vad faaan har ni gjort på träningarna" osv osv..

Han drog med mig till Ekan för en kaffe och kaka samt en del trevliga diskussioner angående livet i allmänhet, sport i synnerhet. En härlig profil.

Hittade två timmars grind kring detta ändå, även om jag drog ett öga till volleybollen när kommentarerna "Vilken jäävla röv" osv duggade tätt.

Trots antifokus och allmänt slarvigt spel hittade jag ett 1400-plus, dagens motstånd hade en förmåga att betala av lite väl lätt.

+8921:- i juli.

Nu blir det lite grillrester hos tjejen följt av 1K-gryta och ölande.

Postad

Hemma igen efter grytan, tog typ 4,5 timme inkl. korvgrillning och sidosnack.

Började som vanligt när man inte spelat live på ett bra tag - jävligt slaskigt.

Bombade bort halva startstacken (10K) inom två perioder, låg o tokbomba med Qhög och en massa annat fjant.

Vändningen kom när Manges väldigt svårplacerade far väljer att ta en spekulativ syn, har slaskat mig ner till 4050 då jag ställer rakt ut på 200/400 med AKo. Manges far känns ÄCKLIGT stark när han kallsynar av 60% av sin egen stack, jag tror att jag är rökt då farbrorn brukar spela jäävligt tajt preflop.. När han väl får se en bräda lägger han visserligen inte ett drag. Han vänder iaf över A8 och motiverar synen med "trodde inte du hade ett A". Okej.

Jobbar mig sen upp ganska snabbt på en del lustiga grejor, mkt standardgrejor också, men lustigt var tex när mange och jag checkat en bräda som var 66TT och jag träffa 8 på river efter att höjt Q8. Mange bettar typ pott och jag är rätt säker på att han skulle stoppat in något före river med en kåk. Synar, och han säger självsäkert "KÅK!" och vänder över 57s. "Jääävlar, jag hade ju 67??".

Handen verkligen direkt efter, och Mange har bara 5K-marker. Blindsen är 400/800. Han slänger in 5K-marken och säger "4,1K, Jääävlar 2,1K" - naturligtvis är vi hårda nog att verbala bettar står och jag hittar AKs och tar pengarna preflop.

Stackar sen av en av de kortare stackarna och när vi är HU har jag ca 40K och mange 30K.

Har generellt sett haft svårt mot Mange genom åren, tror han vunnit alla HU vi har spelat mot varandra - han är i mina ögon en riktigt bra livespelare som med en normal disciplin lätt skulle kunna livnära sig på poker.

Vi gör en deal där jag får 3500 och Mange 2500, vi spelar om 1000:-

I mina ögon är det en briljant deal, om jag vinner betalar jag bara 500:- för att försäkra 1500 (andra pris 2000 - första 5000).

Är verkligen usel matematiker, men detta måste väl vara en kanondeal i min sits?

Det slutade, som jag anade med att jag förlorade HU. Spelade visserligen inte mitt A-game då jag bara ville komma hem till tjejen som sitter ensam hemma.

Var iaf en jävligt trevlig kväll, ett grymt skönt gäng som spelar ihop - tyvärr inte lika ofta som förr men när det händer är det nog ingen som inte har riktigt roligt.

När turneringen var slut var det uppställning för ett 1/2-cashgame och whiskeyflaskorna åkte upp på bordet.. Brukar visserligen vara extremt roligt, men mtp att jag blev bakis senast efter fotbollen då jag drack typ 6 stor stark(!!!!) så tror jag att jag gör rätt att ta hemgången med handfullen bärs vilande i magen.

Har planer på att orka ta en lite ordentligare grind för att göra en bra vecka resultatmässigt, men vi får se vad jag och damen kommer fram till för något.

Postad

Ohh fii fan, tuff första timme på det här dygnet.

Startade med frukost hos flickan och sen meddelade jag att jag skulle hem och grinda, på vägen hem svängde jag in på jobbet för att kolla att någon har nycklar då jag är med och öppnar imorgon. Passar på att gå ett varv och införskaffar lite frukt, ramlösa, yoggi och mjölk.

När jag kommer fram i kassan är det 4-5 pers i kö, och så knackar det på axeln - "ursäkta, du jobbar här va?"

Va fan är det nu då tänkte jag, alltid samma jävla visa när man handlar på konsum.. Någon jävel som ska ha hjälp att hitta något, vänder mig om och det var en tjej - modell söt som jobbar på ICA, service-charmen kopplas på och jag följer med henne runt hörnet så hon får ställa sin fråga.

"När jag kom kring hörnet vid lösgodiset så stod tanten som står i kassan nu, hon kliade sig i arslet under byxorna och det luktade faan, nu ligger det en skithög på golvet." FOR REAL!?

Mkt riktigt, något som mkt väl kunde misstas vara chokladmousse (om inte för lukten) låg och gonade något riktigt jävla hemskt - PRECIS framför lösviktsgodiset.. Mums på en Lördag.

Skönt att inse att inte riktigt all skit händer när just jag jobbar.

Det värsta av allt var ändå det faktum, med vilken brutal iskallhet ica-tjejen och hon som jobbade på konsum tog hand om det.. Skrattandes som riktiga fjortisar och nästan hånflinade på damen som mkt väl såg skithögen från kassan, denna dam är förövrigt top3 gulligaste tanter som handlar hos oss på regular basis.. Kommer in varje Lördag morgon med sin ca 50åriga son och handlar varsin vagn, alltid glad som en sol.. Och tyvärr i detta fall inte det minsta dement, man tycker ju att sådana olyckor lika bra kan inträffa för de kärringar som lik förbannat inte vet vad de har gjort för tio sekunder sedan.

Damen som handlat hos oss varje Lördag morgon sedan jag började jobba där (ca 4,5 år sen), kanske inte längre kommer våga göra det efter detta bisarra ögonblick. Kan säga så mkt att jag skulle aldrig handla på ICA igen om jag sket ner golvet och fick titta på när någon annan torkade upp det. Men det kanske bara är jag?

Sjukt konstig start på dagen som sagt, ska försöka slänga mig över lite grind. Ska kanske kika med ett halvt öga på Viasat Golf när det börjar närma sig eftermidag, såg att Sergio Garcia låg trea på europatouren, han har länge varit en personlig favorit då han svänger sjukt mkt från runda till runda och spelar en härlig golf när han spelar på topp.

Grind nu snart.

Postad

Börjar ju bra och så..

***** Hand 738067289 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 juli 2008 10:45:27

Diana 44 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Mojorunner (1547.42)

Plats 2: pappsen (173.94)

Plats 3: Gul (1201.89)

Plats 4: Flashen70 (571.51)

Plats 5: Partyjack (989.76)

Partyjack lägg LM 2.50