Gå till innehåll

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

Postad

Håller med om att den är sjukt lame uppdatering förutom rebuyturrarna och timebank, och så minivy men det hade ju varit bättre om man kunde välja storlek själv. Man vänjer väl sig tillslut men det var absolut inget fel på förra versionen.

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

På väg att avrunda passet inom en timme.

Börat släppa lite nu iaf.. Var upp 1500 men droppat ner till plus 500 bara.

Några jobbiga händer:

***** Hand 707133166 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Wednesday, May 28, 2008 8:50:06 PM

Diana 12 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: keepon (1040.14)

Plats 2: Bond008 (1051.84)

Plats 3: Partyjack (1000.00)

Plats 4: Ian_Rush (358.86)

Plats 5: Mink (550.48)

Bond008 lägg LM 2.50

Partyjack lägg SM 5.00

** Giv **

keepon [N/A, N/A]

Bond008 [N/A, N/A]

Partyjack [4k, Ek]

Ian_Rush [N/A, N/A]

Mink [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Ian_Rush Lägg

Mink Lägg

keepon Lägg

Bond008 Höj till 15.00

Partyjack Syna 15.00

*** Flop(Board): *** : [8r, 6r, 5k]

*** Bet Runda 2 ***

Bond008 Satsa 35.00

Partyjack Höj till 100.00

Bond008 Syna 100.00

*** Turn(Board): *** : [8r, 6r, 5k, 7k]

*** Bet Runda 3 ***

Bond008 Passa

Partyjack Satsa 130.00

Bond008 Höj till 300.00

Partyjack Syna 300.00

*** River(Board): *** : [8r, 6r, 5k, 7k, Kh]

*** Bet Runda 4 ***

Bond008 Satsa 620.00

Partyjack Lägg

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 815.00

keepon Lägger mig Vinst: 0.00

Bond008 Vinner potten Vinst: 815.00

Partyjack Lägger mig Vinst: 0.00

Ian_Rush Lägger mig Vinst: 0.00

Mink Lägger mig Vinst: 0.00

Vad kan göras annorlunda förrutom att vara inne och kladda på floppen?

Turn stänger ju in mig ganska ordentligt i den här handen.

Kan man ta gratiskort på turn här?

***** Hand 707193386 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Wednesday, May 28, 2008 9:35:17 PM

Diana 2 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Zebelus (185.60)

Plats 2: gbsm (1119.96)

Plats 3: Partyjack (1056.76)

Plats 4: ymmot (1248.12)

Plats 5: Lill_Devil (475.00)

gbsm lägg LM 2.50

Partyjack lägg SM 5.00

** Giv **

Zebelus [N/A, N/A]

gbsm [N/A, N/A]

Partyjack [Dh, Dr]

ymmot [N/A, N/A]

Lill_Devil [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

ymmot Lägg

Lill_Devil Lägg

Zebelus Lägg

gbsm Höj till 10.00

Partyjack Höj till 50.00

gbsm Syna 50.00

*** Flop(Board): *** : [6r, 6s, 8h]

*** Bet Runda 2 ***

gbsm Satsa 100.00

Partyjack Syna 100.00

*** Turn(Board): *** : [6r, 6s, 8h, 7h]

*** Bet Runda 3 ***

gbsm Satsa 100.00

Partyjack Syna 100.00

*** River(Board): *** : [6r, 6s, 8h, 7h, 4h]

*** Bet Runda 4 ***

gbsm Satsa 400.00

Partyjack Syna 400.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1285.00

Zebelus Lägger mig Vinst: 0.00

gbsm [5s, 5r] Stege med högsta kort åtta Vinst: 1285.00

ymmot Lägger mig Vinst: 0.00

Lill_Devil Lägger mig Vinst: 0.00

Den här är så sjukt dåligt spelad, fi är en jättefisk och jag tycker brädan ser jättebra ut att trappa honom på.

Borde självklart slå om senast på turn..

Kommentarer överflödiga egentligen, vill bara hänga ut mig själv varje gång jag gör ett dåligt spel för att få bort dem.

***** Hand 707211025 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Wednesday, May 28, 2008 9:47:14 PM

Diana 50 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: *Petra* (549.10)

Plats 2: pesan (489.85)

Plats 3: PeZooo (273.21)

Plats 4: Essoxx (133.47)

Plats 5: Partyjack (1299.92)

PeZooo lägg LM 2.50

Essoxx lägg SM 5.00

** Giv **

*Petra* [N/A, N/A]

pesan [N/A, N/A]

PeZooo [N/A, N/A]

Essoxx [N/A, N/A]

Partyjack [4k, 5k]

*** Bet Runda 1 ***

Partyjack Höj till 20.00

*Petra* Syna 20.00

pesan Lägg

PeZooo Lägg

Essoxx Lägg

*** Flop(Board): *** : [5h, 3h, 2h]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Satsa 40.00

*Petra* Syna 40.00

*** Turn(Board): *** : [5h, 3h, 2h, 5r]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Satsa 100.00

*Petra* Syna 100.00

*** River(Board): *** : [5h, 3h, 2h, 5r, 8r]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack Passa

*Petra* Satsa 115.00

Partyjack Syna 115.00

*** Showdown *** : Rake: 13.93 Totalpott: 543.57

*Petra* [Knh, 9h] Färg med högsta kort knekt Vinst: 543.57

pesan Lägger mig Vinst: 0.00

PeZooo Lägger mig Vinst: 0.00

Essoxx Lägger mig Vinst: 0.00

Här blir jag faktiskt typ utspelad, han blixtsynar på flop och då tänker jag svag.. Typ bara ett högt H eller ett par som 66-TT.

Bluffcatch på river måste väl vara ultimat oavsett?

Vad kan göras bättre?

Upp cirka 1K nu´..

Postad

QQ handen omslag på flopp, 54 handen svårt o slowa turn när du turnar set, va tänker du göra på Turn för övrigt om det kommer ett scare card Check/fold/check/call??

Postad
QQ handen omslag på flopp, 54 handen svårt o slowa turn när du turnar set, va tänker du göra på Turn för övrigt om det kommer ett scare card Check/fold/check/call??

Alltså har spelar egentligen bara vidare om jag träffar trissen eller stegen, så det är rätt tunnt att betta ut den med enfärgad bräda där.

Postad
Öps forumet funkar fint för mig, har joggy samma problem?!

Ser du inte ens första sidan? eller har du inte rättigheter att logga in?

Ser inte förstasidan, har inte hört joggy säga nåt om att det inte fungerar.

Hemsidan fungerar, men när jag länkar till forumet står det så här:

Felsida 403

Access tillfälligt blockerad.

Anledningen till detta kan vara många:

1. Du har försök att posta något otillåtet

2. Din dator är infekterad av spyware/malware

Ditt IP: 213.65.166.128 [ Testa om IP är svartlistat ]

Accept Language: sv

Useragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 2.0.50727)

Om du har rödmarkerad text ovan betyder det att din webbläsare är infekterad.

Du kan installera gratis antivirus program här:

http://www.avira.com

Här har du mer information angående malware/spyware:

http://www.liamdelahunty.com/tips/fun_web_products.php

Upptäckte att det kanske var länken på hemsidan som inte fungerade bara, fungerar bra när jag slår in adressen i sökfältet istället..

Postad

Eftermiddagspasset börjar rätt hyfsat:

Ute på lite hal is här:

Plats 2: jerker4 (1263.89)

Plats 3: sTENK_ (763.08)

Plats 4: galgen (1041.34)

Plats 5: The Storm (217.65)

The Storm lägg LM 2.50

Partyjack lägg SM 5.00

** Giv **

Partyjack [Dh, Er]

jerker4 [N/A, N/A]

sTENK_ [N/A, N/A]

galgen [N/A, N/A]

The Storm [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

jerker4 Höj till 25.00

sTENK_ Syna 25.00

galgen Syna 25.00

The Storm Lägg

Partyjack Höj till 125.00

jerker4 Syna 125.00

sTENK_ Lägg

galgen Syna 125.00

*** Flop(Board): *** : [7r, 8s, Kk]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Passa

jerker4 Passa

galgen Passa

*** Turn(Board): *** : [7r, 8s, Kk, Kh]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Satsa 250.00

jerker4 Lägg

galgen Lägg

*** Showdown *** : Rake: 10.06 Totalpott: 392.44

Partyjack Vinner potten Vinst: 392.44

jerker4 Lägger mig Vinst: 0.00

sTENK_ Lägger mig Vinst: 0.00

galgen Lägger mig Vinst: 0.00

The Storm Lägger mig Vinst: 0.00

Men tack vare det stackar jag av insta handen direkt efter:

***** Hand 707659094 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Thursday, May 29, 2008 1:29:59 PM

Diana 23 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Partyjack (1958.72)

Plats 2: jerker4 (1138.89)

Plats 3: sTENK_ (738.08)

Plats 4: galgen (916.34)

Plats 5: The Storm (215.15)

Partyjack lägg LM 2.50

jerker4 lägg SM 5.00

** Giv **

Partyjack [Kk, Eh]

jerker4 [N/A, N/A]

sTENK_ [N/A, N/A]

galgen [N/A, N/A]

The Storm [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

sTENK_ Lägg

galgen Syna 5.00

The Storm Syna 5.00

Partyjack Höj till 35.00

jerker4 Syna 35.00

galgen Syna 35.00

The Storm Syna 35.00

*** Flop(Board): *** : [7s, 9k, Es]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Satsa 120.00

jerker4 Lägg

galgen Syna 120.00

The Storm Lägg

*** Turn(Board): *** : [7s, 9k, Es, 7k]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Passa

galgen Satsa 225.00

Partyjack Höj till 930.00

galgen All-in 761.34

*** River(Board): *** : [7s, 9k, Es, 7k, 4h]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1887.68

Partyjack [Kk, Eh] Två par, ess och sjuor Vinst: 1887.68

jerker4 Lägger mig Vinst: 0.00

sTENK_ Lägger mig Vinst: 0.00

galgen Lägger mig Vinst: 0.00

The Storm Lägger mig Vinst: 0.00

Postad

Blev ett najs plus nu, tjejen ringde och sa att hon ville gå på bio så nu bär det av till Uppsala för kvällen.

Upp 3600 för dagen, är nog bästa dagen så långt i månaden och då spelade jag bara lite drygt 3 timmar också.

Totala pluset för Maj; 9544:-

Postad
Nice Job Mayn!

Bra jobbat PJ. Ser ut att bli månadspeng i maj också. Själv åkte jag på uppdateringsriggen och backade 3.5k rakt ut idag. Sjukt mycket sooted och hålpipor.

Tack ska ni ha, skönt att få cudos även när man gör en knapp 10K-månad.. Särskilt när man läser i Megakillahs dagbok att han är upp ca 30K i maj.. Sinnes på det, stort grattis också btw.

Men vissa månader måste man bara vara jävligt nöjd att man överhuvudtaget är plus!

Blev Ashton Kutcher och Cameron Diaz i en sjuuukt klyschig romantisk komedi, som ändå var helt okej med tanke på hur mycket skit som gjorts i genren. Man skulle kunna kalla den enormt charmig, har dessutom haft lite förkärlek till det mesta som Kutcher varit med i och Cameron Diaz gör det ju inte ont att titta på direkt..

Ska se om jag klarar av ett litet minigrind nu, ska försöka ut och springa men det känns som att jag siktar in det i morgon bitti innan konsumgrinden (OBS sjukt tidigt).

Postad

Blev bara en timmes grind, ska börja konsumgrinden kl 8 imorgon och har tänkt mig hinna med en kortare sväng löpning innan dess.

Har tänkt bra länge att jag måste komma igång med någon slags träning, spelade ju två eller tre säsonger här i gamla ÖSK när laget var på dekis i sjuan för ca 2 år sen. Tycker det är helt sjukt skoj med fotbollen, började min karriär i Gimo som hade en sjukt seriös satsning (ligger i trean nu - låg på gränsen till div 1 under mina glansdagar i pojklagen).

Efter ett par års uppehåll bestämde jag mig för att köra på här i Östhammar, var väldigt väldigt otränad efter typ 3-4 års uppehåll - slutade när jag var 16 typ. Kom igång hyfsat, min stora svaghet var dock nu att jag varit alldeles för fläskig..

Alla som har lite koll på hur kortison fungerar vet att det gör att kroppen samlar upp vätska, ibland kan man tydligen svälla ordentligt - något som jag sluppit helt dock.

När jag spelade min senaste sejour vägde jag ca 95 kg, mäter 195 cm så var väl inget extremt fläskberg men alldeles för tung för att göra mig själv rättvisa på planen. När jag nu trappat ner mitt kortisonknaprande har jag droppat och ligger nu strax över 80 kg..

Under mina tidiga år spelade jag mittback tillsammans med en långdistanslöpare, vårat pojklag i Gimo var riktigt bra ett tag då årskullen efter oss hade ett 5-tal spelare som dominerade även i upplandslaget kommer jag ihåg.

Vi utgjorde ett starkt mittlås där jag stångade bort det mesta i luften och löft undan de flesta småpojkar, de som slank igenom tog maratonlöparen hand om.

Allt eftersom åren har gått och övriga växt ikapp har jag fått en offensiva roll för varje säsong jag spelat, sista året spelade jag på topp och det är väl kanske där man ska sikta på att brottas med HKG och Wigert om en plats.

Har känt ett sug att spela fotboll senaste åren, doktorn säger ifrån då man under ett skov ska avstå från att belasta kroppen för hårt då detta kan chocka immunförsvaret ordentligt.

Nu har jag inte haft ett skov på lite över ett år och känner mig pigg, när jag och joggy senast var och kollade på B-lagsmatchen insåg man ju att man omöjligt skulle ha allt för svårt att få lite speltid där iaf.

A-laget har dock blivit riktigt starkt här nu, efter sammanslagningen har jag faktiskt varit idel imponerad över hela laget.. Många unga grabbar som ser sjukt intressanta ut, blandat med några hemvändare som fortfarande är sjukt bra.

Ska dock inte pressa mig för hårt, börjar jag dock springa ett par gånger i veckan och märker att kroppen inte svarar negativt på detta så är det inte omöjligt att man är med på försäsongsträningen nästa säsong.

Vart jävligt mkt OT från pokern här ikväll, skönt att skriva av sig lite då och då bara.. De som inte bryr sig behöver ju liksom inte läsa.

Lyckades iaf nääästan uppnå mitt mål för denna timme, att nå 10K för månaden.

Imorgon blir det nog en par tre timmars grind efter konsum, får hoppas på att fånga lite packad fredagsfisk.

Landar på 9995:- för maj.

Postad
Blev bara en timmes grind, ska börja konsumgrinden kl 8 imorgon och har tänkt mig hinna med en kortare sväng löpning innan dess.

Har tänkt bra länge att jag måste komma igång med någon slags träning, spelade ju två eller tre säsonger här i gamla ÖSK när laget var på dekis i sjuan för ca 2 år sen. Tycker det är helt sjukt skoj med fotbollen, började min karriär i Gimo som hade en sjukt seriös satsning (ligger i trean nu - låg på gränsen till div 1 under mina glansdagar i pojklagen).

Efter ett par års uppehåll bestämde jag mig för att köra på här i Östhammar, var väldigt väldigt otränad efter typ 3-4 års uppehåll - slutade när jag var 16 typ. Kom igång hyfsat, min stora svaghet var dock nu att jag varit alldeles för fläskig..

Alla som har lite koll på hur kortison fungerar vet att det gör att kroppen samlar upp vätska, ibland kan man tydligen svälla ordentligt - något som jag sluppit helt dock.

När jag spelade min senaste sejour vägde jag ca 95 kg, mäter 195 cm så var väl inget extremt fläskberg men alldeles för tung för att göra mig själv rättvisa på planen. När jag nu trappat ner mitt kortisonknaprande har jag droppat och ligger nu strax över 80 kg..

Under mina tidiga år spelade jag mittback tillsammans med en långdistanslöpare, vårat pojklag i Gimo var riktigt bra ett tag då årskullen efter oss hade ett 5-tal spelare som dominerade även i upplandslaget kommer jag ihåg.

Vi utgjorde ett starkt mittlås där jag stångade bort det mesta i luften och löft undan de flesta småpojkar, de som slank igenom tog maratonlöparen hand om.

Allt eftersom åren har gått och övriga växt ikapp har jag fått en offensiva roll för varje säsong jag spelat, sista året spelade jag på topp och det är väl kanske där man ska sikta på att brottas med HKG och Wigert om en plats.

Har känt ett sug att spela fotboll senaste åren, doktorn säger ifrån då man under ett skov ska avstå från att belasta kroppen för hårt då detta kan chocka immunförsvaret ordentligt.

Nu har jag inte haft ett skov på lite över ett år och känner mig pigg, när jag och joggy senast var och kollade på B-lagsmatchen insåg man ju att man omöjligt skulle ha allt för svårt att få lite speltid där iaf.

A-laget har dock blivit riktigt starkt här nu, efter sammanslagningen har jag faktiskt varit idel imponerad över hela laget.. Många unga grabbar som ser sjukt intressanta ut, blandat med några hemvändare som fortfarande är sjukt bra.

Ska dock inte pressa mig för hårt, börjar jag dock springa ett par gånger i veckan och märker att kroppen inte svarar negativt på detta så är det inte omöjligt att man är med på försäsongsträningen nästa säsong.

Vart jävligt mkt OT från pokern här ikväll, skönt att skriva av sig lite då och då bara.. De som inte bryr sig behöver ju liksom inte läsa.

Lyckades iaf nääästan uppnå mitt mål för denna timme, att nå 10K för månaden.

Imorgon blir det nog en par tre timmars grind efter konsum, får hoppas på att fånga lite packad fredagsfisk.

Landar på 9995:- för maj.

SoftXD.. hur gammar äru?

Postad
SoftXD.. hur gammar äru?

23, 24 om tre månader.

ty, hoppas det lossnar nästa månad!

Jag med faktiskt, har inte alltför stora förhoppningar dock.. Ska jobba så pass mkt i Juni, som även är en månad där man vill hinna göra grejer på fritiden så jag kommer inte hinna spela tillräckligt då heller för att göra något superresultat.. Men jag är nöjd så länge jag håller mig flytande under sommarmånaderna, när man bor här i Östhammar där det är så sjuk skillnad på sommar och vinter så måste man helt enkelt passa på att göra grejor på sommaren.

Postad

Fick in ett timmes-pass innan jobbet också.. busy busy..

Började skönt genom att få in degen med 37 mot A7 på 23A77, vann dock tillbaka inköpet jag backade där plus ett par hundra.

+10330:-

Motiverande att gå och jobba för 120:-/timme.. eller inte..

Postad

Sjuk imponerad, senast jag sprang var samma vecka som jag startade dagboken.. Innan dess var det ett drygt halvår sedan sist.

Förra gången gick det helt enormt tungt, halv vägs in på den 2-3 km (osäker) långa sträckan höll jag på att kikna av flåsandet.. Kroppen orkade men flåset finns inte där, det är närmast helt bortblåst.

Idag gick det dock lite lättare, vet inte om det har att göra med att jag kom direkt från jobbet.. Rör mig mer där än jag gör i vanliga fall, så det funkade väl som någon slags uppvärmning. Var dessutom mkt ödmjukare inför uppgiften och gick ut i något slags pensionärsmarathon-tempo. För er som sett långdistanslöpare som nått 65+ och fortfarande kör på, tekniken finns där, det ser till och med ut att gå ganska snabbr om man utgår ifrån steget men det är i ett sjuuukt lågt tempo. Nästan så man börjar fundera på hur man lyckas hålla sig uppe i så långsamt tempo utan att bara rasa ihop, ändå ser det samtidigt ut som att det är ett löpsteg på något sätt.´

Vet inte om jag irrar bara, eller om någon faktiskt förstår vad jag menar.. Om inte - leta upp en friidrottande pensionär med lätt kropp så får ni säkerligen en teknikuppvisning.

Nu vill jag dock inte påvisa att jag på något sätt skulle ha löpteknik som en pensionerad långdistanslöpare - snarare ligger jag nog närmre snittet proffesionella CS-spelare teknikmässigt.. Men på något sätt sitter det i sedan fotbollstiden att optimera varje steg för att spara krafter hela tiden, dock tvivlar jag på att det ser särskilt vackert ut.

Nog om detta, ikväll ska jag försöka masa mig till Harg för seriematch mot Rasbo som tydligen ska ha ett ganska bra lag.. Joggy har åkt till sthlm för något vip-event med 5050poker och kolla på "rumble of the kings"-galan.. Jag är så avundsjuk att jag kan bajsa på mig, han stannar även över nästa vecka för att spela SM. Wigert den gamla vapendragaren från fotbollslaget (även en brynäsprofil) har dragit iväg på kiss-konsert med motiveringen "visst jag är inte mkt för varken hårdrock eller kiss - men de slutar ju säkert spela snart och då vill man ju ha sett dem".

50% av mig vill hålla med Wigert och förstå vad han menar, men 50% av mig tycker ändå att har man inte intresset för att lyssna/se på en konsert med kiss så ska man inte göra det bara för att det kanske är försent om några år.. Men intresset och valet är naturligtvis fritt.

Detta resulterade iaf till att jag fick kontakta en ännu äldre fotbollskompis från Gimotiderna kring högstadiet som jag dock springer in i lite titt som tätt nuförtiden också - han skulle på matchen så jag får väl ansluta till honom där om jag bestämmer mig för att åka dit.

Lite roligt med denne person är att han nickar HKG där han håller till i B-laget, det har ingen anknytning till hans namn eftersom han har ett vardagligt namn utan någon av dessa bokstäver.

Däremot har/hade han som specialitet att härma "Hipp Hipp"-gänget (sjukt bra val av humor btw) och då främst genom att använda ramsan "Vem fåår inte komma in på syssteeemeeet - HUNDEN-KATTEN-GLASSEN - HUNDEN-KATTEN-GLASSSEN" osv osv, från sin bänkplats i b-laget.

Hoppas han inte känner sig uthängd för detta, han är en sjukt rolig kille och har dessutom inget pokerintresse så detta kommer förmodligen inte att nå honom heller..

Ska avsluta min eftersvättning och sen glida in på svs-klienten för att tömma lite alkoholiserad fredagsfisk.

Postad

Huuga huuga, jag fattar inte att jag inte kan få två pass i rad utan en helt sjuk utdragningsorgie..

Räknade till 10st 30-70 flippar förlorade, det var KK mot AA ett par ggr, det var QQ mot KQ, JJ mot 99 osv, men mot 300-400 krs stackar som tur är.. Det är då fiskarna inte orkar lägga med ett överkort också iofs.

Hittade ett back på typ 3K och hela gårdagen är förstörd direkt i stortsett..

Helt brutalt tråkig månad, också sjukt att jag har normala pass som igår och sen kommer det ett par djupdykningar som idag.

Alla andra riktiga bad streaks har det varit totalt stendött rakt igenom, nu hittar jag ändå ett fåtal ljusglimtar i mörkret..

Kadank [N/A, N/A]

FROLEX [N/A, N/A]

Partyjack [Kk, Dh]

Sam_D [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

GOBBI Lägg

Kadank Lägg

FROLEX Höj till 20.00

Partyjack Syna 20.00

Sam_D Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [10k, Kh, 9s]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Passa

Sam_D Passa

FROLEX Satsa 45.00

Partyjack Syna 45.00

Sam_D Lägg

*** Turn(Board): *** : [10k, Kh, 9s, 9h]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Passa

FROLEX Passa

*** River(Board): *** : [10k, Kh, 9s, 9h, Knr]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack Satsa 50.00

FROLEX Höj till 150.00

Partyjack Syna 150.00

*** Showdown *** : Rake: 11.24 Totalpott: 438.76

GOBBI Lägger mig Vinst: 0.00

Kadank Lägger mig Vinst: 0.00

FROLEX [Ek, Dr] Stege med ess i topp Vinst: 438.76

Sam_D Lägger mig Vinst: 0.00

Gillar inte att spela denna hårdare på flop, med facit i hand hade en CR givit mig handen direkt där.. Är det de korrekta spelet? Antar det iaf.

Sen är ju frågan om jag ska syna av rivern, har inga notes annat än att han verkar vara lite småfiskig. Men river går väl inte o lägga när han slår om så svagt iofs.

***** Hand 708555794 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Friday, May 30, 2008 3:38:00 PM

Diana 14 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Loveozzy (318.74)

Plats 2: BONNJOE (996.28)

Plats 3: hubbe75 (263.44)

Plats 4: baros (985.00)

Plats 5: Partyjack (1004.69)

Loveozzy lägg LM 2.50

BONNJOE lägg SM 5.00

** Giv **

Loveozzy [N/A, N/A]

BONNJOE [N/A, N/A]

hubbe75 [N/A, N/A]

baros [N/A, N/A]

Partyjack [Dk, Ds]

*** Bet Runda 1 ***

hubbe75 Lägg

baros Lägg

Partyjack Höj till 20.00

Loveozzy Lägg

BONNJOE Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [5s, 8s, Knk]

*** Bet Runda 2 ***

BONNJOE Passa

Partyjack Satsa 40.00

BONNJOE Syna 40.00

*** Turn(Board): *** : [5s, 8s, Knk, 3h]

*** Bet Runda 3 ***

BONNJOE Passa

Partyjack Satsa 100.00

BONNJOE Syna 100.00

*** River(Board): *** : [5s, 8s, Knk, 3h, 8h]

*** Bet Runda 4 ***

BONNJOE All-in 836.28

Partyjack Lägg

*** Showdown *** : Rake: 8.06 Totalpott: 314.44

Loveozzy Lägger mig Vinst: 0.00

BONNJOE Vinner potten Vinst: 314.44

hubbe75 Lägger mig Vinst: 0.00

baros Lägger mig Vinst: 0.00

Vet inte varför det inte står med i denna HH att han visade iaf A7 i spader, trodde innan handen att han var en average grinder typ.. Därför kändes det som att han har mig slagen på river, det är ju hyfsat mkt överpott. Finns det något som talar för syn?

Det är ju en jättefiskig bluff, det enda jag kan sätta han på är ju egentligen missat färgdrag eller kaanske JJ.. Om jag har honom som hyfsat stabil iaf. Mkt konstig hand!

+7396:-

Blir kanske en timmes grind till eller något innan fotbollen, får se om jag orkar.. Är egentligen rätt less på poker nu när det går så extremt dåligt.

Postad

Två ickepokerrelaterade punkter:

* Är det patetiskt att fast man har flickvän (särbo visserligen), ha stordelen av ens energiintag i färdigrätter (allra mest kalla sallader från ICA)?

Jag skulle nog svara ja..

* Är det ännu mer patetiskt att man är så lat, så att fast ICA bara kan erbjuda den enda av dessa 10 sallader som man vet att man inte tycker om lik förbannat köper just den salladen för att man helt enkelt inte orkar steka en omelett eller något liknande?

Skulle nog svara ja där med.

Salladen innehåller; Räkor, Pasta, Ruccola, Isbergssallad, någon sorts CremeFraiche-röra, soltorkade tomater, pinjenötter. Det jag tycker om i denna är egentligen bara pasta, isberg och pinjenötter.. Iskallt val mao.

Idiotförklara mig inte för att jag inte gillar räkor, älskar räkor i vanliga fall.. Men nu rör det sig om miniräkor som de tagit ur någon gammal rutten burk som är till för att göra sallad av.. De smakar ingenting, den enda smaken som finns kvar är den där ruttna smaken som i vanliga fall är undertonen i skaldjurssmaken.

Får la bli en varmkorv på matchen.

En timme grind till nu.

Postad

Haha, har förresten skrivit ett klagobrev till SvS.

Efter ett par av de värsta utsugningarna började mörkarna knulla sig.

Ni vet när fd UTG tar paus och nästa ska lägga BB, då hoppar den över automatiskt och efter updaten har det tydligen börjat hoppa över samtliga kring bordet utan de två först efter knappen..

När jag var som värst steamad händer det, och jag har redan samvetskval för den stackare som fick ta hand om mejlet..

Får hoppas att de inte kopplar på mera motrigg bara för då är jag nog gul snart.