Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.

Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

Här kommer ett par händer från igår;

Känns som att jag förvisso går lite väl hårt fram på turn här, är bara väldigt ängslig efter att få in pengarna mot "Klingstedt" som va en riktig superslaskig jävel. Nu blev det soppa av alltihop.

***** Hand History for Game 989262751 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, April 2, 22:46:05 ET 2009

Table Diana Turbo 19 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Klingstedt ( $928.56 )

Seat 3: Partyjack ( $1065.19 )

Seat 5: Spigge ( $1131.97 )

Seat 2: Rocky1 ( $509.8 )

Seat 4: sander8 ( $704.92 )

Klingstedt posts small blind [$2.5].

Rocky1 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ad 8d ]

Partyjack raises [$20].

sander8 calls [$20].

Spigge folds.

Klingstedt calls [$17.5].

Rocky1 calls [$15].

** Dealing Flop ** [ Ac, 8c, Qs ]

Klingstedt checks.

Rocky1 checks.

Partyjack bets [$55].

sander8 calls [$55].

Klingstedt calls [$55].

Rocky1 folds.

** Dealing Turn ** [ 4d ]

Klingstedt bets [$20].

Partyjack raises [$250].

sander8 calls [$250].

Klingstedt folds.

** Dealing River ** [ Js ]

Partyjack is all-In.

sander8 is all-In.

Partyjack shows [ Ad, 8d ] two pairs, aces and eights.

sander8 shows [ Qc, Ah ] two pairs, aces and queens.

Partyjack wins $360.27 from side pot#1 with two pairs, aces and eights.

sander8 wins $1509.84 from the main pot with two pairs, aces and queens.

Par+pipa är precis lika omöjligt att folda som på dagtid tydligen.

***** Hand History for Game 989352606 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, April 2, 23:53:25 ET 2009

Table Diana Turbo 13 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Partyjack ( $992.5 )

Seat 4: beware ( $457.8 )

Seat 3: Ole_Zlatan ( $296.06 )

Seat 2: Oman85 ( $1312.26 )

Seat 5: Elvinzzon ( $467.79 )

Ole_Zlatan posts small blind [$2.5].

beware posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ As Ad ]

Elvinzzon calls [$5].

Partyjack raises [$25].

Oman85 calls [$25].

Ole_Zlatan calls [$22.5].

beware calls [$20].

Elvinzzon calls [$20].

** Dealing Flop ** [ Kc, 9d, Jh ]

Ole_Zlatan checks.

beware bets [$80].

Elvinzzon folds.

Partyjack raises [$293.75].

Oman85 folds.

Ole_Zlatan folds.

beware calls [$213.75].

** Dealing Turn ** [ 5c ]

beware is all-In.

Partyjack calls [$139.05].

** Dealing River ** [ Qc ]

beware shows [ Qs, Jc ] two pairs, queens and jacks.

beware wins $975.6 from the main pot with two pairs, queens and jacks.

Sov faktiskt ganska stabilt inatt, vaknade vid 8-bläcket dock. Pigg som en ärta.

Tror det kan vara kortisondubblingen som fortsätter påverka.. Har haft väldigt svårt att sova mer än 6 timmar de senaste veckorna.

Tiden hos frissan är kl 10.30 så visst ska man väl kunna smaska in någon timmes grind här va? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

VÅGA be frissan göra nåt annorlunda den här gången. Ta en flipp liksom!

Antar att du missat hur jag springer i MTTs?

Mtp hur jävla illa jag flippar atm skulle jag lika gärna kunna köra ner huvudet i ett fat med olja och tända på skiten. :)

Vad är tipset på en kul och nyskapande frisyr btw?

Hittade bra värde på 5/10, bara NickLeeson som inte var värde på de tre bord jag hittade. Nu har jag inte mer än 150 händer mot honom, men har läst i svs-trådarna och förstod också ganska snabbt att han är åtminstone okej.

Gnuggade på ganska fint, mycket fisk som sagt.

Stannar på +2400:- efter 1½ timmes spel. Helt okej, bortsett från fläckar av gårdagen flyter det på riktigt bra nu.. Tycker fortfarande att jag spelar riktigt bra poker, väldigt sällan jag får in pengarna dåligt nu och för varje dag jag fortsätter så kryddas självförtroendet.. Mycket fint.

Återstår att se om det blir mycket grind efter lunch, borde verkligen, verkligen städa lägenheten.. Det var på gränsen till kris innan Sälen för tre veckor sedan, det var verkligen kris innan London förra veckan.. Så nu är det ett jävla zoo härinne.

Vart fan kommer allt damm och annan skit ifrån?

Fattar ingenting..

+6149:- för månaden.

Länk till kommentar

Antar att du missat hur jag springer i MTTs?

Mtp hur jävla illa jag flippar atm skulle jag lika gärna kunna köra ner huvudet i ett fat med olja och tända på skiten. :)

Vad är tipset på en kul och nyskapande frisyr btw?

Hehe, nehe ok då. Kanske dumt tillfälle när variansen drygar med då iofs :lol:

Antar att det är försent men mina tips är hur som helst: länk Andra raden, fjärde från vänster 8-)

Länk till kommentar

Hehe, nehe ok då. Kanske dumt tillfälle när variansen drygar med då iofs :lol:

Antar att det är försent men mina tips är hur som helst: länk Andra raden, fjärde från vänster 8-)

Ja det är försent, men om det var den här du menade så måste jag ändå jobba igång råvara några månader för att det ska vara möjligt.

Kul med lite tips annars, har en polare som nu flyttat härifrån som faktiskt inte var helt olik den bilden kring gymnasietiden. Han är skön.

killfrisyr_laangt_rufsigt.jpg

Helt jävla underbart väder här i Östhammar idag, vi snackar 12 grader i skuggan, inte en vit fläck på den blåa himlen och helt vindstilla. Sjukt fint väder mao, det är nu man börjar märka de negativa aspekterna på sin hobby/levebröd.. Känns sådär lite halvsunkigt att sitta inne i detta väder, men samtidigt.. Snart drar golfsäsongen igång, och då lär man få sol, värme och friskluft så man tröttnar.

Ska vispa till min nybakade pensionärsfrisyr till något lite mer ungdomligt, sen bär det av till tjejen för lite lunch.. Tydligen hade hon två matlådor lax, låter mkt fint.

Grind i eftermiddagen, städningen can go fuck itself.

Länk till kommentar

Wow, vilken jävla supersvängig dag detta har varit..

Under dagen har jag vid tre tillfällen haft >3K-stackar på olika bord och vid 6 tillfällen >2K-stackar på olika bord.

Normalt kanske jag har >2Kstackar på typ 3-4 bord under dagens lopp, ändå lyckas jag inte göra mer än +2100:- totalt för dagen.

Hamnat i så jävla sjuka potter, vissa gånger har jag varit helt jävla vilse och fått vika river med massa pengar i potten osv. Måste bli bättre på att få in pengarna snabbare helt klart. I övrigt tyckte jag nog att ja spelade rätt hyfsat, även om jag blev lite seg i kolan på slutet.

Hamnat i väldigt många såna här risiga situationer också, känns som en solklar push på floppen trots minimal FE? Som sämst drar jag väl 49% mot just QQ, annars är jag ffs favorit.

***** Hand History for Game 989641656 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, April 3, 13:49:31 ET 2009

Table Diana Turbo 5 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: clappen ( $931.83 )

Seat 5: Partyjack ( $982.5 )

Seat 2: Zal007 ( $124.39 )

Seat 3: Tanden89 ( $469.28 )

Seat 4: Jerv ( $162.61 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

clappen posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Jd Td ]

Zal007 calls [$5].

Tanden89 folds.

Jerv folds.

Partyjack calls [$2.5].

clappen raises [$20].

Zal007 calls [$20].

Partyjack calls [$20].

** Dealing Flop ** [ 8d, 5h, 9d ]

Partyjack checks.

clappen bets [$45].

Zal007 is all-In.

Partyjack raises [$233.78].

clappen raises [$408.17].

Partyjack is all-In.

clappen is all-In.

** Dealing Turn ** [ Kh ]

** Dealing River ** [ 9s ]

clappen shows [ Qc, Qs ] two pairs, queens and nines.

Partyjack shows [ Jd, Td ] a pair of nines.

Partyjack wins $50.67 from side pot#2 with a pair of nines.

clappen wins $1607.38 from side pot#1 with two pairs, queens and nines.

clappen wins $365.67 from the main pot with two pairs, queens and nines.

Det håller alltså i sig, diagnosen förra månaden var att jag fick in massa pengar på floppar som var helt otroligt bra för mig. Kombodrag eller öppna str8flushdrag, men det blankar tamejfan varje gång.

Extra frustrerande med den där fisken som pep iväg verkligen direkt efter handen. Steam.

Fick ett sms från Noddan, tydligen en liten gryta hos dem ikväll.. Skulle vara trevligt, men samtidigt är jag jäävligt seg i huvudet, risig i kistan och lider av sömnbrist. Men det är ju så jävla skoj så det överväger faktiskt trots allt, får se vad damen tycker om att jag blir borta ikväll igen.. Känns som att det kan bli störtkruka på faktiskt. :)

+5963:- för månaden, litet tapp under eftermiddagen.. Men det svider faktiskt inte alls mtp hur bra April har börjat i övrigt.

Länk till kommentar

Varit vaken ett par timmar, men det blev mäkta sent igår så tror att jag hoppar över grinden helt och hållet idag.. Blir så jävla seg i huvudet, och det känns som att det är lika bra att ligga lågt när jag ändå har börjat månaden så pass bra som jag gjort.

Gårdagen var en riktigt lyckad kväll, började med en 100kr rebuy som naturligtvis var mäkta slaskig. När vi var tre kvar (två betalda) var jag rätt överlägset shortstacken men lyckades efter en jobbig syn med KK på A-bräda jobba upp nog med marker för att snacka till mig en deal där vi fick 800kr/skalle.

Kanske låter lite fiskigt att ta en deal på en 100krs rebuy, men anledningen var främst de 4 som satt och väntade på cashgame.. Blir alltid att någon av spelarna tappar tålamodet (oftast jag eftersom jag brukar trycka på kring bubblan) och petar in pengarna dåligt.

Då var det lika bra att dra igång 1/2 DC, flöt på fint där också.. Det var inte värsta sortens slask även om man med en 20krs openraise alltid fick minst två syn.

Tog väl den största potten då jag trebettade KQQ6 DS på SB och floppade AQ4, fick in resten mot ett A+färgdrag och blankade båda trots att vi körde turn och river två ggr.

Slutade upp 1K för hela kvällen och det är ju ett riktigt monsterplus på 100krs rebuy och 1/2 DC.. Men framförallt hade jag förbannat roligt, det är ett grymt trevligt gäng som brukar samlas och när sen ölen kommer fram och nivån sjunker litegrann trivs jag som fisken i vattnet.

Ska ta tag i städningen i eftermiddag tänkte jag, tjejen ville åka till Uppsala imorgon. Hon har legat sjuk hela veckan och börjar piggna till verkar det som, känns som att jag kan unna mig en spelledig helg.. Även om jag förmodligen kommer få in några timmar någon gång under morgondagen också.

Påskvecka coming up, har tagit på mig att jobba några dagar (4 närmare bestämt).. Därefter blir det påskfirande nästa helg med familjen, inget seriöst egentligen.. Farsan fyller dock 50 i dagarna och planerar en resa, därför tänkte vi slå ihop påskfirandet med en liten 50årsfest.

Nu ska jag vila mig lite, blev bara knappa 5 timmars sömn inatt och när jag redan låg efter med sömnen lite sen tidigare så känns kroppen riktigt konstig.

Fick igår reda på att Noddan (grymt skön snubbe som håller i homegamet allt som oftast) hade hoppat på samma lag som kapten Wigert försöker få mig att joina till sommaren.

Därför lär det kanske bli en löprunda framåt kvällen, ska försöka komma igång och springa 2-3 ggr i veckan till en början för att känna efter om det finns någon grundkondition kvar. Vet att jag har en del boll i mig, även om jag inte rört en fotboll på ca 2 år.. Däremot känns det som att flåset kan bli väldigt svårt att hitta. Kommer bli spännande att se om det kommer fungera med sjukdomen och allt. Hoppas på det.

Länk till kommentar

Har nu städat igenom lägenheten totalt, skönt att ha det gjort trots enorm trötthet.

Landade i soffan och blängde ett tag på "så ska det låta", tycker faktiskt det är helt okej att slappa hjärnan till..

Nu samlade jag säkert på mig en hög gaypoints och lika många pensionärspoäng.. Men wtf. :P

Kände igår att mitt PLO-game var jäävligt rostigt, så slänger upp 2-3 bord 0.5/1 och slaskar av mig lite för att känna på spelet bara.

Länk till kommentar

Det roliga med PLO är ju såklart att man kan vara ALL OVER it:

***** Hand 990665995 *****

0.50/1.00 Omaha (PL) - Saturday, April 04, 2009 3:09:42 PM

Anna 22 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Partyjack (337.92)

Plats 3: Bohemia (187.31)

Plats 4: LBengtzing (57.21)

Plats 2: Vejuz88 (55.48)

Plats 5: AceOfGrace (200.00)

Bohemia lägg LM 0.50

LBengtzing lägg SM 1.00

AceOfGrace lägg SM 1.00

** Giv **

Partyjack [Kns, 5k, 6r, Knk]

Bohemia [N/A, N/A, N/A, N/A]

LBengtzing [N/A, N/A, N/A, N/A]

Vejuz88 [N/A, N/A, N/A, N/A]

AceOfGrace [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

AceOfGrace Höj till 3.50

Partyjack Höj till 12.00

Vejuz88 Lägg

Bohemia Syna 12.00

LBengtzing Lägg

AceOfGrace Syna 12.00

*** Flop(Board): *** : [Knh, 7k, 3s]

*** Bet Runda 2 ***

Bohemia Passa

AceOfGrace Passa

Partyjack Satsa 27.75

Bohemia Syna 27.75

AceOfGrace Lägg

*** Turn(Board): *** : [Knh, 7k, 3s, 4k]

*** Bet Runda 3 ***

Bohemia Passa

Partyjack Satsa 46.25

Bohemia All-in 147.56

Partyjack Syna 147.56

*** River(Board): *** : [Knh, 7k, 3s, 4k, Er]

*** Showdown *** : Rake: 9.68 Totalpott: 377.94

Partyjack [Kns, 5k, 6r, Knk] Stege med högsta kort sjua 6,5,4,3,A Vinst: 377.94

Bohemia [2h, 7r, 7h, 2k] Triss i sjuor 7,4,3,2,A Vinst: 0.00

LBengtzing Lägger mig Vinst: 0.00

Vejuz88 Lägger mig Vinst: 0.00

AceOfGrace Lägger mig Vinst: 0.00

Det lite tråkigare är att man kan vara ALL OVER it och få en hygglig river men ändå vara ganska hårt knullad:

***** Hand 990678071 *****

0.50/1.00 Omaha (PL) - Saturday, April 04, 2009 3:30:22 PM

Anna 34 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: emma03 (173.75)

Plats 2: Partyjack (214.39)

Plats 3: Gurrthaman (24.14)

Plats 4: SYC (9.84)

Plats 5: Ozzy007 (169.00)

emma03 lägg LM 0.50

Partyjack lägg SM 1.00

** Giv **

emma03 [N/A, N/A, N/A, N/A]

Partyjack [Knh, 9r, 8r, 7k]

Gurrthaman [N/A, N/A, N/A, N/A]

SYC [N/A, N/A, N/A, N/A]

Ozzy007 [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Gurrthaman Syna 1.00

SYC Syna 1.00

Ozzy007 Lägg

emma03 Syna 1.00

Partyjack Passa

*** Flop(Board): *** : [7r, 10r, Eh]

*** Bet Runda 2 ***

emma03 Satsa 3.00

Partyjack Höj till 13.00

Gurrthaman Syna 13.00

SYC Lägg

emma03 Syna 13.00

*** Turn(Board): *** : [7r, 10r, Eh, 9s]

*** Bet Runda 3 ***

emma03 Passa

Partyjack Satsa 32.25

Gurrthaman All-in 10.14

emma03 Syna 32.25

*** River(Board): *** : [7r, 10r, Eh, 9s, 9h]

*** Bet Runda 4 ***

emma03 Passa

Partyjack Passa

*** Showdown *** : Rake: 2.94 Totalpott: 114.70

emma03 [Es, 10h, 9k, Kk] Kåk Vinst: 114.70

Partyjack Lägger mig Vinst: 0.00

Gurrthaman Lägger mig Vinst: 0.00

SYC Lägger mig Vinst: 0.00

Ozzy007 Lägger mig Vinst: 0.00

Och inga PLO-analyser tack, jag vet att jag spelar som en påse skit.. Men jag försöker inte göra så mkt åt det heller.

Länk till kommentar

Breakeven efter nån timmes spel.. Men jag hade roligt iaf.

Nu ska jag slappa och kolla på Elfsborg-Borås.. Inte mkt för allsvenskan öht, men det är ett väldigt tydligt vårtecken. Nu när Joggy bor i Gävle och hans tjej spelari GIFs damlag så lär vi kanske gå och kika på allsvenskans tråkigaste lag några ggr framåt sommaren.

Länk till kommentar

Nu ska jag slappa och kolla på Elfsborg-Borås.

Elfsborg är ett lag från Borås ;)

Åkte precis bil från Göteborg till Borås och mötte uppskattningsvis 10 piketbussar på vägen. Sjuka resurser som sätts in för något så trivialt som lite bollspark. Det är väl de där hammarbyarna som ska döda allt och alla förstår jag.

Länk till kommentar

Elfsborg är ett lag från Borås ;)

Åkte precis bil från Göteborg till Borås och mötte uppskattningsvis 10 piketbussar på vägen. Sjuka resurser som sätts in för något så trivialt som lite bollspark. Det är väl de där hammarbyarna som ska döda allt och alla förstår jag.

Hahaha.. Ganska skön felskrivning ändå, Bajen blev Borås.. Tydligt tecken på varför jag inte skulle spela någon poker idag. :)

Ja fotbollsvåldet har jag också väldigt svårt att se poängen med..

Slaskade loss rätt hårt ett par timmar PLO, hittade +200:- men i ärlighetens namn var det skitsamma.. Nu spelade jag bara lite på skoj för att se så många floppar som möjligt ungefär.

Nu bär det av till tjejen för att se om hon har frisknat till, imorgon blir det förmodligen en sväng till Uppsala.

+6170:-

Länk till kommentar

Talar du med mig?

Isf nej, talar du med Slasktratt.. Isf kanske. :)

Vart får du det ifrån?

Idag lyckades jag och tjejen med något som ingen av oss gjort sedan vi träffades i princip, med undantag för någon enstaka gång. Vi klonkade sömnen enda till kl 12.20.

Senast jag sov över lunch (iaf nykter) var någon gång i grundskolan tamejfan. Helt sjukt.

Men samtidigt väldigt skönt och inte så otippat. Har ju legat efter med sömnen enda sen jag kom hem från London så det var skönt med en riktigt tung sömn.

Det bästa med det hela var att tjejen kände sig för stressad för att åka till Uppsala idag, och iom att jag jobbar imorgon och övermorgon så blir det uppskjutet till Onsdag. SKÖNT.

Då blir det grind nu istället. :)

Länk till kommentar

Jag bor i Borås ett par månader till. PJ bor i Östhammar.

Lycka till med grinden!

Hehe tackar.. Har börjat katastrofalt, 2,5K back efter 3 timmar.

Har börjat gnaga tillbaka nu, ligger i nötförsäljarmode just nu.. Det brukar vara bästa vapnet när man springer kall mot alla shortstackfiskar.

Vad händer med att Uffe Rönnmark får döma en SM-final?

Är det bara jag som tycker att han på senare år blivit en jävla katastrofdomare?

Åsikt Ludde?

Länk till kommentar

skål!

Mm.. Söndagskröken är alltid uppskattad! :)

Gnuggade på rätt hårt, spelat 6 timmar stumt sedan jag vaknade.

Första 4 timmarna gick förbannat jävla trögt, gick in i nötförsäljarmode efter ett tag och som vanligt börjar det vända sakta men säkert.. Allt eftersom kan man sen lösa upp lite både pre och postflop. Har ett riktigt bra nit-spel som fungerar när man hamnat i hålet, spelar normalt typ 22/16-18/5, men märker jag att det börjar smälla i röven så tajtar jag till och då brukar siffrorna ligga mer kring 20/15/5. Inga stora skillnader förstås, men det märks väldigt tydligt i mitt spel och är nästan alltid helt medvetet.

Hamrar igen större delen av hålet till -500:-. Förbannat skönt när man sätter sig in för att verkligen jobba igen. Var 3K back som värst så den där 500ingen känns verkligen ingenting.

Här en lite gottepåse:

***** Hand History for Game 991495596 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, April 5, 14:07:33 ET 2009

Table Diana Turbo 6 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 3: Partyjack ( $1038.44 )

Seat 4: leon51 ( $695.87 )

Seat 5: marker ( $193.7 )

Seat 1: nocklekt ( $154.9 )

Seat 2: flanell ( $397.34 )

marker posts small blind [$2.5].

nocklekt posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 9d 8d ]

flanell folds.

Partyjack raises [$20].

leon51 folds.

marker folds.

nocklekt calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 9s, 6s, 7c ]

nocklekt checks.

Partyjack bets [$31.87].

nocklekt calls [$31.87].

** Dealing Turn ** [ Qh ]

nocklekt checks.

Partyjack bets [$106.24].

nocklekt is all-In.

** Dealing River ** [ Ah ]

nocklekt shows [ Ac, 7d ] two pairs, aces and sevens.

Partyjack shows [ 9d, 8d ] a pair of nines.

Partyjack wins $3.21 from side pot#1 with a pair of nines.

nocklekt wins $304.5 from the main pot with two pairs, aces and sevens.

Game#991496030 starts.

#Game No : 991496030

***** Hand History for Game 991536821 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, April 5, 15:04:26 ET 2009

Table Diana Turbo 9 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Partyjack ( $1028.76 )

Seat 3: Thure13 ( $149.57 )

Seat 4: Grabwatch ( $1196.35 )

Seat 5: lafiesta ( $113.71 )

Seat 2: Einstein ( $140.63 )

Thure13 posts small blind [$2.5].

Grabwatch posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 9c 9s ]

lafiesta calls [$5].

Partyjack raises [$25].

Einstein folds.

Thure13 calls [$22.5].

Grabwatch folds.

lafiesta calls [$20].

** Dealing Flop ** [ Qd, 5s, 9d ]

Thure13 checks.

lafiesta checks.

Partyjack bets [$50].

Thure13 folds.

lafiesta is all-In.

Partyjack calls [$38.71].

** Dealing Turn ** [ Ks ]

** Dealing River ** [ Td ]

lafiesta shows [ 9h, Jc ] a straight, nine to king.

Partyjack wins $0 from side pot#1 with three of a kind, nines.

lafiesta wins $250.99 from the main pot with a straight, nine to king.

***** Hand History for Game 991682775 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, April 5, 18:09:53 ET 2009

Table Diana Turbo 3 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Partyjack ( $1334.8 )

Seat 5: geller ( $1137.21 )

Seat 2: Narke ( $843.92 )

Seat 3: Jonko ( $1436.63 )

Seat 4: Knixen ( $393.82 )

geller posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kh Jh ]

Narke folds.

Jonko folds.

Knixen calls [$5].

geller folds.

Partyjack raises [$15].

Knixen calls [$15].

** Dealing Flop ** [ Qh, Ac, Tc ]

Partyjack bets [$31.87].

Knixen calls [$31.87].

** Dealing Turn ** [ Ah ]

Partyjack bets [$53.12].

Knixen raises [$106.24].

Partyjack raises [$371.84].

Knixen is all-In.

** Dealing River ** [ 3s ]

Partyjack shows [ Kh, Jh ] a straight, ten to ace.

Knixen shows [ Qd, Qs ] a full house, queens full of aces.

Partyjack wins $83.01 from side pot#1 with a straight, ten to ace.

Knixen wins $775.14 from the main pot with a full house, queens full of aces.

Game#991683369 starts.

#Game No : 991683369

***** Hand History for Game 991617304 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, April 5, 16:51:27 ET 2009

Table Diana Turbo 10 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 4: Partyjack ( $1371.12 )

Seat 1: Schultzan ( $608.33 )

Seat 3: Flugger ( $227.08 )

Seat 5: FridaKroko ( $588.74 )

Seat 2: Winny ( $1074.96 )

Flugger posts small blind [$2.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kc Kh ]

FridaKroko folds.

Schultzan raises [$20].

Winny folds.

Flugger calls [$17.5].

Partyjack raises [$85].

Schultzan calls [$70].

Flugger calls [$70].

** Dealing Flop ** [ 8s, 7s, 3s ]

Flugger checks.

Partyjack bets [$220].

Schultzan is all-In.

Flugger folds.

Partyjack calls [$298.33].

** Dealing Turn ** [ 4s ]

** Dealing River ** [ 7c ]

Schultzan shows [ Qc, Qs ] a flush, queen high.

Schultzan wins $0 from side pot#1 with a flush, queen high.

Schultzan wins $1291.66 from the main pot with a flush, queen high.

***** Hand History for Game 991677997 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, April 5, 18:04:27 ET 2009

Table Diana Turbo 7 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 2: magnat7 ( $570.43 )

Seat 3: Partyjack ( $1297.86 )

Seat 5: Cello ( $879.83 )

Seat 1: MOSKITEN ( $232.6 )

Seat 4: Melwal ( $1397.46 )

magnat7 posts small blind [$2.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ac As ]

Melwal folds.

Cello folds.

MOSKITEN calls [$5].

magnat7 calls [$2.5].

Partyjack raises [$20].

MOSKITEN calls [$20].

magnat7 folds.

** Dealing Flop ** [ 3s, Td, Jc ]

Partyjack bets [$41.25].

MOSKITEN calls [$41.25].

** Dealing Turn ** [ Ah ]

Partyjack bets [$68.75].

MOSKITEN calls [$68.75].

** Dealing River ** [ Qc ]

Partyjack bets [$137.5].

MOSKITEN is all-In.

MOSKITEN shows [ Kh, Tc ] a straight, ten to ace.

Partyjack shows [ Ac, As ] three of a kind, aces.

Partyjack wins $39.9 from side pot#1 with three of a kind, aces.

MOSKITEN wins $458.45 from the main pot with a straight, ten to ace.

Mestadels småpotter som ni ser.. Men det är kvantiteten som är så jävla jobbig, går verkligen inte att slinka mot de där småstackarna heller.

+5685:- nu ska jag fan unna mig en slemmig pizza som tack för att jag gnuggade tillbaka backet!

Fattar inte hur man orkar ha en sån här dygnsrytm (för er som har det) känns ju helt cp att sova förbi lunch.. Middagstid kändes helt knasigt så den rytmen är verkligen ingenting för mig!

Länk till kommentar

** Dealing down cards **

FridaKroko folds.

Schultzan raises [$20].

Winny folds.

Flugger calls [$17.5].

Partyjack raises [$85].

Schultzan calls [$70].

Flugger calls [$70].

Flugger checks.

Partyjack bets [$220].

Schultzan is all-In.

Flugger folds.

Bara jag som vill checka flopp för o kontrollera?

För övrigt wp

Länk till kommentar

** Dealing down cards **

FridaKroko folds.

Schultzan raises [$20].

Winny folds.

Flugger calls [$17.5].

Partyjack raises [$85].

Schultzan calls [$70].

Flugger calls [$70].

Flugger checks.

Partyjack bets [$220].

Schultzan is all-In.

Flugger folds.

Bara jag som vill checka flopp för o kontrollera?

För övrigt wp

Ja, har han AKspader eller AA så gratulerar jag bara, jag vill bara ha in pengarna så fort som möjligt på de där brädorna.

Edit; Vad är planen med en check på floppen där?

Planerar du checksyn? Checksynar du flop så har fi ändå bara knappt halvpott kvar i stacken..

Instämmer. Andersson och Winnerborg ska dela på sysslan.

Nu gjorde han väl en hyfsad match ändå.. Men rent generellt tycker jag det är väldigt konstigt att han får en så stor match, det finns ju proffessionella domare liksom.

Länk till kommentar